ფსალმუნებში ღვთის განსაკუთრებული სიყვარული გამოსჭვივის
ფსალმუნებში ღვთის განსაკუთრებული სიყვარული გამოსჭვივის
ფსალმუნებს ქრისტიანობაში ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს, თუმცა მათი გალობით ჯერ კიდევ ქრისტიანობის დამკვიდრებამდე ადიდებდნენ ჭეშმარიტ ღმერთს. "ფსალმუნნი" ძველი აღთქმის წიგნი გახლავთ. ის ძველი წელთაღრიცხვის XI საუკუნეში შეიქმნა. ფსალმუნების ავტორია წმინდა წინასწარმეტყველი დავითი - ისრაელის მეორე მეფე. ამიტომ მათ "დავითნიც" ეწოდება.

მეფე-წინასწარმეტყველი ფსალმუნებს სულიწმინდის შთაგონებით წერდა - თითოეული სიტყვა ფსალმუნისა არის სიტყვა ღვთისა.

საგალობელთა კრებულს "ფსალმუნნი" ქნარის - ფსალმუნის გავლენით ეწოდა, რადგან სწორედ მასზე ამღერებდა დავით მეფე სულიწმინდისგან შთაგონებულ აზრებს. ფსალმუნი გახლდათ მუსიკალური საკრავი, რომელზეც სასულიერო საგალობლები იმღერებოდა. სავარაუდოდ, ის ქნარის ან ჩანგის მსგავსი ათ-თორმეტსიმიანი საკრავი უნდა ყოფილიყო. დავით მეფსალმუნეს ფსალმუნთა წერა სიცოცხლის ბოლომდე არ შეუწყვეტია.

"ფსალმუნთა" კრებული 150 ფსალმუნისგან შედგება. საგალობლები შეთხზულია ლექსის ფორმით, ებრაული პოეზიის წესით. IV საუკუნეში ფსალმუნები 20 კანონად დაიყო. თითოეულ კანონში სამი დიდება შედის.

მთავარი საგანი "ფსალმუნთა" არის ღმერთი და ადამიანი, ღმერთი თავისი დიდებით, სიკეთით, მოწყალებით, კეთილმოქმედებითა და სიმართლით, ადამიანი - თავისი სისუსტით, რწმენით, მწუხარებითა და სიხარულით.

მიუხედავად იმისა, რომ ფსალმუნები ძველი აღთქმის პერიოდში შეიქმნა, ისინი დღემდე გამოიყენება ახალი აღთქმის საეკლესიო მსახურებებსა თუ სხვა საჭიროებისას. ფსალმუნები საეკლესიო ღვთისმსახურების ერთ-ერთი ძირითადი ნაწილია. ისინი შედის მწუხრში, ცისკარში, საღმრთო ლიტურგიაში, წესის აგებაში და სხვა. ამ საგალობლებში ღვთის გასაოცარი სიყვარული გამოსჭვივის, ყოველივე უფლის მადლით არის გამსჭვალული, ისევე როგორც მთელი ძველი აღთქმა, იგი ხომ ადამიანებს აღთქმული მესიის, მხსნელის, მაცხოვრის - იესო ქრისტეს მისაღებად ამზადებდა.

როდესაც მოციქულები იესო ქრისტეს დაჰყვებოდნენ, ფსალმუნთა გალობით მოუწოდებდნენ მორწმუნეებს. ეს წესი მოციქულთა მიერ ეკლესიების დაარსების დროსაც გაგრძელდა. კატაკომბებში მსახურებები ძირითადად ფსალმუნთა გალობით აღესრულებოდა.

გარდა საეკლესიო მსახურებებისა, ფსალმუნების კითხვას სხვა შემთხვევებშიც მიმართავენ: სნეულთათვის (განსაკუთრებით სასარგებლოა სულით ავადმყოფთათვის), მიცვალებულთათვის, განსაცდელის ჟამს, მშვიდობისათვის...

არსებობს ფსალმუნთა ყოველდღიურად კითხვის წესი: მოძღვრის კურთხევის შესაბამისად, მორწმუნენი ყოველდღიურად კითხულობენ ფსალმუნებს. ასეთ კითხვას ფსალმუნთა საოჯახო ანუ საშინაო კითხვა ეწოდება. ფსალმუნებს კითხულობს საგანგებოდ შედგენილი მკითხველთა ჯგუფიც (ოცკაციანი ჯგუფის თითოეული წევრი თითო კანონს ლოცულობს). ფსალმუნებს აღავლენენ ტაძრებსა და მონასტრებშიც. პირველ ყოვლისა, ეს არის სურვილი, უფლის სახლში განუწყვეტლივ ისმოდეს ღვთის დიდება.

ზოგიერთი ფსალმუნი განსაკუთრებული შემთხვევებისთვის არის განკუთვნილი: 90-ე მიჩნეულია ხილულ და უხილავ მტერთა მძლეველად, ამიტომ განსაცდელთა ჟამს მას წარმოთქვამენ; 50-ე ფსალმუნი სინანულს ამძაფრებს - მას სინანულის საგალობელსაც უწოდებენ; მიცვალებულთათვის განსაკუთრებით სასურველია 17-ე კანონის კითხვა; ღვთისადმი მადლიერებას კი 134-ე და
135-ე ფსალმუნებით გამოვხატავთ.

არსებობს წინასწარმეტყველური ფსალმუნებიც. მათში ჯვარცმა, უფლის კვართზე წილისყრა თუ ახალ აღთქმაში მოსახდენი სხვა მოვლენები ისეა გადმოცემული, თითქოს დავით მეფსალმუნე ცხადად ხედავდა ამ ყოველივეს.

პ.ს. "კარიბჭის" მომდევნო ნომრებში კვლავ ვისაუბრებთ ფსალმუნების შესახებ. შემოგთავაზებთ ცალკეულ ფსალმუნთა განმარტებებსაც.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
21.06.2014
ჟურნალი "მწყემსი" (#1899 წ., ##9-10) მედავითნეებს ამგვარ რჩევებს აძლევს:

1. ყველა ეკლესიური სამსახური და ყველა წესი აღასრულე ეკლესიური წესრიგის დაცვით, კრძალულებით და მშვენიერად წაიკითხე და იგალობე აუჩქარებლად. დაიცევ კითხვისა და გალობის დროს ძველი ეკლესიური წესი. უმთავრესად ნუ აჩქარდები, როცა წმინდა ლოცვებს კითხულობ.
21.11.2013
სამოცდამეცხრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე).
07.11.2013
სამოცდამეთვრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე).
24.10.2013
77-ე ფსალმუნს განგვიმარტავს მამა მაკარი აბესაძე:

60. "და განიშორა მისგან კარავი სელომისი, კარავი, რომელ დამკვიდრებულ იყო შორის კაცთა"
10.10.2013
სამოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
26.09.2013
სამოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
12.09.2013
სამოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
29.08.2013
სამოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
29.08.2013
კანონი 20
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ღირსი იოანე კლემაქსი (+649) ეკლესიის მიერ უდიდეს მოღვაწედაა აღიარებული. ის არის ავტორი შესანიშნავი ღვთივსულიერი თხზულებისა "კიბე", ამიტომ ღირს მამას კიბისაღმწერელს უწოდებენ.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler