სულხან-საბა ორბელიანი - სწავლა აგვისტოს 6. ფერისცვალებისათვის და საკვირველისა და არა-საკვირველისა მოსეს მიერ და ელიას მიერ თქმულთათვის.
სულხან-საბა ორბელიანი - სწავლა აგვისტოს 6. ფერისცვალებისათვის და საკვირველისა და არა-საკვირველისა მოსეს მიერ და ელიას მიერ თქმულთათვის.

"უფსკრული უფსკრულსა ხადის ჴმითა ზეგარდამოითა" დავით იტყვის მა ფსალმუნსა (ფს.41,7) შინა.



ისმინეთ, საყვარელნო, თქმულნი წინასწარმეტყველისანი, ვითარ გამოაჩინა წინასწარ ჴმა იგი მამისა, რომელი იყო ზეცით დღესა მას, ოდეს ძემან ღმრთისამან იესუ წარიყვანა პეტრე, იაკობ და იოანე და აღვიდა მთასა მაღალსა და იცვალა მათ წინაშე სხვად ფერად: განბრწყინდა პირი მისი, ვითარცა მზე, და სამოსელი მისი, ვითარცა თოვლი და მისთანა ზრახვიდეს მოსე და ელია, და ჴმა იყო მისა ზეცით უფსკრულისა მისგან მიუწდომელისა მამისა მის, რომელმან გვიჩვენა ჩვენ ძე მისი საყვარელი, თანაარსი ღმრთაებითა, და უფსკრული მიუწდომელებითა, რომლისათვის იტყვის დავით იზ ფსალმუნსა შინა: "მაღალმან მოსცა ჴმაჲ მისიო" (ფსალმ. 17, 14). მამამან მაღალმან მიუწდომელმან მოსცა ჴმა თვისი, რათა გულისხმა-ყონ მოციქულთა, ვითარმედ: იესუ არს ძე ღმრთისა, "მაღალმან მოსცა ჴმა", რათა მოწაფეთა დაამტკიცონ, რამეთუ: თანა არსი არს მამისა მოძღვარი მათი და არა კაცი ლიტონი, ზრახვიდეს მის თანა მოსე და ელია ვნებისათვის, რა იგი იქმნა იერუსალიმსა შინა, რათა მაშინ მოეხსენენ მოციქულთა, ვითარმედ: ვნება იგი განზრახვით არს მამისა და ნებსით ძისა და არა შეორგულდენ.

საყვარელნო, აღვიდა ქრისტე დაბლისა, ქვეყნისა მიერ მთასა მაღალსა, რათა გვასწაოს ჩვენ, მიწიერთა, ჴორცითა ამით აღსლვა ზეცად.

დაუტევოთ ჩვენცა ზრუნვანი ქვეყნისა[ნი] და აღვიდეთ მთასა მაღალსა სათნოებათასა, რათა მუნ გვესმნეთ ჴმა ღმრთისა საცხორებლად ჩვენდა.

ქრისტემან აღიყვანნა სამნი მოყვასნი თვისნი, რათა აჩვენოს სუფევა ღმრთისა.

ჩვენცა აღვიტანოთ თანა სამნი მოყვასნი სულთა ჩვენთანი: გონება, ცნობა და სასოება, რათა ჩვენცა ღირს ვიქმნეთ ხილვად დიდებასა ღმრთისასა. უკეთუ დაუტეოთ და განვეშორნეთ სოფლისა ამის სიღრმეთა და დავშვრეთ აღმამავალობითა და დავდგეთ თხემსა ზედა მთათასა, რომელ არს მტკიცე სარწმუნოება და კეთილ მოქმედება, მაშინ განაბრწყინოს იესუმ, უფსკრულმან მოწყალებისამან, პირნი ჩვენნი, ვითარცა მზე, რამეთუ იტყვის პირითა უტყველითა: "რაოდენი მე ვიქმენ, რომელსა ჰრწმენეს ჩემი, მან უდიდესი ქმნესო ჩემგანო"(იოანე 14, 12).

განვრცხათ სამოსელნი სულთა ჩვენთანი ცრემლითა მდუღარითა, რომელნი შევამწიკვლეთ ცოდვითა, რათა იქმნეს სპეტაკ, ვითარცა თოვლი, რომლისათვის იტყვის დავით ნ ფსალმუნსა შინა: "მასხურო მე უსუპითა, განმწმიდო და განმბანო მე და უფროის თოვლისა განვსპეტაკნე"(ფსალმ. 50, 7).

განვიფრთხოთ ძილისაგან მძიმისა, ვითარცა მოწაფეთა, რომელთა გვამძლავრებს უდებება ჩვენი, რათა ვიხილოთ ღმრთაება ჩვენთვის განკაცებულისა ქრისტესი, რათა ჩვენცა აღგვადგინნეს დაცემულნი და განგვაძლიერნეს. ვქმნათ სამ ტალავარ სულთა, გონებათა და საცნობელთა ჩვენთათვის ქრისტეს საფარველისა რტოთაგან, რათა სიმჴურვალემან სოფლისა ამისა ტრფიალებ[ისა]მან არა დაგვსიცხნეს.

ყურნი მიუპყრნეთ და ვისმინოთ მოსესი და ელიასი, რასა იგი ზრახვენ ქრისტეს თანა შესაძრწუნებელისა მის ვნებისათვის ჯოჯოხეთად შთასლვისა და აღდგომისათვის და გამოვსახნეთ გულთა შინა ჩვენთა ვნებანი ქრისტესნი. დავადგრეთ მას ზედა, რათა მისთანა ვნებულთა მისთანავე ლხინებასა ღირს ვიქმნეთ.

ვისმინოთ მოსესი და ელიასი, რასა იგი ზრახვიდეს განსაკვირვებლისა მის ვნებისათვის და იტყოდეს რომელსამე საკვირველსა და რომელსამე არა-საკვირველსა:

მიმწუხრი სერობასა და კურთხევასა პურისასა იტყოდეს არასაკვირველსა, ხოლო ჴორცსა კაცისასა საჭმლად და კაცთა საცხორებლად — საკვირველსა; ლოცვასა მჴურვალესა და დავრდომასა - არასაკვირველსა, ხოლო სისხლისა ოფლისა დინებასა — საკვირველსა; მოწაფისაგან გმობასა — არა-საკვირველსა, ხოლო ღმრთისა განსყიდვასა — საკვირველსა; კაცისა შეპყრობასა და ერთა სიმრავლისა მიტევებასა — არა-საკვირველსა, ხოლო შეპყრობილთა პირდაღმა დაცემასა — საკვირველსა; შეკრულსა სამსჯავროდ წარდგომასა — არა-საკვირველსა, ხოლო დაბადებულთაგან დამბადებელისა განკითხვასა — საკვირველსა; გვემასა, ტანჯვასა და ჯვარცმასა — არა-საკვირველსა, ხოლო უჟამოდ მზისა დაბნელებასა — საკვირველსა; განძარცვასა, განშიშვლებასა — არა-საკვირველსა, არამედ კრეტსაბმელისა განპებასა — საკვირველსა; ჯვარსა ზედა დამსჭვალვასა — არა-საკვირველსა, არამედ ქვეყნისა შერყევასა საკვირველსა; გვერდისა განღებასა — არა-საკვირველსა, - — კლდეთა განჴეთქა[სა] — საკვირველსა; გარდამოჴსნა[სა] და საფლავსა დადება[სა] — არა საკვირველსა, არამედ გვამთა განუხრწნელობა[სა] საკვირველსა; სუდართა შინა შეკრვა[სა]—არა-საკვირველსა, არამედ საუკუნითგან კრულთა და შებორკილებულთა განჴსნა[სა — საკვირველსა; ჯოჯოხეთად შთასლვა[სა] — არა-საკვირველსა, არამედ არამედ ჯოჯოხეთსა შინა პყრობილთა აღმოყვანება[სა] — საკვირველსა, საფლავისა დაბეჭდვა[სა] — არა-საკვირველსა, არამედ მკვდრეთით აღდგომა[სა] და მოწაფეთა თანა კართა ჴშულთა შესლვა[სა] — საკვირველსა, მოციქულთა კურთხევასა — არა-საკვირველსა, არამედ ჴორცთა ზეცად აღმაღლება[სა] და ჯოჯოხეთით ხსნილთა მათ თანა აღყვანება[სა] — საკვირველსა.

ამას ზრახვიდეს მოსე და ელია, ესე ესმოდათ მოციქულთა მათ, რომელთა ჩვენცა თანა გვაც სმენად ამათ ყოველთა და რწმუნება მათი.

მარადით საყვარელნო, ჩვენცა ვიცვალნეთ ფერნი ცოდვათა ჩვენთანი, ვითარცა იტყვის წინასწარმეტყველი ესაია: "უკეთუ იყვნენ ცოდვანი თქუენნი მეწამულ, ვითარცა მატყლი განვასპეტაკნე" (შდრ. ესაია 1, 18).

აწ, საყვარელნო, განვიცადოთ კაცად-კაცადმან სვინიდისი თვისი და მივისწრაფნეთ - აღსარებისა მიმართ, რომელი გვიცვალებს ფერთა მათ ცოდვისათა და განასპეტაკებს. ვიცვალოთ დღეს ზნენიცა ჩვეულებათა ჩვენთანი, რომელნი — გვიქმნიეს ურჩებითა უფლისაჲთა და მოვეგნეთ თავთა ჩვენთა და დავადგრეთ ნებასა მეუფისასა, რომელ არს სათნო-ყოფა მისი, და არღარა შევსძინოთ ცოდვასა ზედა ცოდვა. ვიცვალოთ ჩვენცა წადიერება პირუტყვებრივი და მოვეგნეთ გონებათა ჩვენთა და ვბაძევდეთ პირმეტყველთა კაცთა მათ წმიდათა, რომელნი ვიდოდეს გზათა უფლისათა მარადის. ვიცვალოთ მიდევნება სოფლისა ამის და ზრუნვანი ამაონი და წუთსა შინა განქარვებად[ნი და ვპოოთ გზა მიმყვანებელი კართა სასუფევლისათა, რათა მუნით გვესმას ჴმა იგი ტკბილი მამისაა ზეგარდამო: "ესე არს მონა ჩემი მონანული, მაგისი ჯერ მიჩნს ცხოვრება", რათა გვესმას ჴმა იგი საწადელი ძისა ჩვენთვის ჯვარცმულისა: "ესე არს მსახური ჩემი, რომელი მოვიყიდე სისხლითა ჩემითა. მაგისი მნებავს შეწყალება", რათა გვესმას ხმა სანატრელი სულისა წმიდისა: "ესე არს კაცი მცოდველი, რომელმან დაუტევა და მოიქცა ჩემდა. მაგისი მნებავს განწმედა", რათა გვესმნეს ჴმანი ბრწყინვალენი ყოველთა წმიდათანი, ღმრთისა მიმართ სიხარულით მღაღადებელნი: "ესე არს მოყვასი ჩემი. მაგისი მნებავს აქა ყოფა ჩვენთა".

და ესეთითა დიდებულისა ჴმისა სმენათა მიერ მხიარული და დიდისა დიდებისა მიერ აღვსილი, ზეციერისა პატივითა შემკული, სიხარულითა უოხჭნოთა დამთვრალი მივიწივნეთ სამყოფსა მას ანგელოზთასა, სუფევასა მოუკლებელსა, პატიოსნებასა დაუსრულებელსა, უკვდავებასა საუკუნოსა, განსვენებასა უკუნისამდე. ამინ. ( ხელნაწერი უმატებს: "ქრისტე, შეიწყალე სულხან-საბა ორბელიანი").

იხილეთ სულხან-საბას სხვა ქადაგებები

 

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
07.01.2024
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსის და ბიჭვინთისა და ცხუმ-აფხაზეთის მიტროპოლიტ ილია II- ის საშობაო ეპისტოლე.

03.08.2023
სახელითა მამისათა და ძისათა, და სულისა წმიდისითა.

დღეს ჩვენი ეკლესია ასრულებს თავისი პირველმოწამის, წმინდა რაჟდენის ხსენებას.
16.04.2023
სააღდგომო ეპისტოლე
07.01.2023
ყოვ­ლადსამ­ღვდე­ლო­ნო მღვდელმთა­ვარ­ნო, ღირ­სნო მო­ძღვარ­ნო, დი­ა­კონ­ნო, ბერ-მო­ნო­ზონ­ნო, ხე­ლი­სუ­ფალ­ნო,
11.07.2022
"კუთხეულ არს ღმერთი და მამა უფლისა ჩუენისა იესუ ქრისტესი, რომელმან მაკურთხნა ჩუენ ყოვლითა კურთხევითა მით სულიერითა, ცათა შინა ქრისტეს მიერ,
07.07.2022
ძველი საქმე ყოველივე სახე იყო ახლისა ამის ყოფადისა, ვითარცა აჩრდილი რისამე არსებისა მყო/ფისა. ამისათვის, ძმანო, პირველად ჯერ-არს ჩვენდა,
04.07.2022
სახელითა მამისათა და ძისათა და წმიდისა სულისათა! ჩვენთან არს ღმერთი! ყველას გილოცავთ დღევანდელ დიდ დღესასწაულს. თქვენ იცით, დღეს არის ხსენება წმიდათა დიდთა მოწამეთა, ქართველ მეფეთა არჩილისა და ლუარსაბისა.
12.06.2022
დღეს წარკითხულისა სახარებისაგან გვესმა ჩვენ, ძმანო ჩემნო საყვარელნო, სიტყვანი: დასასრულსა მას დიდისა მის დღესასწაულისასა დასდგა იესო, ღაღად-ჰყო და ჰსთქვა:
14.05.2022
სახელითა მამისათა, და ძისათა, და სულისა წმიდისათა.
მზისა, ვარდისა, სიცოცხლისა და შვების თვეა მაისის თვე. ამ თვეში მზე, ვით აკვანზე ბავშვისათვის ძუძუს მისაცემად
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
საქართველოს ეკლესია სამოციქულოა. გადმოცემის მიხედვით, სულთმოფენობის შემდგომ, როცა მოციქულებმა წილი ჰყარეს და სხვადასხვა ქვეყანაში წავიდნენ საქადაგებლად, საქართველო ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელს ერგო

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler