წმინდა გაბრიელ მცირე - შესხმა იჱ (18), წმიდათა ღმრთივგანათლებულთა ზეცისა ძალთა ყოვლადპატიოსანთა ანგელოსთა
წმინდა გაბრიელ მცირე - შესხმა იჱ (18), წმიდათა ღმრთივგანათლებულთა ზეცისა ძალთა ყოვლადპატიოსანთა ანგელოსთა
"რომელმან შეჰქმნა ანგელოსნი მისნი სულად და მსახურნი მისნი - ალად ცეცხლისა" (ფსალმ.103,4).

საყვარელნო ძმანო, წმიდანი ანგელოსნი ღმრთისა მიერ შექმნილ არიან სულად, სიტყვიერად და გონიერად და ითქმიან ალად ცეცხლისა ზე აღმავლობისათვის და სიმხურვალისა ღმრთისა მიმართ სიყვარულისა. და არიან ურიცხვნი რიცხვნი, რიცხვი მათი არს ცხრა დასად და თითოეული დასი ურიცხვ არიან, ხოლო ცხრათა მათ დასთა სახელები ესრეთ ითქმიან: 1. სერაფიმნი, 2. ხერუვიმნი და 3. საყდარნი, 4. უფლებანი, 5. ძალნი და 6. ჴელმწიფებანი, 7. მთავრობანი, 8. მთავარანგელოსნი და 9. ანგელოსნი. მარადის დაუცხრომელად უგალობენ ღმერთსა და ღმრთივშვენიერითა ბრწყინვალებითა მისითა განათლდებიან, ცათა შინა არიან და ბრძანებითა დამბადებლისათა რომელნიმე მათგანი ქვეყნად მოივლინებიან.

რამეთუ თითოეულსა ტომსა წარმართთა ზედა განჩინებულ არს ღმრთისა მიერ თითო ანგელოზი, რამეთუ ელის მოქცევასა მათსა. ხოლო ქრისტეანეთა ზოგად ყოველთავე მიხაილ მთავარანგელოსი დადგინებულ არს და თვითოეულსა ეკკლესიასაცა - თითო ანგელოსი, ვითარცა იტყვის: "არქუთ ანგელოსსა ზმირინელთა ეკკლესიისასა" (გამოცხად.2,8), და თვითოეულსა გუამსა ნათელღებულსა თითო ანგელოსი განწესებულ არს მცველად და მფარველად, ვითარ იგი უფალი და მეუფე ანგელოსთა ბრძანებს, ვითარმედ: "ანგელოსნი მათნი მარადის ჰხედვენ პირსა მამისა ჩვენისა ზეცათასა" (მათე.18,10). და კვალად იტყვის დავით: "ანგელოსთა მისთადა უბრძანებიეს დაცვად შენდა" (ფსალმ.90,11).

და უკეთუ კაცი ბოროტსა რასმე იქმს და შესცოდებს ღმერთსა, ანგელოსი მისი მწუხარე იქმნების და განეშორების. მაშინ ეშმაკი მიეახლოების და შეიპყრობს, რათამცა წარწყმიდოს იგი, გარნა ანგელოსი არა აუფლებს სრულიად, არამედ მოელის სინანულსა მისსა, რათა კვალად სცხონდესვე და უკეთუ კეთილსა და სათნოებასა ვიქმთ, მაშინ ეშმაკი განგვეშორების და ანგელოსი მცველი ჩვენი მხიარულად მოგვეახლოების და ყოველსა კეთილმოქმედებასა ჩვენსა იგი შესწირავს ღმერთსა ჩვენ მიერ და წყალობასა ღმრთისასა იგივე მოგვფენს. უკეთუ მოწყალებასა ვიქმოდეთ, გინათუ ვიმარხვიდეთ, გინათუ ვილოცვიდეთ, ანუ ცრემლთა, ანუ ოფლთა, ყოველსავე კეთილსა ჩვენსა ანგელოსნი წარიღებენ და შესწირვენ ღმერთსა ძღვნად პატიოსნად, სუნად სუნნელად და დაგვიუნჯებენ საუნჯეთა მათ ზეცისათა წარუპარველად და აღწერენ სახელებსა ჩვენსა ცათა შინა, წიგნსა მას ცხოვრებისა, რომლისათვის თხრობაცა სულიერი ისმინეთ, ვითარმედ ანგელოსნი წარიღებენ სათნოებათა ჩვენთაჲ წინაშე ღმრთისა.

იყო მონასტერი შვენიერი განშორებული სოფლისაგან და მას შინა - ღმერთშემოსილნი მამანი. მეფის ძემან ვინმე სიყვარულითა ქრისტესითა დაუტევა სოფელი და მუნ სახე ანგელოსებრივისა მოქალაქობისა შეიმოსა. ხოლო წმიდანი მამანი მის მონასტრისანი ღამე ილოცვიდეს და განთიად წარვიდიან სამუშაკოდ, რომელთაგან თვით იზარდებოდნენ და უმრავლესსა გლახაკთა და უცხოთა სიყვარულად მისცემდენ და ძესა მეფისასა არა წარიყვანდენ პატივისათვის.

დღესა ერთსა იხილა ძემან მეფისამან: მო-რა-ვიდენ დამაშვრალნი იგი მამანი, მოვიდა ანგელოსი ბრწყინვალე და ჴელთა აქუნდა მანდილი და ღირსთა მათ მამათა წარხოცა პირსა და შუბლსა ოფლნი და წარიღო წინაშე ღმრთისა ძღვნად პატიოსნად.

ესე რა გამოეცხადა ძესა მეფისასა, ხვალისა იგიცა წარვიდა მუშაკობად და უმეტეს მათსა დაშვრა გულსმოდგინებითა. და ოდეს მოვიდენ წმიდანი იგი მამანი და დასხდენ, და დასჯდა იგიცა მათთანა, აჰა, კვალად იხილა ანგელოსი იგი ღმრთივბრწყინვალე და წარხოცნა რა ოფლნი მათ ნეტართანი, ეგრეთვე წარხოცნა ძესა მეფისასაცა და აღვიდოდა ზეცად, ფრიად მხიარულ იქმნა და მადლობდა სახიერებასა ღმრთისასა.

და მიერითგან იგიცა ღამე ილოცვიდა და დღისი მუშაკობდა და შრომასა მას შინა გონებითა ღმერთსა ევედრებოდა, პირითა ფსალმუნსა იწვრთიდა, ვითარმედ: "ნაშრომნი ნაყოფთა ჴელთა შენთა სჭამო, ნეტარ იყო და კეთილი გეყოს შენ" (ფსალმ.127,2). და ჴელთსაქმრისაგან თვისისა უმრავლესსა მოწყალებად მისცემდა და იქმნა წარჩინებულ და პატიოსან მონაზონ, და ქვეყანისათა წილ მიიღო ზეცისა მეფობა და პორფირ-დიადიმ-გვირგვინოსანი უოხჭნოდ იხარებს წინაშე მეფისა მეუფეთასა საუკუნოდ.

ამისთვის გლოცავ და გევედრები, საყვარელნო რჩეულნო ერნო ღმრთისანო, განვეშორნეთ ბოროტთა საქმეთა, რათა არა განგვეშოროს მცველი ჩვენი ანგელოსი და მწუხარე იქმნას, არამედ შევიმოსოთ სიწმიდე და შიში ღმრთისა, რათა ჩვენთანა დაიბანაკონ წმიდათა ანგელოსთა; ვეშურებოდეთ ჴელითა ჩვენითა და მით ვიქმოდეთ მოწყალებასა, რათა მცველმან ჩვენმან ანგელოსმან შესწიროს წინაშე ღმრთისა ძღვნად პატიოსნად; ვიქმოდეთ სათნოებასა, რათა სახელები ჩვენნი დაიწეროს ცათა შინა; ვიმარხვიდეთ ვნებათაგან, რათა უვნებელობასა მივიწივნეთ; ვილოცვიდეთ გულითა წმიდითა, რათა ცრემლნი ჩვენნი შესწირონ ანგელოსთა წინაშე ღმრთისა, ვითარცა სისხლი წმიდათა მოწამეთა და ესრეთ ვიტყოდეთ:

ჵ, წმიდანო ანგელოსნო, მეორენო ნათელნო, ღმრთივშვენიერად ელვებრ ბრწყინვალებანო, სარწმუნონო წინამძღვარნო, მცველნო და მფარველნო სულთა ჩვენთანო, დიდებულნო მთავარანგელოსნო მიხაილ და გაბრიელ, და მცველნო ჩვენნო ანგელოსნო და ყოველნო ზეცისა ძალნო, თქვენ შეგივრდებით და გევედრებით: შეგვეწიენით და წარგვიმართეთ სათნო-ყოფად ღმრთისა, მცველ და მფარველ გვექმნენით ყოველთა დღეთა ცხოვრებისა ჩვენისათა.

ხოლო ჟამსა განსლვისა სულისა ჩვენისასა ჴორცთაგან ჴელი წყალობისა აღგვიპყრენით და გვიხსენით ჴელთაგან ჰაერის მცველთასა და წინამძღვრებითა თქვენითა აღგვამაღლეთ ზეცისა კამარათა და განგვისვენეთ სავანესა მართალთასა.

და რაჟამს საყვირსა სცემდეთ და შეჰკრებდეთ მართალთა, ჩვენცა მარჯვენით-კერძო ცხოვართა თანა დაგვადგინეთ და მეოხ-გვეყვენით წინაშე მართლმსაჯულისა მის, რათა ღრუბლითა აღტაცებულნი მარადის უფლისა თანა ვიყოფოდეთ და თქვენთანავე უგალობდეთ, ვაქებდეთ და ვადიდებდეთ ყოვლადსაგალობელსა მამასა, თანამოსაყდრესა ძესა და თანამფლობელსა სულსა წმიდასა უკუნითი უკუნისამდე, ამინ.

იხილეთ სარჩევი»
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
26.07.2024
აბა მითხარით, სად იყავით 100 წლის წინ? და 100 წლის შემდეგ სად იქნებით? მითხარით, სად?
20.07.2024
სახელი ნეკრესი რქმევია ძველის ძველადგან კახეთის გაღმა მხარში ერთს ქალაქს. ის აუშენებია მეფე ფარნაჯომს ქრისტე ღმერთის მოსვლის წინედ,
20.07.2024
მე განვიზრახე ბეჭვდა ჩემი საკუთარის საფასით სასულიერო, და საზოგადოდ კარგის და სასარგებლო ხელთ ნაწერი წიგნებისა,
06.07.2024
დღეს შევიკრიბეთ ჟიჩაში, რომელიც წმინდა საბას მცნებებზე დაფუძნებული სერბი ხალხის რწმენის ცენტრი და ფოკუსია,
06.07.2024
იცოდეთ, რომ ჩვენი ხალხის ფესვი და სიცოცხლე ღვთის წინაშე არის მართალი რწმენა ქრისტეში, ანუ მართლმადიდებლობა.
04.07.2024
ჩვენს სწრაფ ეპოქაშიც კი მამა კლეოპა რჩებოდა როგორც ერთი ძველთაგანი. ხშირად შეიძლებოდა მოგესმინა, როგორ ამბობდა:
04.07.2024
ზოგიერთ მონასტერში, როგორიცაა სიჰასტრია, ტაძარში, ჩვეულებრივი წირვა-ლოცვების გარდა, მუდმივად იკითხება ფსალმუნი.
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ცნობილია სამი წყვილი უანგარო მკურნალებისა, რომელთა სახელებიც არის კოზმა და დამიანე. ერთი წყვილი რომში ცხოვრობდა და შურით აღვსილი მათივე მასწავლებლის ხელით აღესრულნენ. მათი ხსენება 1 ივლისსა. მეორე წყვილი არაბეთის სამეფოში დაიბადა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat