ღირსი შიო მღვიმელი, სასწაულთმოქმედი (VI საუკუნე) - 09 (22) მაისი - გვერდი 10
ღირსი შიო მღვიმელი, სასწაულთმოქმედი (VI საუკუნე) - 09 (22) მაისი - გვერდი 10

მღვიმეში. გარდაცვალება

წმინდა და სანატრელი შიო ჩავიდა ბნელ და ღრმა მღვიმეში-მიწის სიღრმეში, რათა თავისი ხორცის ლპობით აღმოაჯეჯილოს თაველი, რამეთუ მიწაში ჩათესილი ხორბლის მარცვალიც ლპობის შემდეგ იწყებს კეთილი ნაყოფის გამოღებას, რომელიც არ არის შემხმარი ეკლებისაგან, რადგან ფესვები ღრმად გაუდგამს.

ასევე ეს წმინდა მამაც, რომელმაც საკუთარი თავი მიწისათვის გაიმეტა, გონების თვალით აღიხილვიდა და მოელოდა შეწევნას-სულის საკურნებელ ცვარს, რომელიც აპოხიერებდა მას, როგორც ღვთის კეთილად მოხედვით წვიმით მორწყვით ხდება.

მას შემდგომ, რაც მღვიმეში ჩავიდა, როგორ შეძლოს კაცობრივმა ენამ ღირსეულად გამოთქვას ნეტარი მამის მხნეობა და მოთმინება, ან ის მოღვაწეობა, რომელიც თავიდან ჰქონდა და რომელიც ბოლოს დაედო წესად, რამეთუ მუდმივად მარხვასა და ლოცვით მუხლთადრეკაში იყო, მიწაზე დამხობილი ცრემლით ასველებდა იატაკს, თვალებიდან ცრემლი სდიოდა, ვითარცა წყარონი დაუწყვეტელნი.

და ამბობდა: "ნუ დაიდუმებ, რამეთუ მსხემ ვარ შენ წინაშე, და მომიტევე, რაითა განვისვენო პირველ წარსვლისა ჩემისა". ხოლო ფეხზე მდგარს გონების თვალი ზემოთ ჰქონდა მიქცეული და ხელაპყრობილი ევედრებოდა: "წარემართენ ლოცვაი ჩემი, ვითარცა საკუმეველი შენ წინაშე, აღპყრობად ხელთა ჩემთა მსხვერპლ სამწუხროდ..."

ცოტას მოასვენებდა სხეულს და თავისთვის ჩუმად ამბობდა: "ჩემი ნებით ჩავედი ამ მღვიმეში, ღრმა სიბნელეში, ამიტომ შენ, მოწყალეო უფალო, ნუ მიიბრუნებ პირს ჩემგან, რომ არ დავემსგავსო ჯოჯოხეთის მღვიმეში ჩამავალთ, არამედ შენი სახელის სადიდებლად ბოროტების საპყრობილიდან ამოიყვანე ჩემი სული, რამეთუ თმენით დაგითმო შენ, ვიდრე მომხედავდე და შეისმენდე ჩემს ლოცვას და ამომიყვან ხორციელი სიგლახაკის მღვიმიდან და ჩემს ცოდვათა ტლაპოდან".

ამის შემდეგ იღებდა ცოტაოდენ საჭმელს, რომელსაც მას ზემოთ დატოვებული სარკმლიდან ერთი ბერი აწვდიდა და იმასაც იმდენს, რაც მხოლოდ სხეულის გასამაგრებლად იყო საჭირო.

შემდეგ ფეხზე მდგარი, როგორც ჩვეულება ჰქონდა, ამბობდა: "არა ვსცე ძილი თუალთა ჩემთა და ჰრული წამთა ჩემთა და განსუენებაი ხორცთა ჩემთა, ვიდრემდის ვპოვო ადგილი უფლისაი და საყოფელი ღმრთისა იაკობისი".

ასეთ ქება-დიდებათა და ვედრებათა უფლისადმი შემწირველი, იდგა სრულიად ბნელ ორმოში, რადგან სასოებდა დაუსრულებელ და საუკუნო ნათელს, რომელსაც მიაღწევდა მცირე ხანს ამ სიბნელის მოთმინებით, და ლმობიერი სულით ამბობდა: "შენ აანთე სანთელი ჩემი, უფალო, და გააბრწყინვე სიბნელე სულისა ჩემისა, ღმერთო, რადგან ეს ხილული სიბნელე შენგან არ დაბნელდება, ნათელო თვალთშეუდგამო; ხოლო ღამე, ვითარცა დღე, ისე განათლდება, ნუ მიმატოვებ მე საკუთარი ნებით ამის მომთმენს შენი სიყვარულისათვის".

ასეთ დიდ მოღვაწეობაში იყო დიდხანს მღვიმეში.

ნეტარი შიოს სხეული დიდი შრომითა და გაჭირვებით მოუძლურდა და გაშავდა, სინესტისა და ჰაერის სიმძიმისაგან შეიძინა უცხო შესახედაობა, დაილია და დაჭკნა.

ტყავიღა ფარავდა მის ძვლებს, ისე რომ, ამაზე ითქმოდა: "ხორცი ჩემნი იცვალნეს ზეცისა მიერ, არამედ, უფროისღა შესატყვის განხმობაი ძალისაი, ვითარცა კეცისაი, ფრიადისა მარხვისა მიერ და აქუმაი ენისაი სასასა მრავლისა ლოცვისა და ფსალმუნებისა მიერ".

ამ წმინდა მამის მადლით უდაბნო გაცოცხლდა და აივსო სათნოებებით შემკული მონაზვნებით და შემდგომში, ვიდრე დღემდე, იზრდება ქრისტეს შეწევნით, რადგან წმინდანმა გაიარა გზა და სულისა და ხორცის განწმენდით სარწმუნოება დაიცვა, რამეთუ საკუთარი თავი მუდმივი ცრემლთა ნაკადულებით განებანა და მარად სიკვდილს იხსენებდა, და ჯერ კიდევ ხორცში მყოფი, თავისუფალი იყო ხორცისაგან, სრულიად დაევიწყებინა კაცობრივი ბუნება, გონების თვალი მუდამ ზეცისაკენ ჰქონდა მიქცეული და სულიერად სამეუფო საყდრის წინაშე იდგა.

ზეციურმა მეუფემ ინება, დიდად ნატანჯი და ნაღვაწი მამა უოხჭნო შვებასა და დიდებაში გადაეყვანა, მანვე აუწყა ხორციდან გასვლა და ამდენი ტკივილისა და ტანჯვისაგან დაცხრომა, რომელთა მიერ სძლია ყოველთა წინააღმდგომს, ბოროტ სატანას, და ამ ძლევისათვის განკუთვნილი გვირგვინი ელოდა ღვთისაგან.

რადგან წმინდა სულით იგრძნო სხეულის დატოვება, ითხოვა მღვდელმსახურებისაგან ქრისტეს წმინდა საიდუმლოთა ზიარება. პატიოსანი და წმინდა ხორცისა და სისხლის მიღების შემდეგ ხელები აღაპყრო ზეცად და წარმოთქვა: "მეუფეო, შენს ხელებს შევავედრებ ჩემს სულს, რომელიც მომეცა შენგან", და ამ სიტყვებით განუტევა თავისი სანატრელი სული იმავე მღვიმეში, სადაც ცხოვრობდა და წინასწარმეტყველებით-მისი სხეულის სამარხადაც იქცა.

დიდი სურვილითა და სიყვარულით შეგრაგნეს ძმებმა ნეტარი შიო თავისსავე დაკონკილი ტანსაცმლით, რითაც შემოსილი იყო, და დაასვენეს იმავე მღვიმეში, როგორც იყო წმინდა მამის სურვილი, რომელიც დღესაც სიქადულია და სიმტკიცეა მღვიმედ წოდებული ამ მონასტრისათვის.

ქართველთა მოდგმას ის ეგულება დიდ მცველად, ხილული და უხილავი მტრების განმდევნელად. ვინც სარწმუნოებით მიდის მისი საფლავისა და სამყოფლის თაყვანსაცემად, გაჭირვებაში პოულობს ძლიერ შემწეს და მწუხარებათა და განსაცდელთაგან მხსნელს.

ასე იღვაწა ამ წუთისოფელში სანატრელმა მამა შიომ და უძლური ხორცით შეძლო ამდენის დათმენა. შიმშილი და წყურვილი შეურაცხყო, სივიწროვის ცეცხლს არ მოერიდა, უდაბნოს უნუგეშობა არაფრად ჩააგდო. მტრისაგან ნასროლი უამრავი ისარი მოარბილა, ხილული მზის ყურება აუკრძალა თავს, რათა სიმართლის გონიერი მზე ეხილა.

ამიტომაც ცოცხალი, როგორც მკვდარი, მღვიმეში იმყოფებოდა, სიცოცხლეში მიწაში ჩავიდა, რომ პირნი დაეხშო ხილული და გრძნობადი გონიერი ლომებისათვის, როგორც ეს წინასწარმეტყველ დანიელს შეემთხვა.

იყო ანგელოზთა და კაცთათვის საჩვენებელი, მტრის წინააღმდეგ ბრძოლებით გააკვირვა თვით უსხეულო ძალებიც, ხრწნადი და უძლური ხორცით სძლია უხორცო ძალებს და შერცხვენილნი განდევნა, მიიღო ძლევის გვირგვინი, რითაც ახლაც დგას თვალით უხილავი ნათლის წინაშე და მუდამ ევედრება ჩვენი ცოდვების მიტევებისათვის ყოვლადწმინდა სამებას, რომელსაც ჰშვენის ყოველი დიდება აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ.

ცხოვრება წმინდა და ნეტარი შიო მღვიმელისა აღწერა წმინდა იოანე კონსტანტინოპოლელის მოწაფეთაგანმა ღირსმა მარტვირმა, რომელსაც ეწოდა იოანე.

ტროპარი: სიყრმითგან ფრთოვან ქმნილმან სათნოებითა წარმართე ყოველი ცხორება შენი, ღმერთშემოსილო და სასწაულთა, ღვთისა მიერ მოცემულთა, იღვწიდ ქართველთა ერსა, ვინაცა მხედველნი შენ შორის მადლითა სულიერითა, ვადიდებთ შემოქმედსა, ღირსო შიო და აწ ძვალნი შენნი შიშველნი, მღვიმით ქვეშე ქვეყანით, ფრთე მაღლობით აღმოიწევის სიმღლედ, მეოხად მორწმუნეთა და კურნებად სულთა ჩუენთა.

კონდაკი: ცხოვრება შენი ღვთისმსახურებით წარმართე და ჯვარისა აღმღებელმან, დაუტევე ყოველივე სოფლისა, უდაბნოსა შვენიერებაო, შიო, ვინა ვითარცა ცხოველსა გხადით ერი ქართველთა და ნაწილთა შენთა მღვიმით აღმოსრულთა სურვილით შევეტკბოთ, მამაო, ნუ დააცადებ ოხასა ჩუენთვის

წმინდა შიო მღვიმელთან დაკავშირებით ასევე შეგიძლიათ წაიკითხოთ სხვა სტატიები - გადადით შემდეგ გვერდზე
.............................

წმინდა შიოს ხატის ავტორია შოთა ცინცაძე

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
15.11.2024
წმინდა ნეოტის ცხოვრება დაიწერა მეთერთმეტე საუკუნეში. ეს წმინდანი ასევე მოხსენიებულია ასერის მიერ, წმინდა მეფე ალფრედ დიდის (849-899, მართავდა უესექსს 871 წლიდან) ბიოგრაფის მიერ.
15.11.2024
ღირსი წინამძღვარ ბეუნოს ცხოვრების შესახებ, რომელიც სავარაუდოდ ჩრდილოეთ უელსის უდიდესი წმინდანია, ძალიან ცოტა რამ ვიცით.
14.11.2024
მისი ხსენების დღეა 07 (21)  ივლისი (კელტ. და ბრიტ.], რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესია საზღვარგარეთ, დას.). წმინდა ჰედა იყო ანგლო-საქსი ბერი და წინამძღვარი, სავარაუდოდ, უიტბიში.
14.11.2024

"შენ, ღმერთო-შემოქმედო, ძეო ყოვლადძლიერო და სულო ნუგეშინისმცემელო, სამებაში დიდებულო, გევედრები და წყალობას გთხოვ ჩემს საჭიროებებში... ჰოი ზეციერო უფალო, მომანიჭე გამარჯვება და ჭეშმარიტი რწმენა" (წმინდა სვიტინ უინჩესტერელის ლექსიდან "იუდითი").
12.11.2024
წმინდა ადრიანე, ღირსი ბედას თანახმად წარმოშობით აფრიკიდან იყო. ადრიანი გახდა ნერიდას მონასტრის იღუმენი, ნეაპოლთან ახლოს იტალიაში, როდესაც ჯერ კიდევ ძალიან ახალგაზრდა იყო.
11.11.2024
ნუ გეშინიათ, არამედ იყავით მტკიცენი, რადგან ღმერთია თქვენი მფარველი.
05.11.2024
წმინდა კევინი (ასევე ცნობილი კოემგენის სახელით) - ერთ-ერთი უდიდესი ადრეული ირლანდიელი წმინდანი, ცნობილი გლენდალოხის მონასტრის დამაარსებელი.
05.11.2024
წმინდა კოლმანი იყო ლინდისფარნის და მეიოს ეპისკოპოსი. დაიბადა დაახლოებით 605 წელს და გარდაიცვალა დაახლოებით 676 წელს. მისი მეხსიერების დღე 18 თებერვალია.
29.10.2024
"ჩემი სახლი თემზის შესართავის ხეობებშია, იგი ააგეს მძვინვარე ქარებმა და ცეცხლის ენებმა; იგი იქ მდებარეობს, სადაც ცის კიდე ესაზღვრება მიწის კიდეს,
26.10.2024
წმინდა დავითი (დეივი) უელსელი, მენევიის მთავარეპისკოპოსი, სასწაულმოქმედი (ხსენების დღე 1/14 მარტი), რომელიც ცხოვრობდა VI საუკუნეში,
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
რომის იმპერიაში პირველი დიდი დევნა ქრისტიანებზე ნერონის დროს აღიძრა, ხოლო უკანასკნელი, მეათე - დიოკლეტიანესა და მის მემკვიდრეთა ხანაში.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat