თითოეულ ჩვენგანში ზის ეს ფარისეველი და დროდადრო იღვიძებს
თითოეულ ჩვენგანში ზის ეს ფარისეველი და დროდადრო იღვიძებს
წალენჯიხის მაცხოვრის ფერისცვალების ტაძრის დეკანოზი ანდრია კემულარია:

-ვერ მოიპოვება ქრისტიანი, რომელიც ფარისევლად წოდებას არ მიიღებს შეურაცხყოფად. ფარისეველს ვუწოდებთ ადამიანს, რომელსაც ახასიათებს ორპირობასთან, ვეცხლისმოყვარეობასა და ქედმაღლობასთან შეერთებული მოჩვენებითი ღმრთისმოსაობა. მაცხოვარი ასე ახასიათებს ფარისევლებს: "თქან და არა ყვიან... და ყოველსა საქმესა მათსა იქმან საჩუენებელად კაცთა- უყუარს ზემოჯდომა" სერსა ზედა და პირველდაჯდომა- შესაკრებელთა შორის და მოკითხვა" უბანთა ზედა, და რაითა ხადოდიან კაცნი: რაბი, რაბი!" (მთ.23:2-7). ფარისეველთა უდიდესი ნაწილი ასეთმა ცნობიერებამ სულიერ დაღუპვამდე მიიყვანა. თანამედროვე თალმუდიზმი დიდწილად მათი სწავლების გაგრძელება და განვითარებაა.

ლოცვაში ყველაზე უკეთ ჩანს ადამიანი და ფარისეველთა შინაგანი მდგომარეობაც ნათლად წარმოჩინდა მათ ლოცვაში. ფარისევლებს უყვარდათ, როცა მლოცველად ხედავდა ხალხი. უფალი ასე ამხელს მათ: "ვაი თქუენდა, მწიგნობარნო და ფარისეველნო ორგულნო, რამეთუ შესჭამთ სახლებსა ქურივთასა და მიზეზით განგრძობილად ილოცვიდით. ამისთვს მიიღოთ უმეტესი სასჯელი." (მთ. 23:13). მაგრამ ჩვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი და საგულისხმო არის ის სახე ფარისეველისა, რომელსაც ვხედავთ იგავში ფარისეველსა და მეზვერეზე, სახე ადამიანისა, რომელიც არა ხალხის, არამედ თვით ღმერთის წინაშე დგას. დგას და ქედმაღლობს!

"თქუა ვიეთამე მიმართ იგავი ესე, რომელნი ესვენ თავთა თვსთა, ვითარმედ მართალ არიან, და შეურაცხ-ჰყოფენ სხუათა, ვითარმედ: ორნი კაცნი აღვიდოდეს ლოცვად ტაძარსა მას: ერთი ფარისეველი და ერთი მეზუერე. ფარისეველი იგი წარდგა და ამას ილოცვიდა თვისაგან: ღმერთო, გმადლობ შენ, რამეთუ არა ვარ, ვითარცა სხუანი კაცნი, მტაცებელ, ცრუ და მემრუშე, გინა ვითარცა ესე მეზუერე, ვიმარხავ ორ-გზის შაბათსა შინა და ათეულსა შევსწირავ ყოვლისაგან მონაგებისა ჩემისა. ხოლო მეზუერე იგი შორს დგა და არა იკადრებდა თუალთაცა ზე ახილვად, არამედ იცემდა მკერდსა და იტყოდა: ღმერთო, მილხინე ცოდვილსა ამას. Gეტყვი თქუენ: გარდამოვიდა ესე განმართლებული სახედ თვისა, ვიდრე ფარისეველი იგი, რამეთუ ყოველმან რომელმან აღიმაღლოს თავი თვისი, იგი დამდაბლდეს; და რომელმან დაიმდაბლოს თავი თვისი, იგი ამაღლდეს." (ლკ. 18:9-14).

ამ იგავით უფალი არ გვასწავლის ლოცვის ხერხს, არ გვთავაზობს სიტყვებს, რომლითაც უნდა მიმართოს მლოცველმა ღმერთს. მაცხოვარი გვაჩვენებს, როგორი შინაგანი მდგომარეობა უნდა ჰქონდეს ადამიანს, რომელიც სალოცავად წარდგება ღმრთის წინაშე. შინაგანი მდგომარეობა ცხოვრების წესით მოიხვეჭება და ეს იგავი ცხოვრებას გვასწავლის. არ უნდა ვიფიქროთ, თითქოს მხოლოდ ფარისევლის უკეთურებაზე საუბრობს უფალი. თითოეულ ჩვენგანში ზის ეს ფარისეველი და დროდადრო იღვიძებს. ეს იგავი ჩვენს ნაკლოვანებებს ამხელს.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
18.07.2017
გვესაუბრება გარდაბნის რაიონის სოფელ ვახტანგისის წმიდა ნიკლოზის სახელობის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, იღუმენი ნეოფიტე (უროტაძე):
18.07.2017
ვანის ქვაბების წმინდა იოანე ნათლისმცემლის შობის სახელობის მამათა მონასტრის იღუმენი მათე (ვაშაყმაძე):
-განუსაზღვრელად დიდია სიტყვის მნიშვნელობა ქრისტიანობაში.
29.06.2017
წმინდა ეგნატე ღმერთშემოსილიც თავის ეპისტოლეში აღნიშნავს, რომ ვინც აღდგება საეკლესიო ხელისუფლებაზე და მოშლის მრევლში მშვიდობას და წესრიგს, იგი კონკრეტულ ეპისკოპოსებს კი არ შეურაცხყოფს, არამედ მათ ზეციურ თავს - იესო ქრისტეს.
18.06.2017
წერაქვის ღვთისმშობლის მიძინების სახელობის მამათა მონასტერის იღუმენი ზენონი (დადვანი):
-თანამედროევობაში განსაკუთრებით რომელ პრობლემას გამოყოფთ?
04.06.2017
ორთუბნის დედათა მონასტრის იღუმენია მარიამი (ჩხაიძე):
"ხელის გული ისე უნდა გიყვარდეს, როგორც გული, რადგან ხელებში იბადება შემოქმედისაგან ის აზრი, რაშიც ჩანს უფლის არსებობა.
29.05.2017
ღირსი მამა ანტონ მარტყოფელის სახელობის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, არქიმანდრიტი ბენიამინი (ბელქანია):
25.05.2017
წმინდა ნექტარიოსი:
"ისწრაფეთ სიყვარულისკენ და ყოველდღე ითხოვეთ ღმერთისაგან იგი, რამეთუ სიყვარულთან ერთად მოედინება სიმრავლე სიკეთისა და ღირსებისა. გიყვარდეთ, რათა თქვენც შეგიყვარონ სხვებმა.
21.04.2017
ერკეთის მთავარანგელოზთა სახელობის დედათა მონასტრის წინამძღვარი, იღუმენია მარიამი (ფოჩხუა):
13.04.2017
გამარჯობა ჩემო საყვარელო შვილო, ჩემო ბექა!
ებარებოდე მოძღვარს
30.03.2017
გვესაუბრება სვეტიცხოვლის ტაძრის დეკანოზი სერაფიმე დანელია:
-ანგარების ვნება დღეს მთელს საზოგადოებას კეთრივით აქვს მოდებული და რაც დრო გადის უფროდაუფრო ძლიერი ხდება მისი გავლენა სახელმწიფოებზე და ხალხებზე.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
წმინდა ნიკოდიმოს მთაწმინდელი

საკუთარი თავის უნდობლობა, საყვარელო ძმაო, ისეთი აუცილებელია ჩევნს ბრძოლაში, რომ მის გარეშე, მერწმუნე, არათუ სასურველ გამარჯვებას მოიპოვებ, მტრის ყველაზე უმნიშვნელო თავდასხმასაც ვერ გაუძლებ.
საიტის პარტნიორები