კარიბჭე - #24 (189)
კარიბჭე #24 (189)
ჟურნალის სტატიები:
ძველი ბერძენი მწერალი და ჟამთააღმწერელი პლუტარქე, რომელმაც ბევრი იმოგზაურა და მრავალი ერის ისტორიასა და წეს-ჩეულებას გაეცნო
პროტოპრესვიტერი ალექსანდრე შმემანი
თავი მეხუთე. ბიზანტია
1. ბიზანტიის პერიოდის მნიშვნელობა
გვიანდელი ბიზანტიის ისტორია (VIII-XV საუკუნეები) ჯერ არ დაწერილა.
ფსალმუნი 50-ე
7. "მასხურო მე უსუპითა და განვწმიდნე მე, განმბანო მე და უფროის თოვლისა განვსპეტაკნე"
ახალგაზრდობაში მამა ვიტალი (სიდორენკო) კოლმეურნეობაში მუშაობდა, მაგრამ ხელფასს არ უხდიდნენ
მღვდელი ვალენტინ ვასეჩკო
(გაგრძელება)
როგორც უკვე აღინიშნა, რწმენით გადარჩენის საღვთისმეტყველო-ისტორიული საფუძვლები ადამიანის ცოდვიდან გამოხსნის
სიტყვა ქრისტეს მიმბაძველ სიყვარულზე: ვათოპედის მონატრის მიდამოებში, კოლიცეს სკიტში მოღვაწეობდა ღირსი აღაპი, ღირსეული მუშაკი აღმატებული სიყვარულისა.
ანდრიას, პერტეს, იოანესა და იაკობის მოწოდების შემდეგ მალევე ხდება მათე მოციქულის - ლევის მოწოდება.
ტალეირანის პასუხი. XVIII საუკუნის ბოლოს ერთმა ფრანგმა მეცნიერმა ქრისტიანობის ნაცვლად ახალი რელიგიის დაარსება ჩაიფიქრა, თუმცა მალევე მიხვდა, რომ არავინ გაჰყვებოდა.
მამა ეფრემ კატუნაკელი
იგონებენ მამა ეფრემს. ვათოპედის მონასტრის იღუმენს ერთხელ მამა ეფრემმა უთხრა:
იულიანე განდგომილის დროს ქრისტიანული ტაძრები დაკეტილი იყო. მორწმუნენი მინდორში იკრიბებოდნენ ღვთისმსახურებისთვის.
"კარიბჭის" ერთ-ერთ ნომერში ბერი ანდრიას (ერისკაცობაში ნუგზარ მილორავა) ანდერძი გამოქვეყნდა.
დიდი საღვთო მოშურნეობა ჰქონდა მამა ანტიპას და ღვთის გარდა, არავისი ეშინოდა. იგი ერთი ხანობა მზარეულად იყო დადგენილი.
XXI. იაკობი
ნეტარი თოეოდრიტე კვირელი
12. ერთი ასეთი შემთხვევაც გამიგია. გვიანი საღამო იყო, ტრაპეზობის ჟამი დადგა.
სოფელი ბოსლები დმანისის რაიონის ერთ-ერთი უძველესი ქართული სოფელია. იქაურ მოსახლეობას მღვდელმონაზონმა დიონისემ (გვიმრაძე) შემახვედრა.
წმინდა ანთიმოზ ბრმა. ივერონის სკიტში ცხოვრობდა შობითგან ბრმა მონაზონი ანთიმოზი.
დედაეკლესიის კარიბჭესთან ახალმისულ ქრისტიანს, რომელიც ახლა იწყებს მართლმადიდებლობის ანბანის შესწავლას, ხშირად უჩნდება კითხვა - რომელი უფრო აღმატებულია
ღვთის მონა იყო ათონელი მამა იაკომე (ნიკოლადისი, +1950). როცა მან ბერძნული და უცხოური გამოცემებიდან შეიტყო, რომ მრავალი დიდმოხელე, მათ შორის თვით მეფე გიორგი II, იქამდე დაეცა, რომ მასონი გახდა, ძალზე შეწუხდა და აღელდა.
ჩვენს სიცოცხლეში დამდგარი ყოველი დღე გვაახლოებს მარადისობას და წმინდანებს, რომელთა ხსენებაც იმ დღესაა. განვიხილოთ საეკლესიო კალენდრის ერთი დღე.
13. დაბადება
კითხვა ქვეყნიერების შექმნის შესახებ ყველა დროის ხალხს აწუხებდა.
ბერი ისტორიაზე მაღლა დგას და ალბათ, სწორედ ამიტომაც, თავად ქმნის ისტორიას
ბევრ ჩვენგანს არასაკმარისი ცოდნა აქვს მართლმადიდებლობისა და მისი გულის - აღმოსავლური ბერმონაზვნობის შესახებ
მართლმადიდებლური ეკლესიის წიაღში მყოფი მორწმუნე მრევლი 28 ნოემბრიდან ქრისტეშობის მარხვის დაწყებისთვის ემზადება და 7 იანვარს ერთად შევეგებებით მაცხოვრის შობის დღესასწაულს.
სქემიღუმენი საბა (ოსტაპენკო) ბრძანებდა: - არ შეგრცხვეთ, თავი მორწმუნედ აღიაროთ, გაძლიერდით რელიგიაში, ამ კეთილშობილურ გრძნობაში.
წმინდა იოაკიმემ და ანამ ორმოცდაათი წელი იცხოვრეს ერთად, მაგრამ შვილი არ მიეცათ, რის გამოც კაცთაგან უამრავ შეურაცხყოფას ითმენდნენ.
მიხეილ მოტოვილოვი უახლოესი სულიერი შვილი იყო წმინდა სერაფიმე საროველისა. 1826 წელს, 17 წლისა მთლად დაობლდა. იგი დაუახლოვდა ციმბირის გუბერნიის წინამძღოლს, თავად მიხეილ ბარატაევს.
1. ნომრის თემაა "ჰმონებდეთ უფალსა და არა კაცთა"... მოსეს მეორე მცნება გვავალდებულებს, მხოლოდ ღმერთს ვმსახურებდეთ და არა უცხო კერპებს.
ნეტარი ბესარიონი, შეაგონებს რა თავის მოწაფეებს მხნეობას, სიფხიზლეს მტრის ბადეთაგან თავის დასაცავად, ამბობს:
ბერძენთა მეფე ანასტასი ევტიქიანელობის ერესით იყო შეპყრობილი. მან მრავალი გადაიბირა მართლმადიდებელი სამღვდელოებიდან - ზოგი მუქარით და ზოგი ალერსითა და ძღვნით.
ჰანს ქრისტიან ანდერსენის ზღაპარში, "შიშველი მეფე", ყველა (მათ შორის მეფეც) ხედავს, რომ მეფე შიშველია
ვირიცის ყაზანის ღვთისმშობლის ტაძარი კომუნისტებმა 1938 წელს დახურეს, გერმანელების შემოსვლის წინ კი ერთმა საბჭოთა მეთაურმა, სტრატეგიული მოსაზრებით, ეკლესიის აფეთქება ბრძანა.
ადამიანი ღმერთმა თავის ხატად და მსგავსად შექმნა. ხატება ყოველ ადამიანში შობიდანვეა ჩადებული და ამ პირვანდელი მოცემულობით მაცხოვარი ღვთის მსგავსების აღდგენისკენ მოგვიწოდებს:
ღირსი მამა დანიელ კატუნაკელი ერთ-ერთ წერილში აღსარების წმინდა საიდუმლოებაზე აღნიშავს, თუ რამხელა პატივის ღირსი შეიქნება მოძღვარი
გვესაუბრება სანებლის წმინდა ნიკოლოზის სახელობის მამათა მონასტრისა და ვედრების ღვთისმშობლის შობის სახელობის ტაძრის წინამძღვარი, იღუმენი თეოდოსი (ხაჩიძე).
ერთმა წარმართმა მეფემ ქრისტიან ეპისკოპოსს მოსთხოვა, - თავის რწმენაზე უარი ეთქვა. "ამის ქმნა არ შემიძლია", - მშვიდად უპასუხა ეპისკოპოსმა.
უფლის მონობას ადამიანი სიკეთის, სიყვარულის, სამართლიანობის გზით მიჰყავს, ხოლო კაცთა მონობას - პირიქით.
რამდენი ცოდვაც არსებობს ჩვენს შინაგანში, იმდენი მფლობელი გვყავს და რამდენი მფლობელიც გყვავს, იმდენად ვმონებთ მათ ჩვენი ცხოვრებით.
ათონელი მამა ნათანაელი (+1864) წმინდა პავლეს მონასტრის წარმომადგენელი (ანტიპროსოპი) იყო კინოტში (ათონის საბჭო).
ცოდვის საზღაური სიკვდილია, ხოლო ღვთის მადლი - მარადიული სიცოცხლე
სახარებაში უფალი თავის მოწაფეებს ეუბნება: "ხოლო გეტყვი თქვენ, მეგობართა ჩემთა:
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
უფლის კვართის ამბავი
ძველი აღთქმის მღვდელს ეფოდთან, წამოსასხამსა და სხვა შემოსამოსელთან ერთად აუცილებლად ნაქსოვი კვართიც უნდა სცმოდა. იცოდა ეს ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელმა და ამიტომაც ყრმა იესუს, მომავალ "მღვდელმოძღვარს წესსა ზედა მელქისედეკისასა", კვართი მოუქსოვა.