ვაი თქვენდა, ფარისეველნო, ორგულნო!
ვაი თქვენდა, ფარისეველნო, ორგულნო!
თვალთმაქცობა
"მამამან შენმან, რომელი ხედავს დაფარულთა, მოგაგოს შენ", - ბრძანებს წმინდა წერილი. გავიხსენოთ, როგორ ესაუბრება მაცხოვარი ჩვენი იესო ქრისტე მმარხველებს და ღვთისთვის სათნო მარხვაზე მიუთითებს. "ნუ იყოფით, ვითარცა ორგულნი" - რას ნიშნავს უფლის ეს სიტყვები?

განკაცებული ძე ღვთისა გვმოძღვრავს, რომ არ ვიყოთ ორგულნი, ესე იგი, თვალთმაქცნი, ნუ აღვასრულებთ ღვთისთვის სათნო საქმეებს - მარხვას, ლოცვას, მოწყალების გაღებას, გლოვას საკუთარი ცოდვების გამო - ვითარცა თვალთმაქცნი, რომელნიც მხოლოდ ადამიანების თვალის ასახვევად იქცევიან ვითომდა უფლისთვის სათნოდ, სინამდვილეში კი მხოლოდ ერთი მიზნისკენ მიისწრაფვიან - მოიპოვონ დიდება კაცთა შორის.

ამ დროს განდიდების მანიით შეპყრობილებს გვავიწყდება ის, ვინც გვასწავლა სიკეთეთა ქმნა, გვავიწყდება ხილული და უხილავი სამყაროს შემოქმედი, რომელიც ყოველივეს ხედავს, რომელმაც უწყის ჩვენი გულის ზრახვანი, იცის, რას გეგმავს ჩვენი გონება, როგორია ჩვენი სურვილები. ღმერთი ხედავს, როგორ შევსვარეთ ტალახით ღვთაებრივი სათნოებები... მზრუნველი მამა სევდით გვიმზერს და ცდილობს, როგორმე ჩვენი გული ამ ცოდვილ ქვეყანას მოსწყვიტოს და ზეცისკენ აიტაცოს. ჩვენ კი, პატივმოყვარეობის სენით შეპყრობილნი, ყველანაირ ხერხს მივმართავთ, რომ უპირატესობა მოვიპოვოთ სხვებზე.

როდესაც უფალი ხედავს, როგორ ვცდილობთ, გულწრფელნი ვიყოთ, ღვთიური მადლით გვავსებს, რათა ადვილად მივაღწიოთ სურვილს. აბა, გავიხსენოთ, რამდენჯერ გაგვიცია მოწყალება. ერთი შეხედვით, უფლის მცნება შეგვისრულებია, მაგრამ ნურც იმას დავივიწყებთ, რომ ერთხელ გაღებული მცირედი მოწყალებით მრავალჯერ მოგვიწონებია თავი. შემდეგ კი სახარებაში ამოგვიკითხავს მაცხოვრის სიტყვები, რომელიც გვასწავლის, რა არის შეჭმარიტი მოწყალება: "როცა მოწყალებას იქმ, ნუ გაახმაურებ შენს წინ, როგორც თვალთმაქცნი აკეთებენ სინაგოგებსა და ქუჩებში, რომ ხალხმა აქოს ისინი. ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ, მათ უკვე მიიღეს თავიანთი საზღაური. შენ კი, როცა მოწყალებას იქმ, დაე, შენმა მარცხენამ არ იცოდეს, რას იქმს შენი მარჯვენა, რათა შენი მოწყალება იყოს ფარულად, და შენი მამა, რომელიც ხედავს დაფარულს, მოგიზღავს შენ". რა თქმა უნდა, ძნელია, მიაღწიო ასეთ სრულყოფილებას, მაგრამ ცდა არ უნდა დააკლო და თუ გწამს, რომ უფალი ყოვლისშემძლეა, მიენდე შემოქმედს, აჩვენე შენი მოწადინება და მისი შეწევნით ყველაფერს მიაღწევ.

რამდენჯერ მოგვიწონებია თავი, რომ ეკლესიურად ვცხოვრობთ, წირვა-ლოცვას არ ვაცდენთ. გაგვხარებია, როდესაც ჩვენზე უთქვამთ: შეხედე, რა გულმხურვალედ ლოცულობსო. და მას შემდეგ ყოველთვის ვცდილობთ, თვალშისაცემი მოწიწებით მოვიქცეთ ტაძარში, მეტანიები ვაკეთოთ ხატების წინაშე, რომ ადამიანთა თვალში მოპოვებული "ღირსება" გულმხურვალედ მლოცველისა არ დავკარგოთ. იესო ქრისტე კი გვიქადაგებს: "როცა ლოცულობთ, ნუ იქნებით, როგორც თვალთმაქცნი, რომელთაც უყვართ სინაგოგებსა და ქუჩის კუთხეებში დადგომა და ლოცვა, რომ ხალხს ეჩვენონ. ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ, უკვე მიიღეს თავიანთი საზღაური. შენ კი, როცა ლოცულობ, შედი შენს ოთახში, დაკეტე კარი და ილოცე დაფარულში მყოფი შენი მამისადმი, და შენი მამა, რომელიც ხედავს დაფარულში, მოგიზღავს შენ".

სტუმრად ყოფნისას რამდენჯერ გამოგვიცხადებია ხმამაღლა, რომ მარხვაზე ვართ. ამით თითქოს თავიც შეგვიცოდებია სხვებისთვის. თავმომწონედაც გადაგვიხედავს მათთვის, ვინც არ მარხულობს. უფალი კი, აი, რას გვეუბნება: "როცა მარხულობთ, ნუ იქნებით მწუხარენი, როგორც თვალთმაქცნი, ვინაიდან ისინი ღებულობენ დამწუხრებულ სახეებს, რომ ადამიანებს მარხულად ეჩვენონ. ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ, უკვე მიიღეს თავიანთი საზღაური. ხოლო შენ, როცა მარხულობ, დაიბანე პირი, რათა ადამიანებს კი არ ეჩვენო მარხულად, არამედ დაფარულში მყოფ შენს მამას და შენი მამა, რომელიც ხედავს დაფარულში, მოგიზღავს შენ".

ორგულობა ღვთისა და ადამიანის წინაშე ეწინააღმდეგება უფლისგან შენთვის მოცემულ უპირველეს მცნებას: გიყვარდეს ღმერთი შენი და გიყვარდეს მოყვასი შენი.

წმინდა მამები გვაფრთხილებენ, არ ვენდოთ უპატიოსნო ადამიანს, რომელიც განუწყვეტლივ პატიოსნებაზე ლაპარაკობს. ნუ გგონიათ, - გვასწავლიან ღვთივგანსწავლული მამები, - რომ დაგიცავთ ის, ვინც უზომოდ და ყველგან ლაპარაკობს სიმამაცეზე. ისიც უნდა გვახსოვდეს, რომ თვალთმაქცები, ჩვეულებრივ, სხვებს იმის გამო კიცხავენ, რასაც თვითონვე აკეთებენ, თანაც - გაცილებით ხშირად.

სიფრთხილე გვმართებს, თუკი ადამიანი მეტისმეტად გვაქებს. ის ქებით პატივისა და დიდების მოყვარეობას გვიღვიძებს. ამასთანავე, გვეპირფერება, ცდილობს, ცრუ ხოტბის შესხმით ჩვენი გული მოინადიროს. არც მას უნდა დავუგდოთ ყური, ვინც სხვაზე გამუდმებით აუგს ამბობს. მაგრამ მისმა საქციელმა არ უნდა გაგვაღიზიანოს; პირიქით, უნდა ვეცადოთ, ავუხსნათ, რამხელა ცოდვაა თვალთმაქცობა, როცა ადამიანს პირში აქებ, ზურგს უკან კი აძაგებ. უფალი ხომ ყველაფერს ხედავს.

მაცხოვარმა ჩვენმა იესო ქრისტემ პირუთვნელად დაგვანახა ჩვენი ადამიანური ბუნება, როცა გვამხილა: "დიდებასა ურთიერთას მიიღებთ და დიდებასა მხოლოსა ღმრთისასა არა ეძიებთ". ყოველგვარი პატივისა და დიდების ღირსს ჩვენს მაცხოვარს უყვარდა გამეორება, რომ იგი არ ეძებდა არც თავის ნებას, არც დიდებას, არამედ მოვიდა, რათა აღესრულებინა ნება მამა ღმერთისა და ამგვარად დაგვანახა, რას უნდა ვესწრაფოდეთ წუთისოფელში.

"ვაი თქვენდა, ფარისეველნო, ორგულნო!" - მუდამ უნდა გვახსოვდეს უფლის ეს სიტყვები და ფხიზლად ვიდგეთ საკუთარი თავის სადარაჯოზე, რომ თვალთმაქცობის სენმა არ დაგვრიოს ხელი. სულ მცირედ ორგულობასაც თუ შევამჩნევთ თავს, მყისვე იესოს ეს სიტყვები გავიხსენოთ და სინანულით ვაღიაროთ ეს საშინელი ცოდვა აღსარებაში, რათა უფრო ღრმად არ გაიდგას ფესვები ჩვენს გულში და იქიდან არ გამოაძევოს ღვთისა და მოყვასის სიყვარული - უმთავრესი არსი ჩვენი მართლმადიდებელი სარწმუნოებისა.
ბეჭდვაელფოსტა
06.02. 2016
ერთხელ ნეტარ მამას – პაისი მთაწმინდელს ჰკითხეს: - მამაო, შეიძლება მორწმუნეებმა ურწმუნოთა წინაშე აჩვენონ, რომ მარხულობენ? - თუ საუბარია ჩვენი ეკლესიის მიერ დადგენილ მარხვებზე, როგორიცაა ოთხშაბათი, პარასკევი, მრავალდღიანი მარხვები, მაშინ მართებთ, რადგან ეს
ერთხელ ნეტარ მამას – პაისი მთაწმინდელს ჰკითხეს: - მამაო, შეიძლება მორწმუნეებმა ურწმუნოთა წინაშე აჩვენონ, რომ მარხულობენ? - თუ საუბარია ჩვენი ეკლესიის მიერ დადგენილ მარხვებზე, როგორიცაა ოთხშაბათი, პარასკევი, მრავალდღიანი მარხვები, მაშინ მართებთ, რადგან ეს რწმენის აღმსარებლობაა. თუმცაღა სხვა მარხვები, მოსაგრეობით შესრულებული ქრისტეს სიყვარულის ან იმისათვის, რომ ჩვენი ლოცვა შესმენილ იქნას რაიმე სათხოვარის გამო, საიდუმლოდ უნდა აღესრულებოდეს... იცით, რა უთხრა ერთმა განათლებულმა ქალბატონმა ერთერთ პარლამენტარს? ქალი თავის მეუღლესთან ერთად იყო სადილზე. მიძინების მარხვის დღეები იყო, სუფრაზე კი მოჰქონდათ ხორცი, თევზი... ცნობილი ქალი მარხულობდა და ამიტომ არაფერს ჭამდა. დეპუტატმა ეს შეამჩნია და თქვა: „უძლურები და მოგზაურები მარხვას არ იცავენ“. - „რა თქმა უნდა, - უპასუხა ქალმა, - და განასაკუთრებით ისინი, ვინც ეტლით მგზავრობენ“. მაინც არ მიკარებია საჭმელს. სადილზე სხვებთან ერთად ერთი ეკლესიის მსახურიც იყო, რომელმაც მათ მისასალმებელი სიტყვით მიმართა: „ჩემთვის დიდი პატივია თქვენთან ერთად ყოფნა“ და ა.შ... ლაპარაკობდა, ლაპარაკობდა, უამრავი საქები რამ თქვა. მაშინ ქალის ქმარმა მას გააწყვეტინა და უთხრა: „ნუ ესავთ მთავართა, ძეთა კაცთასა, რომელთა თანა არა არს ცხორებაი“(ფს.145). რადგან ეს კაცი სხვების წინაშე თვალთმაქცობდა. დღეს ხალხზე დადებით ზეგავლენას მოახდენს ჩვენი საკუთარი ქრისტიანული მაგალითი და ჩვენი ქრისტიანული ცხოვრება. ქრისტიანები სულიერი მამაცობითა და ღირსეულობით, თავგანწირვით უნდა გამოირჩეოდნენ.
სხვა სიახლეები
18.03.2010
საუკუნის წინ დაწერილ ღვთისმშობლის საძმოს ერთ-ერთ ქადაგებაში ვკითხულობთ: "ქრისტიანო დედანო, მაგალითი იმისა, თუ რა უნდა იყოს მიზანი თქვენი ცხოვრებისა, არის ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის ცხოვრება.
12.11.2009
თავისი ხვედრით მუდმივად უკმაყოფილო ადამიანი უფალს ყვედრის
ერთ-ერთი ლპობადი რტო, რომელიც პირველქმნილი ცოდვის შედეგად დანერგილ უკეთურების ხეზე ამოიზარდა, ყვედრების ცოდვაა.
29.10.2009
დრომ, რომელმაც ჩვენს არსებაში ლამისაა წაშალოს ზღვარი კეთილსა და ბოროტს, ცოდვასა და მადლს შორის, ამხელა განსაცდელი მოუტანა ადამიანებს
23.07.2009
უმჯობესია, ცალი ხელით შეხვიდე სამოთხეში, ვიდრე ორი ხელით - ჯოჯოხეთში
აკრძალულის გემოს გასინჯვით ანუ უფლის მიერ მოცემული ნებისმიერი მცნების დარღვევით ადამიანი ღალატობს ღმერთს.
19.03.2009
ფატალიზმი
რა არის ცხოვრებაში გარდაუვალი, რა არის წინასწარგანზრახული და რა - არა? ეს ის კითხვებია, რასაც ფატალიზმამდე მივყავართ.
19.03.2009
როცა აღსარებისთვის ვემზადებით, ხშირად გვავიწყდება ისეთი ცოდვები, როგორიცაა ამაოდმეტყველება, მრავლისმეტყველება.

რატომ ხდება ასე? ისინი უკვე ჩვევად გვექცა და, რაოდენ სამწუხაროც არ უნდა იყოს, ცოდვად ვეღარც კი აღვიქვამთ.
05.03.2009
განსჯის, განკითხვის უნარი იმისთვის მოგვეცა, რათა საკუთარი თავის განჩხრეკისთვის გამოვიყენოთ
ადამიანს ნებისმიერი უნარი და ნიჭი ღმერთისგან ეძლევა.
05.02.2009
შური ისევე ღრღნის სულს, როგორც პატარა ჭია - უზარმაზარ ხეს და საბოლოოდ გამარჯვებაც მას რჩება - ხე ხმება და კვდება.
სულ პაწაწინა მარცვალი მაინც ამ მანკიერი თვისებისა ყოველ ჩვენგანში მოიპოვება.
05.02.2009
განუწყვეტლივ მღვიძარე იყავი სულით, რათა მცონარება არ დაგეუფლოს
წმინდა ნიკოდიმოს მთაწმინდელი გვარიგებს: ყოველი აღსასრულებელი საქმის დაწყებას ნუ დააყოვნებ, რადგან პირველი ხანმოკლე დაყოვნება მიგიყვანს მეორე, უფრო ხანგრძლივ დაყოვნებამდე
24.07.2008
აზარტული თამაშები აღძრავს ჟინს, ვნებას, მრისხანებას, მოწინააღმდეგის სიძულვილს, შუღლსა და მტრობასაც კი
სიტყვა "აზარტი" რაიმეთი თავდავიწყებით გატაცებას ნიშნავს. აზარტი რომ მძიმე ცოდვაა, ამის ახსნა არც ერთ მართლმორწმუნე ქრისტიანს არ სჭირდება.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
გვესაუბრება ვაზისუბნის ცხრა ყრმათა კოლაელთა სახელობის ეკლესიის მღვდელმსახური დეკანოზი გურამ გურამიშვილი:

- ფერისცვალების დღესასწაული მართლაც განსაკუთრებულია
საიტის პარტნიორები