არა მხოლოდ აღსარება განწმენდს ადამიანს, არამედ სინანულით ნათქვამი აღსარება
არა მხოლოდ აღსარება განწმენდს ადამიანს, არამედ სინანულით ნათქვამი აღსარება
ამჯერად ორ სახარებისულ მონაკვეთზე ვისაუბრებთ, - დაკარგული ცხვრის იგავსა და შემცოდე მოყვასის შენდობის შესახებ, რომლებიც მხოლოდ მათე მახარებელს აქვს მოთხრობილი...
არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):


იგავი დაკარგულ ცხვარზე
ეკრძალენით, ნუ შეურაცხყოფთ ნურცერთ ამ მცირეთაგანს, რადგანაც მათი ანგელოზები თვალს არ აშორებენ ჩემი ზეციური მამის სახეს; რადგან ძე კაცისა მოვიდა, რათა იხსნას დაკარგულნი: როგორ გგონიათ, კაცს რომ ასი ცხვარი ჰყავდეს და ერთი მათგანი დაეკარგოს, განა არ მიატოვებს მთაში ოთხმოცდაცხრამეტს და არ წავა დაკარგულის საძებნად? და იპოვა, მას უფრო შეჰხარის, ვიდრე იმ ოთხმოცდაცხრამეტს, რომელიც არ დაჰკარგვია; ასევე არ ნებავს ჩემს ზეციურ მამას, რომ დაიღუპოს ერთი ამ მცირეთაგანი (18; 10-14).

- რა თქმა უნდა, წარწყმედულების ცხონებად მოვიდა უფალი, - ადამიდან დაწყებული ქრისტეს მოსვლამდე, მაცხოვრის ჯვარცმამდე, არ არსებობდა არც ერთი სული, რომელსაც შეეძლო, სასუფეველი დაემკვიდრებინა, თუ არა მაცხოვრის გამომხსნელი სისხლი, ადამიანებს არ შეეძლოთ სასუფეველში, უფალთან დაბრუნება. სწორედ მაცხოვრის გამომხსნელმა მსხვერპლმა გამოგვიხსნა ჩვენ და გახსნა ის გზა, რომლითაც პირველი ავაზაკი შევიდა სასუფეველში, შემდეგ უკვე მილიონობით ადამიანი შევიდა და შევა. ერთადერთი, რამაც შესძლო ადამიანები დაებრუნებინა უფალთან, სამოთხეში, არის ქრისტეს გამომხსნელი და ცხოველსმყოფელი სისხლი.

აქ ასევე საუბარია ღვთისმოსავ ადამიანებზე, რომლებიც წრფელი გულით არიან უფალთან, ასეთ ადამიანებს ნუ შეურაცხყოფთ, რამეთუ მათი ანგელოზები სულ უფალთან არიანო. ნებისმიერი ადამიანის შეურაცხყოფა უფლამდე მიდის და ეს, რა თქმა უნდა, ჩვენს სულიერ მდგომარეობაზე ცუდად აისახება, მით უფრო დიდი ცოდვაა ღვთისმოსაობის გამო ადამიანის შეურაცხყოფა, სწორედ ამას ამბობს უფალი, შემდეგ ბრძანებს, - ძე კაცისაი მოვიდა ცხორებად წარწყმედულისაო, ანუ წარწყმედულების, ცოდვაში ჩავარდნილების ცხონებად მოვიდაო. ცხადია, თავისთავად, საკუთარი ძალისხმევით არავის შეუძლია ცხონდეს, თუ არა ღვთს შეწევნით, მაგრამ აქ იგულისხმებიან ის ადამიანები, რომლებიც თავის თავს ცოდვილებად მიიჩნევენ, ვინც თვლის რომ თვითონ, ღვთის შეწევნის გარეშე ცხონება არ შეუძლია, ვინც თვლის, რომ მართალია, მათთვის არ მოსულა უფალი. უფალი რომ შეგვეწიოს, უწინარესად საკუთარი ცოდვები უნდა შევიგრძნოთ. თუ ადამიანი თავის ცოდვებს არ გრძნობს და თვლის, რომ მართალია, უფალი ასეთებზე ამბობს, ეგრევითართათვის არ მოვსულვარო. მაცხოვარი ამ სწავლებას მოაყოლებს დაკარგული ცხვრის იგავს, იგავი გვეუბნება, - თუ იპოვა კაცმა დაკარგული ცხვარი, მას მეტად შეჰხარის, ვიდრე დანარჩენ ოთხმოცდაცხრამეტს, ასევე მეტად ახარებს უფალს დაკარგული, უფლის წიაღს მოწყვეტილი ადამიანის პოვნა და მასთან დაბრუნება, გაცილებით დიდი სიხარული და ზეიმია უფლისთვის, ვიდრე იმ ოთხმოცდაცხრამეტისთვის. რეალობაშიც ასე ხდება, როდესაც ადამიანი რაიმეს დაკარგავს და შემდეგ პოულობს, მეტად იგებს მის ფასს. უფალმა ყველა ადამიანის სულის ფასი იცის და ყველა ადამიანი ერთნაირად უყვარს, მაგრამ ზეცაში მეტი სიხარულია მათთვის, ვინც შესცოდა და შემდეგ უფალს დაუბრუნდა, ანგელოზები მეტად განადიდებენ უფალს მისი მრავალმოწყალების გამო, რომ თავად წარწყმედულთაც კი არ დაუტევებს და ნებისმიერი ცოდვიდან ცდილობს მათ გამოყვანას. თუნდაც იუდას მაგალითი ავიღოთ, უფალი იუდას აღსასრულამდე არ დამცხრალა, რათა მისი სული გადაერჩინა, თავისკენ მოებრუნებინა და კვლავ ღვთის მოწაფეებს შეერთებოდა.

შემცოდეთა შენდობისშესახებ
თუ შენი ძმა შესცოდავს შენს მიმართ, მიდი და ამხილე, როცა მარტო იქნებით ორივენი; თუ შეისმინა შენი, შეგიძენია ძმა, ხოლო თუ არ შეისმინა, მიიყვანე ერთი ან ორი კაცი, რათა ორი თუ სამი მოწმის პირით დადასტურდეს ყოველი სიტყვა; და თუ არც მათსას შეისმენს, უთხარი ეკლესიას; ხოლო თუ არც ეკლესიისას შეისმენს, მაშინ იქნება იგი შენთვის, ვითარცა მებაჟე და წარმართი; ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ: რასაც შეკრავთ მიწაზე, შეკრული იქნება ცაშიც, და რასაც დახსნით მიწაზე, დახსნილი იქნება ცაშიც; კვლავ ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ: თუ ორი თქვენგანი შეთანხმდება ამქვეყნად და ერთად ითხოვს რაიმეს, მაშინ რასაც უნდა ითხოვდნენ, მიეცემათ ჩემი ზეციური მამისგან; რადგან სადაც ორი ან სამი შეიკრიბება ჩემი სახელით, მეც იქვე ვარ, მათ შორის (მათე 18, 15-20)

- ეს არის სახარებიდან ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ადგილი, მონაკვეთი, ქრისტიანული სწავლების ქვაკუთხედი. ამ სწავლების მოცემით უფალი გვასწავლის, როგორ უნდა მოვიქცეთ, როგორ შევძლოთ რომ ადამიანებს ადვილად მივუტევოთ და ასევე ხელი შევუწყოთ მათ გამოსწორებას. უფალი ბრძანებს, - თუ შენმა ძმამ შესცოდოს, მიდი და როდესაც მარტო იქნება, მაშინ უთხარიო. ადამიანური ბუნება დაცემულია, რომ არა ქრისტეს გამომხსნელი სისხლი, ჩვენ არ შეგვეძლო დაცემული ბუნების განწმენდა, მაგრამ სანამ მატერიალურ, ხრწნად ხორცში ვიმყოფებით, ჩვენი ბუნება მიდრეკილია ცოდვისკენ, ერთ-ერთი უდიდესი ცოდვა პატივმოყვარეობა და ამპარტავნებაა, ამიტომაც გვეუბნება უფალი, შემცოდე ძმასთან, მოყვასთან მაშინ მიდი, როდესაც მარტო იქნება, მარტო უთხარი, ანუ როდესაც ყველაზე ნაკლებად მოქმედებს ადამიანზე პატივმოყვარეობის ცოდვა, თუ არ მობრუნდება, არ ჩამოვარდება მშვიდობა თქვენს შორის, მაშინ უკვე ერთი ან ორი პირი მიიყვანე და ისე ამხილე. უფალი აქ კიდევ და კიდევ გვასწავლის, როგორ ვიზრუნოთ ძმაზე, თუ ვიცით, რომ ძმამ შესცოდა, ჩვენს მიმართ ცოდვით დაეცა, ვალდებულნი ვართ, ვიზრუნოთ მის გამოსწორებაზე, არა იმისთვის, რომ ჩვენ შეგვირიგდეს, არამედ ჩვენთან შერიგებით უფალს შეურიგდეს, თუ ერთ ან ორ კაცთან ერთად მისვლის შემდეგაც არ ისმინოს, მაშინ კრებულს უთხარით და თუ აქაც არ ისმინოს დაანებე თავი და იყოს ის ვითარცა მეზვერე და წარმართი შენთვისო. ვიცით, რომ იუდეველები მეზვერეებს და წარმართებს არც კი ესალმებოდნენ. უფალი იმას კი არ გვეუბნება, - მიდი და სცემე, ან შეურაცხყავიო, არამედ განეშორე, მასთან ურთიერთობა ნუ გექნებაო, რადგან ჩვენც არ ჩავვარდეთ ცოდვაში და მას არ დავემსგავსოთ.

- ამ სწავლების შემდეგ მაცხოვარი ამბობს: ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ, რასაც შეკრავთ მიწაზე, კრულ იყოს ცათა შინა, და რასაც დახსნით მიწაზე, ხსნილ იყოს ცათა შინა... როგორ უნდა გვესმოდეს ამ სიტყვების მნიშვნელობა?

- ეს სიტყვები მიმართულია მოციქულების და მათი მემკვიდრეების, - სასულიერო პირების მიმართ, რომლებსაც ღვთისგან მიცემული აქვთ ადამიანის შეკვრისა და გახსნის უფლება. შეკვრასა და გახსნაში არ იგულისხმება წყევლა ან რაიმე ამდაგვარი, არამედ ის, რომ სწორედ სასულიერო პირებს აქვთ ადამიანის ცოდვათაგან გახსნის, ცოდვათა შენდობის უფლება. თუ ადამიანი სინანულშია, ის მიდის სასულიერო პირთან, აბარებს აღსარებას და ღვთისმსახური მას გახსნის ამ ცოდვისგან. აღსარების საფუძველი ცხადია, უნდა იყოს სინანული, მხოლოდ ასეთ შემთხვევაში მოგვეტევება უფლისგან ჩვენი შეცოდებანი, მთელი ჩვენი ცოდვებიც რომ ჩამოვთვალოთ, როგორი გულახდილიც არ უნდა ვიყოთ, თუ ჩვენს ცოდვებზე სინანული არ გვაქვს, არ მოგვეტევება, არა თავად მხოლოდ აღსარება განწმენდს ადამიანს ცოდვებისგან, არამედ სინანულით ნათქვამი აღსარება. აღსარება არის სინანულის გამოხატულება, ხოლო თუ აღსარება სინანულის გარეშეა ნათქვამი, მას არავითარი ფასი არა აქვს ღვთის წინაშე.

შემდეგ უფალი საუბრობს ლოცვის შესახებ და ბრძანებს: ორი ადამიანიც თუ შეიკრიბოს ჩემი სახელით, მე თქვენთან ვარო. ამით უფალი განაძლიერებს თავის მოწაფეებს და გვაძლევს იმედს, სასოება მასზე დავამყაროთ, უფალი არასოდეს დაგვივიწყებს, ასევე იმის იმედს, რომ ეკლესია არასოდეს იქნება განადგურებული, - ორი ადამიანიც რომ დარჩეს ღვთისმოსავი, უფალი მათთან იქნება.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
08.04.2015
დიდ ხუთშაბათს საღამოს სახარებებიდან ის 12 ადგილი იკითხება, რომლებიც მაცხოვრის ვნებაზე გვიამბობს.
29.11.2014
ახალი აღთქმის წიგნებში, რიგის მიხედვით, პირველი მათეს სახარებაა.
19.12.2013
სიმდიდრის სწორად გამოყენებაზე და მდიდრების მიერ ღარიბებისადმი დახმარების გაწევაზე თქვა იესომ იგავი მდიდარ კაცსა და ღარიბ ლაზარეზე:
19.12.2013
ამჯერად ორ სახარებისეულ მონაკვეთზე - "ტაძრის ხარკის სასწაულებრივ გადახდასა" და "ცათა სასუფეველში უპირატესობის" შესახებ ვისაუბრებთ.
05.12.2013
ამჯერად სახარების იმ მონაკვეთზე ვისაუბრებთ, სადაც მაცხოვარი მესამედ წინასწარმეტყველებს თავის ჯვარცმასა და აღდგომას.
21.11.2013
განვაგრძობთ "კარიბჭის" წინა ნომერში დაწყებულ საუბარს იოანეს სახარებაში გადმოცემული სწავლების შესახებ, რომელსაც ეწოდება "პური სიცოცხლისა".
07.11.2013
ამჯერად იოანეს სახარებაში გადმოცემულ მაცხოვრის სწავლებაზე ვისაუბრებთ, რომელსაც ეწოდება "პური სიცოცხლისა".
24.10.2013
ამჯერად უფლის მიერ აღსრულებულ კიდევ ერთ სასწაულზე, მთვარეულის განკურნებაზე ვისაუბრებთ, რომელიც უფალმა ფილიპეს კესარიის მხარეში აღასრულა...
10.10.2013
როგორც ლუკა მახარებელი მოგვითხრობს, მიწიერი მოღვაწეობის და ქადაგების პერიოდში მაცხოვარს ემოწაფებოდნენ
26.09.2013
ამჯერად მაცხოვრის მიერ მიცვალებულის მკვდრეთით აღდგინების ერთ-ერთ სასწაულზე - ქვრივის ვაჟის გაცოცხლებაზე ვისაუბრებთ
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
უდიდესი საუფლო დღესასწაული ნათლისღება ღვთისა და მაცხოვრისა ჩვენისა იესო ქრისტესი გამორჩეული დღეა

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat