კითხვას სვამს მკითხველი
კითხვას სვამს მკითხველი
* რატომ არ დაიშვებიან მშობლები შვილის ნათლობის საიდუმლოს აღსრულებაზე?
არანაირი საეკლესიო აკრძალვა იმის შესახებ, რომ ნათლობის საიდუმლოს აღსრულებაზე ბავშვის მშობლები არ დაიშვებიან, არ არსებობს. თუ მშობელს სურვილი აქვს, შვილის სულიერ დაბადებას დაესწროს, მას ამაში ხელს არავინ შეუშლის. მაგრამ თუ დედა ნამშობიარევია და მშობიარობიდან 40 დღე არ არის გასული, იგი ვერ დაესწრება ნათლობის საიდუმლოს, რადგანაც საეკლესიო წესის თანახმად, ქალს მშობიარობის მე-40 დღეს, ეკლესიაში, მოძღვრის მიერ უნდა წაეკითხოს ლოცვები, მანამ კი მას ეკლესიაში შესვლის უფლება არ აქვს.

* ოფიციალურია თუ არა გადასახადი ჯვრისწერისთვის, ნათლობისთვის, პანაშვიდის ჩატარებისთვის?
რა თქმა უნდა, ეკლესიაში მოჭრილი თანხა მღვდელმსახურებისათვის არ არის (თუმცა მსოფლიოს სხვა მართლმადიდებელ ეკლესიებში ეს მკაცრად განსაზღვრულია და ტარიფები რეგლამენტირებულია), მაგრამ თუ სახარებას გულითადად წავიკითხავთ, ვნახავთ, რომ იესო ქრისტე პირდაპირ ავალდებულებს ადამიანებს, სადაც მოციქულები გაჩერდებიან, შეინახონ ისინი. მოციქულებს თავისთავად აფრთხილებს, რომ ქალაქებში წასვლისას თან არაფერი წაიღონ, რადგან ხალხს, რომელთანაც მათ ქრისტეს ნათელი სარწმუნოება მიჰქონდათ, ისინი უნდა შეენახა, ეპატრონა. ქრისტე ამასაც ამბობს: "მუშაკი ღირსია საზღაურისა!" აქედან გამომდინარე, საზოგადოების ზოგიერთ ნაწილში გავრცელებული სტერეოტიპი, თითქოს მღვდელი ვალდებულია საზღაურის გარეშე ემსახუროს მათ, მცდარია და უფრო მეტიც - ურწმუნოების ერთ-ერთი გამომხატველია, რადგან ასეთ ადამიანს მღვდლის საქმიანობა არაფრად მიაჩნია - შესაბამისად, არაფრის გაღებაც არ არის საჭირო. შემოწირულობის რაოდენობა, რა თქმა უნდა, ნებაყოფლობითია და ის ეკლესიას, ეკლესიის მსახურებას, გაჭირვებულ მრევლს ხმარდება. გვინდა იცოდეთ, რომ ღვთის მსახურთ ხელფასი არა აქვთ და შემოწირულობით ცხოვრობენ. თუკი შესაწირის გაღება არ შეგიძლიათ, ვერავინ დაგაძალებთ, პირიქით, ეკლესია თავად ეხმარება უამრავ უნუგეშოს, მაგრამ, როგორც წესი, ამგვარ ადამიანებს უფრო აქვთ შეგნებული შესაწირის მნიშვნელობა და ისინი ქვრივი ქალის ორი ლეპტის მსგავსად ცდილობენ, რომ მსახურება შესაწირის გარეშე, თუნდაც მცირე, არ გადაიხადონ. როგორც წესი, შეძლებულნი უფრო იჩენენ სიძუნწეს და საზღაურის გარეშე ითხოვენ. ამპარტავნებას ღმერთი როცა იქნება შემუსრავს!

* სახარება შეგვაგონებს "ნუ განიკითხავთ, რათა არ განიკითხნეთ". რა გამოდის, ე.ი. ყველანი უნდა გავჩუმდეთ, უმსგავსოება და ბოროტება ვაპარპაშოთ ქვეყანაზე?
იმისთვის, რომ სწორად გავერკვეთ წმინდა წერილის არსში, არ უნდა დავენდოთ ჩვენს საკუთარ აღმაქასა და გააზრებას და მივმართოთ წმინდა მამებს. წმინდა გრიგოლ ნოსელი ბრძანებს: "უფალი არ კრძალავს კეთილგანზრახულ განკითხვას, არამედ გვიკრძალავს განსჯას შეუწყალებელს". წმინდა ათანასე ალექსანდრიელი კი თითქოს საგულდაგულოდ თქვენ გაძლევთ პასუხს: "ერეტიკოსები მზად არიან დაამტკიცონ, რომ არ განვიკითხოთ ისიც კი, ვინც სასიკვდილო ცოდვა ჩაიდინა, რადგან უფალი ამბობს: "ნუ განიკითხავ, რათა არ განიკითხნეთ". მაგრამ თუ ეს მართლა ასეა, როგორც ისინი ამტკიცებენ, მაშინ მართალი ნოეც უნდა მისცემოდა სასჯელს, რადგან მან მამის სასაცილოდ ამგდები ქამი დასაჯა და დაუდგინა თავისი ძმების მონად ყოფნა. თუ ღვთის მართალნი სჯიდნენ და თავად არ განისაჯნენ, რატომ არ შეიძლება განსჯა და განკითხვა, როგორც ამას ამბობენ ერეტიკოსები? როცა უფალმა თქვა: "ნუ განიკითხავთ, რათა არ განიკითხნეთ", მხედველობაში ჰყავდა ფარისევლები და მწიგნობრები, რომლებიც სხვებს განიკითხავდნენ, მაგრამ არ მართავდნენ საკუთარ თავებს". ამიტომ ვიდრე სხვის განკითხვას დავაპირებდეთ, საკუთარ გულში ჩავიხედოთ, მსგავსი ნაკლი თავად ხომ არ გაგვაჩნია და ამის შემდეგ დავაღოთ პირი, წინააღმდეგ შემთხვევაში საკუთარ თავზე ვიდებთ ღვთის სასჯელს!
ბეჭდვაელფოსტა
15.04. 2023
jambulati@yahoo.com
ნათქვამია: მარხვა არის საკუთარ სულში მოგზაურობა. სავსებით კარგი გამონათქვამია, რადგან როდესაც ადამიანი იწყებს მოგზაურობას საკუთარ სულში, მას ყოველ ნაბიჯზე შეხვდება საკუთარი ნაკლოვანებები, რაც თავისთავად იძლევა იმის საფუძველს რომ განიკითხოს, იტიროს და ინანიოს თავისი ცოდვები. საკუთარ სულში მოგზაურობა ვერ უსწავლია ადამიანს, ის კი ცდილობს სხვის სულში იმოგზაუროს განკითხვით.
13.02. 2022
jambulati@yahoo.com
Მაპატიეთ, მაგრამ მე ვერ დავეთანხმები ამ შეკითხვაზე გაცემული პასუხის აზრს, რადგან ის საფუძველშივე ეწინააღმდეგება სახარებისეულ მცნებას — "ნუ განიკითხავთ, რაჲთა არა განიკითხნეთ". ეს პასუხი თავდაყირა აყენებს მთლიანად ამ მცნებას და მის სულისკვეთებას მიზანმიმართულად ეწინააღმდეგება, რადგან თვით სახარებაში არსად არ არის ნახსენები, რომ ადამიანს იოტისოდენად მაინც ჰქონდეს უფლება ვინმე განიკითხოს, რამეთუ სიტყვები - "ნუ განიკითხავთ, რაჲთა არა განიკითხნეთ, რამეთუ რომლითა განკითხვითა განიკითხვიდეთ, იმავე განკითხვით განიკითხნეთ" — ეს ნიშნავს, რომ ადამიანს სრულიად აკრძალული აქვს ყოველგვარი უფლება განკითხვისა. Ეს მხოლოდ უფლის პრეროგატივაა, ხოლო ადამიანის მხრიდან ამის აღსრულება ნიშნავს უფლის კომპეტენციაში ჩარევას და მისი უფლების მითვისებას. ნოეს მაგალითი კიდევ მცდარად არის მოყვანილი, რადგან ნოეს ეპოქა განეკუთვნება ძველაღთქმისეულ ეპოქას, სადაც ადამიანებს ეძლეოდათ შედარებით უფრო დაბალი საფეხურის მცნებები, როგორიცაა მაგალითად: "თვალი-თვალისა წილ და კბილი-კბილისა წილ" — რაც ნიშნავს იმას, რომ ადამიანს იმ დროს უფლება ეძლეოდა სამაგიეროს გადახდისა (ანუ შურისძიებისა), რომელიც ახალ აღთქმაში უკვე არსად აღარ გვხვდება (ანუ ახალ აღთქმაში იგი გაუქმდა). Კეთილგანზრახული განკითხვა არ არსებობს, რადგან განკითხვა გინდ Კეთილგანზრახული იყოს ან ბოროტგანზრახული, ორივე შემთხვევაში განკითხვაა და მომდინარეობს ერთი წყაროდან — საკუთარი ცოდვების დავიწყებიდან, რამეთუ წმიდა სერაფიმ საროველი ბრძანებს: "ვინც საკუთარი თავის შეცნობით არის დაკავებული, იმას სხვისთვის თვალყურის სადევნელად არ სცალია. Საკუთარი თავი განიკითხე და მოეშვი კაცთა განკითხვას; ცუდი საქმე განიკითხე, მაგრამ ადამიანს ნუ ერჩი". Თქვენ თუ ამბობთ, რომ ეს სიტყვები — "უფალი არ კრძალავს კეთილგანზრახულ განკითხვას, არამედ გვიკრძალავს განსჯას შეუწყალებელს" — წმ. Გრიგოლ ნოსელის სტყვებია, მაშინ დაასაბუთეთ რომ ეს სიტყვები ნამდვილად მას ეკუთვნის, რამეთუ ეს სიტყვები სახარებისეულ სულისკვეთებასთან შესაბამისობაში არ მოდის. Დასმულ შეკითხვაშიც შევიტანდი შესწორებას: ამ შემთხვევაში სახარება კი არ შეგვაგონებს, არამედ სახარება გვიბრძანებს, რათა არ განვიკითხოთ სხვები.. Უმსგავსოებისა და ბოროტების პარპაშს რაც შეეხება, ჩვენი განკითხვით მათ ვერც შევაჩერებთ და ვერც გონს მოვიყვანთ. მეტიც, განკითხვით ჩვენ ვერც მათ მოვუტანთ სარგებელს და ვერც საკუთარ თავს. Ერთადერთი სწორი და ჯანსაღი გამოსავალი რაც არსებობს: ეს არის ლოცვა Უმსგავსოებისა და ბოროტების ჩამდენთათვის რათა უფალმა წყალობის თვალით მოხედოს მათ სულებს და გონს მოიყვანონ. Ყველაზე ძლიერ მოქმედი ლოცვა კი არის ფსალმუნი მე-11. Როდესაც იოანე ნათლისმცემელი მდინარე იორდანეში ხალხს ნათლავდა სიტყვებით: " შეინანეთ, რამეთუ მოახლოებულ არს სასუფეველი ცათაჲ", ხოლო მის შემდგომ თავად უფალი და ღმერთი ჩვენი - იესუ ქრისტე, იმავე სიტყვებით მოუწოდებდა ხალხს და დღემდე ყველას მოგვიწოდებს, რათა შევინანოთ, — გამოდის, რომ ადამიანისათვის ერთადერთი ამოცანა და მისია არის სხვა არაფერი თუარა, სინანული და საკუთარი ცოდვების განცდა. Ესეიგი, ადამიანი უნდა გლოვობდეს ღმერთისგან დაშორებას, რაც გამოიწვია ცოდვით დაცემამ. Სინანულის პირველი და თვალსაჩინო მაგალითის მომცემი არის ჩვენი (ადამიანთა მოდგმის) პირველმშობელი — ადამი. Წმ. Წერილის თანახმად ადამმა იცოცხლა 930 წელი და როგორც ცნობილია მისთვის ყოველი დღე ტირილით იწყებოდა და ტირილითვე მთავრდებოდა, რადგან ვერ ეგუებოდა ღმერთისგან დაშორებას, რამეთუ ღმერთთან ახლოს ყოფნა იყო მისი სიხარულისა და ბედნიერების, სიტკბოსა და სიყვარულის უზენაესი მდგომარეობა. Ხოლო უფლისგან დაშორების შემდგომ, როდესაც მწარედ ატირდა და უნუგეშოდ გლოვობდა მისგან სიშორეს, სწორედ ამ დროს უფალი გამოეცხადება და ანუგეშებს მას სიტყვებით: "რახან შენ ნანობ შენს ცოდვას, მე პირობას გაძლევ, რომ მოგივლენ ჩემს საყვარელ ძეს. იგი გამოგიხსნის და დაგაბრუნებს ჩემთან". Სწორედ სინანული გახდა ღმერთისგან ადამიანისადმი პირობის დადების საბაბი და საფუძველი (ესეიგი, ადამის სინანულმა ნაყოფად გამოიღო ქრისტეს მოვლინება ამ სამყაროში მის გამოსახსნელად. Ადამის გამოხსნა კი რაღათქმაუნდა ჩვენს გამოხსნასაც გულისხმობს). Ვფიქრობ, ამ ყველაფრიდან უკვე ნათლად ჩანს, რომ ადამიანის მთავარი საქმე არის სინანული და ლოცვა, და არა სხვათა განკითხვა. Ხოლო სხვათა განკითხვა და განსჯა უფლის საქმეა და არა ჩვენი.
03.03. 2015
koba.j@list.ru
gankitxva da gansja gonieri kacis saqmea da ara isetis bevrs rom laybobs da qalivit rom keklucobs... ver gaviget etyoba rogor brdzana UFALMA?!... samartlianad gansajet da cils nu daswamebt cru wamebit.... choraobashi ar agverios ertimeore da simartlit vamxilot vinc samxelia.....
25.02. 2015
ratom vitom?
ratom ar gammomiqveynet komentari?
სხვა სიახლეები
19.01.2016
შეიძლება თუ არა ერთი ბავშვის ნათლია ორი და იყოს?
ორი დის მიერ ბავშვის მონათვლა დანაშაული არ არის. მთავარია, ნათლიებს გააზრებული ჰქონდეთ მათი მოვალეობა ღვთისა და ერის წინაშე
12.04.2012
მორწმუნეთა შეკითხვებს პასუხობს მონაზონი მოსე მთაწმინდელი, მოძღვარი წმინდა იოანე ოქროპირის სახელობის კელიისა, ყუთლუმუშის მონასტრის წმინდა დიდმოწამე პანტელეიმონის სკიტიდან.
23.12.2010
მოგეხსენებათ, რომ ჟურნალი "კარიბჭე" თვეში ერთხელ შეხვედრებს აწყობს ჯვართამაღლების სახელობის ტაძრის წინამძღვართან, დეკანოზ თეოდორე გიგნაძესთან.
04.03.2010
შეხვედრა მამა თეოდორე გიგნაძესთან

რატომ აკურთხებენ ხატებს?

ხატების კურთხევის საღვთისმეტყველო განმარტება ასეთია:
19.02.2009
"კარიბჭემ" 22 იანვარს კიდევ ერთ წამოწყებას ჩაუყარა საფუძველი. "შეხვედრა მოძღვართან" - ასე ერქვა საღამოს, რომელიც თბილისის ნიკოლოზ ბარათაშვილის სახლ-მუზეუმში გაიმართა. ეს იყო გულწრფელი დიალოგი ჟურნალის კონსულტანტ დეკანოზ თეოდორე გიგნაძესა და მსმენელს შორის.
07.02.2008
* როგორ უნდა ვილოცოთ დედათა წესის დროს?

დედათა წესი ქრისტიანად ყოფნისგან არ გათავისუფლებთ, ამ პერიოდშიც ქრისტიანად რჩებით და გევალებათ როგორც ლოცვა, ისე მარხვა.
10.01.2008
* რა განწყობილებით უნდა შეეგებოს ახალ წელს მართლმადიდებელი ქრისტიანი?

- ფაქტია, რომ უკლებლივ, დიდს თუ პატარას, გაცნობიერებულად თუ გაუცნობიერებლად უხარია ახალი წელი.
13.12.2007
* 17 დეკემბერს აღესრულება დიდი დღესასწაული წმინდა ბარბარესი. ამ დღესასწაულთან დაკავშირებით, არაერთი ხალხური ტრადიცია შემოგვრჩა, თუნდაც ბარბარობის "ბედობის დღედ" მოხსენიება...
29.11.2007
* ვისთან გავარკვიოთ ხატის კანონიკურობა და რომელი წმინდანების ხატები უნდა ვიქონიოთ შინ?
15.11.2007
* რა მიზანი ექნება უფლის მეორედ მოსვლას და მართლა იქნება თუ არა მკვდრეთით აღდგომა საშინელი სამსჯავროს დროს?
- თქვენ რა საკითხებიც გაინტერესებთ - ეს არის ქრისტიანული ეკლესიის ფუნდამენტური მოძღვრება, რომლის გარეშეც ეს ეკლესია არ იქნებოდა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
მთავარანგელოზები
მთავარანგელოზ მიქაელისა და სხვათა უხორცოთა ზეცისა ძალთა - გაბრიელისა, რაფაელისა, ურიელისა, სელაფიელისა, ეგუდიელისა, ვარახიელისა და იერომიელის კრების აღნიშვნა IV საუკუნეში, ლაოდიკიის ადგილობრივ კრებაზე გადაწყდა

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat