შენთვის დავითმინე ყუედრებაი
შენთვის დავითმინე ყუედრებაი
სამოცდამერვე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)

6. "ნუ ჰრცხუენებინ ჩემდამო, რომელთა დაგითმონ შენ, უფალო, უფალო ძალთაო; ნუცა კდემებინ ჩემ ძლით, რომელნი გეძიებენ შენ, ღმერთო, ღმერთო ისრაელისაო" - ნუ შერცხვებიან ისინი, ვისაც შენი იმედი აქვს, უფალო, ვინც შენ დაგითმობს, ვინც შენს მცნებებს აღასრულებს, რომელნი შენ გეძიებენ, ღმერთო ისრაელისაო. ისრაელის ღმერთი აქ მიმართულია ჭეშმარიტი ღმერთის მიმართ. ვიცით, როდესაც ღმერთი ეცხადებოდა ძველი აღთქმის წმინდა და მართალ ადამიანებს, ეუბნებოდა: მე ვარ ღმერთი ისრაელისა, ღმერთი აბრაამისა, ღმერთი ისააკისა და ღმერთი იაკობისა. ჭეშმარიტ ღმერთს ახალ აღთქმაშიც მიემართება ისრაელის ღმერთი, ოღონდ ძველ აღთქმაში ისრაელში იგულისხმებოდა კონკრეტულად ისრაელის ღმერთი, ახალ აღთქმაში კი ისრაელში იგულისხმება ყველა ღვთის მადიდებელი ადამიანი.

7. "რამეთუ შენთვის დავითმინე ყუედრებაი, და დაფარა სირცხვილმან პირი ჩემი" - ფსალმუნის ამ მუხლის სიტყვებით დავითი ყველა ღვთის მადიდებელი ადამიანის გულისნადებს ამბობს, - შენთვის ვითმენთ, უფალო, ამ ყველაფერს, ეს ყველაფერი შენთვის დავითმინე. "სირცხვილმა დაფარა პირი ჩემი" - როდესაც ისრაელიანები, იუდევლები რაიმე განსაცდელში ჩავარდებოდნენ, განსაკუთრებით, ტყვეობაში აღმოჩნდებოდნენ ხოლმე, წარმართები ხშირად აყვედრიდნენ მათ, - სად არის თქვენი ღმერთი, რატომ არ გეხმარებათ? თითქოსდა მიწიერად სირცხვილი ფარავდა ისრაელიანთა პირს, მაგრამ უფალი იმის გამო უშვებდა, რომ გარკვეულ მომენტებში წარმართობას ემძლავრა ღვთის მადიდებლებზე, რათა ღვთის მადიდებელი ადამიანები კიდევ მეტად განმტკიცებულიყვნენ ღვთის დიდებაში. ამდენად, როდესაც წერია "დაფარნა სირცხვილმან პირი ჩემი", აქ იგულისხმება, რომ წარმართთა შეხედულებით იყვნენ ღვთის მადიდებლები შერცხვენილნი იმ დროს, როდესაც მიწიერი განსაცდელი ჰქონდათ, სინამდვილეში არა თუ შერცხვენილნი, არამედ გაბრწყინებულნი იყვნენ ამით.

8. "უცხო ვექმენ მე ძმათა ჩემთა და სტუმარ-ძეთა დედისა ჩემისათა" - ამ სიტყვებს თავად უფალი ბრძანებს წინასწარმეტყველურად დავითის პირით. მოვიდა რა უფალი, განკაცნა კაცობრიობის გამოსახსნელად, ისრაელიანებმა არ მიიღეს იგი. ხორციელად ქრისტე იყო აბრაამის შთამომავალი. სწორედ ამის შესახებ ბრძანებს უფალი: უცხო ვექნენ ძმათა ჩემთაო, ანუ ისრაელიანებმა არ მიიღეს უფალი, როგორც უცხოს, როგორც სხვას ისე ექცეოდნენ, ეუბნეოდნენ, - სტუმარი ხარო დაAამით აკნინებდნენ მას.

9. "რამეთუ შურმან სახლისა შენისამან შემჭამა მე, და ყუედრებანი მაყუედრებელთა შენთანი დამეცნეს ჩემ ზედა" - შენი სახლი ისრაელი იყო და ამ სახლის შურმა შემჭამა მეო. ესეც დავითის პირით წარმოთქმული უფლის სიტყვებია. როდესაც უფალმა ტაძრიდან განასხა მოვაჭრენი, სახარება გვეუბნება, - მოახსენა მოციქულთა "წმინდა წერილის" სიტყვები: "შურმან საქმისა შენისამან შემჭამა მეო". აქ, რა თქმა უნდა, იგულისხმება კეთილი, საღვთო შური - მოვიდა რა უფალი, ყველაფერი აღასრულა, რაც დააკლო კაცობრიობას, კაცობრიობას ასწავლა ყველაფერი, რაც დაკლებული ჰქონდათ ღვთის მცნებათა აღსრულებაში, ამის უმეტესიც ასწავლა, მაგრამ მიუხედავად ამისა "ყვედრებანი მაყვედრებელთა შენთანი დამეცნეს ჩემ ზედაო", წინასწარმეტველურად ამბობს ქრისტე, ანუ ყველა ის წინააღმდგომობა, რაც ადამიანებმა ღვთის წინაშე ჩაიდინეს, ჩემზეც, ჩემი განკაცების შემდეგაც იქნა აღსრულებულიო. მართლაც, ვიცით, რომ უფალმა უამრავი დამცირება და ყვედრება იტვირთა ჩვენი ცხონებისთვის.

10. "და დავიფარე მარხვითა სული ჩემი, და იქმნა იგი ჩემდა საყუედრელ" - დავითის პირით ამ სიტყვებსაც უფალი ბრძანებს წინასწარმეტყველურად - ვიმარხულე და ეს მარხვაც კი ჩემი საყვედრელი იქნაო. როდესაც მაცხოვარმა ორმოცი დღე იმარხულა უდაბნოში, ეშმაკი მივიდა მასთან და განსცადა იგი. ეს იყო საყვედრელი მიწიერი და არა სულიერი გაგებით. ამ ყვედრებით და ამ განცდით უფალმა კაცობრიობა იხსნა და შემდეგ თავისი ჯვარცმითა და აღდგომით გამოიხსნა თითოეული სული.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
21.06.2014
ჟურნალი "მწყემსი" (#1899 წ., ##9-10) მედავითნეებს ამგვარ რჩევებს აძლევს:

1. ყველა ეკლესიური სამსახური და ყველა წესი აღასრულე ეკლესიური წესრიგის დაცვით, კრძალულებით და მშვენიერად წაიკითხე და იგალობე აუჩქარებლად. დაიცევ კითხვისა და გალობის დროს ძველი ეკლესიური წესი. უმთავრესად ნუ აჩქარდები, როცა წმინდა ლოცვებს კითხულობ.
21.11.2013
სამოცდამეცხრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე).
07.11.2013
სამოცდამეთვრამეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე).
24.10.2013
77-ე ფსალმუნს განგვიმარტავს მამა მაკარი აბესაძე:

60. "და განიშორა მისგან კარავი სელომისი, კარავი, რომელ დამკვიდრებულ იყო შორის კაცთა"
10.10.2013
სამოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
26.09.2013
სამოცდამეჩვიდმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე):
12.09.2013
სამოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
29.08.2013
სამოცდამეთექვსმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
29.08.2013
კანონი 20
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
პალესტინის ერთ-ერთ მონასტერში, რომელიც ქალაქ კესარიის მახლობლად მდებარეობდა, ცხოვრობდა ღირსი მონაზონი ზოსიმე. მშობლებმა იგი სიყრმეშივე მისცეს აღსაზრდელად ამ მონასტერში და უკვე 53 წელი იყო, რაც აქ მოღვაწეობდა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler