შენთვის დავითმინე ყუედრებაი
შენთვის დავითმინე ყუედრებაი
სამოცდამერვე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)

6. "ნუ ჰრცხუენებინ ჩემდამო, რომელთა დაგითმონ შენ, უფალო, უფალო ძალთაო; ნუცა კდემებინ ჩემ ძლით, რომელნი გეძიებენ შენ, ღმერთო, ღმერთო ისრაელისაო" - ნუ შერცხვებიან ისინი, ვისაც შენი იმედი აქვს, უფალო, ვინც შენ დაგითმობს, ვინც შენს მცნებებს აღასრულებს, რომელნი შენ გეძიებენ, ღმერთო ისრაელისაო. ისრაელის ღმერთი აქ მიმართულია ჭეშმარიტი ღმერთის მიმართ. ვიცით, როდესაც ღმერთი ეცხადებოდა ძველი აღთქმის წმინდა და მართალ ადამიანებს, ეუბნებოდა: მე ვარ ღმერთი ისრაელისა, ღმერთი აბრაამისა, ღმერთი ისააკისა და ღმერთი იაკობისა. ჭეშმარიტ ღმერთს ახალ აღთქმაშიც მიემართება ისრაელის ღმერთი, ოღონდ ძველ აღთქმაში ისრაელში იგულისხმებოდა კონკრეტულად ისრაელის ღმერთი, ახალ აღთქმაში კი ისრაელში იგულისხმება ყველა ღვთის მადიდებელი ადამიანი.

7. "რამეთუ შენთვის დავითმინე ყუედრებაი, და დაფარა სირცხვილმან პირი ჩემი" - ფსალმუნის ამ მუხლის სიტყვებით დავითი ყველა ღვთის მადიდებელი ადამიანის გულისნადებს ამბობს, - შენთვის ვითმენთ, უფალო, ამ ყველაფერს, ეს ყველაფერი შენთვის დავითმინე. "სირცხვილმა დაფარა პირი ჩემი" - როდესაც ისრაელიანები, იუდევლები რაიმე განსაცდელში ჩავარდებოდნენ, განსაკუთრებით, ტყვეობაში აღმოჩნდებოდნენ ხოლმე, წარმართები ხშირად აყვედრიდნენ მათ, - სად არის თქვენი ღმერთი, რატომ არ გეხმარებათ? თითქოსდა მიწიერად სირცხვილი ფარავდა ისრაელიანთა პირს, მაგრამ უფალი იმის გამო უშვებდა, რომ გარკვეულ მომენტებში წარმართობას ემძლავრა ღვთის მადიდებლებზე, რათა ღვთის მადიდებელი ადამიანები კიდევ მეტად განმტკიცებულიყვნენ ღვთის დიდებაში. ამდენად, როდესაც წერია "დაფარნა სირცხვილმან პირი ჩემი", აქ იგულისხმება, რომ წარმართთა შეხედულებით იყვნენ ღვთის მადიდებლები შერცხვენილნი იმ დროს, როდესაც მიწიერი განსაცდელი ჰქონდათ, სინამდვილეში არა თუ შერცხვენილნი, არამედ გაბრწყინებულნი იყვნენ ამით.

8. "უცხო ვექმენ მე ძმათა ჩემთა და სტუმარ-ძეთა დედისა ჩემისათა" - ამ სიტყვებს თავად უფალი ბრძანებს წინასწარმეტყველურად დავითის პირით. მოვიდა რა უფალი, განკაცნა კაცობრიობის გამოსახსნელად, ისრაელიანებმა არ მიიღეს იგი. ხორციელად ქრისტე იყო აბრაამის შთამომავალი. სწორედ ამის შესახებ ბრძანებს უფალი: უცხო ვექნენ ძმათა ჩემთაო, ანუ ისრაელიანებმა არ მიიღეს უფალი, როგორც უცხოს, როგორც სხვას ისე ექცეოდნენ, ეუბნეოდნენ, - სტუმარი ხარო დაAამით აკნინებდნენ მას.

9. "რამეთუ შურმან სახლისა შენისამან შემჭამა მე, და ყუედრებანი მაყუედრებელთა შენთანი დამეცნეს ჩემ ზედა" - შენი სახლი ისრაელი იყო და ამ სახლის შურმა შემჭამა მეო. ესეც დავითის პირით წარმოთქმული უფლის სიტყვებია. როდესაც უფალმა ტაძრიდან განასხა მოვაჭრენი, სახარება გვეუბნება, - მოახსენა მოციქულთა "წმინდა წერილის" სიტყვები: "შურმან საქმისა შენისამან შემჭამა მეო". აქ, რა თქმა უნდა, იგულისხმება კეთილი, საღვთო შური - მოვიდა რა უფალი, ყველაფერი აღასრულა, რაც დააკლო კაცობრიობას, კაცობრიობას ასწავლა ყველაფერი, რაც დაკლებული ჰქონდათ ღვთის მცნებათა აღსრულებაში, ამის უმეტესიც ასწავლა, მაგრამ მიუხედავად ამისა "ყვედრებანი მაყვედრებელთა შენთანი დამეცნეს ჩემ ზედაო", წინასწარმეტველურად ამბობს ქრისტე, ანუ ყველა ის წინააღმდგომობა, რაც ადამიანებმა ღვთის წინაშე ჩაიდინეს, ჩემზეც, ჩემი განკაცების შემდეგაც იქნა აღსრულებულიო. მართლაც, ვიცით, რომ უფალმა უამრავი დამცირება და ყვედრება იტვირთა ჩვენი ცხონებისთვის.

10. "და დავიფარე მარხვითა სული ჩემი, და იქმნა იგი ჩემდა საყუედრელ" - დავითის პირით ამ სიტყვებსაც უფალი ბრძანებს წინასწარმეტყველურად - ვიმარხულე და ეს მარხვაც კი ჩემი საყვედრელი იქნაო. როდესაც მაცხოვარმა ორმოცი დღე იმარხულა უდაბნოში, ეშმაკი მივიდა მასთან და განსცადა იგი. ეს იყო საყვედრელი მიწიერი და არა სულიერი გაგებით. ამ ყვედრებით და ამ განცდით უფალმა კაცობრიობა იხსნა და შემდეგ თავისი ჯვარცმითა და აღდგომით გამოიხსნა თითოეული სული.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
21.06.2014
ჟურნალი "მწყემსი" (#1899 წ., ##9-10) მედავითნეებს ამგვარ რჩევებს აძლევს:

1. ყველა ეკლესიური სამსახური და ყველა წესი აღასრულე ეკლესიური წესრიგის დაცვით, კრძალულებით და მშვენიერად წაიკითხე და იგალობე აუჩქარებლად. დაიცევ კითხვისა და გალობის დროს ძველი ეკლესიური წესი. უმთავრესად ნუ აჩქარდები, როცა წმინდა ლოცვებს კითხულობ.
23.05.2013
კანონი 14
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
09.05.2013
სამოცდამერვე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
25.04.2013
კანონი 13
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
11.04.2013
სამოცდამერვე ფსალმუნში ნაწინასწარმეტყველებია მაცხოვრის განკაცება და ჯვარცმა, ასევე გადმოცემულია მაცხოვრის მოსვლამდელ პერიოდში კაცობრიობის მდგომარეობა.
11.04.2013
კანონი 12
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
28.03.2013
სამოცდამეთორმეტე ფსალმუნს განგვიმარტავს არქიმანდრიტი მაკარი (აბესაძე)
28.03.2013
კანონი 11
ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა, უფალო, იესუ ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, შეგვიწყალენ ჩვენ.
14.03.2013
ფსალმუნი 71-ე
გაგრძელება
9. "მის წინაშე პირველად ჰინდონი შეუვრდენ, და მტერნი მისნი მიწასა ლოშნიდენ"
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
წმიდა პირველმოწამე რაჟდენი წარმოშობით სპარსი დიდებული იყო. როცა წმიდა ვახტანგ მეფემ სპარსეთის მეფის ასული - ბალენდუხტი ცოლად შეირთო, დედოფალს ქართლში რაჟდენიც ჩამოჰყვა, ქრისტიანობა მიიღო და სამუდამოდ აქ დარჩა.

istanbul evden eve nakliyat fabrika taşımacılığı eşya depolama ofis taşıma bostancı nakliyat skdar nakliyat ehirler aras nakliyat ehirler aras nakliyat cretleri ehirler aras nakliyat transfernakliyat.com.tr eya depolama sex shop

restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır guvencehd.org heceder.org trke casino 30 tl deneme bonusu tahincioglunakliyat.com.tr aviator oyunu betexper Deneme bonusu veren siteler heceder.org pdf indir casino siteleri casino siteleri deneme bonusu veren siteler deneme bonusu slot siteleri konya escort