წმ. მორვენა (VI ს. დასაწყისი) - ხსენება 05 (18) ივლისს.
წმ. მორვენა (VI ს. დასაწყისი) - ხსენება 05 (18) ივლისს.
წმინდა მორვენას საეკლესიო ხსენების დღე 05 (18) ივლისი. მართლმადიდებლურ ტრადიციაში მისი ხსენება ასევე აღინიშნება სულთმოფენობის შემდგომ მესამე კვირას, ბრიტანელი და ირლანდიელი წმინდანების კრების დღესასწაულზე.

კორნუოლის ერთ-ერთი უდიდებულესი ქალი წმინდანი განსაკუთრებით თაყვანისცემულია მორვენსტოუში — კორნუოლის ყველაზე ჩრდილოეთ პარაფიაში, დევონ-კორნუოლის საზღვრის მიღმა, ქალაქ ბუდის მახლობლად. მორვენსტოუ მდებარეობს კლდოვან ატლანტიკის სანაპიროზე, სადაც ხშირად არის ქარიშხალი, და მისი სახელი ნიშნავს "მორვენას წმინდა ადგილს". ჩვენ ცოტა რამ ვიცით სანდო ინფორმაცია წმინდა მორვენას შესახებ, რომელიც დაიბადა მეხუთე საუკუნის მეორე ნახევარში და გარდაიცვალა მეექვსე საუკუნის დასაწყისში. მისი ადრეული ცხოვრების აღწერილობა დაკარგულია, მაგრამ ის ნახსენებია მეთორმეტე საუკუნის წმინდა ნექტანის ცხოვრებაში. ტრადიციის თანახმად, ის იყო ზემოთ ხსენებული უელსის ბრეკნოკის მეფე ბრიხანის თორმეტი წმინდა ქალიშვილიდან ერთ-ერთი. ის დაიბადა ან სამხრეთ უელსში, ან კორნუოლში, სადაც მისი ოჯახი გადასახლდა მისი დაბადების დროისთვის. სახელი "მორვენა" სავარაუდოდ ნიშნავს "ზღვის ქალწულს". წმინდანმა შესაძლოა ბრწყინვალე განათლება მიიღო ირლანდიაში, საიდანაც ის დაბრუნდა კორნუოლში როგორც მისიონერი.

წმინდანმა შესაძლოა განანათლა ჩრდილოეთ კორნუოლის დიდი ნაწილი, მაგრამ რაც ნამდვილად ვიცით არის ის, რომ იგი ცხოვრობდა როგორც განდეგილი ჰენაკლიფში (სახელი ნიშნავს "ყორნის კლდეს") ზღვასთან, ციცაბო კლდის კიდეზე მდებარე ბორცვზე. ეს ადგილი მოგვიანებით მის საპატივცემულოდ მორვენსტოუდ გადაარქვეს. წმინდა მორვენა ცნობილი იყო მრავალი სასწაულით, რომლებსაც ის ახდენდა. იქ, სადაც ტალღები ძალიან მაღალია და უელსის სანაპირო მოჩანს მკაფიო დღეებში, წმინდა მორვენამ საკუთარი ხელით ააშენა პატარა სენაკი თავისთვის და ქვის ეკლესია ადგილობრივი მცხოვრებლებისთვის. წმინდა განდეგილი სანაპიროდან კლდის წვერზევეზიდებოდა თავზე დადებულ მძიმე ლოდებს. წმინდა მორვენას ლოცვებით სასწაულებრივი წმინდა წყარო ამოხეთქა ლოდიდან ეკლესიის მახლობლად. ლეგენდა ამბობს, რომ "როდესაც ეკლესია შენდებოდა, წმინდა მორვენა თავზე დადებული ლოდი მოჰქონდა კლდის ქვემოდან. როდესაც მან ის დასვენებისა და გამოცოცხლებისთვის ჩამოიღო, იქ წმინდა მორვენას წყარო ამოხეთქა; როდესაც მან საბოლოოდ კვლავ ჩამოაგდო ქვა იგი იმ ადგილას, სადაც სურდა, იქ აშენდა ეკლესია, თუმცა თავდაპირველად სხვა ადგილი იყო შერჩეული მისი მშენებლობისთვის". სანამ წმინდა მორვენა გარდაიცვლებოდა, მისი ძმა წმინდა ნექტანი უკანასკნელად ეწვია მას საზიარებლად. წმინდანმა სთხოვა მას, რომ მისი თავი მკლავზე დაედო, რათა მას შესძლებოდა უკანასკნელად გადაეხედა ატლანტის ოკეანის გაღმა შორს მდებარე თავისი მშობლიური უელსისთვის. ის დაკრძალეს ეკლესიაში მორვენსტოუში.

წმინდა მორვენა თაყვანცემული იყო მორვენსტოუში, ისევე როგორც კორნუოლის სხვა ადგილებში. ამრიგად, მეზობელი სოფელი მარჰამჩერჩი სავარაუდოდ მასთანაა დაკავშირებული, თუმცა რამდენიმე თანამედროვე მკვლევარი თვლის, რომ ეს სოფელი დასახელებულია წმინდა მარვენეს - ჩვენი წმინდანის წმინდა დის სახელით, რომლის შესახებაც არაფერი ვიცით. მეთოთხმეტე საუკუნის ეკლესია მარჰამჩერჩში მას ეძღვნება. ადგილობრივი მრევლი 12 აგვისტოს მომდევნო ორშაბათს აწყობს ყოველწლიურ დღესასწაულებს წმინდა მორვენას ლეგენდების "რეკონსტრუქციების" აღლუმებით (ცნობილია, რომ მორვენას ხშირად თან ახლდნენ მამაკაცი და ქალი დამხმარეები) და ზოგიერთი ტრადიციული კელტური ელემენტით, რომლის კულმინაციაა "დღესასწაულის დედოფლის" გვირგვინით შემკობა. წმინდა მორვენა ასევე არის ზეციური მფარველი ლამორანის კორნუოლში, სადაც მეცამეტე საუკუნის ეკლესია მის სახელს ატარებს.

მორვენსტოუ, რომელსაც მართლმადიდებელი პილიგრიმები სტუმრობენ, აქვს ლამაზი ნორმანული სამრევლო ეკლესია, რომელიც ეძღვნება წმინდა იოანე ნათლისმცემელსა და წმინდა მორვენას. პირველი ეკლესია ამ ადგილზე იყო კელტური და აღმართული თავად მორვენას მიერ, ხოლო ამჟამინდელ ეკლესიას აქვს ნორმანული და შემდგომი პერიოდის ელემენტები. მისი ერთადერთი საქსონური ნიშანია მისი შესანიშნავი მეათე საუკუნის სანათლავი ემბაზი. ეკლესია ლამაზია, თბილი და მოსახერხებელი შიგნიდან. ითვლება, რომ წმინდა მორვენას ნაწილები დღემდე განისვენებს სადღაც ეკლესიის იატაკის ქვეშ, თუმცა მათი ზუსტი ადგილმდებარეობა უცნობია. აქ მცხოვრები ხალხი და პილიგრიმები, რომლებიც ამ ეკლესიას სტუმრობენ, აღნიშნავენ მის განსაკუთრებულ სიწმინდის ატმოსფეროს, თითქოს წმინდა მორვენა კვლავ ცოცხალი იყოს აქ. საკურთხევლის ჩრდილოეთ კედელზე არსებული ძველი გახუნებული კედლის მხატვრობა (ფრესკა) სავარაუდოდ გამოსახავს მის დამაარსებელ წმინდანს, მორვენას, რომელიც ლოცულობს საკურთხეველთან მსახურ მღვდლისთვის (ან ბერისთვის).

ეკლესიას აქვს დიდი ვიტრაჟი, რომელიც შეიქმნა პარსონ ჰოუკერისა და წმინდა მორვენას პატივსაცემად და შეიცავს მის გამოსახულებას, რომელიც გადმოღებულია ზემოხსენებული ფრესკიდან (წარწერა ამბობს "ფრესკა მორვენსტოუს ეკლესიაში"); ეს სურათი გვიჩვენებს წმინდა მორვენას, რომელიც შუამდგომლობს ღვთის წინაშე მღვდლისთვის (ან ბერისთვის), რომელიც მსახურობს საკურთხეველთან. წმინდა მორვენა ლოცულობს და მღვდელი მუხლმოყრილია მის წინაშე. ეს სცენა გამოსახულია ფანჯრის მარცხნიდან მეორე სვეტის ცენტრში. ვიტრაჟის ქვედა მარცხენა სურათიც წმინდა მორვენასია, ხელთ ეკლესია უპყრია, რაც იმას აჩვენებს, რომ მან დააარსა ის, და წარწერა მის თავს უკან ამბობს "მორვენა". ფანჯრის მარჯვენა სვეტში, ქვემოდან მესამე, არის წმინდა მორვენას წყარო.

მორვენსტოუს ეკლესიის ეზოს გარეთ (ახლა კერძო სახლის ტერიტორიაზე) არის ძველი წმინდა წყარო, რომელიც ეძღვნება წმინდა იოანე ნათლისმცემელს - ერთ-ერთი მცირერიცხოვანი მოქმედი სანათლავი წყაროებიდან, რომლებიც ბრიტანეთში ამ წმინდანს ეძღვნება. წყაროს სახლი უმეტესად დაკეტილია, თუმცა მისი წყალი კვლავ აქტიურად გამოიყენება ნათლობისთვის. ამჟამინდელი ემბაზი უდავოდ გამოიყენებოდა ღია ცის ქვეშ ნათლობისთვის წმინდა იოანეს წყაროს წყალთან ერთად ძველ დროში. წმინდა მორვენას ყოფილი წმინდა წყარო კვლავ არსებობს, თუმცა გამოიყურება როგორც მიტოვებული და რთულად მისადგომი. ის მდებარეობს ვიკარეჯ კლიფზე, სოფლიდან ერთი მილის დაშორებით, კლდის ფერდობზე, რომელიც ოკეანეს გადაჰყურებს. ახლა ის სამწუხაროდ დამშრალია, მაგრამ ეს არის ნარჩენი სწორედ იმ წყაროსი (ზემოთ ნახსენების), რომელიც წმინდა მორვენამ თავად დააარსა დასვენებისას.

ეკლესიის ეზოში არის გვიანდელი კელტური ჯვრის თავი, თუმცა ის არ უკავშირდება ჩვენს წმინდანს და თავდაპირველად გამოიყენებოდა როგორც გზის მაჩვენებელი. ბოლო წლებში იყო მცდელობები მორვენას თაყვანისცემის აღორძინებისა მორვენსტოუში. რაც შეეხება წმინდა იოანე ნათლისმცემელს, მის პატივსაცემად ყოველწლიურად იმართება ადგილობრივი სამრევლო დღესასწაული, რომელსაც ესწრებიან სკოლის მოსწავლეები და მრავალი მორწმუნე.

არ შეგვიძლია არ ვახსენოთ კიდევ ერთი გამორჩეული პიროვნება, რომელიც მჭიდროდ არის დაკავშირებული მორვენსტოუსთან. მეცხრამეტე საუკუნის შუა პერიოდში კეთილი მღვდელი, პოეტი და საგალობლების ავტორი სახელად რობერტ სტეფან ჰოუკერი (1803-1875) ორმოცდაერთი წლის განმავლობაში მსახურობდა მორვენსტოუს სამრევლო ეკლესიაში. მას ჰქონდა სუფთა, პატიოსანი და გულწრფელი ადამიანის რეპუტაცია, რომელიც ამავდროულად ძალიან ნიჭიერი იყო. ის ცნობილი იყო როგორც ექსცენტრიული (მაგალითად, ერთხანს სომხურ სამოსს ატარებდა), ასკეტი, ვიზიონერი, ამტკიცებდა რომ ხვდებოდა და ებრძოდა დემონებს, ესაუბრებოდა ფრინველებს, ქადაგებდა ქარიშხლების წინააღმდეგ და, რაც მთავარია, საკუთარი თვალით იხილა წმინდა მორვენა. როდესაც ერთმა სკეპტიკოსმა განაცხადა, რომ არ სჯეროდა მორვენას არსებობის, ჰოუკერმა უპასუხა: "მორვენა გამონაგონი არ არის! უფრო მეტიც, მე სრულიად დარწმუნებული ვარ, რომ ის კვლავ აქ არის, რადგან მე ის ეკლესიაში ვიხილე." და ჩვენ ეჭვი არ გვეპარება, რომ ჰოუკერმა, რომელსაც ჰქონდა ქოხი ეკლესიის ახლოს წყნარი ლოცვისთვის, პოეზიის წერისა და მედიტაციისთვის, არაერთხელ იხილა წმინდა მორვენა ამ წმინდა ეკლესიაში და ესაუბრა მას.

ამბობენ, რომ ეს წმინდანი სხვა მორწმუნეებსაც გამოცხადებია ამ ეკლესიაში. აღსანიშნავია, რომ ჰოკერის ცხოვრება არ ყოფილა იდილიური; პირიქით, ის სავსე იყო სტრესით. ეკლესიურ მსახურებასთან ერთად, ჰოკერს მტკიცედ ჰქონდა გადაწყვეტილი, დაეკრძალა ყველა გემის კატასტროფის შედეგად დაღუპული მეზღვაური ეკლესიის ეზოში, ასეთი ტრაგიკული შემთხვევები უამრავი იყო მისი მსახურების წლების განმავლობაში. მღვდელი, რა თქმა უნდა, თანაგრძნობით ლოცულობდა მათი სულებისთვის. ერთ-ერთი ასეთი გემის, "კალედონიას" თეთრად შეღებილი ფიგურა დამონტაჟებულია ეკლესიის ჩრდილოეთ ნავის დერეფანში. მისი 10 მეზღვაურიდან, სამწუხაროდ, ყველა დაიხრჩო, ერთის გარდა. და ჰოკერმა აღადგინა სიცოცხლე მორვენსტოუს სამრევლოში, რომელიც მის ჩამოსვლამდე გაპარტახებული იყო.

საოცარია, რომ სწორედ რობერტ სტივენ ჰოკერის წყალობით აღორძინდა მოსავლის დღესასწაული ინგლისურ ეკლესიებში. მას სურდა ძველი (ადრეული ინგლისური) მოსავლის დღის მსახურების, "ლამას-მსახურების" აღდგენაც, მაგრამ რადგან ის ახალი კალენდრით 1 აგვისტოს მოდის, ეს პირველი მოსავლისთვის ძალიან ადრე იქნებოდა. ამგვარად, მან 1843 წლის ოქტომბრის პირველ კვირას მოიწვია თავისი მრევლი ეკლესიაში, რათა მადლობა გადაეხადათ ღმერთისთვის უხვი მოსავლისთვის, გააცნობიერა რა, რომ პერიოდი, როდესაც მოსავალი ახლად აღებული იყო, უფრო მოსახერხებელი და პრაქტიკული იქნებოდა. ეს იდეა მალე მიესალმნენ სხვა სასულიერო პირებიც და ახლა ინგლისის ეკლესიას თავის კალენდარში აქვს მოსავლის დღესასწაულის ფიქსირებული თარიღი; მორვენსტოუს სამრევლო იყო პირველი, რომელმაც ის აღნიშნა ჰოკერის დროს. მიუხედავად იმისა, რომ ეს მღვდელი და პოეტი ოფიციალურად მართლმადიდებელი არ ყოფილა, მისი სული და მსოფლმხედველობა აშკარად მართლმადიდებლური იყო. ჰოკერმა თავისი სამი ქალიშვილიდან ერთ-ერთს მორვენა დაარქვა საყვარელი წმინდანის პატივსაცემად. ის დაკრძალულია და იხსენიება ეკლესიაში, ხოლო ის, რაც ცნობილია როგორც "ჰოკერის ქოხი", დგას ეკლესიიდან კლდეებისკენ მიმავალ გზაზე და ახლა ნაციონალური ტრასტის მზრუნველობის ქვეშაა. დღემდე კორნუოლსა და დევონში გოგონებს ნათლავენ სახელით "მორვენა" და მისი მსგავსი ფორმებით.

რამდენიმე წლის წინ ქალბატონმა მორინ უილსონმა, რომელმაც შვიდი წლის განმავლობაში შეისწავლა წმინდა მორვენასთან დაკავშირებული ტრადიციები, ადგილობრივი ისტორია, ჩვეულებები, არქეოლოგია და ფოლკლორი, დაწერა ბროშურა სახელწოდებით "მორვენას გამოვლენა", რომელიც ეფუძნება "კარგ გარემოებით მტკიცებულებებს" და არა რეალურ ფაქტებს. კვლევის პროცესში ავტორმა აღმოაჩინა, რომ ცხოვრება მეხუთე და მეექვსე საუკუნეების კელტურ ეკლესიაში სულაც არ იყო პრიმიტიული; სინამდვილეში ის გაცილებით უფრო ორგანიზებული და ხედვიანი იყო, ვიდრე, მისი აზრით, დღეს არის ინგლისის ეკლესია. ავტორი ვარაუდობს, რომ ბრიხანი იყო ქარიზმატული რელიგიური ფიგურა რომაულ-ბრიტანული განათლებით და არა მეფე (კელტები ნებისმიერ დიდი მნიშვნელობის მქონე ფიგურას "სამეფოდ" მოიხსენიებდნენ) და რომ მეფე ბრიჩანის ოცდაოთხი შვილი არ უნდა გავიგოთ სიტყვასიტყვით; უფრო სწორად, ისინი იყვნენ მის მიერ მიზანმიმართულად შერჩეული თორმეტი მამაკაცი და თორმეტი ქალი მოწაფე.

დიდი სიბრძნის, ინტელექტის და შორსმჭვრეტელობის მქონე კაცმა, ბრიხანმა დააარსა რამდენიმე "კოლეჯი" თავის სამეფოში, რათა გაეწვრთნა ყველა მათგანი და შემდეგ გააგზავნა ისინი მისიონერულ მოგზაურობებში სხვადასხვა მიწაზე. თავად წმინდანს, ბრიხანს ასევე ჰქონდა რამდენიმე "სენაკი" და "სკიტი" განმარტოებისთვის. ერთ-ერთი მისი სულიერი შვილი იყო წმინდა მორვენა. ავტორი აგრძელებს და ვარაუდობს, რომ კორნუოლში ჩამოსვლისას მორვენამ დაიწყო ფართომასშტაბიანი მისიონერული და საგანმანათლებლო საქმიანობა, დააარსა რამდენიმე ცენტრი, სკოლა, ფერმა, ჰყავდა მამაკაცები, ქალები და ბავშვები თავის მოწაფეებს შორის, რომლებსაც ასევე წვრთნიდა როგორც მისიონერებს. ის ვარაუდობს, რომ წმინდანი ენერგიულად მოგზაურობდა, გამოირჩეოდა ხელოსნობაში, სოფლის მეურნეობაში, მედიცინაში (მან, სხვა ქალ წმინდანებთან ერთად, ხშირად ჩამოჰქონდა სამკურნალო მცენარეები კორნუოლში, რის გამოც ადგილობრივი ტრადიციები ამტკიცებენ, რომ ისინი "დუმნონიაში ფოთოლზე მსხდარნი მოცურავდნენ"), და ძალიან ახლოს იყო ჩვეულებრივ ხალხთან, ეხმარებოდა მათ ყოველდღიურ საჭიროებებსა და შრომაში. ქალბატონი უილსონის თანახმად:

1. მორვენსტოუ, სავარაუდოდ, იყო ფერმა, სადაც მორვენას მისიონერული საქმიანობისთვის საკვები იწარმოებოდა. ("სტოუ" ასევე შეიძლება ნიშნავდეს "დამხმარე მამულს").

ეს იყო ადგილი, რომელიც მას უყვარდა და სადაც მან აირჩია სიკვდილი... ასე რომ, მისი ძვლები შესაძლოა აქ იყოს!

2. კილკჰემპტონი ყველაზე სავარაუდო ადგილი იყო წმინდანის სამისიონერო სკოლისთვის ან კოლეჯისთვის. (კილ ნიშნავს "ეკლესიის სენაკს".) ამ სოფელს საკმაოდ მნიშვნელოვანი წარმოშობა აქვს და ასევე ხელმისაწვდომია სტუდენტებისთვის (წმ. მორვენა ცნობილია როგორც "მასწავლებელი წმინდანი"), ასე რომ ეს ნამდვილად შესაძლებელია.

3. მარჰამჩერჩი იყო ადგილი, სადაც წმ. მორვენას ჰქონდა თავისი "განდეგილობის ადგილი" ან სავანე. ზოგიერთმა ივარაუდა, რომ ამ სოფლის წმინდანი სულ სხვა იყო და მას წმ. მარვენე ერქვა, მაგრამ ქალბატონი უილსონის კვლევა მიუთითებს იმაზე, რომ ისინი ერთი და იგივე პიროვნება იყვნენ. (მართლწერა იცვლება 1500 წლის განმავლობაში). ნექტანსაც ჰქონდა სავანე, სანაპიროს გასწვრივ, მისი ჰარტლანდის სავანიდან მოშორებით.

4. მტკიცებულებები აჩვენებენ, რომ წმ. მორვენას ერთ-ერთი მისიონერული მოგზაურობაზე, მისი სავანიდან მოშორებით, იყო მორველჰემ ქუეიში, დასავლეთის ნახევარკუნძულის სამხრეთში.

5. კილოკის ფერმა კილკჰემპტონის მახლობლად, სავარაუდოდ, იყო პატარა ადგილი, რომელიც ემსახურებოდა წმ. მორვენას მთავარ მისიას. (კილოკი = "ეკლესია/სენაკი".) კილკჰემპტონს აქვს "ქალბატონის ჭა" და კილოკს კი აქვს "წმ. პეტრეს ჭა", ორივე შეიძლება დაკავშირებული ყოფილიყო მორვენასთან.

6. მორვენა არ იყო პიონერი მისიონერი კორნუოლში. იმ დროისთვის ქრისტეს რწმენის თესლები ჩრდილში ექცეოდა წარმართობის მიერ სოციალური ქაოსის პერიოდში, ასე რომ მორვენას მოწოდება იყო ქრისტიანობის გაძლიერება როგორც მდგრადი რწმენისა მომავალი თაობებისთვის. და მართლაც, მან შთააგონა და გავლენა მოახდინა მნიშვნელოვან თემზე. 1894 წლის ეროვნული ბიოგრაფიების ლექსიკონი შეიცავს რამდენიმე ღირსშესანიშნავი ადამიანის სახელს გვარებით "მორვენ", "მორვინ" და მსგავსი ფორმებით, რაც მიუთითებს, რომ ეს ოჯახები ოდესღაც დაკავშირებული იყვნენ მორვენას მიერ დაარსებულ თემებთან. ბევრი თემი, თუნდაც პატარა და იზოლირებული, ჩრდილოეთ კორნუოლში, კვლავ დიდ პატივს სცემს მორვენას. განა ეს არ არის მისი დაუღალავი შრომის ნაყოფი, რომ განანათლოს, განათლება მისცეს და იზრუნოს ამ მთელი რეგიონის მცხოვრებლებზე?

(ეს ინფორმაცია მიღებულია "მორვენას გამოვლენის" ავტორისგან მიმოწერის გზით).

სტატიის წყარო:Dmitry Lapa - Women Saints of Cornwall, Part 1

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
25.10.2024
ღირსი ედიტა (ედით, ედგიტა; ხსენება 16/29 სექტემბერს) იყო ერთ-ერთი ყველაზე პატივცემული წმინდანი ქალი ინგლისის მიწაზე. მართლმადიდებლები, ასევე ზოგიერთი კათოლიკე და ანგლიკანი, დღემდე პატივს მიაგებენ მას.
12.10.2024
წმინდა მანიას (მანე; სომხურად: Մանե) ხსენების დღეა 30 სექტემბერს.
26.09.2024

საუკუნეთა მანძილზე  ირლანდიელებს უყვართ და პატივს სცემენ წმინდა მონენას (მონინნა, დარერკა, ბლინე), რომელიც დაიბადა დაახლოებით 432 წელს

26.09.2024
წმინდა ატრაქტას ცხოვრების შესახებ ყველაზე სანდო წყარო არის ძველი ირლანდიური ზეპირი გადმოცემები.
05.09.2024
წმინდა ჰილდა (ჰილდა), უიტბის იღუმენია (მისი ხსენება ხდება 17/30 ნოემბერს - გარდაცვალების დღეს და 25 აგვისტოს/7 სექტემბერს - წმინდა ნაწილთა გადასვენების დღეს),
05.09.2024
წმინდა ებას ეკლესია იხსენიებს 25 აგვისტოს / 7 სექტემბერს (გარდაცვალება) და 2/15 ნოემბერს (წმინდა ნაწილების გადმოსვენება).
14.08.2024
წმინდა ეთელდრედას (Etheldreda, Audry) ხსენების დღეა 23 ივნისი (კელტური და ბრიტანული საეკლესიო კალენდრების მიხედვით);
06.07.2024
ღირსი იპომონას ხსენების დღეებია: 13 მარტი (ბერძნ.), 23 მარტი - გარდაცვალების დღე (სერბ. ), 29 მაისი (ბერძნ.) და იხსენიება ლაკონიის წმინდანთა კრებულში (ბერძნ.).
28.03.2024
იგი იყო სელ დაირის მონასტრის წინამძღვარი (ირ.Cill Daire - მუხის ეკლესია, თანამედროვე კილდარი, ირლანდია),
28.03.2024
ღირსი იღუმენია ფანხეა კილანელი, როსორელი (Fanchea, Fainche) მნიშვნელოვანი ფიგურა გახლდათ ადრექრისტიანულ ირლანდიაში.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
წმინდა დიდმოწამე დიმიტრი, შვილი კეთილშობილი და მაღალზნეობრივი მშობლებისა, ქალაქ თესალონიკში იშვა,

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat