კრავსაც კი არ აწყენინებდა არც სიტყვით და არც საქმით
კრავსაც კი არ აწყენინებდა არც სიტყვით და არც საქმით
როცა ჩემი სამშობლოს ღირს მამათა ცხოვრებას ვკითხულობ, ასე მგონია, უძველეს ქართულ საგალობელს ვუსმენ, მათსავით ამაღლებულსა და ღვთაებრივი სულით აღბეჭდილს. მათი რწმენა, უბრალოება, ღვთისა და მოყვასის თავგანწირული სიყვარული შენც აღგატრფობს ზეციური და მიწიერი სამშობლოს მიმართ. ხშირად უნდა გადავსახლდეთ ფიქრით წარსულში, რათა მისი გახსენებით ღირსეულად განვვლოთ აწმყო და უკეთ განვჭვრიტოთ მომავალი.

სწორედ ასეთი განცდით გვავსებს ქრისტეფორე გარეჯელის ცხოვრება.

მეთვრამეტე საუკუნეში სამეგრელოში ცხოვრობდა კაცი ღვთისა - ქრისტესია, "მდაბიოსა ერისაგანი". მას სიყრმიდანვე სურდა ბერად შედგომა, მაგრამ ბატონის ნებას წინ ვერ აღუდგა და იქორწინა.

გავიდა რამდენიმე წელი და ქრისტესიას ცოლ-შვილი დაეხოცა. ბატონმა გადაწყვიტა, მეორედ დაექორწინებინა ყმა. შეწუხებული ქრისტესია მოძღვართან მივიდა და ყოველივე მოუთხრო. გაუმხილა კიდევაც, რომ გაპარვას აპირებდა. გაუხარდა მოძღვარს, მოუწონა განზრახვა: "აწ განუსაკუთრე თავი შენი უფალსა ჩვენსა იესო ქრისტესა", ოღონდ ახლომახლო ნურც ერთ მონასტერს ნუ მიადგები - გიპოვიან; წადი გარეჯის უდაბნოში, სადაც მრავალ ღირს მამას უმოღვაწია. იქ მრავალი სენაკია ისეთი, სადაც თავშესაფარს პოვებო.

აღარ დაუხანებია ქრისტესიას - "მიტაცებული სიყვარულითა ქრისტე ღვთისათა" იმავე ღამეს გაიპარა შინიდან და გარეჯისკენ აიღო გეზი.

წმიდა იოანე ნათლისმცემლის მონასტერში დიდი სიყვარულით შეიწყნარეს უცხო და უპოვარი ქრისტესია. მრავალი წელი დაყო მან მორჩილებაში, მონასტრის ძმობასთან ერთად ეზიდებოდა ფიჩხსა და წყალს. კითხვა არ იცოდა, მაგრამ ამაოს არასოდეს იტყოდა. "თაფლთ-მწთოლვარე საღმრთონი სიტყვანი" სდიოდა ბაგეთაგან და განამხნევებდა ძმათა კრებულს.

უკვე მოხუცებული იყო, ბერის სამოსლით რომ შემოსეს და ქრისტეფორე უწოდეს.

მრავალი სათნოებით იყო შემკული ღირსი მამა, გამორჩევით კი სიმდაბლე და მოყვასის სიყვარული შეეთვისებინა. უდაბნოში, მონასტრიდან შვიდ ვერსზე, ხის პატარა ქოხი ედგა. ქოხში პატარა ქვევრი ჩაეგდო, რომელიც მუდამ წყლით იყო სავსე. ჩვევად ჰქონდა - აავსებდა წყლით სპილენძის ორ თუნგს, ჯერ თავზე დაისხამდა წყალს, დაილტობდა სამოსს, და მერეღა წაიღებდა ქვევრის ასავსებად. იმ არემარეზე, ერთი დღის სავალზე, წყალი არსად იპოვებოდა, ამიტომ გზისა და სიცხისგან მაშვრალთათვის მართლაც ღვთის წყალობა იყო მასთან სტუმრობა. იქვე ბერს მცირე ბოსტანიც გაეხარებინა და მგზავრნი, ვით ზეციურ მანანას, იღებდნენ მწვანილს. აკი უფალიც გვეტყვის: ვინც ჩემი სახელით ერთი ჭიქა გრილი წყალი ასვას მაშვრალს, სასყიდელი არ წარუწყმდესო.

თვითონ ხომ გასცემდა მოწყალებას, - სხვასაც გააცემინებდა. ხშირად მიდიოდა სოფელ ხაშმში და მოწყალებას ითხოვდა. აძლევდნენ, ვისაც რა ჰქონდა - ლობიოს, ხორბალს, თაფლს... ყველა სიხარულით შეეწეოდა, რადგან იცოდნენ, რომ თავისთვის არაფერს დაიტოვებდა. არც არავინ გაუშვებდა ხელცარიელს და არც თვითონ განეშორებოდა. თუ ვინმე ეტყოდა, არაფერი მაქვსო, ტირილით შეჰღაღადებდა: "შვილო, ცარიელი რომ გამიშვა, ეშმაკი გაიხარებს და შენს მცველ ანგელოზს ეტყვის, არ მისცა მოწყალება გლახაკ ბერსო. ვწუხვარ, ვაითუ ჩემი მოსვლით შენი წარწყმედის მიზეზად ვიქცე! არ წავალ ცარიელი, ვიდრე მცირედს მაინც არ მომცემ და არ არცხვენს ეშმაკს შენი ანგელოზიო". მისი წმინდა ცრემლების შემყურე, აბა, როგორ დაუჭერდნენ "მცირედს"! ღირსი მამა კი ყველაფერს ქვრივ-ობლებს დაურიგებდა, მხოლოდ ხორბალსა და თაფლს წაიღებდა მონასტერში და ყოველ შაბათს კოლიოს მოამზადებდა ხოლმე სამი ჭურჭლით: ერთს - თავის მიცვალებულთათვის, მეორეს - მონასტერში აღსრულებული მამებისთვის, ხოლო მესამეს - ყოველი გარდაცვლილი მართლმადიდებელი ქრისტიანისთვის, მიიტანდა ეკლესიაში და თუ ფული ჰქონდა, მოსახსენიებელსაც შეაგზავნიდა ხოლმე.

დიდად მოწადინე იყო მამა ქრისტეფორე კაცთა შორის მშვიდობისა. თუ გაიგებდა ძმათა, მამა-შვილსა თუ ცოლ-ქმარს შორის შუღლის ამბავს, დატოვებდა მონასტერს და მშვიდობის ჩამოსაგდებად წავიდოდა. მიიხმობდა ორივე მხარეს და ლმობიერად ეტყოდა: "შვილნო, მე თქვენი მიზეზით მოვედი აქ. თუ არ შეისმენთ ჩემს სიტყვას, დაგტოვებთ და წავალ მწუხარე. ამით გაიხარებს ეშმაკი, რომელსაც არ სურს კაცთა შორის მშვიდობა, და უფრო დიდ განსაცდელს შეგამთხვევთო". სიტყვებს ცრემლსა და გოდებას მოაყოლებდა. დამხვდურთაც გული შეეძვროდათ, "დაეგებოდნენ ურთიერთას და ჰყოფდნენ მშვიდობასა".

უფალიც ნიშ-სასწაულებით განაძლიერებდა თავის მონას. ერთ ბნელ ღამეს მამა ქრისტეფორე განმარტოებულიყო, ჩვეულებისამებრ, ლოცულობდა და გლოვობდა. უცებ შორიახლოს ნათელი შეამჩნია, რომელიც გაუნძრევლად იდგა, თითქოს მის წასვლას ელოდა. ბერი უფალს შეევედრა, განსაცდელისგან ეხსნა. მხეცის თვალები თუ ანათებსო, ფიქრობდა, მაგრამ როცა დაინახა, სხვა გზა აღარ ჰქონდა, გადაისახა ჯვარი და გზას გაუდგა. ნათელი წინ გაუძღვა. ბერი რომ შეისვენებდა, ისიც შეჩერდებოდა, განაგრძობდა გზას და ნათელიც დაიძვროდა. "ეგებ ღმერთმა შემწედ მომცა ეს ნათელი მე უბადრუკს; რომ არ მივყვე, ვაითუ უფალი განვარისხოო", - ფიქრობდა ბერი. მთელი ღამე იარეს და სოფელ სართიჭალას რომ მიადგნენ, მაშინღა განეშორა ნათელი ბერს და უჩინო იქმნა.

მრავალი კეთილი საქმე აღასრულა იმ დღეს სართიჭალას მამა ქრისტეფორემ.

ღამეებს ლოცვაში ათენებდა ღირსი მამა, ებრძოდა ეშმაკთ, განიოტებდა. შემდეგ კი გოდებას დაიწყებდა: "ნაყროვანი, უძღები და ცოდვილი ხარ, ბერო. თუმცა ხორცს არ იხმევ, მაგრამ პურს მაძღრივ ჭამ და თუ პოვებ, ღვინოსაც სვამ. ნუთუ დაგავიწყდა სიკვდილი? დღეს თუ ხვალ მოვა შენი სულის წარმყვანებელი, მოემზადე უბადრუკ ხორცთან განშორებისთვისო!" - მოთქვამდა. განთიადის ჟამსღა მიიძინებდა ხოლმე მცირედ, მაგრამ დაიწყებდნენ თუ არა ზარების რეკვას, ისევ წამოდგებოდა, შევიდოდა ტაძარში და ცისკრის ლოცვაზე დადგებოდა. კვერთხზე დაყრდნობილს თუკი ჩასთვლემდა, მყისვე გამოფხიზლდებოდა და სინანულით იტყოდა: ოჰ, ეს ბოროტი ეშმაკი, დასწყევლოს ღმერთმაო!

მამა ქრისტეფორეს სენაკი ძალზე მცირე იყო, ერთი კაცი თუ დაწვებოდა. ფიცრის ტახტზე ცხვრის ტყავი გაეშალა, რომელიც ხეს ნახევრამდეც ვერ ფარავდა. სასთუმლად ერთი დიდი ქვა დაედო, ტყავის ნაგლეჯი გადაეფარებინა მასზედ. ოდეს მიწვებოდა, მისი საბანი ის იყო, რაც ტანთ ეცვა - ცხვრის ტყავისგან მობლანდილი უნდო, შეურაცხი სამოსი. სიკვდილამდე ის კუნკულ-ბარტყული ემოსა, ბერად აღკვეცისას რომ ჩააცვეს. უყვარდა ხალხს სათნო ბერი, დროდადრო სამოსლითაც განიკითხავდა, მაგრამ მამა ქრისტეფორე ყველაფერს გლახაკებს აძლევდა, რამეთუ არარას ზრუნავდა იგი საწუთროსათვის და ამაოისა, არამედ ზეცას იუნჯებდა ბრწყინვალე საუნჯეს.

კიდევ ერთი ჩვევა ჰქონდა ღირს მამას: თუ სენაკში პური, თაფლი ან ღვინო ეგულებოდა, გზად მიმავალს უთუოდ შეიყვანდა შინ და საზრდოს ისე მიართმევდა, ვითარცა უფალს.

მდაბალი სულისა ყოფილა მამა ქრისტეფორე, თურმე კრავსაც არ აწყენინებდა არც სიტყვით და არც საქმით... ზოგჯერ ვინმე განზრახ ეტყოდა: "გულძვირად ვარო შენზე, მამაო". ლოცვის დასასრულს ეკლესიის კარიბჭესთან დადგებოდა ღირსი მამა, დაელოდებოდა მასზე "გულძვირად მყოფს", ჩაუვარდებოდა მუხლებში და შეევედრებოდა: "მომიტევე, ძმაო, რაიცა გცოდე მე ცოდვილმან!" სენაკამდე მიჰყვებოდა და მანამდე არ განეშორებოდა, სანამ ძმა "ცოდვებს" არ მიუტევებდა.

წლებმა თავისი კვალი დაატყო მამა ქრისტეფორეს: დაუძლურდა ბერი, თმა-წვერი თოვლივით განუსპეტაკდა. სახე მისი მადლით იყო განათებული. "არასადა მიხილავს ეგრეთ განბრწყინვებული პირი კაცისა, ვითარცა მისი ნათელმკრთომარე, რომელსაცა მეწამებიან მცნობნი მისნი", - წერს მისი ცხოვრების აღმწერელი.

დადგა 1871 წელი, ოთხმოც წელს კარგა ხნის გადაცილებულ ბერ ქრისტეფორეს ღვთისგან ეუწყა ჟამი ამ სოფლიდან განსვლისა, გამოვიდა სენაკიდან და მონასტერს გასძახა: "თეოფილაქტე, თეოფილაქტე, თეოფილაქტე!" ხმა არავინ გასცა. მამა ქრისტეფორე სენაკში შებრუნდა, ტახტზე მიწვა, ხელები გულზე დაიკრიფა და საუკუნოდ დაიძინა მართალთა ძილით.

გამთენიისასღა შეიტყვეს ძმებმა მამა ქრისტეფორეს გარდაცვალება. მისი ცხედარი პატივით დაკრძალეს ეკლესიის წინ, იმ მამათა გვერდით, რომელთაც საკუთარი შვილივით შეიწყნარეს ქრისტესია, ბერობაში ქრისტეფორედ წოდებული.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
27.04.2024
02 დეკემბერს ახალი სტილით მართლმადიდებელი ეკლესია იხსენიებს წმინდა პორფირე კავსოკალიველს. „კარიბჭის“ მკითხველს ვთავაზობთ რამდენიმე საგულისხმო მოგონებას ამ ღირს მამაზე.
29.03.2024
წმინდა ათანასეს რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესია იხსენიებს 01 იანვარს (გარდაცვალების დღეს);
28.03.2024
1 (14 იანვარს), დიუსელდორფის ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის საფარველის ტაძრის მართლმადიდებლური მრევლი აღნიშნავს წმიდა ბერის კლარუს სელიგენშტადტელის ხსენებას.
28.03.2024
წმინდანი დაიბადა პატარა სოფელში, რომელსაც ახლა უწოდებენ სენ-კლერ-დიუ-რონს (Saint-Clair-du-Rhone), ისერში (Isère),ვენის სამხრეთით, საფრანგეთში.
28.03.2024
ღირსი კუან ირლანდიელი (მოკუა, მონკანი, მონკაინი, კლაუნი; ირლანდიური. Cuan, Mochua, Moncan, Moncain, Claunus) ცხოვრობდა მე-6 საუკუნის ირლანდიაში.
28.03.2024
ღირსი მამა წარმოშობით ბრეტანიდან იყო. ის შესაძლოა წმინდანების კადფანის და ჰივინუსის ბიძაშვილი იყო. მალრისი გადავიდა ბრიტანეთში,
26.03.2024
მცირე აზიაში, ბითინიაში, პრუსას (დღევანდელი ბურსა) სიახლოვეს მდებარეობდა ქალაქი ტრიგლია (დღევანდელი ზეიტინბაღი), რომელიც ბიზანტიურ ეპოქაში ცნობილი იყო თავისი მონასტრებით, ესენია:
26.03.2024
წმ. ევგენდი გახლდათ კონდატის (იურას) მონასტრის მეოთხე აბატი, დაიბადა დაახლოებით 449 წელს იზერნორში, აინში, ფრანშ-კონტეში;
26.03.2024
თავის წიგნში "ინგლისელი ხალხის საეკლესიო ისტორიაში" წმინდა ბედა წერდა:
31.01.2024
სენაკი, სამეგრელოს ერთ-ერთი გამორჩეული ქალაქი თავისი ტრადიციებით, საუკეთესო წარმომადგენლებით, განათლებით, კულტურით,
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ვიდრე ივერიის ღვთისმშობლის ხატზე ვიტყვით რამეს, ჯერ ათონის წმინდა მთაზე ვისაუბროთ.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler