წმ. მღვდელმთავარი გაბრიელი (ქიქოძე) – მოძღვრება თქმული გელათს 8 სექტემბერს 1882 წელსა
წმ. მღვდელმთავარი გაბრიელი (ქიქოძე) – მოძღვრება თქმული გელათს 8 სექტემბერს 1882 წელსა
ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა. (ეფეს. 5, 18).
ძმანო, მართლ-მადიდებელნო ქრისტიანენო! გუშინა და დღესაც წირვის დაწყებადმდე, დიდხანს ვიყავი დაფიქრებული, რა სიტყვა გითხრათ დღეს, რა დარიგება მოგვცეთ, რა საგანი ავიღო დღეს თქვენდა დასამოძღვრად. მქადაგებელმან სიტყვისა ღვთისამან კარგი დაფიქრებით უნდა გამოარჩიოს, რომელი სიტყვა, საგანი უსაჭიროესია მსმენელთათვის. მან უფრო ხშირად და მტკიცედ უნდა ილაპარაკოს და მისცეს დარიგება იმ ცოდვის და ნაკლულევანებისათვის, იმ სულიერი სენისათვის, რომელიც მისს სამწყსოს უფრო ეჩვევა და ავნებს, მეტადრე იმისთანა დროს და შემთხვევაში და იმისთანა ადგილზე, რომელიც არის დღეს. აქ დღეს თქვენ შეკრებილხართ მრავალთა სხვათა და სხვათა სოფლებიდან; მაშასადამე, მე უფრო საჭირო და სასარგებლო სიტყვა უნდა გითხრათ დღეს, და მით მეც ღვთის წინაშე უფრო მადლი მექნება, რომ ასე ერთგულად ვცდილობ თქვენს სულიერს წარმატებას, და თქვენთვისაც უფრო დიდი სულიერი აღშენება მოხდება. უთუოდ ისიც შეიძლება, რომ ვინმემ თქვენგანმა დღეს აქ გაგონილი სიტყვა გარდასცეს თვის სოფელში მეზობლებს, და მაშინ უფრო გავრცელდება დღეს თქმული სიტყვა, და უმეტეს სარგებლობას მოიტანს. და ესრედ, მადლითა და შეწევნითა ღვთისათა, მოვიყვან საღმრთო წერილიდან ამ სიტყვებს: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომელსა შინა არს ბილწება, არამედ აღივსენით სულითა", და ვიწყებ თქვენთან დღეს ლაპარაკს იმაზე, თუ რაოდენად მავნებელია მთვრალობა, რა ზომად უბედურია მემთვრალე კაცი, რა სახით უნდა სცდილობდეს ყოველი ქრისტიანე კაცი, რომ ფხიზელი იყოს, ღვინოს არ დაემორჩილოს.

მე ვგონებ, რომელ არ არს საჭირო ვსთქვა იმაზე, რა საშინლად გავრცელდა ამ ჟამად მომეტებული ღვინის სმა, მთვრალობა იმერეთში. ვისაც თვალი აქვს ხილვად, და ყური სმენად, ის თვითონ დაინახავს და გაიგონებს, რა ხშირად სთვრებიან ეხლა სოფლებში და უმეტესად ქალაქებში, მეტადრე დღესასწაულ დღეებში, ქორწილზედ და ნათლობაზედ, და, რომელიც უფრო საკვირველია და სამწუხაროა და სასირცხვო, თვით მიცვალებულის ტირილზედ. ყოველი წოდების კაცთაგან, თავადთა, აზნაურთა და მოხუცებულთა გლეხთაგან, და მომეტებულად მღვდელთაგან მრავალ-გზის გამიგონია ჩივილი და მწუხარება, რომ მათი ახალგაზრდა შვილები შეუსაბამოდ იქცევიან, სთვრებიან: აბნევენ მამა-პაპათაგან შეძენილს ქონებას. ერთის სიტყვით, არ იქცევიან ისე, როგორც ჩვენ ვსცხოვრებდითო და ვიქცეოდითო ყმაწვილობას ფხიზლად, ჩვენი მშობლების მორჩილებით და სამსახურითაო. ხოლო რაოდენი ვნება და უბედურება წარმოსდგება ამისთანა ლხინთა და ღვინის სმისაგან, ვინ არ იცის ესა და ვის არ გაუგონია! არ გაივლის ისე ერთი თვე, რომ სადმე სოფლის დღესასწაულზედ, მთვრალებმა არ დასჩეხონ და ან კიდეც არ მოჰკლან ერთმანეთი; ან სადმე ქორწილზე დამთვრალებმა, ლხინი არ გადააქციონ ტირილად და გოდებად, ერთმანეთის დაჩეხითა. ამისთანა შემთხვევა, ესე იგი უზომოდ სმა, მთვრალობა, ყოველი კაცისათვის სამწუხაროა, და ყოველი კაცი ცხადადაც მიჰხვდება, რა ზომად შემარცხვინებელია მთვრალობა საზოგადოებისათვის, და ამაზე მრავალი უბნობა არ არის საჭირო. მე მხოლოდ ის მსურს შეგაგონო შენ, რომ არა თუ იმ უკიდურეს ზომამდე არ მიხვიდე ღვინის სმაში, რომ სრულიად ჭკუა და გონება დაჰკარგო და აღარ იცოდე რას სჩადიხარ, არამედ მომეტებული, ესე იგი რაც საჭირო არ არის, იმაზე მეტი ღვინო არ დაჰლიო. "ნუ დასთვრებით ღვინითა, რომელსა შინა არს ბილწება", - იტყვის წმიდა მოციქული პავლე, ესე იგი მომეტებულ ღვინოს ნუ დაჰლევ, ნუ შეღვინიანდებით. უგრძნობელად დამთვრალი პირუტყვზედ უარესი არის. მასზედ აღარც კი ღირს ლაპარაკი. მე შენ იმას შეგაგონებ, მომეტებულიც აღარ დაჰლიო, ღვინით არ გაახურო სისხლი; ესეც ბილწება არის და ბილწებაში ჩაგაგდებს. ზომიერი ხმარება ღვინისა, სიმრთელეა კაცისათვის. არც ღმერთი აღგიკრძალავს; უზომო ხმარება თავის თავად ცოდვაა და სხვა ცოდვის მიმზიდველი. ნუ აავსებ ღვინითა მუცელს, თორემ მისი ორთქლი მუცლიდან თავში აგივარდება, ტვინს დაგიბნელებს, ჭკუას ჩამოგართმევს, ეშმაკის ხელში ჩაგაგდებს და მტრის სათამაშოდ გაგხდის.

"ნუ დასთვრებით ღვინითა, არამედ აღივსენით სულითა". რას ჰნიშნავს აღივსენით სულითა? უმეტეს ნაწილს ღვინის სმა იმიტომ უყვარს, რომ იგი გაამხიარულებს კაცს, მხიარულება ყოველ კაცს უყვარს, იგი ბედნიერებად მიაჩნია ყოველ კაცს, და ამისათვის ღვინოს დაჰლევს, რომ გამხიარულდეს საღმრთო წერილიც, ღვთის სიტყვა არ გვიშლის ჩვენ მხიარულებას; თვით იგი გვეტყვის: სასუფეველი ღვთისა არის სიხარული, სიმართლე და მშვიდობა, მაგრამ იგი გვიშლის ცუდს, მავნებელს და ბიწიერს მხიარულებას. ხოლო ძალადობით, ხელოვნებით გამხიარულება, ღვინით შემწეობა, ერთობ ცუდია. პირველად მისთვის, რომ კაცის სიმთელეს ავნებს, მეტადრე თუ ხშირად განიმეორა; მეორედ, მისთვის, რომ მოკლეა, მალე გათავდება ღვინისაგან მიღებული მხიარულება, და მერმე უარეს მწუხარებაში ჩააგდებს კაცს. მთვრალი კაცი რომ გამოიფხიზლებს, თავი სტკივა, სინიდისი აწუხებს, მეტადრე თუ სიმთვრალეში რამე სულელობა ჩაიდინა. მისთვის გვიშლის წმიდა მოციქული პავლე ღვინის სმას და გვეტყვის: აღივსენით სულითა, რომ განგვაშოროს ხორციელს, მავნებელს მხიარულებას და გაგვიჩინოს სულიერი მხიარულება. ნუ დასთვრებით ღვინითა, არამედ აღივსენით სულითა, სულიერი სიხარული ეძიეო. რა არის სულიერი სიხარული? სულიერი სიხარული ის იქნება, თუ შენ სუფრაზე დაჯდომილი, საჭმელს და სასმელს ზომიერად მიიღებ და ნაცვლად მრავალი ღვინის სმისა, შენ წარმოსთქვამ სულიერსა გალობასა და იმით გამხიარულდები, და აგრეთვე დასტკბები ნახვითა და საუბრითა შენს ნათესავებთან, მოყვრებთან, რომელნიც გეწვიენ შენ. აღივსენით სულითა. ამ დარიგებას ასრულებს უმჯობესად ის ქრისტიანე კაცი, რომელსა დღესასწაული უყვარს დღესასწაულისათვის, და არა ჭამისა და სმისათვის. ამისთანა კაცი ეკკლესიაში რომ სდგას, წირვა-ლოცვას, ტკბილს, სასიამოვნო გალობას ისმენს, ამისთანა დიდებულ ტაძარს, ვითარცა ესე გელათის ტაძარია, ჰნახავს, და მრავალთა აქა შეკრებილთა საზოგადოებათა შეეყრება, ნაცნობთა, ნათესავთა, ესე ყოველი ასიამოვნებს, სულიერს სიხარულს მისცემს.

საუბედუროდ, არა ესრედ იქცევიან მრავალნი აწინდელი ქრისტიანენი. უმეტესნი მათგანნი, თუ დღესასწაულს სიხარულით ელიან და შეემთხვევიან, ეს მარტო მისთვის, რომ ბევრი სჭამონ და ჰსვან. გარნა არც ის არის კარგი, რომ მრავალნი პირნი აქ მოვიდენ მისთვის, რომ გვმართებსო, აღთქმა მივეცითო, რომ დღეს გელათში უნდა ვილოცოთო. მართალია, თუ აღთქმა მიეცი, უნდა აღასრულო კიდეც; მაგრამ, როგორ აღსრულებ ამ აღთქმას? მოხვალ და ესწრები წირვაზე, დაფანტული გონებით, ერთი ორი კაპეიკის სანთელს აანთებ, ხატებს ემთხვევი და ერთ შაურს შესწირავ. ნუ თუ ამის მეტი არაფერი გმართებს შენ ღვთისა? ეს ყოველიფერი ხომ გარეგანი მოქმედება არის, და დიდი ფასი არა აქვს. შენ სხვა, ამაზე უდიდესი გმართებს ღვთისა. რა? - ის, რომ თვით შენი გული და სული ღმერთს უნდა შესწირო, შენი გულით და სულით ღვთის მონა უნდა იყო, და ნაცვლად ამისა, რამდენიმე გარეგან მოქმედებას აღასრულებ ეკკლესიაში გულგრილად და გაფანტულად სდგეხარ, ორ სიტყვას ვერ მოახერხებ, რომ ღმერთი ჯეროვნად ილოცო მდუღარითა სულითა; გარნა, როდესაც დასჯდები სუფრაზე, მაშინ უნდა შეგხედოს კაცმა, რა გამხიარულებული ხარ, რა ანთებული გაქვს თვალები, და რა ბედნიერად ჰრაცხ შენს თავსა. მაშასადამე, შენი სული და გული სოფელს ეკუთვნის, ჭამა და სმა ხორციელი შეადგენს შენს ბედნიერებას, სოფლის ამაო ჩვეულება არის შენი ნუგეში. არა ესრედ უნდა იყოთ, ძმანო! მიაჩვიე, შეწევნითა ღვთისათა, შენი სული სულიერსა ნუგეშსა, ეცადე, რომ ლოცვა, მარხვა, საღმრთო წერილის კითხვა და სმენა, არა უნაკლულესად ანუგეშებდეს სულსა შენსა, ვიდრეღა ჭამა და სმა, და ლხინი ხორციელი. ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომელითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა. ამინ.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
26.07.2024
აბა მითხარით, სად იყავით 100 წლის წინ? და 100 წლის შემდეგ სად იქნებით? მითხარით, სად?
20.07.2024
სახელი ნეკრესი რქმევია ძველის ძველადგან კახეთის გაღმა მხარში ერთს ქალაქს. ის აუშენებია მეფე ფარნაჯომს ქრისტე ღმერთის მოსვლის წინედ,
20.07.2024
მე განვიზრახე ბეჭვდა ჩემი საკუთარის საფასით სასულიერო, და საზოგადოდ კარგის და სასარგებლო ხელთ ნაწერი წიგნებისა,
06.07.2024
დღეს შევიკრიბეთ ჟიჩაში, რომელიც წმინდა საბას მცნებებზე დაფუძნებული სერბი ხალხის რწმენის ცენტრი და ფოკუსია,
06.07.2024
იცოდეთ, რომ ჩვენი ხალხის ფესვი და სიცოცხლე ღვთის წინაშე არის მართალი რწმენა ქრისტეში, ანუ მართლმადიდებლობა.
04.07.2024
ჩვენს სწრაფ ეპოქაშიც კი მამა კლეოპა რჩებოდა როგორც ერთი ძველთაგანი. ხშირად შეიძლებოდა მოგესმინა, როგორ ამბობდა:
04.07.2024
ზოგიერთ მონასტერში, როგორიცაა სიჰასტრია, ტაძარში, ჩვეულებრივი წირვა-ლოცვების გარდა, მუდმივად იკითხება ფსალმუნი.
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ცნობილია სამი წყვილი უანგარო მკურნალებისა, რომელთა სახელებიც არის კოზმა და დამიანე. ერთი წყვილი რომში ცხოვრობდა და შურით აღვსილი მათივე მასწავლებლის ხელით აღესრულნენ. მათი ხსენება 1 ივლისსა. მეორე წყვილი არაბეთის სამეფოში დაიბადა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat