ნუ დამაგდებ მე, უფალო ღმერთო ჩემო, და ნუცა განმეშორები ჩემგან
ნუ დამაგდებ მე, უფალო ღმერთო ჩემო, და ნუცა განმეშორები ჩემგან
ფსალმუნი XXXVII
ოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):

14. "და ვიქმენ მე ვითარცა კაცი უსმი, რომლისა თანა არა არნ პირსა მისსა სიტყუაი" - ფაქტობრივად, გრძელდება წინა მუხლში დაწყებული აზრი: ყრუ-მუნჯივით გავხდი ბოროტისგან მოწოდებული აზრების მიმართ. უფალს ძალუძს ადამიანის ზრახვები, ყველა გულისნადები იხილოს, მაგრამ დაცემულ ანგელოზებს ეს არ შეუძლიათ. როდესაც ისინი რაიმე უკეთურ აზრს გვაწვდიან, ჩვენი მოქმედებით ხვდებიან, მივიღეთ თუ არა იგი. როგორც ჩვენ ვერ ვიგებთ, რატომ არ გვცემს პასუხს ყრუ, რადგან მისი სიყრუის შესახებ არაფერი ვიცოდით, ასევე ვერ ხვდებიან დაცემული ანგელოზები, ისმინა თუ არა კაცმა მათი, თუ ადამიანი არ უსმენს, ყურადღებას არ აქცევს ბოროტისგან მოწოდებულ აზრებს.

15. "არამედ მე შენ, უფალო, გესავ და შენ შეგესემინ ჩემი, უფალო ჩემო" - ბოროტის წინაშე ყრუ-მუნჯს ვგავარ, მაგრამ შენ წინაშე, უფალო, მეტყველი ვარ, მარადის გადიდებ - შენ გესავ, შენი იმედი მაქვს და შენ გევედრებიო.

16. "რამეთუ ვთქუ: ნუსადა უხაროდის ჩემ ზედა მტერთა ჩემთა და შეძვრასა ფერხთა ჩემთასა ჩემ ზედა მდიდრად იტყოდეს" - ვამბობ და მსურს, მტერმა - ბოროტმა სულმა ვერასოდეს გაიხაროს ჩემზე, არასდროს გაუხარდეს ჩემი დაცემა. დაცემული ანგელოზები ხომ სწორედ ადამიანთა დაცემის, ცოდვაში ჩავარდნის გამო ხარობენ. მცირე ცოდვაში ჩავარდნასაც კი "მდიდრად იტყოდენ" - დიდად წარმოაჩენენ.

17. "რამეთუ მე გუემად განმზადებულ ვარ და სალმობაი ჩემი ჩემ წინაშე არს მარადის" - ჩემი სალმობა, ჩემი ტკივილი, ჩემი წყლულები - ცოდვები ყოველთვის ჩემთან არის და სასჯელისთვის მზად ვარ, რადგან ვიცი, ჩემი ქმედებების, საქციელის გამო არ ვარ ღირსი სასუფევლისა.

18. "რამეთუ უსჯულოებაი ჩემი მე უთხრა და ვზრუნვიდე მე ცოდვისა ჩემისათვის" - ჩემი უსჯულოება მე ვთქვი, ჩემი ცოდვებისთვის "ვიზრუნე" - ცოდვები ჩავიდინე, მაგრამ იმიტომ კი არა, რომ ეშმაკს მივეყიდე, არამედ ჩემი უძლურების გამო.

19. "აწ ესერა მტერნი ჩემნი ცხოველ არიან და განძლიერებულ ჩემსა უფროის; და განმრავლდეს, რომელთა მომიძულეს მე უსამართლოდ" - ფსალმუნის ამ მუხლში კვლავ ძველი აღთქმის პერიოდი, ძველაღთქმისეული კაცობრიობის მდგომარეობა იგულისხმება - ჩვენი მტერი ჩვენზე ძლიერია. განძლიერებულნი და გამრავლებულნი არიან ისინი, ვინც ჩვენ, კაცობრიობა მოგვიძულაო, - ბრძანებს დავითი. მაცხოვრის მოსვლის შემდგომ ბოროტი დაუძლურებული და დასუსტებულია. მას აღარ შესწევს ძალა, ყველაფერი მოიცვას. მხოლოდ იმ შემთხვევაში შეუძლია დაცემულ სულს ადამიანზე მოქმედება, თუ თვითონ ადამიანი დაჰყვება თავისი ნებით მის ნებას, თუ თვითონ გადაწყვეტს ბოროტების ქმნას. ცხადია, არც ძველი აღთქმის პერიოდში შეეძლო ბოროტს ადამიანის ნების გარეშე მოქმედება, მაგრამ ახალ აღთქმაში გაცილებით ნაკლები ხელმწიფება აქვს კაცობრიობაზე.

20. "და რომელთა მომაგეს მე ბოროტი კეთილისა წილ, მასმენდეს მე, რამეთუ ვსდევდ სიმართლესა და განაგდეს საყუარელი იგი ვითარცა მკუდარი მოძაგებული" - "რომელთა მომაგეს მე ბოროტი კეთილისა წილ" - ეს სიტყვები შეიძლება თავად მაცხოვრის სიტყვებად მივიჩნიოთ. უფალი ყველას კეთილს უქმს. ისრაელის ერს დასაბამიდან სიკეთეს უყოფდა, აუარებელი სასწაული ქმნა მათ აღსაზრდელად, გამოსახსნელად და გადასარჩენად, მაგრამ ამ ერმა ბოროტი მიაგო სიკეთისა წილ. ფსალმუნის ბოლო სიტყვებს კი დავით წინასწარმეტყველი ბრძანებს: ყველაზე საყვარელი - უფალი მოძულებული მკვდარივით გადააგდესო.

21. "ნუ დამაგდებ მე, უფალო ღმერთო ჩემო, და ნუცა განმეშორები ჩემგან" - მაგრამ მე ნუ დამაგდებ - ნუ განმეშორები და ნუ მიმატოვებ ჩემი ერის გამო, იმის გამო, რასაც ახლა სჩადიან და რაც მაცხოვრის მოსვლის დროს უნდა ქმნანო, - შეღაღადებს დავით წინასწარმეტყველი უფალს.

22. "მოიხილე შეწევნად ჩემდა, უფალო ღმერთო ცხორებისა ჩემისაო" - შემეწიე, ჩემი ცხოვრების ღმერთო; ჩემი სიცოცხლე და ყველაფერი, რაც მაბადია, შენია და შენს ხელშია. "ჩემი ცხოვრების ღმერთო" - ამ სიტყვებს სახელად უწოდებს უფალს.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
21.06.2014
ჟურნალი "მწყემსი" (#1899 წ., ##9-10) მედავითნეებს ამგვარ რჩევებს აძლევს:

1. ყველა ეკლესიური სამსახური და ყველა წესი აღასრულე ეკლესიური წესრიგის დაცვით, კრძალულებით და მშვენიერად წაიკითხე და იგალობე აუჩქარებლად. დაიცევ კითხვისა და გალობის დროს ძველი ეკლესიური წესი. უმთავრესად ნუ აჩქარდები, როცა წმინდა ლოცვებს კითხულობ.
26.05.2011
ფსალმუნი 42-ე
42-ე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
1. "მისაჯე მე ღმერთო და საჯე შჯაი ჩემი თესლისგან არაწმიდისა, კაცისა ცრუისა და მზაკუვარისაგან მიხსენ მე"
12.05.2011
ფსალმუნი 41-ე
ორმოცდამეერთე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
12.04.2011
ფსალმუნი მე-40
ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
1. "ნეტარ არს, რომელმან გულისხმა-ყოს გლახაკისა და დავრდომილისაი, დღესა ბოროტსა იხსნას იგი უფალმან"
31.03.2011
ფსალმუნი XXXIX
ოცდამეცხრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
03.03.2011
ფსალმუნი XXXVIII
ოცდამეთვრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
03.02.2011
ფსალმუნი XXXVI
ოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
06.01.2011
ფსალმუნი XXXVII
ოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
23.12.2010
ფსალმუნი XXXV
ოცდამეთხუთმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
1. "თქუის უსჯულომან ცოდვასა შინა გულსა თვისსა, არა არს შიში ღმრთისაი წინაშე თუალთა მისთა"
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
საქართველოს საპატრიარქოს განცხადება
11 იანვარი, 2018 წელი

როგორც ცნობილია, გასული წლის 27 დეკემბერს