დაიცავი გული შენი
დაიცავი გული შენი
თუ გული შენი, მთლიანად შეიძულა რა ცოდვა, ძალ-ღონეს იკრებს მოერიოს მას და ყველაფერს მოწყვეტილი, რაც კი შობს ცოდვას, თვალწინ გადაგიშლის საუკუნო მწუხარებას, იცოდე, რომ შემწე შენი შენთანაა და არაფრით შეურაცხყო იგი, არამედ მტირალმა მის წინაშე თქვი გულისყურით: შენმა მოწყალებამ მიხსნას, უფალო, ამისგან, თავად არ შემიძლია მტრის ხელიდან გათავისუფლება, თუ არ მექნა შენი შეწევნა! - და ის დაგიცავს ყოველი ბოროტისაგან.

* ზოგჯერ ბოროტი, გარკვეული დროით, მზაკვრულად მიიმალება ხოლმე, რათა მისცეს კაცმა თავის გულს თავისუფლება, ფიქრობს რა, რომ უკვე გათავისუფლდა ბრძოლისაგან. თუ მართლა ასე მოხდა, მოულოდნელად თავს ესხმის საბრალო სულს და იპყრობს მას, როგორც უმწეო ჩიტს. და თუ ბოროტი სძლევს, იმორჩილებს მას და ამცირებს ყოველგვარი ცოდვებით, ადრინდელზე უბოროტესით, რომელთა შენდობაც მას ჰქონდა გამოთხოვილი. ამიტომ უნდა ვიყოთ უფლის გამუდმებულ შიშში და მკაცრად დავიცვათ გული, მოუკლებლად ვაკეთოთ ჩვენი საქმე და დავიცვათ სათნოებანი (გონება-გულის წყობა), რაც არის მტრის ბოროტების საძლევი.

* გევედრები, სანამ კიდევ ხორცში ხარ, ნუ მოადუნებ გულს, რამეთუ, როგორც მიწათმოქმედს არ შეუძლია იმედი ჰქონდეს მინდორში ამოსული თავთავისა, რადგან არ იცის, იქიდან რას მიიღებს, სანამ არ შეინახავს თავის ბეღელში, ასევე კაცს არ შეუძლია მოადუნოს გული, ვიდრე სუნთქავს და ღვთის სული უდგას ნესტოებში (იობ. 27.3). არ იცის მან, რომელი ვნებით გამოიცდება უკანასკნელ ამოსუნთქვამდე, ამიტომ არ უნდა მოადუნოს გული, სანამ შეუძლია სუნთქვა. მაგრამ მართებს შეღაღადოს უფალს მის შეწევნასა და წყალობაზე.

* როდესაც ვინმე ჩამოშორდება ამქვეყნიურ შფოთს, მაშინ ნამდვილად შეიცნობს ყველა იმ შეცდომას, რაც ჩადენილი აქვს უფლის წინაშე; რამეთუ ჩვეულებრივ ის ვერ ხედავს თავის ცოდვებს, თუ არ განეშორება მათ მწარე მოშორებით (ანუ გულის შემუსვრითა და ტკივილით). ამ ზომამდე მიღწეულები ტირიან, აძლიერებენ ლოცვებს, სირცხვილით იფარავენ თავს უფლის წინაშე, იხსენებენ თავის უსარგებლო მეგობრობას ვნებებთან. მაშ, ვიღვაწოთ, ძმანო, შეძლებისამებრ, და უფალი შეგვეწევა თავისი უდიდესი მოწყალებით. თუ გული ჩვენი ვერ შევინახეთ ისე, როგორც ჩვენმა მამებმა, ვიშრომოთ, რათა სხეული მაინც შევინახოთ უცოდველად, როგორც ამას ითხოვს ღმერთი და გვწამდეს, რომ გაჭირვებისას, ჩვენ რომ შეგვემთხვევა, როგორც თავის წმინდანზე, ჩვენზეც გაიღებს მოწყალებას.

* ყოველდღიურად გამოსცადე შენი თავი, ძმაო, და თვალი მიადევნე შენს გულს ღვთის წინაშე და რაც არის მასში ბოროტეული, მოიშორე, რათა საშინელი გადაწყვეტილება ცოდვის ჩადენისა არ შეგემთხვეს ვიდრე განიწმინდებოდა.

* გაფრთხილდი, რომ არაფერმა დამღუპველმა არ დაგაშოროს უფლის სიყვარულს; დაიცავი გული შენი და ნუ ნაღვლობ შემდეგი სიტყვებით: როგორ დავიცვა ის, ცოდვილმა? რამეთუ როდესაც კაცი მიატოვებს თავის ცოდვას და მიმართავს ღმერთს, მაშინ სინანული მას აღადგენს და ახალ ადამიანად აქცევს.

* ლოცვისას გულისთქმის წინამძღვარი უნდა მოვიშოროთ გულიდან ღვთისმოსაური წინააღმდეგობით, რათა არ შევიქნეთ - ბაგეებით უფლის მლოცველნი, ხოლო გულში არაწმიდების მატარებელნი. არ მიიღებს უფალი მდუმარებისგან ლოცვას, გაძარცულს გულისთქმათა და დაუდევრობისაგან და წმინდა წერილიც ყველგან გვამცნობს სულიერი გრძნობების დაცვას. თუ ბერის ნება დაემორჩილება საღვთო სჯულს და გონება ამ სჯულის მიხედვით დაიწყებს თავისი საცნობელის მართვას, - გულის-ხმის ყოფას, ყველა სულიერი გრნობებისას, განსაკუთრებით კი რისხვისას და ავხორცობისას, რამეთუ ამით ხდება გონების დამორჩილება, მაშინ სათნოება ღირსეულად შესრულებულია, სურვილი მიმართულია უფლისა და მისი ნებისკენ, ხოლო რისხვა ბოროტისა და ცოდვის წინააღმდეგ. რა არის კიდევ საჭირო? - საიდუმლო სწავლება.

* თუ ურცხვობა დაისადგურებს შენს გულში, როცა სენაკში ზიხარ, წინ აღუდექი ბოროტებას, რათა არ დაგიპყრას. გახსოვდეს ღმერთი - ის ისმენს შენსას და რომ მისთვის ყოველი შენი გულისნადები ცნობილია. უთხარი შენს გულს: თუ შენი მსგავსი ცოდვილი ადამიანებისა გეშინია, რათა მათ არ დაინახონ შენი ცოდვები, განა უფრო მეტად არ უნდა გეშინოდეს უფლისა, რომელიც ყოველივეს ხედავს? ამ რჩევა-დარიგებისგან გულში გაჩნდება უფლის შიში და თუ შენ გექნება იგი, მაშინ უმოქმედო იქნები ვნებისადმი (არ გაგიტაცებენ ისინი). როგორც წერია: უფალზე დანდობილნი ვითარცა მთა სიონისა - არ შეარყიოს, უკუნისამდე, რომელ დამკვიდრებულ არს იერუსალიმს (ფს. 124, 1) და ყოველ საქმეში, რომელსაც აკეთებ, გონებაში იქონიე, რომ უფალი ყველა შენს გულისთქმას ხედავს და აღარასოდეს არ შესცოდავ. დიდება მას უკუნისამდე, ამინ.

* გულის შემუსვრილების გარეშე შეუძლებელია ბიწიერებისგან გათავისუფლება. ხოლო გული სამგვარი თავშეკავებით შეიმუსრება - ძილისაგან, საკვებისა და ხორციელი განსვენებისაგან.
წმინდა ნილოს სინელი

"რამეთუ გულისაგან გამოვლენ გულის-სიტყვანი ბოროტნი, კაცის-კვალნი, მრუშებანი, სიძვანი, პარვანი, ცილის-წამებანი, გმობანი".
(მათე 15,19)

ხმელი და მწირი საკვების წყალობით აზრები ნათელი ხდება, ხოლო ფუფუნებით ცხოვრება გონებას წყვდიადში ჩაძირავს.
წმინდა ნილოს სინელი
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

05.03.2024
"ვინმცა მცნა მე ფრთენი, ვითარცა ტრედისანი, და აღვფრინდე და განვისუენო. ესე რა განვეშორო სივლტოლითა და განვისუენო უდაბნოსა შინა" დავით იტყვის ნდ ფსალმუნსა შინა (ფსალმუნი 54, 6-7).

04.03.2024
"ჴმა ღაღადებისა უდაბნოსა ზედა" ესაია იტყვის წინასწარმეტყველი (ესაია, 40, 3).

რა არს ჴმა ესე?
04.03.2024
ჰოი ღვინის სმა ბოროტი და მემთრვალობა აღსავსე სიბილწითა, რომლისა მიერ დაეცნენ მრავალნი წმიდანი კაცნი და ამის მიერ/ შთაცვიეს საბრჴესა ძნიად განსარინებელსა!

04.03.2024
"მთა ესე რომელ სთნდა ღმერთსა დამკჳდრებად მას ზედა და, რამეთუ უფალმანცა დაიმკჳდროს იგი სრულიად, ეტლნი ღმრთისანი ბევრ წილ არიან
04.03.2024
"იხარის უფალი ქმნულსა ზედა თჳსა" — დავით იტყვის რგ ფსალმუნსა შინა (ფს. 103, 31).

რა არს სიყვარული ესე, ქრისტეანებო, რომე ღმერთი იხარებს ჩვენ ზედა, ქმნილთა მისთა ზედა?
04.03.2024
"დადგა დედოფალი მარჯუენით შენსა სამოსლითა ოქრო-ქსოვილი/თა შემკული და შემოსილი პირად-პირადად" - დავით იტყვის მდ ფსალმუნსა შინა (ფს. 44, 9).

04.03.2024
"მეუფეო ჩემო და ღმერთო ჩემო, ნეტარ არიან, რომელნი დამკვიდრებულ არიან სახლსა შენსა"— დავით იტყვის პგ ფსალმუნსა შინა (ფს. 83, 3-4).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ღირსი იოანე კლემაქსი (+649) ეკლესიის მიერ უდიდეს მოღვაწედაა აღიარებული. ის არის ავტორი შესანიშნავი ღვთივსულიერი თხზულებისა "კიბე", ამიტომ ღირს მამას კიბისაღმწერელს უწოდებენ.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler