მტრების სიყვარული არის აბსოლუტური მიმსგავსება ადამიანისა ღმერთთან
მტრების სიყვარული არის აბსოლუტური მიმსგავსება ადამიანისა ღმერთთან
ამჯერად უფლის კიდევ რამდენიმე სწავლებასთან დაკავშირებით ვისაუბრებთ, რომლებსაც მაცხოვარი თავისი სამწლიანი მოღვაწეობისა და ქადაგების პერიოდში ასწავლიდა და აძლევდა ადამიანებს...

არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):

გულისთქმით შეხედვა (მათე 5,27-30)
- როდესაც ადამიანი გულში ფიქრობს რომელიმე ცოდვაზე, ამ შემთხვევაში მრუშობის ცოდვეზე, თუკი შესაძლებლობა მიეცემა, აუცილებლად აღასრულებს, ანუ ის ამ ცოდვას ვერ ასრულებს რაღაც გარემო პირობების და არა თავისი ნებისა და ღვთის სიყვარულის გამო. ცოდვა იყოფა რამდენიმე კატეგორიად. ცოდვის ჩადენამდე ადამიანის გონებაში შემოდის ბოროტისგან მოწოდებული აზრი, მაგრამ თუ ადამიანი არ ღებულობს ამ აზრს, მაშინვე ეწინააღმდეგება, მას ეს არ მოეკითხება, მაგრამ თუკი ადამიანმა მიიღო ეს აზრი და დაეთანხმა, ამის შემდეგ უკეთური აზრი ფესვს გაიდგამს ადამიანში, ანუ ხდება ადამიანის შეპყრობა ამ აზრით - ეს არის ვნება და ფაქტობრივად ადამიანი აღმასრულებელია იმ ცოდვისა, რომელიც მასში ვნების სახით ბუდობს. თუნდაც არ აღასრულებდეს მხოლოდ და მხოლოდ გარემო პირობების გამო და არა იმის გამო, რომ არ სურს ამ ცოდვის აღსრულება.Bბოლო საფეხური არის უკვე, როდესაც ადამიანი მიწიერად, მატერიალურად აღასრულებს ცოდვას. ე.ი. თავად აზრი არ არის ცოდვა და არ მოგვეკითხება, თუკი მაშინვე ვეწინააღმდეგებით და არ დავეთანხმებით მას. თუ დავეთანხმებით, უკვე მოგვეკითხება, მაგრამ დათანხმების შემთხვევაშიც ადამიანის გონებაში მიმდინარეობს ბრძოლა - მიიღოს თუ არ მიიღოს უკეთური, ბოროტისგან მოწოდებული აზრი. როდესაც ადამიანი უკვე მთლიანად ამ აზრით არის მოცული, ფაქტობრივად ეს აღსრულებული ცოდვაა, რადგან, როგორც კი საშუალება მიეცემა, აუცილებლად აღასრულებს, ამიტომაც ბრძანებს უფალი - ვინც გულისთქმით შეხედა დედაკაცს, უკვე იმრუშა მასთან თავის გულშიო. შესაძლოა გულში შემცოდემ არ მიიღოს ის სასჯელი, რასაც აღსრულებული ცოდვისთვის მოიწევდა, მაგრამ სასჯელს მაინც მიიღებს, რადგან ცოდვამ გადასძლია.

შესაძლოა ადამიანმა არ აღასრულოს ცოდვა, სისრულეში არ მოიყვანოს უკეთური აზრი, მაგრამ არც სინანულში ჩავარდეს იმის გამი, რომ ასეთი აზრი აქვს. ამის გამო დაისჯება, ხოლო აღმასრულებელი ცოდვისა, რომელსაც სინანული გაუჩნდება და მიტევებას ითხოვს, გადარჩება და გამოიხსნება ამ ცოდვისგან. ამიტომ შესაძლოა ცოდვის აღმასრულებელს მიეტევოს და არაღსრულებული ცოდვა მოეკითხოს და დაისაჯოს. მიტევება ხდება მხოლოდ და მხოლოდ ღვთის წყალობით, ღვთის ნებით. მხოლოდ უფალს ძალუძს ადამიანისთვის ცოდვების მიტევება, მაგრამ როდესაც სინანულში ვართ ცოდვის გამო, უფალი წყალობას მოგვცემს იმისათვის, რომ რაღაცას მაინც ვაკეთებთ - სინანულში ვართ, მიტევებას ვითხოვთ და გადავწყვეტთ, რომ ეს ცოდვა საბოლოოა ჩვენში და აღარ აღვასრულებთ არასოდეს. როგორც წმინდა მამები გვასწავლიან, უტყუარი ნიშანი იმისა, რომ ცოდვა მოგვეტევა, არის სწორედ ის, რომ ამ ცოდვას აღარ ჩავდივართ და მტკიცედ გვაქვს გადაწყვეტილი, რომ აღარასოდეს ჩავიდენთ.

- როდესაც უფალი ადამიანებს გულისთქმით შეხედვის შესახებ სწავლებას აძლევს, ბრძანებს: თუ შენი თვალი ან ხელი გაცდუნებს, უმჯობესია მოიკვეთო და გადააგდო, ვინაიდან უმჯობესია ერთი ასოთაგანი დაგეღუპოს, ვიდრე მთელი შენი სხეული გეენაში ჩავარდესო. რა არის ამ სწავლების არსი?

- როდესაც უფალმა ეს სწავლება წარმოთქვა, ადამიანთა ნაწილი ფიქრობდა, რომ ეს იყო პირდაპირი გაგებით ნათქვამი, თითქოს უფალი ამით იმას ეუბნებოდა ადამიანებს, ფიზიკურად ამოითხარეთ თვალი, როდესაც თვალი ხდება თქვენი ცდუნების მიზეზი, ან ხელი მოიჭერითო... ცხადია, ეს ასე არ არის. საკუთარ თავზე მიყენებული ფიზიკური სასჯელი რაიმე ცოდვის მოსაკვეთად არათუ საქებარია ღვთისგან, არამედ ფაქტობრივად ეს არის თვითმკვლელობის თანაზიარი ცოდვა. როდესაც უფალი გვასწავლის - თუ თვალი გაცდუნებს, ამოითხარე და გადააგდეო, ამით იმას გვეუბნება, რომ თუ ჩვენი მხედველობიდან მოდის ცოდვა, მხედველობა უნდა ვაკონტროლოთ, მოვცილდეთ იმ ადგილს. თუ ცოდვა ხელიდან მოდის, ამ საქმეებს უნდა მოვცილდეთ, ანუ უნდა მოვიცილოთ ჩვენი ცოდვის მიზეზი. არა თვალი, ხელი ან ფეხია ჩვენი ცოდვის მიზეზი, არამედ ჩვენი სულიერი მდგომარეობა. უფალი სწორედ იმას გვაუწყებს ამ სწავლებით, რომ ჩვენი სულიერი მდგომარეობა ვაკონტროლოთ, ჩვენი ცოდვის მიზეზი მოვიკვეთოთ, რათა არ დავაკლდეთ სასუფეველს.

"იყოს შენი ჰო - ჰო და არა - არა" ( მათე 5,33-37)
- მათეს სახარების ამ მუხლებში გადმოცემული სწავლების თანახმად, უფალი კრძალავს ფიცს...

- ძველი აღთქმის პერიოდში სიმართლეზე დაფიცება არ იკრძალებოდა, ეს იყო ჩვეულებრივად მიღებული წესი, მაგრამ მოვიდა რა უფალი ხორციელად და ადამიანებს მისცა ახალი სჯული, ახალი სწავლება, საერთოდ აკრძალა ფიცი, დაფიცება. რა შემთხვევაშია საჭირო ფიცი? როდის ხდება საჭირო ჩვენი ნათქვამის ფიცით დამტკიცება? - როდესაც ადამიანები მიჩვეულნი არიან, რომ ხშირად ვცრუობთ. თუკი მართალ პიროვნებად გვიცნობენ, ჩვენი ჰო არის ჰო და არა - არა. სწორედ ამას გვასწავლის უფალი - ისე უნდა მოვიქცეთ და ისეთი უნდა იყოს ჩვენი ყოველი ნათქვამი, ყოველი სიტყვა, რომ ადამიანებს არ დასჭირდეთ ჩავენგან ფიცის მოთხოვნა, ჩვენი ნათქვამის ფიცით დადასტურება. თუმცა მაშინაც კი უნდა ვეკრძალოთ თუნდაც სიმართლეზე დაფიცებას, როდესაც კაცთა წინაშე უკვე შემჩნეულნი ვართ ხშირად სიცრუის თქმაში და მხოლოდ ჩვენს სიტყვას არ უჯერებენ. შესაძლოა წლებიც კი დასჭირდეს იმის მიღწევას, რომ მხოლოდ ჩვენი სიტყვა იყოს დამაჯერებელი ადამიანებისთვის, მაგრამ ნაბიჯ-ნაბიჯ უნდა ვიაროთ იმისკენ, რომ ჩვენი სიტყვა ფიცის გარეშე მიიღონ ადამიანებმა.

სწავლება მტრების სიყვარულზე (მათე 5,43-48)
- რატომ ითხოვს უფალი ახალ აღთქმაში ადამიანისგან მტრების სიყვარულს და რას გულისხმობს მტრების სიყვარულის მცნება?

- ეს არის უმაღლესი სწავლება ქრისრიანობისა, რომელიც არც ერთ რელიგიურ მიმდინარეობას არ აქვს. მტრების სიყვარული არის აბსოლუტური მიმსგავსება ადამიანისა ღმერთთან. მტრების სიყვარულით ადამიანი ყველაზე მეტად ემსგავსება უფალს - თუ ჩვენ მოყვასი გვიყვარს, თუ უფალი გვიყვარს, ამით არ ვართ მიმსგავსებულნი უფალს, რადგან, როგორც თავად უფალი გვეუბნება - წარმართებსაც კი უყვართ თავიანთი ახლობლები.

როდესაც უფალმა ღვთაებრივი მსხვერპლშეწირვა აღასრულა, ჯვარს ეცვა, ჯვარზე ავიდა ადამიანთა ხსნისთვის, ყველა ადამიანს მიტოვებული ჰყავდა იგი. ერთადერთი ავაზაკი იყო, რომელმაც ჯვარზე გაკრული ქრისტე მხსნელად აღიარა. ამ დროს ფაქტობრივად ყველა ადამიანი მტერი იყო უფლისა. ყოველ შემთხვევაში, მოყვასი არავინ ყოფილა. ზოგიერთები შიშის გამო დასცილდნენ, ზოგი - ვერცხლისმოყვარეობის გამო. ზოგი ისედაც მტერი იყო მაცხოვრისა. უფალი სწორედ მტრებისთვის, ცოდვილთათვის ეცვა ჯვარს. ამის შემდეგ ნახეს ადამიანებმა, თუ რა აღასრულა უფალმა ცოდვილი ადამიანებისთვის. უპირველესად ეს შეიმეცნეს მოციქულებმა, რომლებმაც შემდგომ თავიანთი ქადაგებით უამრავი ადამიანი მოაქციეს უფლისკენ და უკვე თავადაც შეიქნენ იმ მაგალითის, მტრების სიყვარულის აღმასრულებელნი, რომელიც უფალმა მოგვცა. თითქმის ყველა მოციქულმა მოწამებრივად დაასრულა სიცოცხლე და მარტვილობის დროს ლოცულობდნენ თავიანთი მტრებისთვის, უფალს შესთხოვდნენ მიეტევებინა მათთვის, ისევე როგორც ჯვარცმული უფალი ლოცულობდა და შეჰღაღადებდა ზეციურ მამას: მამაო, მიუტევე მათ, რამეთუ არა იციან, რას იქმანო.

რას გულისხმობს მტრების სიყვარული? - კონკრეტულად ეს ადამიანები უნდა გვიყვარდეს და არა მათი ბოროტი საქმეები. თუ ჩვენ მათ ბოროტ საქმეებს ვერ გავარჩევთ ამ ადამიანებისგან, ჩვენც მათი ბოროტი საქმეების აღმასრულებელნი გავხდებით. რაც უფრო დიდ ბოროტებას სჩადის ადამიანი, მით მეტად უნდა გვებრალებოდეს და ვლოცულობდეთ მისთვის ღვთის წინაშე, მნიშვნელობა არ აქვს, ამ ბოროტებას ჩვენ წინაშე სჩადიან თუ სხვების წინაშე. ნებისმიერი ბოროტება, რასაც ადამიანი სჩადის, მისი სულის დაღუპვისკენაა მიმართული. ჩვენ კი უნდა გვებრალებოდეს და ვლოცულობდეთ ყველა ადამიანის სულისთვის, რომელიც დასაღუპადაა განწირული.
ბეჭდვაელფოსტა
05.12. 2019
....
ხომ აპატიეთ მამალაძეს?მაგალითი მიეცით ხალხს
05.12. 2019
???
წარღვნის დროს, ნოეს ოჯახის გარდა, მთელი მსოფლიო რომ წყალში ჩაახრჩო? სოდომ-გომორა რომ მიწასთან გაასწორა?
03.12. 2019
კახელი.
საპატრიარქოში იციან? ან რატომ არ ეშინიათ, ან რატომ არ ასრულებენ. მაგდენი ბოროტება, სიძულვილი, დაჭმაობა რომ არის ვითომ ყველაზე წმინდა ადგილას, ამას უბრალო მოკვდავი რომ უყურებს, როგორ უნდა დაგიჯეროთ თქვენს ნაქადაგებში. დრევანდელი სამღვდელოება ისეა დაშორებული ქრისტეს, როგორც ცა და დედამიწა. ჯერ თქვენ განათლდით, სულები გაისუფთავეთ, ადამიანის სიყვარული და თანადგომა ისწავლეთ, რომ მოგბაძოთ და დაგიჯეროთ.
19.11. 2019
interesi
განა ღმერთს უყვარს მისი მტერი სატანა? ვერ დავიჯერებ
12.11. 2019
მარიამი
ჩემო ძვირფასო მამაო მაკარ, ქადაგება კარგია, მაგრამ შესრულება? რა დაგიშავათ მეუფე ქრისტეფორე წამალაიძემ ისეთი, რომ 45 წლის შვილის გარდაცვალების გამო სამძიმარი არ გამოთქვით. ეს არის გიყვარდეს მტერი შენი? ქრისტესმიერი სიყვარულით
სხვა სიახლეები
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

05.03.2024
"ვინმცა მცნა მე ფრთენი, ვითარცა ტრედისანი, და აღვფრინდე და განვისუენო. ესე რა განვეშორო სივლტოლითა და განვისუენო უდაბნოსა შინა" დავით იტყვის ნდ ფსალმუნსა შინა (ფსალმუნი 54, 6-7).

04.03.2024
"ჴმა ღაღადებისა უდაბნოსა ზედა" ესაია იტყვის წინასწარმეტყველი (ესაია, 40, 3).

რა არს ჴმა ესე?
04.03.2024
ჰოი ღვინის სმა ბოროტი და მემთრვალობა აღსავსე სიბილწითა, რომლისა მიერ დაეცნენ მრავალნი წმიდანი კაცნი და ამის მიერ/ შთაცვიეს საბრჴესა ძნიად განსარინებელსა!

04.03.2024
"მთა ესე რომელ სთნდა ღმერთსა დამკჳდრებად მას ზედა და, რამეთუ უფალმანცა დაიმკჳდროს იგი სრულიად, ეტლნი ღმრთისანი ბევრ წილ არიან
04.03.2024
"იხარის უფალი ქმნულსა ზედა თჳსა" — დავით იტყვის რგ ფსალმუნსა შინა (ფს. 103, 31).

რა არს სიყვარული ესე, ქრისტეანებო, რომე ღმერთი იხარებს ჩვენ ზედა, ქმნილთა მისთა ზედა?
04.03.2024
"დადგა დედოფალი მარჯუენით შენსა სამოსლითა ოქრო-ქსოვილი/თა შემკული და შემოსილი პირად-პირადად" - დავით იტყვის მდ ფსალმუნსა შინა (ფს. 44, 9).

04.03.2024
"მეუფეო ჩემო და ღმერთო ჩემო, ნეტარ არიან, რომელნი დამკვიდრებულ არიან სახლსა შენსა"— დავით იტყვის პგ ფსალმუნსა შინა (ფს. 83, 3-4).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
პალესტინის ერთ-ერთ მონასტერში, რომელიც ქალაქ კესარიის მახლობლად მდებარეობდა, ცხოვრობდა ღირსი მონაზონი ზოსიმე. მშობლებმა იგი სიყრმეშივე მისცეს აღსაზრდელად ამ მონასტერში და უკვე 53 წელი იყო, რაც აქ მოღვაწეობდა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler