არქიმანდრიტი ეფრემ არიზონელი - სნეულებათა შესახებ
არქიმანდრიტი ეფრემ არიზონელი - სნეულებათა შესახებ
"ჭეშმარიტებაა, რომ სნეულება, მწუხარება და ტანჯვა ქრისტიანთა სულის განწმენდასა და ცოდვათა მიტევებას ემსახურება. თითოეული ქრისტიანის წმინდა მოვალეობაა ღმრთისაგან ბოძებული ჯვარი, როგორიც არ უნდა იყოს ის, უმანკო და წრფელი გულით მიიღოს და მაღლა, დიდებულ გოლგოთაზე აიტანოს. დროდადრო შეიძლება ადამინმა შრომისა და სიმძიმისგან ჩაიმუხლოს, მაგრამ უფალი მეორე სიმონ კვირინელს (მთ. 27, 32), ანუ მოთმინების მადლს გამოუგზავნის, რომელიც გოლგოთაზე აიტანს ჯვარს.

სასაფლაოზე როცა მივდივართ, ყველა საფლავზე თითო ჯვარს ვხედავთ - ზოგი ხისაა, ზოგი ქვის, ზოგი რკინის და ა.შ. მსგავსად ამისა, ყოველი ქრისტიანის სულსაც ღმერთი ჯვარს აძლევს - ზოგს რკინისას, ზოგს ხისას, ზოგს ქვისას, თითოეულ ადამიანს სხვადასხვაგვარს, როგორც ღმრთის სიბრძნე განაგებს. უფლის მთავარი მიზანია, რომ ტანჯვის მიუხედავად, ჩვენი ძვირფასი სული აცხონოს. ის თავადვე აძლევს ადამიანს მოთმინებასა და განათლებას, რომ ჯვრის მიტანა ბოლომდე შეძლოს.

სნეულებით გამოწვეულ მწუხარებებს სახიერი ღმერთი თავისი წმინდა ხელით გვიგზავნის, რადგან სულიერი სიჯანსაღისთვის ყველაზე ეფექტური წამალი ფიზიკური სნეულებაა. სნეულებები გამომაფხიზლებელია ისეთი სულისთვის, რომელიც მიძინებულია უმეცრებითა და ღმრთის დავიწყებით. სულს, რომელსაც ფიზიკურმა ჯანმრთელობამ მავნე უზრუნველობისკენ უბიძგა, სნეულება აიძულებს, რომ სწორი ცხოვრების გზას დაუბრუნდეს. "ჭირსა შინა მოგიჴსენეთ შენ" (ეს. 26, 16); ჭირსა ჩემსა განმივრცე მე" (ფს. 4, 1); "მრავლითა ჭირითა ჯერ-არს ჩუენდა შესლვად სასუფეველსა ღმრთისასა" (საქ. 14, 22); "მოთმინებითა თქუენითა მოიპოვნეთ სულნი თქუენნი" (ლკ. 21, 19).

[უფლისგან] უბიწო სიყვარულით გაწნილი სილა ყოველთვის წმინდა და მაცხოვნებელ მიზანს ემსახურება! წმინდა სახარებაში უფალი გვეუბნება, რომ ჩვენი ზეციერი მამის ნების გარეშე ჩიტიც კი არ კვდება, რომ ჩვენს თავზე ყოველი ღერი თმაც კი დათვლილია (მთ. 10, 29-30). როგორი სარწმუნოა ეს სიტყვები, რომ ღმერთისთვის ჩვენი ყოველი საქმე, სიტყვა და ფიქრი ცნობილია; მან ჩვენი მწუხარებაც იცის, რომელიც მისი განგებითაა დაშვებული და მაცხოვნებელ მიზანს ემსახურება!

რამდენად დიდი იყო კაცობრიობის ხორციელი და სულიერი გახრწნა უფლის მოსვლის წინ. რომელმა წამალმა განაახლა ადამიანთა სულები? განა ეს უფალ იესოს დიდებულმა ჯვარმა არ მოახდინა? უფალი ჯვარზე რომ არ მომკვდარიყო, კაცობრიობა სსვა გზით გადარჩენას ვერ შეძლებდა.

ჯვრისმტვირთველი იესო ჩვენთვის მაგალითად იქცა. მან გვიჩვენა, რომ ვისაც ცხონება სურს, მას უნდა გაჰყვეს, დაითმინოს ჯვარი, რომელსაც უფალი მისი ძალისამებრ უბოძებს, ავიდეს გოლგოთაზე, იესოსთან ერთად ჯვარს ეცვას და შემდეგ, ღმრთის სასუფეველში მასთან ერთად იდიდოს.

როდესაც სული ზეციურ ნეტარებაში იხილავს, რომ დიდება და განსვენება ტვირთული ჯვრის შესაბამისი მიეცა, ინანებს, რატომ არ იტვირთა უფრო მძიმე ჯვარი იმისთვის, რომ უმეტესი დიდება და განსვენება რომ მიეღო. ის იტყვის: "მაშინ შრომა ხანმოკლე იყო, ახლა კი საუკუნო სიკეთეს ვაკლდები!". პატრიარქი აბრაამიც კი, როცა სასყიდლის განაწილებას იხილავს, ინანებს, რატომ მეტად არ იღვაწა!

ერთი ახალგაზრდა გოგონა მძიმედ ავადმყოფობდა, რომელიც ბოლოს გარდაიცვალა. ერთ ღამეს თავის დას გამოეცხადა. დამ ჰკითხა: "დაიკო, მანდ, სადაც ხარ, როგორ ხარ?". მან უპასუხა: რა შემიძლია რომ გითხრა, დაიკო? ქრისტემ ჩემი სნეულებისთვის დიდება და განსვენება მომმადლა. ოჰ, ნეტავი მიწაზე დაბრუნების საშუალება მქონდეს, უარეს ავადმყოფობას დავითმენდი, რომ აქ, უმეტესი დიდება მიმეღო!".

თუ თავად ყოვლადძლიერმა და უცოდველმა უფალმა ადამიანის გადასარჩენად ჯვარი იტვირთა, ჩვენ, ცოდვილებს, რომლებიც ყოველ ჟამს ვცოდავთ, როგორ გვჭირდება მაცხოვნებელი ჯვარი?

"განვემზადე და არა შევძრწუნდი" (ფს. 118, 60), - ამბობს წინასწარმეტყველი დავითი. მუდამ მზად უნდა ვიყოთ ყველა განსაცდელის უდრტვინველად დასათმენად, რასაც მკურნალის, [ღმრთის] წმინდა ხელი გვიგზავნის. ასეთი განსაცდელი უსაზღვროდ მოსიყვარულე უფლის დაშვებით მოდის, ამიტომ, ასეთი განსაცდელი არასოდეს იქნება საზიანო; როდესაც ის დასრულდება, მის კეთილ შედეგსა და ღმრთის მთავარ მიზანს დავინახავთ.

უფალი იესო თავის მიმდევართა მომავალ განსაცდელებს ხედავდა და მათ ასე განამტკიცებდა: "მოთმინებითა თქუენითა მოიპოვნეთ სულნი თქუენნი" (ლკ. 21, 19), რომელმან დაითმინოს სრულიად, იგი ცხოვნდეს" (მთ. 10, 22). შენც, შენი სნეულების დათმენით, ღმერთის საყვარელ შვილთა რიცხვს შეემატები. შენი ტვირთი ერთ დღეს აღდგომად გექცევა, მწუხარება - სიხარულად, მოთმინება - საუკუნო ცხოვრებად! მადლობით შეჰღაღადე უფალს: "ვითარცა უნდა [უფალსა], ეგრეცა ქმნა. იყავნ სახელი უფლისაჲ კურთხეულ" (იობ. 1, 21). დიდება უფალს ყველაფრისთვის! ამგვარი ღაღადებით სული სიხარულითა და მშვიდობით აღგევსება და თან მოთმინებაშიც განმტკიცდები.

ვინ არის ქრისტიანი? რა უნდა ჰქონდეს მას? უდავოდ დიდი მოთმინება ყველაფერში. გზა, რომელიც ზეციური ქალაქისკენ მიდის, ეკლიანია და მასზე მოარულებს ეკლებისგან სისხლი სდით. მაგრამ სამოთხეში დამკვიდრების იმედი ყველაფერს სძლევს და მოგზაურებს მოთმინებას ჰმატებს, როგორც გაყინულ ტბაში ჩაყრილი წმინდა ორმოცი [სებასტიელი] მოწამე ამბობდა: "მკაცრია ყინვა, მაგრამ ტკბილია სასუფეველი; ყინვა აუტანელია, მაგრამ სამოთხის მხიარულება ტკბილი იქნება".

დაე, ყოვლადსახიერმა ღმერთმა ჩვენც, მდაბალნი, მაშურალთა და ტვირთმძიმეთა შორის შეგვრაცხოს, რომ საუკუნო განსვენება მოგვმადლოს. ამინ."
__________________________________________

ინგლისურიდან თარგმნა ვაჩე მაკარიძემ

წიგნიდან: არქიმანდრიტი ეფრემ ფილოთეველი, "დარიგებანი წმინდა მთიდან", თავი II, სნეულებათა შესახებ, 35-38, (1). წმინდა ანტონი დიდის ბერძნული მონასტრის გამოცემა (არიზონა, 1999).

KARIBCHE
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

05.03.2024
"ვინმცა მცნა მე ფრთენი, ვითარცა ტრედისანი, და აღვფრინდე და განვისუენო. ესე რა განვეშორო სივლტოლითა და განვისუენო უდაბნოსა შინა" დავით იტყვის ნდ ფსალმუნსა შინა (ფსალმუნი 54, 6-7).

04.03.2024
"ჴმა ღაღადებისა უდაბნოსა ზედა" ესაია იტყვის წინასწარმეტყველი (ესაია, 40, 3).

რა არს ჴმა ესე?
04.03.2024
ჰოი ღვინის სმა ბოროტი და მემთრვალობა აღსავსე სიბილწითა, რომლისა მიერ დაეცნენ მრავალნი წმიდანი კაცნი და ამის მიერ/ შთაცვიეს საბრჴესა ძნიად განსარინებელსა!

04.03.2024
"მთა ესე რომელ სთნდა ღმერთსა დამკჳდრებად მას ზედა და, რამეთუ უფალმანცა დაიმკჳდროს იგი სრულიად, ეტლნი ღმრთისანი ბევრ წილ არიან
04.03.2024
"იხარის უფალი ქმნულსა ზედა თჳსა" — დავით იტყვის რგ ფსალმუნსა შინა (ფს. 103, 31).

რა არს სიყვარული ესე, ქრისტეანებო, რომე ღმერთი იხარებს ჩვენ ზედა, ქმნილთა მისთა ზედა?
04.03.2024
"დადგა დედოფალი მარჯუენით შენსა სამოსლითა ოქრო-ქსოვილი/თა შემკული და შემოსილი პირად-პირადად" - დავით იტყვის მდ ფსალმუნსა შინა (ფს. 44, 9).

04.03.2024
"მეუფეო ჩემო და ღმერთო ჩემო, ნეტარ არიან, რომელნი დამკვიდრებულ არიან სახლსა შენსა"— დავით იტყვის პგ ფსალმუნსა შინა (ფს. 83, 3-4).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
საქართველოს ეკლესია სამოციქულოა. გადმოცემის მიხედვით, სულთმოფენობის შემდგომ, როცა მოციქულებმა წილი ჰყარეს და სხვადასხვა ქვეყანაში წავიდნენ საქადაგებლად, საქართველო ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელს ერგო

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler