წმ. მღვდელმთავარი გაბრიელი (ქიქოძე) – მოძღვრება, თქმული ხონის სობოროში, ჩყჲვ წელსა
წმ. მღვდელმთავარი გაბრიელი (ქიქოძე) – მოძღვრება, თქმული ხონის სობოროში, ჩყჲვ წელსა
ძმანო მართლ-მადიდებელნო ქრისტიანენო!
დღეს ჩვენ განვიზრახეთ უბნობა თქვენთანა ორთა, ანუ სამთა საგანთა ზედა, რომელთა თუმცა არა აქვსთ კავშირი არცა თქვენის ტაძრის აწინდელსა დღესასწაულსა-თანა, არცა, იქმნება, ურთიერთთა შორის, გარნა შეხედვისა-მებრ აწინდელისა დროებისა და თქვენთა სულიერთა საჭიროებათა და ნაკლულევანებათა, ჩვენ ვსთვლით ერთობ საჭიროდ და სასარგებლოდ თქვენთვის. რომელნი არიან ეს საგანნი? პირველად გამოცდილებამა ჩვენის ქვეყნის მდგომარეობისა და აქაურთა მცხოვრებთა ზნეობისა გვასწავლა ჩვენ, რაზომად საჭირო არს და მიუცილებელ, რომ ჩვენ, სულიერნი მოძღვარნი თქვენნი, ხშირად, დაუცხრომელად გაფრთხილებდეთ და გაღვიძებდეთ თქვენ ეკკლესიაში, წირვა-ლოცვაზე შიშით, დუმილით და მორიდებით დგომად და სმენად ღვთის მსახურებისა. ერთობ დამნაშავე ვართ ჩვენ, იმერეთის მცხოვრებნი, ამ საქმეში; არ ვიცით, არა ვართ მიჩვეულნი ეკკლესიაში მორიდებით ქცევასა და ის უმეტესად არის აქ სამწუხარო, რომელ არა თუ ერის კაცნი, არამედ თვით სამღვდელონი, ეკკლესიის მსახურნი აქაურნი, არ არიან მიჩვეულნი ეკკლესიაში ჯეროვნად მოქცევასა. ესენი რომ იყვნენ მარადის კრძალვით საყდარში მდგომარენი, ამათგან უთუოდ ერის კაცნიცა ისწავლიდენ კრძალვით დგომასა წირვა-ლოცვაზე, გარნა საუბედუროდ, ნაცვლად ეკკლესიისა მაგალითისა, უკანასკნელნი ხედვენ ცუდსა ამას ჩვეულებასა თვით მოძღვართა შინა თვისთა.

გლოცავ თქვენ, ძმანო ჩემნო, ისწავლეთ და მიეჩვიეთ ეკკლესიაში დუმილით და კრძალვით ლოცვასა. ვგონებ, რომ ზოგიერთნი ამ დაბის მცხოვრებნი მოვაჭრენი კი ყოფილ-ხართ რუსეთში და გინახავსთ, რა სახით დგანან იქ მართლ-მადიდებელნი საყდრებში. ათასი კაცი რომ იდგეს საყდარში წირვაზე, ისრედი დუმილით არის, რომ გეგონება, ორი კაციც არ არისო. ჩვენც ისე უნდა ვისწავლოთ დგომა ეკკლესიაში.

ეს იყო პირველი საგანი, რომელსა ზედა ჩვენ გვსურდა უბნობა თქვენთანა. მოკლედ მოგახსენეთ თქვენ ამ საგანზე, თუმცა კი შეგვეძლო გაგრძელება სიტყვისა. ეს მისთვის, რომ კაცი ღვთის მოყვარე და გონიერი მოკლე სწავლითაცა დიდად ისარგებლებს, ხოლო უკრძალველისა და დაფანტულისა კაცისათვის გრძელი სიტყვაცა იქმნება ერთი მხოლოდ მოწყინება.

მეორე საგანი, რომელსა ზედა გვსურდა ჩვენ უბნობა თქვენთანა, არის ესე: უმეტესმა ნაწილმა ჩვენს ქვეყანაში არ იცის, რა არის ფიცი, როგორ უნდა იხმაროს კაცმა ფიცი, როდის აქვს ფიცს ძალა და როდის არა. უწესოდ და უგუნურად ფიცის ხმარება დიდსა ზარალსა და ვნებასა აძლევს, ძმანო ჩემნო, ზნეობასა აქაურთა მცხოვრებთასა. მრავალი ცოდვა გაჩენილა სხვათა და სხვათა სოფელთა შინა უგუნურებითა დაფიცებითა, მრავალი კაცი დაიღუპა, მრავალი კაცი წარწყმიდა უწესო დაფიცებამ. ამისთვის ჩვენ, სულიერნი თქვენნი მოძღვარნი, ვართ ვალდებულნი აღვამაღლოთ ხმაი ჩვენი და გაგაფრთხილოთ ამ საგანზე.

რაი არს ფიცი? ფიცი ის არის, როდესაც კაცი ვინმე, მთავრობის განჩინებისა-მებრ, დასწრებითა შემოსილისა მღვდლისათა დადგება ჯვარისა და სახარებისა, ანუ სასწაულმოქმედისა ხატისა და მოუწოდებს ღმერთსა მოწმედ, რომელ იგი იტყვის სიმართლესა, ანუ აღასრულებს რომელსამე აღთქმასა. აჰა, ჭეშმარიტი ფიცი! მაშასადამე კერძოობითსა ფიცსა, თვინიერ მთავრობის განჩინებისა და თვინიერ შემოსილი მოძღვრისა ანუ მღვდლის დასწრებისა, არა აქვს ძალა და მადლი; იგი არის ცრუ და წინააღმდეგი მოქმედება. გარნა რაოდენ-გზის მომხდარა სოფლებში, რომელ რაოდენთამე პირთა კერძოობით და საიდუმლოდ შეუფიცავსთ, ანუ დაუსდვიათ ფიცით აღთქმა ერთი-მეორესთან რომელსამე პირობასა ზედა. ესრედი მოქმედება, სრულიად წინააღმდეგი და მავნებელი ზნეობისა, არის მხოლოდ ჩვენს ქვეყანაში; სხვაგან არ გამიგონია, რომ იყოს. გარნა აქ კიდევ ის არის სჯულის საშინელი წინააღმდეგი და უგუნური საქმე, რომ ესრედსა ცრუსა ფიცსა ერთმანეთს მისცემენ ზოგიერთნი არა რომელსამე კეთილსა საქმესა ზედა, არამედ ბოროტსა და ცოდვილსა საქმესა ზედა; მაგალითებრ, ხშირად მომხდარა, რომელ მთელი სოფლის მცხოვრებთა შეუფიცავთ საიდუმლოდ ერთმანეთს შორის მაზედ, რომელ ერთად უმტეროთო, შევაწუხოთო და გავაფუჭოთო რომელიმე კაციო. კარგს და სასარგებლოს საქმეზედაც რომ შეფიცონ კაცთა ერთმანეთს, თვინიერ მთავრობის ნებართვითა და მღვდლის დასწრებითა, იგიცა იქმნება წინააღმდეგი სჯულისა, თორემ ცუდს საქმეზე, მტერობაზე, რასაკვირველია, ასწილ უცოდვილესი არის.

აჰა, ძმაო, რა ცუდი და მავნებელი ჩვეულება არის ზოგიერთს ადგილებში. ამაზედაც გლოცავ, მოერიდე ესრედს საქმესა, ნურაოდეს ნუ ეზიარები უსჯულოსა საქმესა, და ნუ გექმნება ნაწილი უღმრთოთა-თანა. და თუ გნებავს შეიტყო, რა საშინელი ცოდვა არის უსაფუძვლო და უგუნური ფიცი, ერთი მხოლოდ მაგალითი მოიხსენე. გაგიგონია და იცი, ვინ და ვითარი კაცი იყო იოანე ნათლის-მცემელი, რომელსა ზედა თვით მაცხოვარმან ბრძანა, რომელ დედა-კაცთაგან ნაშობი არავინ აღმდგარა მასზედა უდიდესი წინასწარმეტყველი. უთუოდ ისიც გაგიგონია, რომ ესრედსა კაცსა უღმერთომან იროდი მეფემ თავი მოჰკვეთა; მაგრამ იქმნება არ იცი, რამ აიძულა, რამ გააბედვინა მას ესრედი საქმე; იქმნება შენ ფიქრობ, რომ იროდის სძულდა იოანე? არა! მას კიდეც უყვარდა იგი, იცოდა, რომ იგი იყო დიდი წინასწარმეტყველი. აბა რისთვის ქმნა ესრედი უცნაური საქმე, რომ მოკვეთა საღმრთო თავი წინასწარმეტყველსა? საშინელი ესე საქმე მოხდა უგუნურისა დაფიცებისაგან. იროდის მოეწონა ცეკვა ანუ როკვა ერთისა ქალის იმ ზომად, რომ ფიცით აღუთქვა, რასაც მთხოვ, იმას მოგვცემო. როდესაც ამ ქალმა, შეგონებულმა თვისის დედისაგან, სთხოვა თავი იოანე ნათლისმცემლისა, მაშინ კიდეც სწუხდა უგუნური მეფე იგი თვისი უგუნური ფიცის აღთქმისაგან, და თუმცა უმჯობესი იყო მისთვის დაევიწყნა თვისი უღმერთო ფიცი, გარნა აღასრულა იგი, მოჰკვეთა თავი იოანესა და მისცა ლანგრითა ბილწსა დედაკაცსა. აჰა რას მოახდენს ზოგჯერ უგუნურის ფიცი! სწორედ ესრედვე მოხდება ხშირად ჩვენ სოფლებში: შეჰფიცვენ ერთმანეთს რომელსამე ცუდს საქმეზე, მერმე თვითონაც ხედვენ, რომ ცუდათ მოიქცნენ, მაგრამ რა ვქნათო, დაფიცებულნი ვართო. უგუნურო და საწყალო! ან არ უნდა დაგეფიცა ესრედ უგუნურად, და, თუ დაიფიცე, გირჩევ, დაივიწყო შენი ფიცი და არა შთავარდე უარესსა ცოდვასა შინა, ვითარცა იროდი იგი.

აწ გარდავიდეთ მესამესა საგანსა ზედა, რომელი, ვგონებ, უმეტესად საჭირო არის და სასარგებლო, ვიდრეღა ორნიცა პირველნი, შეხვედრისა-მებრ აწინდელისა დროებისა. იცით თქვენცა ყოველთა და ხედავთ, რაოდენნი და რა დიდ-დიდნი ცვლილებანი მოხდენ, ძმანო ქრისტიანენო, სამოქალაქოსა შინა წყობილებასა და წესდებულებასა ყოველთა შინა წოდებათა ერისათა, და კიდევ მოსალოდნელ არიან ამისა მერმედაც. სხვათა შორის და სხვათა უმეტესი არის ცვლილება ბატონ-ყმობის დაწყობილებასა შინა. ეს დიდი ცვლილება და სხვანიცა ვალდებულ გვყოფენ ჩვენცა, ძმანო ქრისტიანენო, მოძღვართა თქვენთა, არ ვიყოთ დუმილით, არამედ მოგცეთ შესაფერი და სათანადო დარიგება ორთავე მხარეთა. რა დარიგება შეიძლება ესრედ საქმეში ჩვენს მხრით? ის, ძმანო ჩემნო, რომ ჩვენ უნდა შეგაგონოთ და გასწავლოთ, რომ ეს დიდი ცვლილება გავათავოთ მშვიდობით და სიყვარულით, რომ ერთობა, მშვიდობა და კეთილი მეზობლობა არ მოშალოს მან თქვენ შორის.

ერთი კარგი ჩვეულება იყო და არის ახლაც ჩვენ ქვეყანაში, და უნდა ვეცადოთ, ის არ მოისპოს ახლა. ყმები და ბატონები არაოდეს არ იყვნენ დაშორებულ ურთიერთარს, არამედ იყვნენ დაახლოებულნი, მეზობლურად განწყობილნი. ჭირში და ლხინში მათ მარადის ქონდათ ერთმანეთის მონაწილეობა და ხელის მიცემა. ეს კარგი ჩვეულება არ უნდა მოისპოს, ძმანო, არამედ მარადის დარჩეს ჩვენში. ყმებთა მარადის უნდა ახსოვდესთ, რომელ ეს დიდი ცვლილება, რომელიც მოხდა მათ ცხოვრებაში, თუმცა იქმნა დაწყებითა და ბრძანებითა ხელმწიფისათა, გარნა არა თვინიერ ნებისა მებატონეთა, არამედ ამათის თანხმობითა; ამის გარდა მებატონეთაგან დარჩება მათ სამუშევრად რაოდენიმე მიწა-მამული, ამისათვის მარადის უნდა იყვნენ მათი მადლიერნი და პატივის მცემელნი. ხოლო, მეორეს მხრით, მებატონეთა უნდა ახსოვდეთ, რომელ ყმები მამაპაპობით არიან მათი ნამსახურნი და ამით შეინახონ მათზედ კეთილი გული და განწყობილება.

დასასრულ, ძმანო ჩემნო საყვარელნო, გვახსოვდეს ის მცნება ქრისტესი, რომელი არის ყოველთა ზედა უზენაესი, სიყვარული, ერთობა,. ერთგულება და მშვიდობა, რომელი არა მოგვაკლოს ჩვენ ღმერთმან, მეოხებითა დიდისა მთავარმოწამისა გიორგისათა. ამინ.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
26.07.2024
აბა მითხარით, სად იყავით 100 წლის წინ? და 100 წლის შემდეგ სად იქნებით? მითხარით, სად?
20.07.2024
სახელი ნეკრესი რქმევია ძველის ძველადგან კახეთის გაღმა მხარში ერთს ქალაქს. ის აუშენებია მეფე ფარნაჯომს ქრისტე ღმერთის მოსვლის წინედ,
20.07.2024
მე განვიზრახე ბეჭვდა ჩემი საკუთარის საფასით სასულიერო, და საზოგადოდ კარგის და სასარგებლო ხელთ ნაწერი წიგნებისა,
06.07.2024
დღეს შევიკრიბეთ ჟიჩაში, რომელიც წმინდა საბას მცნებებზე დაფუძნებული სერბი ხალხის რწმენის ცენტრი და ფოკუსია,
06.07.2024
იცოდეთ, რომ ჩვენი ხალხის ფესვი და სიცოცხლე ღვთის წინაშე არის მართალი რწმენა ქრისტეში, ანუ მართლმადიდებლობა.
04.07.2024
ჩვენს სწრაფ ეპოქაშიც კი მამა კლეოპა რჩებოდა როგორც ერთი ძველთაგანი. ხშირად შეიძლებოდა მოგესმინა, როგორ ამბობდა:
04.07.2024
ზოგიერთ მონასტერში, როგორიცაა სიჰასტრია, ტაძარში, ჩვეულებრივი წირვა-ლოცვების გარდა, მუდმივად იკითხება ფსალმუნი.
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ცნობილია სამი წყვილი უანგარო მკურნალებისა, რომელთა სახელებიც არის კოზმა და დამიანე. ერთი წყვილი რომში ცხოვრობდა და შურით აღვსილი მათივე მასწავლებლის ხელით აღესრულნენ. მათი ხსენება 1 ივლისსა. მეორე წყვილი არაბეთის სამეფოში დაიბადა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat