ხოლო მე ვილოცევდ შენდამი, უფალო
ხოლო მე ვილოცევდ შენდამი, უფალო
სამოცდამერვე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)

11. "ვყავ სამოსელად ძაძაი და ვექმენი მათ იგავ" - ძაძაში აქ იგულისხმება ადამიანური ბუნება, რომელიც უფალმა შეიმოსა, რადგან ძაძა და კაცი უფრო ახლოს არის ერთმანეთთან, ვიდრე ადამიანური და ღვთაებრივი ბუნება. გაცილებით მეტი საერთოა დახეულ, გამოუსადეგარ სამოსსა და ადამიანს შორის, ვიდრე ადამიანურ ბუნებასა და ღვთაებრივ ბუნებას შორის. შემდეგ დავითის პირით უფალი ბრძანებს: "ვექმენ მათ იგავ"-ო, - როგორც იგავი, ისე იყო უფალი დაფარული ისრაელიანების თვალში - გარეგნულად, კაცობრივი სახით განეცხადა, ხოლო შინაგანად იყო ღმერთი, ისევე როგორც იგავია მცირე მოთხრობა, მასში მცირე ცხოვრებისეული ეპიზოდია გადმოცემული, სინამდვილეში კი უდიდესი სწავლებებითაა დატვირთული.

12. "ჩემთვის ზრახვიდეს, რომელნი სხდეს ბჭეთა და ჩემდამო გალობდეს, რომელნი სუმიდეს ღვინოსა" - ბჭეებთან მსხდომარენი ჩემ გამო ბჭობდნენ და ინახზე მსხდომარენი ღვინოსა სმიდენ, ჩემ გამო გალობდნენ. ეს არის წინასწარმეტყველება, რომ მთელი მსოფლიო ისაუბრებდა ქრისტეს შესახებ, არ იქნებოდა არც ერთი ადგილი მსოფლიოში, ვისაც ქრისტეს შესახებ არ ეცოდინებოდა. ზოგნი გალობდნენ მის გამო და ადიდებდნენ მას, ზოგნი ბჭობდნენ და ამ ბჭობაში ზოგნი კეთილად ბჭობდნენ მის შესახებ, ზოგნი კი ბოროტადო, წინასწარმეტყველებს დავითი.

13. ხოლო მე ვილოცევდ შენდამი, უფალო; ჟამსა შეწყნარებისასა ღმერთო, სიმრავლითა მოწყალებისა შენისათა შეისმინე ჩემი, ჭეშმარიტებითა მაცხოვარებისა შენისათა" - აქ არის, ერთი მხრივ წინასწარმეტყველება. უფალი გვეუბნება; მე ვილოცებ შენდამი, ღმერთო, ჟამსა შეწყნარებისასაო. კაცობრიობის შეწყნარების ჟამი როდის დადგა? - როდესაც მაცხოვარი ჯვარს ეცვა. ჩვენ ვიცით, რომ ჯვარცმის დროს უფალი ლოცულობდა ჯვარმცმელებისთვის ღვთის წინაშე. უფალმა თავის ჯვარცმას უწოდა შეწყნარების ჟამი. სწორედ იმ დროს გამოიხსნა უფალმა კაცობრიობა თავისი სიმართლით, თავისი მოწყალებით, თავისი ჭეშმარიტებითა და მაცხოვარებით. შემდეგ სიტყვებს უკვე დავითი წარმოთქვამს და თავისსა და ადამიანების ზოგად მდგომარეობას აღწერს.

14. "მიხსენ მე თიხისაგან, რათა არა დავინთქა; განვერი მე მოძულეთა ჩემთაგან და სიღრმეთაგან წყალთაისა" - წყალთაგან - ამქვეყნიური ამაოებებისა და ჩემი მოძულეებისაგან განმარინე, მტრებისგან - დაცემული ანგელოზებისაგან მიხსენიო, შესთხოვს დავით წინასწარმეტყველი უფალს.

15. "ნუ დამთქამნ მე მორევი წყალთაი, ნუცა შთამნთქავნ მე უფსკრული, ნუცა შეიყოფინ ჩემ ზედა ჯურღმული პირსა მისსა" - აქ იგულისხება სულიერი მორევი წყალთა, სულიერი უფსკრული. დავითი და თითეული ჩვენგანიც ამ სიტყვების წარმოთქმით ვევედრებით უფალს: ნუ დაგვნთქავს სულიერ მორევში და ნუ შთავარდებით სულიერ უფსკრულში, ნუ იქნება ისე, რომ ჯოჯოხეთში შთავვარდეთ, ჯოჯოხეთმა პირი დახშას და არ გამოვიხსნათ იქიდანო.

16. "ისმინე ჩემი, უფალო, რამეთუ ტკბილ არს წყალობაი შენი; მრავლითა მოწყალებითა შენითა მოიხილე ჩემ ზედა" - დავითი და თითოეული ჩვენგანიც შევთხოვთ უფალს, რომ ისმინოს ჩვენი და "მოიხილოს" ჩვენ ზედა, რამეთუ მისი წყალობა დიდია, მრავალია მისი მოწყალება, თუ ის მოიხილავს ჩვენკენ. მოხილვა ნიშნავს, რომ უფალმა ჩვენ წყალობა გვიყოს. ღვთის თვალი ყოველთვის ჩვენკენაა და ყოველთვის გვაძლევს წყალობას, ოღონდ ჩვენ უნდა ვიყოთ მიმღებელნი ამ წყალობისა. ჩვენ არ უნდა ვთქვათ უარი ამ წყალობაზე ჩვენი საქციელით, ჩვენი ცხოვრების წესით.

17. "ნუ გარე მიიქცევ პირსა შენსა მონისა შენისაგან, რამეთუ მჭირს მე, მსთუად შეგესემინ ჩემი"
- ისევ გრძელდება წინა მუხლში დაწყებული აზრი - უფალი პირს ნუ მიიქვევს მათი მონებისგან, თითოეული ჩვენთაგანისგან, იმიტომ რომ "ჭირსა", გასაჭირში, განსაცდელში ვართ და თუ უფალი ამ დროს შეისმენს ჩვენსას, გამოხსნილნი ვიქნებითო.

18. "მოხედენ სულსა ჩემსა და განარინე იგი და მტერთა ჩემთაგან მიხსენ მე" - ჩემს სულს მოხედე, განარიდე სულიერი განსაცდელების, ჯოჯოხეთისა და ჩემი მტრებისაგან, დაცემული ანგელოზებისგან მიხსენი მეო.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
21.06.2014
ჟურნალი "მწყემსი" (#1899 წ., ##9-10) მედავითნეებს ამგვარ რჩევებს აძლევს:

1. ყველა ეკლესიური სამსახური და ყველა წესი აღასრულე ეკლესიური წესრიგის დაცვით, კრძალულებით და მშვენიერად წაიკითხე და იგალობე აუჩქარებლად. დაიცევ კითხვისა და გალობის დროს ძველი ეკლესიური წესი. უმთავრესად ნუ აჩქარდები, როცა წმინდა ლოცვებს კითხულობ.
21.11.2013
სამოცდამეცხრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე).
07.11.2013
სამოცდამეთვრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე).
24.10.2013
77-ე ფსალმუნს განგვიმარტავს მამა მაკარი აბესაძე:

60. "და განიშორა მისგან კარავი სელომისი, კარავი, რომელ დამკვიდრებულ იყო შორის კაცთა"
10.10.2013
სამოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
26.09.2013
სამოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
12.09.2013
სამოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
29.08.2013
სამოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
29.08.2013
კანონი 20
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ღირსი იოანე კლემაქსი (+649) ეკლესიის მიერ უდიდეს მოღვაწედაა აღიარებული. ის არის ავტორი შესანიშნავი ღვთივსულიერი თხზულებისა "კიბე", ამიტომ ღირს მამას კიბისაღმწერელს უწოდებენ.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler