წმინდა გაბრიელ მცირე - შესხმა იბ (12), ღმრთივსაკვირველისა და ყოვლადგანათლებულისა ღმრთისმშობელისა
წმინდა გაბრიელ მცირე - შესხმა იბ (12), ღმრთივსაკვირველისა და ყოვლადგანათლებულისა ღმრთისმშობელისა
"კურთხეულ არს უფალი ღმერთი ისრაილისა, რომელმან ჰყვის საკვირველი" (ფს.71,18).

"თაყვანისცემა ხატისა პირმშოისა მის სახისა აღიწევის", - იტყვის წმიდა და ღმერთშემოსილი დიდი ვასილი.

ესე იგი არს, ღმრთივსულიერნო შვილნო ეკკლესიისანო, ვითარმედ თაყვანი ვსცეთ პატიოსანსა ხატსა მაცხოვრისასა, გონება ჩვენი არათუ ფიცარსა და წამალთა შინა დაუტეოთ, არამედ ქრისტეს მიმართ აღვიპყრათ და თვალითა სულიერითა იესოს განვიცდიდეთ. თაყვანი ვცეთ რა ცხოველმყოფელსა ჯვარსა, მოვიხსენოთ, რაჲცა თავს იდვა ჩვენთვის ქრისტემან მას ზედა და თაყვანი ვცეთ რა ხატსა ყოვლადწმიდისა ღმრთისმშობელისასა, თუალთა სულისათა ფრთოვან-ვყოფდეთ და საცნობელთა ჩვენთა ღმრთისმშობელისა მიმართ აღვამაღლებდეთ და ყოველთა წმიდათა ხატთა ეგრეთვე თაყვანის ვსცემდეთ გონებისა ხილვითა და სასოებითა მტკიცითა, ვითარ იგი თაყვანის ვსცემთ რა საღმრთოსა სახარებასა და ამბორს-უყოფთ არა ნივთთა, არამედ ძალსა საღმრთოთა სიტყვათასა.

რამეთუ ესეცა მოწყალისა და ყოვლადსახიერისა ღმრთისა კაცთმოყვარებისაგან არს, რომელ პატიოსანნი ხატნი მოანიჭნა ეკკლესიათა ღმრთივშვენიერად, სამკაულად და მოსახსენებელად განგებულებისა თვისისა და ყოვლად ძლიერითა ძალითა თვისითა ესევითარი მადლი მოანიჭა წმიდათა ხატთა, რათა რომელნიცა სარწმუნოებითა ევედრებოდენ, აღუსრულდეს თხოვაი მათი კეთილი და ესეოდენი ძალი დასდვა მათ შინა, რომელ ურიცხვნი საკვირველნი სასწაულნი იქმნებიან წმიდათა ხატთა მიერ, რომლისათვისცა ერთი მოგითხრა.

იყო ვინმე ქვრივი დედაკაცი კეთილმორწმუნე და დიდად მოყვარე ღმრთისმშობელისა და აქუნდა ხატი მისი შესავედრებელად სულისა თვისისა, რომელსაცა დიდითა სასოებითა პატივს სცემდა და ამბორს-უყოფდა სურვილით.

ოდეს იქმნა ხატთა ბრძოლაჲ მწვალებელთაგან, მძლავრი ვინმე მტარვალი შევიდა სახლსა მის ქვრივისასა და იხილა ხატი იგი ყოვლადწმიდისა დედოფლისა ჩვენისა, ჵმე, იხადა მახვილი და ჰსცა ხატსა მას წმიდასა და ყოვლადპატიოსანსა, რათამცა განაპო იგი. ეჰა საკვირველებათა შენთა, ღმრთისმშობელო მარიამ, რამეთუ გარდამოხდა სისხლი, ვითარცა ცხოველისაგან. ესე რა იხილა მტარვალმან, შიშმან შეიპყრა და დაეცა მიწასა ზედა, შესტირა და შეინანა და მოიქცა ხატთა ბრძოლისაგან და ჰრქვა დედაკაცსა მას: "პატიოსანო დედაო სულიერო, ამიერიდგან ხატი ესე წმიდა უჩინო-ჰყავ, რათა არა სხვათა მძლავრთა იხილონ და ბოროტი რაჲმე შეამთხვიონ ამას და შენცა".

მას ღამესა ღირსი იგი დედაკაცი მრავლითა ცრემლითა და ლმობიერებითა ევედრა და ჰსთქუა: "ყოვლადწმიდაო დედოფალო მარიამ, აქამომდე მცველი ჩემი შენ ხარ და ნუგეშინისმცემელი ქვრივობისა ჩემისა. აწ კვალად მეცა დამიფარე და ხატიცა შენი". და წარიყვანა ხატი იგი ზღვის კიდესა და შთაასვენა მცირესა ნავსა და მისთანა სანთელი და საკმეველი, ამბორს-უყო ლმობიერითა ცრემლითა და შეაცურა ზღვასა.

წარვიდა უკუჱ ხატი იგი წმიდა და შემდგომად რაოდენისამე ჟამისა მივიდა მთასა წმიდასა, მახლობლად ივერიისა მონასტრისა, რომელ არს ქართველთა. ჟამსა ოდენ შუაღამისასა იხილეს მონაზონთა მის მონასტრისათა სვეტი ნათლისა ყოვლადბრწყინვალე ზღვითგან ვიდრე ცადმდე და განკვირვებულნი ხვალისად შევიდენ ნავებითა ხილვად მისა, გარნა იგი უშორეს წარვიდა და ვერვინ მიეახლა. და ილოცეს მრავალთა წმიდათა მამათა, რათამცა მიეახლნენ და არა ინება, არამედ გამოუცხადა მათ, ვითარმედ მოვიდეს გაბრიილ ქართველი და გამოვალს. რამეთუ იყო ესე გაბრიილ მღვდელმონაზონი განშორებული, კეთილგონიერებით მოღვაწე, სათნო-მყოფელი ღმრთისა და ფრიად მოყვარე ღმრთისმშობელისა.

მოიყვანეს ღირსი მამა გაბრიილ და შე-რა-ვიდა ზღვად, არღარა განეშორა ხატი იგი ბრწყინვალე, არამედ უფროსღა მოეახლა, ხოლო თაყვანის-სცა მოწლედ და სურვილით ამბორს-უყო ყოვლადღირსმან მამამან გაბრიილ ხატსა საყვარელისა თვისისა ღმრთისა დედისასა და გამოიყვანა ქვეყანად და პატივით დაასვენა ეკკლესიასა შინა მონასტერსა ივერიელთასა. და იწყეს პარაკლისი და ლიტანიობა მრავლითა ბრწყინვალებითა და სურვილით თაყვანის-სცემდეს და ლმობიერად ამბორს-უყოფდეს ყოველნი.

ხოლო ხვალისად იხილეს წმიდა იგი ხატი არღარა ადგილსა თვისსა, არამედ ზედა კარსა ეკკლესიისასა, ჩამოიღეს და ადგილსავე თვისსა დაასვენეს პატივითა, გარნა კვალად მუნვე ამაღლდა კარსა ზედა, კვალადცა ჩამოიღეს და კვალადცა ამაღლდა. მერმე გამოეცხადა ღმრთისმშობელი ყოვლადღირსსა გაბრიილს და ჰრქუა: "აქა მნებავს ყოფაჲ, რათა მცველ ვიყო ივერიელთა". მაშინ აღაშენეს მუნ სამწირველო შვენიერი კამარედ და უწოდეს საკვირველსა მას ხატსა "კარისა ღმრთისმშობელი", მრავლითა სამკაულითა და დიდებითა პატივის-ჰსცეს და დღეინდელად დღედმდე მარადის ჰყოფს საკვირველთა სასწაულთა ყოვლადწმიდა ღმრთისმშობელი ხატისა მის მიერ პატიოსნისა. და ბრწყინვალედ განფენილ არს სახელი მისი ყოველსა ქვეყანასა, ხოლო მსმენელნი და მხილველნი ადიდებენ ღმერთსა, რომელმან ჰყვის საკვირველი და სარწმუნოებით თაყვანის-ჰსცემენ დედასა მისსა მარიამს.

ისმინეთ, ქრისტეს მოყვარენო, საკვირველება ღმრთისა და დიდებულება პატიოსანთა ხატთა. ამისთვის გლოცავ და გევედრები, მორწმუნენო მსმენელნო! სასოებით თაყვანის-ვსცემდეთ წმიდათა ხატთა და გონებასა ჩვენსა პირმშოისა მის სახისად აღვამაღლებდეთ, მხურვალედ ვევედრებოდეთ და სურვილით ამბორს-უყოფდეთ და პატივს-ვსცემდეთ სანთლის აღნთებითა, საკმეველისა კმევითა და შესაწირავითა. ეკკლესიასა ვადიდებდეთ, მღვდელთა პატივს ვსცემდეთ და ღმერთსა სათნო-ვეყოფოდეთ, ძალისაებრ ჩვენისა ვიმარხვიდეთ, გულითა წმიდითა ვილოცვიდეთ, თუ ვისგანმე წყენა გვახსოვდეს, მიუტეოთ, რათა ღმერთმან ჩვენცა მოგვიტეოს შეცოდებანი ჩვენნი (მათე.6,12), სამღთოსა წირვასა და ეკკლესიისა ლოცვასა ნუ დავაკლდებით, აღსაარებითა განვსწმდებოდეთ და სარწმუნოებით ვეზიარებოდეთ, ჴელითა ჩვენითა ვშვრებოდეთ და მით მოწყალებასა ვიქმოდეთ და ესევითარითა სათნოებითა შემკობილნი პატიოსანთა ხატთა თაყვანის-ვსცემდეთ და რაჲცა კეთილი ვითხოვოთ სარწმუნოებით, უეჭველად მოგვეცემის მათ შორის დამკვიდრებულისა ღმრთისა მადლითა ჭეშმარიტად. და უმეტესად კურთხეულსა სასოსა ჩვენსა ღმრთისმშობელსა მარიამს ესრეთ უგალობდეთ:

1. გიხაროდენ, ხატო და მსგავსო ღმრთისაო.
2. გიხაროდენ, მცველო და მფარველო კაცთაო.
3. გიხაროდენ, დამამტკიცებელო ჭეშმარიტებისაო.
4. გიხაროდენ, აღმომფხვრელო ყოვლისა წვალებისაო.
5. გიხაროდენ, სვეტო ნათლისაო.
6. გიხაროდენ, განმაბრწყინვებელო ღამისაო.
7. გიხაროდენ, მონასტერთა შვენიერებაო.
8. გიხაროდენ, მონაზონთა დიდებაო.
9. გიხაროდენ, მმარხველთა სიწმიდეო.
10. გიხაროდენ, მოღვაწეთა გვირგვინო.
11. გიხაროდენ, მორწმუნეთა საკვირველებაო.
12. გიხაროდენ, ყოვლად ყოველთა ქრისტეანეთა შემწეო და შესავედრებელო.

ჵ, ყოვლადწმიდაო ღმრთისმშობელო მარიამ, ღმრთივბრწყინვალეო დედოფალო დამბადებელთაო, წმიდისა და ყოვლადპატიოსნისა ხატისა შენისა თაყვანისმცემელნი სურვილით ამბორს-უყოფთ და შენ გევედრებით: მოგვმადლე კეთილმოქმედებით წარვლად დღენი ცხოვრებისა ჩვენისანი და მოგვანიჭე სულისა სიყვარული, გულისა სიწმიდე, ლოცვისა მხურვალება, მარხვისა გულმოდგინება, ზიარებისა სარწმუნოება, წმიდათა მიმართ სასოება და გლახაკთა მოწყალება, რამეთუ დაღაცათუ ჩვენ უძლურ ვართ ჴორცითა, გარნა შენ გულმოდგინე გუყავ სულითა და შეგვმოსე ძალი და სიმხნე, რათა სათნო ვეყვნეთ სახიერებით ღმრთივშვენიერსა და კაცთმოყვარებით ყოვლადტკბილსა იესოს, ძესა შენსა და ღმერთსა ჩვენსა და ღირს ვიქმნნეთ სასუფეველსა მისსა, რომელი განუმზადა მოყვარეთა თვისთა, რომელსა შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა თანა მამით და სულით წმიდითურთ აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე, ამინ.

იხილეთ სარჩევი»»
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
26.07.2024
აბა მითხარით, სად იყავით 100 წლის წინ? და 100 წლის შემდეგ სად იქნებით? მითხარით, სად?
20.07.2024
სახელი ნეკრესი რქმევია ძველის ძველადგან კახეთის გაღმა მხარში ერთს ქალაქს. ის აუშენებია მეფე ფარნაჯომს ქრისტე ღმერთის მოსვლის წინედ,
20.07.2024
მე განვიზრახე ბეჭვდა ჩემი საკუთარის საფასით სასულიერო, და საზოგადოდ კარგის და სასარგებლო ხელთ ნაწერი წიგნებისა,
06.07.2024
დღეს შევიკრიბეთ ჟიჩაში, რომელიც წმინდა საბას მცნებებზე დაფუძნებული სერბი ხალხის რწმენის ცენტრი და ფოკუსია,
06.07.2024
იცოდეთ, რომ ჩვენი ხალხის ფესვი და სიცოცხლე ღვთის წინაშე არის მართალი რწმენა ქრისტეში, ანუ მართლმადიდებლობა.
04.07.2024
ჩვენს სწრაფ ეპოქაშიც კი მამა კლეოპა რჩებოდა როგორც ერთი ძველთაგანი. ხშირად შეიძლებოდა მოგესმინა, როგორ ამბობდა:
04.07.2024
ზოგიერთ მონასტერში, როგორიცაა სიჰასტრია, ტაძარში, ჩვეულებრივი წირვა-ლოცვების გარდა, მუდმივად იკითხება ფსალმუნი.
05.03.2024
ვითარცა სარკე/სა შინა რა იხილვების სახე კაცისა შვენიერისა და იქმნების საწადელ საჭვირობელად, ეგრეთვე იხილვების სარკესა შინა ძველისა შჯულისასა ხატი ახლისა შჯულისა შვენიერებისა და განიცადების საწადელად.
05.03.2024
"ნუ დაითრვებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე, არამედ აღივსენით სულითა" — წმიდა პავლე დიდი მოციქული მიუწერს ეფესელთა ე [თავსა შინა] (ეფესელთა 5, 18).

05.03.2024
"მე ვარ მწყემსი კეთილი და მწყემსმან კეთილმან დადვის სული თჳსი ცხოვართა თჳსთათკს", - იოანე იტყვის წმიდა მახარებელი (იოანე, 10, 11).

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ცნობილია სამი წყვილი უანგარო მკურნალებისა, რომელთა სახელებიც არის კოზმა და დამიანე. ერთი წყვილი რომში ცხოვრობდა და შურით აღვსილი მათივე მასწავლებლის ხელით აღესრულნენ. მათი ხსენება 1 ივლისსა. მეორე წყვილი არაბეთის სამეფოში დაიბადა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat