კარიბჭე - #7 (172)
კარიბჭე #7 (172)
ჟურნალის სტატიები:
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
49. მათ წინააღმდეგ, რომლებიც ამბობენ, რომ ლიტურგიაზე წმიდათა მოხსენიება ღმერთისადმი მათთვის აღსრულებული საღვთისმსახურო ლოცვაა
"ნეტარია კაცი, რომელმაც დაითმინა განსაცდელი..."
ცხოვრება გზაა, გზა, რომელმაც ტაძრამდე უნდა მიგვიყვანოს და შეუძლებელია, ეს გზა მუდამ ია-ვარდით იყოს მოფენილი.
ადრე თუ გვიან ყველა იმპერიას უდგება პოლიტიკური აღმავლობისა თუ დაცემის პერიოდი.
ძველი თბილისის შუაგულში დგას უძველესი და ულამაზესი ანჩისხატის ტაძარი. მის შესახებ უთუოდ ბევრი სმენია მრევლს.
ვინც თავზე ზრუნავს, ვფიქრობ, ვერ გაექცევა საყვედურებს თავმოყვარეობის გამო
ნეტარი თეოდორიტე კვირელი
13. ასე რომ, ამ ბრძენკაცმა იცოდა ჟამი მარხვისა და ჟამი ძმათმოყვარებისა და განსხვავება სხვადასხვა სათნოებათა:
ფსალმუნი XXXIX
ოცდამეცხრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
ალექსანდრე მაკედონელის შემდეგ ისრაელი სელეკვიდებმა დაიმორჩილეს, რასაც მოჰყვა ისრაელიანთა მასობრივი აჯანყებები.
მადლობა ღმერთს, რომ ჩვენ გარშემო ცხოვრობენ ისეთი ადამიანები, ვისი ღვთისსათნო ცხოვრებაც თითოეული ჩვენგანისთვის მისაბაძი და დამაფიქრებელია.
"აირჩიე სიცოცხლე!", "აბორტი აჩერებს გულისცემას!", "ლოცვა აბორტის დასასრულისთვის" - ეს და სხვა მსგავსი შინაარსის პლაკატები უკვე 3 კვირაა გამოფენილია რუსთაველის პროსპექტზე, საქართველოს პარლამენტის შენობის წინ.
პროტოპრესვიტერი ალექსანდრე შმემანი
თავი მეოთხე

მსოფლიო კრებების ეპოქა
1. შესავალი ანუ ქრისტოლოგიური დავები და მათი მნიშვნელობა მართლმადიდებლობის ისტორიაში
"სიმდიდრით სოფელი წრომი არ ჩამორჩება სხვა სოფლებს, ჭირნახულის მოსავალი სხვა სოფლისას თუ არ აღემატება, ნაკლები მაინც არ არის, მაგრამ უწყლობით კი ძლიერ გაჭირვებულია
სასოწარკვეთილების მკვლელი და იმედის მიზეზი
"სათნოება ვაშლი არ არის, რომ უცებ შეჭამო, მის მოსაპოვებლად ღვაწლია საჭირო", - ამბობდა ერთ-ერთი ოპტელი ღირსი მამა.
განსჯა შეურყვნელი, წმინდა ფიქრია და სინდისის მორჩილებაა
სულიერი ცხოვრების კეთილად წარმართვაში უდიდესი როლი სწორად განსჯას აკისრია.
ვინც ეს საფეხური დაძლია, იმედიანად იყოს, რადგან ქრისტეს მიმბაძველი გახდა - ცხონდება
სიმშვიდე, სიწრფელე და უმანკოება თანდაყოლილი კი არ არის, არამედ გულმოდგინებით და შრომით მოიპოვება
ამ ცოდვის უარსაყოფად მდოგვის მარცვლისოდენა რწმენა მაინც არის საჭირო
გრიგოლ ღვთისმეტყველისა და სხვა საეკლესიო მოღვაწეებისგან განსხვავებით, წმინდა იოანე კიბისაღმწერელი
მწყემსი ყოველთვის უნდა ფხიზლობდეს. მაშინაც კი, როცა ისვენებს, თავის კვერთხზე უნდა ეძინოს
სათნოებათა კიბეზე აღმავალი ქრისტიანი მარადის მღვიძარე უნდა იყოს და უფლის გარდა, არავისი ეშინოდეს.
ულმობლობა გულისა და გონების მოკვდინებაა ჯერ კიდევ ხორცის სიკვდილამდე
ღირსი იოანე სინელის "სწავლანის" ანუ "კიბის" მეთვრამეტე სიტყვა შეეხება ულმობლობას.
უპოვარი ბერი ქვეყნიერების მფლობელია
მაცხოვრის მცნება მოუხვეჭელობის შესახებ - "ნუ შეკრებთ თქვენთვის საუნჯეს ქვეყანაზე, სადაც ჩრჩილი და ჟანგი სპობს, და სადაც ქურდები თხრიან და იპარავენ.
მეუღლეობრივი ღალატი ღვთის მსგავსად შექმნილი ადამიანის ღირსების შელახვაა და ღვთისგან განდგომად ითვლება
ქრისტიანის ყოფა ვნებებთან ბრძოლაა, რომელთა შორის უსასტიკესად მრუშობის ვნება ითვლება.
მარხვა იმისთვის არსებობს, რომ ადამიანმა საკუთარ თავს გარკვეული აკრძალვები დაუწესოს, რათა მას ვნებებთან ბრძოლის, წინააღმდეგობის გაწევის უნარი ჰქონდეს
სიტყვათა შენთაგან განმართლდე და სიტყვათა შენთაგან დაისაჯო
მეტყველების კულტურის დონე ყოველთვის განსაზღვრავდა და კვლავაც განსაზღვრავს ყოველი ინდივიდისა და ერის მენტალიტეტს.
პირნათლად შევეყაროთ ჩვენს გამჩენს
ის, ვინც სულიერად იღვწის, თავს ესხმის თავის მტერს - ეშმაკს და ისიც ამიტომ უტევს მას. ადამიანი, რომელიც ამარცხებს უსხეულო მტერს, ქრისტეს გვირგვინით შეიმკობა.
როგორც ჰაერია ნებისმიერ სხვა საკვებზე აუცილებელი, ასევე სიკვდილის ხსენება ნებისმიერი ღვაწლის აღსრულებისთვის არის საჭირო
"ყოველი სიტყვის ამოთქმას განსჯა უძღვის წინ.
მორჩილებით მცხოვრებს ჯვარი უმსუბუქდება
ღირსი იოანე სინელის "კიბე" საუკეთესო გზას გვიჩვენებს. ამ გზაზე სვლისას ვნახავთ, რომ იგი უცდომელი წინამძღვარია მისი მითითებების მიმყოლისა, ყოველგვარი დაბრკოლებისაგან უვნებლად დაიცავს მას
არსენი! გაიქეცი კაცთაგან და ცხონდები
წმინდა იოანე კლემაქსის "სათნოებათა კიბის" პირველ სამ საფეხურად დასახელებულია:
ბერ-მონაზონთა მეორე სახარება
"კლემაქსი" ანუ "კიბე" - მიწაზე არსებული სულიერი საუნჯე, რომელშიც დაუნჯებული და თავმოყრილია საღვთო ნიჭთა მშვენიერება და სისავსე.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
უფალმა იესო ქრისტემ ზეცად ამაღლების შემდგომ წარმოგზავნა 12 მოციქული, რათა ყოველი მისი სიტყვა ხალხისთვის გადაეცათ. უფლის მოციქულები სხვადასხვა ქვეყანაში გაემართნენ საქადაგებლად.