მიტროპოლიტ სტეფანეს პასუხი მიტროპოლიტ ხრიზოსტომოსის ინტერვიუსთან დაკავშირებით
მიტროპოლიტ სტეფანეს პასუხი მიტროპოლიტ ხრიზოსტომოსის ინტერვიუსთან დაკავშირებით
მიტროპოლიტი სტეფანე (კალაიჯიშვილი) -
მესინიის მიტროპოლიტ ხრიზოსტომოსის ინტერვიუსთან დაკავშირებით

ამას წინათ ჟურნალ "პრო-ნიუს"-ში (1 მაისი 2016 წ.) გამოქვეყნდა მესინიის მიტროპოლიტ ხრიზოსტომოსის ინტერვიუ "ვცხოვრობთ აღმოსავლური და დასავლური მართლმადიდებელი ეკლესიების ცივი ომის [პერიოდში]", რომელშიც ის აკეთებს არაერთ რადიკალურ პოლიტიკურ განცხადებას.

ის ხელოვნურად და აშკარად პოლიტიზირებული აღტკინებით ჰყოფს მართლმადიდებელ ეკლესიას ორ ანტაგონისტურ ბანაკად და აცხადებს მათ შორის "ცივ ომს". მისი თქმით: "ზოგიერთი მართლმადიდებელი ეკლესია, ძირითადად აღმოსავლეთ ევროპიდან, უარსაყოფად მიიჩნევს "ლიბერალური" მოდელის ყოველ გამოვლინებას, რომელიც დასავლეთში ხორციელდება და ევროპული საზოგადოების მიერ არის მხარდაჭერილი, ან ყველაფერს, რაც შეიძლება დასავლეთიდან მოდიოდეს. მაგრამ, უფრო ღრმა და არსებითი საფუძველი იმ შესწორებებისა, რომლებიც დადეს ზემოთ ხსენებულმა ეკლესიებმა დიდი კრების კონკრეტულ დოკუმენტებზე (ურთიერთობა დანარჩენ ქრისტიანულ სამყაროსთან, ეკლესიის როლი თანამედროვე სამყაროში, ქორწინების დამაბრკოლებელი მიზეზები), რომლებსაც ერთი-ერთში იმეორებენ [კრების] მოწინააღმდეგე საეკლეესიო წრეები საბერძნეთში, მიუთითებს მათ შიშზე, რომ დასავლური ცხოვრების წესი და მენტალიტეტი დიდი კრების მხარდაჭერას მოიპოვებს, მაშინ როდესაც თავად დიდი კრება, მათი აზრით, თავისი გადაწყვეტილებებით უნდა წარმოადგენდეს იმ საშუალებას, რომელიც იქნება წინაღობა ლიბერალური ცხოვრების წესის ყოველგვარი გამოვლინებისათვის, რომელსაც მისდევს საერთაშორისო საზოგადოება და ხორციელდება დასავლურ სამყაროში".

ძალზედ უცნაური განცხადებაა. თუმცა, ამას მოსდევს კიდევ უფრო გაუგებარი და ბრალდებების შემცველი წიაღსვლა: "საშიში და სრულიად პარადოქსულია, რომ გაცნობიერებულად თუ გაუცნობიერებლად, ამ, თითქოს-და მართლმადიდებლობის გადასავლურების მოწინააღმდეგე ჯგუფები იყენებენ იმ საღვთისმეტყველო ხერხებსა და გამოთქმებს, რომლებსაც დასავლური წარმოდგენებისა და საღვთისმეტყველო სწავლებებიდან იღებენ. აგრეთვე, მათი კონსერვატიული მსოფლმხედველობის გამო, აქვთ ექსტრემისტული პოლიტიკური ბლოკების მხარდაჭერა (?!). ისინი მოკალათებულნი არიან ეკლესიაში და კონკრეტული პიროვნებების მეშვეობით მჟღავნდებიან".

როცა ჟურნალისტმა სთხოვა დაეკონკრეტებინა, თუ რას გულისხმობდა ამ სიტყვებში, კიდევ უფრო გაუგებარი და ეკლესიური ურთიერთობებისთვის სრულიად მიუღებელი განცხადება გააკეთა: "ის, რისი მიღწევაც სურს აღმოსავლეთ ევროპის მართლმადიდებელ ეკლესიებს, არის იდეოლოგიზირებული მართლმადიდებლობის გავლენა თეოლოგიური კონსოლიდაციის საფარველქვეშ, რომელიც შეიძლება ინარჩუნებდეს და ამავდროულად გამოხატავდეს ცხოვრების მოდელს ფანატიკური შეხედულებებითა და სოციალური განვითარებით. რა გამომდინარეობს ამიდან? რომ მართლმადიდებელი ეკლესია, რომელიმე ფანატიკური კონსერვატიული შეხედულებების შესისხლხორცებით ეკლესიიდან გადაიქცევა სექტად, იდეოლოგიურ დაჯგუფებად, ეკლესიის წევრები არ აღიქმებიან მორწმუნეებად, არამედ მიმდევრებად. მეორე ნიშანი არის პოზიცია, რომ ყველაფერი ახალი და დასავლური მიუღებელია, რადგან თვლიან, რომ აზიანებს ქრისტიანის და მართლმადიდებლის მოდელს, რომელიც არის, მათი აზრით, "ღვთის რჩეული ხალხი", "ახალი ერი", ხოლო დანარჩენებს, დასავლელებს, მათი რელიგიური განსხვავების გამო არა აქვთ ცხონება და ე.ი. არიან განკიცხულნი. ამ ანტიდასავლური ეკლესიურობით ხაზი გაესმის მართლმადიდებლობის იდეოლოგიური მოდელისა და ფანატიკური "განსაკუთრებულობის" ერთგვარ სახეობას, როგორც იდეოლოგიისას და არა ცხოვრების წესისას..." (ეს ყოველივე გრძელდება იმავე სტილში, თუმცა თვალსაჩინოებისთვის ესეც კმარა).

იქნებ გაიხსენოს ბატონმა მიტროპოლიტმა, ვინ უთხრა თავის ერთგულ მიმდევრებს ეს სიტყვები: "არა თქვენ გამომირჩიეთ მე, არამედ მე გამოგირჩიეთ თქვენ" (ინ. 15; 16). ნუთუ ისიც "ფანატიკური კონსერვატიული შეხედულებებისკენ" გვიბიძგებს?
როცა ჟურნალისტმა დაუსვა კითხვა: "შეგიძლიათ მოიყვანოთ რამოდენიმე მაგალითი იმის დასტურად რაც თქვით?" მან უპასუხა: "მაგალითი პირველი. მაშინ, როცა შერეული ქორწინებები ზოგიერთი ეკლესიისთვის სინამდვილეა, სხვაგვარად არ შეიძლება დახასიათდეს, თუ არა მანიაკალურად, ის მძაფრი წინააღმდეგობა, რომელიც იქნა გაწეული, რომ დიდი კრების შესაბამის დოკუმენტში არ შესულიყო იკონომიის სახით შერეული ქორწინების შესაძლებლობა, როდესაც მრავალი მართლმადიდებლური ეკლესიისთვის ის აუცილებლობას წარმოადგენს და გამოძახილია მათი ყოველდღიური პრაქტიკისა".

ე.ი. ბატონი მესინიის მიტროპოლიტისთვის ისინი, ვისთვისაც შერეული ქორწინება "სინამდვილეა", ანუ ვისთვისაც, მაგალითად, ტრულის კრების 72 კანონის დარღვევა "აუცილებლობას წარმოადგენს და გამოძახილია მათი ყოველდღიური პრაქტიკისა", _ "პროდასავლურები" ანუ "კარგები" არიან, ხოლო ვინც კანონის პატივისცემას მოითხოვს, ისინი "მანიაკალურად მძაფრ წინააღმდეგობას უწევენ" მათ, ანუ "პროდასავლურებს" და, შესაბამისად, მისი სიტყვებით რომ ვთქვათ, გამოხატავენ "ცხოვრების მოდელს ფანატიკური შეხედულებებითა და სოციალური განვითარებით".
ის წმიდა მამებიც, რომლებიც ამ კანონს ღებულობდნენ, "ანტიდასავლურები" ხომ არ იყვნენ "ფანატიკური შეხედულებებითა და სოციალური განვითარებით"? და მათაც ხომ არ დაავიწყდათ, რომ, როგორც აცხადებს პატივცემული მიტროპოლიტი "ამ ქსენოფობიითა და იზოლაციით არ გადაიჭრება პრობლემა"?

იქნებ ეს, მისგან გალანძღული ე.წ. "ანტიდასავლური ეკლესიები", რომლებიც, მისი აზრით, "მართლმადიდებლობის იდეოლოგიური მოდელისა და ფანატიკური "განსაკუთრებულობის" ერთგვარ სახეობას" წარმოადგენენ, უბრალოდ, ქრისტიანული სინდისითა და სულიწმიდის კარნახით მოქმედებენ, როცა იცავენ ეკლესიის სწავლებასა და კანონებს და არა "ექსტრემისტული პოლიტიკური ბლოკების მხარდაჭერით, რომლებიც მოკალათებულნი არიან ეკლესიაში და კონკრეტული პიროვნებების მეშვეობით მჟღავნდებიან", როგორც ამბობს ბატონი მიტროპოლიტი?
იქნებ სწორია, როცა ეკლესია ცხოვრობს ქრისტიანული ცხოვრების წესით და არა, თუნდაც დიდი კრების მიერ მხარდაჭერილი "დასავლური (ან აღმოსავლური) ცხოვრების წესითა და მენტალიტეტით".

ახლა პატივცემული მიტროპოლიტის მეორე მაგალითს მოვუხმოთ. რაში ადანაშაულებს ის "აღმოსავლეთის ეკლესიებს"? თურმე, დოკუმენტის "მართლმადიდებელი ეკლესიების ურთიერთობა დანარჩენ ქრისტიანულ სამყაროსთან" მიმართ მათ მიერ გამოთქმული შენიშვნები, მისი აზრით "გამოხატავენ აბსოლუტურად იდეოლოგიზებულ ხედვას მართლმადიდებლობისა, რომელიც იკეტება და იზღუდება საკუთარ თავში და რომელსაც სხვა არავინ სურს, ვინც მის გარეთაა. ამავე დროს მიისწრაფიან ეკლესიური განსაკუთრებულობის იდეის დამკვიდრებისკენ, რომელიც მხოლოდ მართლმადიდებელმა ეკლესიამ შეიძლება გამოხატოს მსოფლიოში, მაშინ, როდესაც, სხვა ყველა ქრისტიანულ აღმსარებლობას არ შეუძლია პრეტენზია ჰქონდეს ეკლესიურობაზე".

ვკითხოთ პატივცემულ მიტროპოლიტს, რატომ "გამოხატავენ აბსოლუტურად იდეოლოგიზებულ ხედვას მართლმადიდებლობისა" ის "ცუდი" ეკლესიები, რომლებიც, მისი აზრით, "მიისწრაფიან ეკლესიური განსაკუთრებულობის იდეის დამკვიდრებისკენ". ნუთუ მისთვის სიახლეა ის ფაქტი, რომელსაც დაარსებისთანავე ქადაგებს ქრისტეს ეკლესია, რომ ის არის ერთი წმიდა, კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესია. ნუთუ მან, მართლმადიდებელმა მღდელმთავარმა, არ იცის, რომ თანამედროვე მსოფლიოში მხოლოდ მართლმადიდებელმა ქრისტიანულმა ეკლესიამ შეინარჩუნა ჭეშმარიტი ქრისტეს ეკლესიის არსი და სწავლება, რომ სწორედ ის არის ჭეშმარიტი ქრისტეს სხეული და მხოლოდ მისი თავია უფალი იესო ქრისტე, ხოლო მათ, ვისაც პატივცემული მიტროპოლიტი "სხვა ქრისტიანულ აღმსარებლობებს" უწოდებს ნამდვილად არ შეუძლიათ "ჰქონდეთ პრეტენზია" ნამდვილ ეკლესიურობაზე, ანუ ერთი წმიდა კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესიის წევრობაზე, რადგან უარყვეს ეკლესიის სწავლება და მწვალებლურ კრებულებად ჩამოყალიბდნენ.

საინტერესოა, რა მიზანს ემსახურება, მისი აზრით, "კათოლიკურ ეკლესიასთან დიალოგი", რომელსაც "წამყვანი ადგილი უკავია ამ პროცესში" და რა საკითხებში არის ის "ერთადერთი ოფიციალური და სერიოზული თანამოსაუბრე მსოფლიო საპატრიარქოსთან"? ნუთუ კათოლიკებმა ქრისტეს ეკლესიაში, ანუ ერთ წმიდა კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესიაში დაბრუნება გადაწყვიტეს?

თუ მართლმადიდებლებმა, იმისათვის, რათა, ბატონი მიტროპოლიტის სიტყვით, "პროდასავლურები" გავხდეთ, უნდა უარვყოთ ქრისტიანული ეკლესიის დოგმატური სწავლება, გადავაბიჯოთ ჭეშმარიტების სულით შემოსაზღრულ ჯებირებს და მისგან ნაქადაგარი "დასავლური ცხოვრების წესითა და მენტალიტეტით" შევუერთდეთ კათოლიკებსა და სხვა ე.წ. ქრისტიანულ აღმსარებლობებს?

ბატონი მიტროპოლიტი თავისი მინიშნებებით "ნაცისტურ პრაქტიკასა" და "არიულ ერზე" "მართლმადიდებლური ქრისტიანული ეთიკის შეფერილობით" იდეოლოგიურ ბაზას ხომ არ უმზადებს მავანთ მართლმადიდებელ ეკლესიაზე ახალი შეტევისთვის?

შემდეგ ბატონი მიტროპოლიტი კვლავ განაგრძობს უცნაურ განცხადებებს მართლმადიდებელი ეკლესიების მიმართ: "პრინციპი, რომელიც ტარდება, რომ ყოველივე დასავლური არის ცოდვიანი, არის ის, რაც მჟღავნდება ყველა ამ წინააღმდეგობაში (შერეული ქორწინების უარყოფა, ანტიეკუმენისტური ინტერპოლაცია და დისონანსები, მესიანური (?!) ტიპის წარმოდგენები მართლმადიდებელთა როლის შესახებ მსოფლიოში), რომლებიც გამომდინარეობენ შესაბამისი განცხადებებიდან პრესაში".
ისე, - მესია ქრისტე ხომ არ არის, ბატონო მიტროპოლიტო?

ბატონი მიტროპოლიტის აზრით, ერთადერთი, რასაც ჩვენ, "ცუდი" მართლმადიდებელი ეკლესიები "ვუნერგავთ ჩვენს მორწმუნეებს", არის "ფანატიკური (ანუ მაგიური) იძულებითი და სტატიკური წარმოდგენა რწმენაზე, იმ სინდისის დანერგვა, რომ არსებობს ერთადერთი რჩეული ერი, რომლის დამახასიათებელი იქნება სულიერი თვითკმარობა და ჩაკეტილობა".

იქნებ ბატონმა მესინიის მიტროპოლიტმა ხრიზოსტომოსმა თავი დაანებოს ადგილობრივი მართლმადიდებელი ეკლესიების ლანძღვას და პოზიციების დამახინჯებულ ინტერპრეტაციას, კარგად გაეცნოს მათ მიერ შემოთავაზებულ შენიშვნებს, ჩამოაცილოს თავის სიტყვებს იდეოლოგიური და პოლიტიკური აღტკინება და ნორმალური საღვთისმეტყველო ენით დაასაბუთოს, თუ რა პრეტენზიები აქვს მათთან.
ისე კი, უმჯობესია, ბატონმა მესინიის მიტროპოლიტმა ჯერ საკუთარი მართლმადიდებლობის საკითხი გაარკვიოს კარგად და შემდეგ შეედავოს მის მიერ შეურაცხყოფილ აღმოსავლეთ ევროპის ეკლესიებს. ხოლო, რაც შეეხება იდეოლოგიზაციასა და პოლიტიზაციას, თავის ინტერვიუს გადახედოს კრიტიკული თვალით და გაიხსენოს უფლის სიტყვები: "ბეწვზე და დირეზე".
ბეჭდვაელფოსტა
08.07. 2016
nikolozi
სტუდენტის გასაგონად: საქართველოს ეკლესიას იმდენად განათლებული ეპისკოპატი მაინც ყავს რომ ღმეთის წყალობით თეთრის შავისგან გარჩევას ახრხებენ. და საერთოდ რა შუაშია აქ დოგმატიკასთან უცხო ენა? პირდაპირ უნდა ითქვას: ვინც დასავლურ არამართლმადიდებლურ დაწესებულებებში მიიღო ე.წ.საღვთისმეტყველო განათლება ერთი-ორი გამონაკლისის გარდა ყველა კუმენისტური აზროვნებით დაავადდა. და მეტსაც გეტყვი, ელადის ეკლესისს ერტ-ერთ გამოჩენილ საულიერო სასწავლებელში საღვთისმეტყველო სწავლებიდან ამოიღეს წმიდა იუსტინე პოპოვიჩის დოგმატიკა და შეიტანეს ცნობილი ეკუმენისტის პერგამოსის მიტრიპოლიტის იოანე ზიზულიასის დოგმატიკა. თქვენ თუ ამას ეწრაფვით ჩათვალეთ რომ დაშორებიხართ ეკლესისს სწავლებას და თქვენს სულსი განმაახლებლის ბაცილა შემოჭრილა. პ.ს. მე მირჩევნია, თქვენი გაგებით "გაუნათლებელი" და "ბნელი" სასულიერო დასი, რომელიც გულწრფელად ქრისტეს ეკლესისს და მისი სწავლების ერთგულია, ვიდრე ჰუმანისტი და განმაახლებლური სურვილით შეპყრობილი, კადემიური ცოდნით აღჭურვილი და კაცთაგან "განათლებულად" შერაცხილი სასულიერო დასი.
07.07. 2016
დავით ხერხეულიძე
სტუდენტის კომენტარი რომ მოსწონს იმას ვეკითხები-თუ ვერ წვდებით სტატიის შინაარსს და არ გესმით დოგმატური საკითხები, აუცილებელი კი არ არის გაბრაზდეთ:))კითხვა დასვით კონკრეტული და გიპასუხებენ.როდის უნდა მორჩეს ეს დემაგოგია ეკლესიის აშკარა მტრებისგან?:))
06.07. 2016
თამარ აბაშიძე
,,სტუდენტს'' მინდა გამოვეხმაურო-მიტროპოლიტმა სტეფანემ რამდენიმე ენაც იცის, დოგმატიკაც იმაზე კარგად, ვიდრე თქვენ წარმოგიდგენიათ და ერთ-ერთი განათლებული და წიგნიერი სასულიერო პირია მთელ სინოდში. აშკარა დემაგოგობას ჯობია თავი დაანებოთ და კონკრეტული კითხვა თუ გაქვთ სჯობს ის დასვათ:)
03.07. 2016
.
"სტუდენტი"-ს კომენტარში ყველაფერი ძალიან კარგადაა ჩამოყალიბებული. რაც შეეხება მეუფე ხრისოსტომოსს, ის საკმაოდ განათლებულია, თუმცა რაც მან თქვა ამას განათლება არ სჭირდება, ყველაფერი ისედაც ნათელია. არავის განათლების დონეს არ ვაყენებ ეჭვქვეშ, მაგრამ როდესაც ვინმეს ვაკრიტიკებთ სულ მცირე იმდენი მაინც უნდა ვიცოდეთ თუ მეტი არა. პატივცემულო მეუფეო სტეფანე, ხანდახან დუმილი უკეთესი გამოსავალია ვიდრე არაფრისმთქმელი სტატიებისთვის დროის ხარჯვა.
02.07. 2016
სტუდენტი
გთხოვთ დადოთ მიტროპოლიტ ხრიზოსტომოს ინტერვიუს სრული ვერსიაც,რომელსაც პასუხი გასცა მიტროპოლიტმა სტეფანემ!
სხვა სიახლეები
08.08.2016
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, ილია II-ის ლოცვა-კურთხევითა და მაღალყოვლადუსამღვდელოესი ფოთისა და ხობის მიტროპოლიტ გრიგოლის (ბერბიჭაშვილი) ძალისხმევით, 2012 წელს ქ. ფოთში დაარსდა ახალი საქართველოს უნივერსიტეტი.
22.07.2016
გზა ჭეშმარიტებისკენ

გვესაუბრება ბათუმის წმინდა ბარბარეს სახელობის ტაძრის წინამძღვარი, დეკანოზი შიო პაიჭაძე:
- ჯვრის მონასტრის შესასვლელში ჩვენმა წინაპრებმა ასეთი წარწერა გააკეთეს:
17.07.2016
ამონარიდი სტატიიდან: "ქორწინება და ევქარისტია" - პროტოპრესვიტერი იოანე მეიენდორფი

"ერთიანობა, ანუ ორმხრივი მზაობა მართლმადიდებლურ ეკლესიასთან ერთიანობაში ცხოვრებისა,
07.07.2016
მიტროპოლიტი სტეფანე (კალაიჯიშვილი)
2016 წლის 27 მაისი
მოხსენება, წარმოთქმული საღვთისმეტყველო კონფერენციაზე
30.06.2016
თანამედროვე ეპოქა ხშირად მრავალი მოვლენისა და დილემის წინაშე გვაყენებს, რომლებიც ძველ დროში არ შეხვედრია ადამიანს.
29.06.2016
ბოლო პერიოდში ინტერნეტ სივრცეში ფეისბუქ-სტატუსებისა თუ სხვა ვებგვერდებზე გამოქვეყნებული სტატიების საშუალებით, აქტიურად მიმდინარეობს საქართველოს ეკლესიის კრიტიკა მისი პოზიციის გამო,
25.03.2016
ამჟამად, როცა ამდენი ცრუ საუბარი გვესმის ეგრეთ წოდებულ "ეკლესიათა გაერთიანებაზე", როცა ფართოვდება და ძლიერდება მრავალთათვის აღტაცების მომგვრელი "ეკუმენური მოძრაობა"
24.03.2016
რა მწარე და გულსატკენი სანახავია: ქრისტიანები, რომლებმაც არ იციან, რა არის ქრისტიანობა! არადა, ირგვლივ თითქმის ყველგან ეს მდგომარეობაა;
05.08.2010
"ამრიგად, შეგაგონებთ მე, ტყვე უფლისა, მოიქეცით იმ ხმობის ღირსად, რომლითაც ხართ ხმობილნი. მთელი ქედმოდრეკილობითა და თვინიერებით, დიდსულოვნებითა და სიყვარულით შეიწყნარეთ ერთმანეთი"
(ეფ. 4:1-2).
01.04.2010
თბილისის ჯვართამაღლების სახელობის ტაძრის წინამძღვარმა დეკანოზმა თეოდორე გიგნაძემ "კარიბჭის" მკითხველთან შეხვედრებს ციკლის, ლექციათა კურსის სახე მისცა, რასაც "მართლმადიდებლობის საფუძვლები" დაარქვა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
1800 წელს რუსეთის იმპერატორმა პავლე I-მა იმპერიასთან ქართლ-კახეთის შეერთების მანიფესტი გამოსცა. ეს, ფაქტობრივად, საქართველოს სამეფოს გაუქმებას ნიშნავდა.
საიტის პარტნიორები