უმადურობა ღმრთისადმი ჩვენი საერთო სენია
უმადურობა ღმრთისადმი ჩვენი საერთო სენია
იერუსალიმისკენ მიმავალი უფალი იესო ქრისტე, სადაც მას ჯვარზე ვნება მოელოდა, გალილეისა და სამარიის საზღვარზე დაბებში შედიოდა. ერთ-ერთი ასეთი დაბის მისადგომებთან მას გულისშემძვრელი სურათი წარმოუდგა: ათი კეთროვანი საწყალობლად იდგა და განკურნებას ევედრებოდა. სანატრელი კურნება მიიღეს, მაგრამ მათგან მხოლოდ ერთმა შეძლო ცხადად გულისხმა-ეყო ის უდიდესი კეთილმოქმედება, რაც იესომ აღმოუჩინა, მხოლოდ ეს ერთი იყო აღსავსე ცხოველი მადლიერებით: "ხოლო ერთმან მათგანმან იხილა, რამეთუ განკურნა, მიიქცა და ხმითა დიდითა ადიდებდა ღმერთსა. და დავარდა წინაშე ფერხთა იესუისთა და ჰმადლობდა მას, და ესე იყო სამარიტელი" (ლუკ. 12, 15-16). აი, სიყვარულისა და მიბაძვის ღირსი სამარიტელი! რა მშვენიერია იგი თავისი ცხოველი აღტაცებით და მადლობით! როგორ აღემატა სულის სიმაღლითა და გულის კეთილშობილებით იუდეველებს, რომელთაც ისეთივე წყალობა მიიღეს უფლისაგან. ის დაუფიქრებლად, უყოყმანოდ უმალვე მიიქცა უფლისკენ, მიეახლა მას, ფერხთ შეუვრდა და სიყვარულითა და მადლიერებით გამოხატულ გულისმიერ გრძნობას დიდხანს ღვრიდა მის წინაშე. უფალიც, უეჭველია, სიყვარულით შესცქეროდა მას.

უფალს ყოველთვის ახარებდა ადამიანთა გულებში ნაპოვნი რწმენა და სიყვარული, მაგრამ ამწუხარებს ასეთი გრძნობების უქონლობა. ასე იყო ამჯერადაც. უფალი ხომ დაამწუხრა, კეთრისგან სასწაულებრივად განკურნებული ათი კაცისგან მხოლოდ ერთი რომ დაბრუნდა მასთან მადლიერების გამოსახატავად, ცხრას კი არც გახსენებია კეთილისმყოფელი. "არა ათნივე განიკურნესა? და ცხრანი იგი სადა არიან?" - კითხულობს მაცხოვარი ამ უმადურთა შესახებ, თითქოს სურს გაიგოს, სად არიან ისინი, რა დაემართათ იმ საწყალობელთ. მაგრამ უფალმა, ვითარცა ღმერთმა, თავისი ყოვლისმცოდნეობით ხომ ყოველივე უწყის და ისიც იცის, თუ საით წავიდნენ ისინი და რას იქმან. მაშ, რატომღა კითხულობს მათ ამბავს? იმიტომ, რომ უსაზღვროდ უყვარს ისინი და წუხს მათი დაკარგვის გამო. სადაც არ უნდა წასულიყვნენ, რაც არ უნდა ჩაედინათ, მაინც ცრემლისა და მწუხარების ღირსნი იყვნენ, რადგან უფალს შორდებოდნენ. რადგან ამხელა სიხარულის პირველ წუთებში არ გაახსენდათ უფალი, ამ სიხარულის მიზეზი და წყარო, განა გაახსენდებოდათ შემდგომ, როცა დაუბრუნდნენ უწინდელ ცხოვრებას, ქვეყნიურ ფუსფუსსა და ამაო საზრუნავს? როგორ მოხდა, რომ ამ ერთი უცხოტომელის - სამარიტელის - გარდა არც ერთი მათგანი არ დაბრუნდა იესოსთან, რათა ღმერთი განედიდებინა და მადლობა მიეძღვნა მისთვის? განკურნებულ კეთროვანთა უმადურობა განსაკუთრებულად საკვირველი ჩანს იმის გამო, რომ ყველა მათგანი იუდეველი იყო, ღვთის რჩეული ერისა და ძველი აღთქმის ჭეშმარიტი ეკლესიის შვილები, ხოლო სამართლიანი, მადლიერებით აღვსილი სამარიტელი - იუდეველთაგან მოძაგებული ხალხის წარმომადგენელი.

საღმრთო წერილის განმმარტებლები პოულობენ უმადურობის მიზეზს - ის ცხრა იუდეველი მონა იყო წესჩვეულებითი სჯულისა, რომლის შესაბამისადაც გაეშურნენ იერუსალიმისკენ, რათა დაწესებული მსხვერპლი შეეწირათ განწმენდისთვის და დაავიწყდათ უფალი იესო - მაკურნებელი მისი... იუდეველები ასე მოიქცნენ იუდეველი უხუცესებისა და მწიგნობართა შიშით - იესო ნაზარეველთან ახლო ურთიერთობის გამო ეკლესიიდან და თემიდან არ განგვკვეთონო, ხოლო სამარიტელი თავისუფალი იყო - არც იუდეური წეს-ჩვეულებები აბრკოლებდა და არც იუდეველი უხუცესებისა ეშინოდა. ამდენად, სავსებით შეეძლო თავისი გულის კარნახით მოქცეულიყო.

მაგრამ როგორიც არ უნდა ყოფილიყო იუდეველ კეთროვანთა ამ უჯერო საქციელის კერძო მიზეზი, ჩვენთვის მნიშვნელოვანია საერთო მიზეზი, ყველა სხვა მიზეზის საფუძველი, რომელმაც ისინიც გახადა (და ჩვენც გვხდის) უმადურებად ღმრთისა, ჩვენი მოწყალე კეთილისმყოფელისა - ესაა გულის გარდაქცეულება, მისი გასასტიკება ხორციელი და ცოდვიანი ცხოვრებისგან. მადლიერი სამარიტელი დაუჯილდოებელი არ დაუტოვებია უფალს. "ჰრქუა მას: აღსდეგ და წარვედ! სარწმუნოებამან შენმან გაცხოვნა შენ". აწ უფალი მას პირველზე უმჯობესი მეორეგზისი კურთხევით განუტევებს. პირველი მხოლოდ მის სხეულებრივად განკურნებას შეეხებოდა და საერთო იყო ცხრა უმადურ კეთროვანთან, ხოლო მადლიერებამ წყალობისთვის უაღმატებულესი კურთხევა მოიწია სამარიტელზე, ისეთი, რომელიც მხოლოდ და მხოლოდ მისთვის იყო განკუთვნილი და შეეხებოდა არა მარტო მის სხეულებრივ განკურნებას, არამედ მისი სულიერი ცხოვრების წყაროსაც. ის, რასაც სხვები მოაკლდნენ, რისთვისაც უნდა მისულიყვნენ უფალთან, რათა სწორად გამოეყენებინათ თავიანთი სხეულებრივი განკურნება, - სწორედ ის მიიღო სამარიტელმა, რადგან მხოლოდ მას, ერთს, უთხრა უფალმა: "აღსდეგ (რამეთუ სამარიტელი კვლავაც მის ფერხთით იყო დამხობილი) და წარვედ. სარწმუნოებამან შენმან გაცხოვნა შენ". თითქოს ასე ეუბნებაო უფალი სამარიტელს: "აღსდეგ და წადი მშვიდობით. შენმა რწმენამ მხოლოდ სხეული კი არ გაგიჯანსაღა, არამედ შენს სულსაც მოუპოვა ცხოვნება, ანუ ცხოვნების გზაზე დაგაყენა".

სახარების ამ მონაკვეთიდან ჩანს, რომ ადამიანები ხშირად იჩენენ უმადურობას კეთილისმყოფელთადმი და განსაკუთრებით - ღმრთისადმი! მადლიერების გრძნობა ღრმად არის ჩადებული ჩვენს გულში, ყველამ იცის და აღიარებს, რომ უმადურობა ყველაზე შავბნელი მანკიერებაა, სძაგთ და შეურაცხყოფთ სხვების ეს თვისება, საკუთარისა კი რცხვენიათ; შეიძლება ითქვას, რომ უმადურობა და, უპირველესად, უმადურობა ღმრთისა, ვისაც ყოველგვარ სიკეთეს უნდა ვუმადლოდეთ, ჩვენი საერთო სენია. მართალია, ბევრი ჩვენგანი თავისი ცხოვრების განსაკუთრებულ შემთხვევაში ეკლესიაშიც მიდის ანდა შინ იწვევს მღვდელმსახურს, რათა სრული წესის დაცვით თავისი მადლიერება აღუვლინოს უფალ ღმერთს, და ეს ძალიან კარგია, მაგრამ განა მარტო ეს იქნება სრულყოფილი მადლობის მიძღვნა ღმრთისადმი? შენ ღმერთს მადლობას უძღვნი შენი დაბადებისა თუ ანგელოზის დღეს - იმისთვის, რომ სიცოცხლე და ცხოვნების ნიჭი მოგემადლა; ანდა სნეულებისგან განკურნებული - შენი ჯანმრთელობის აღდგენისთვის, ანდა საშიშროების გასულს - ხიფათის თავიდან აცილებისთვის. და ესეც კარგი საქმეა. მაგრამ თუკი შენ შენს ცხოვრებას, შენს ძალებსა და დროს იმ მიზნისთვის კი არ იყენებ, რისთვისაც ისინი მოგანიჭა უფალმა, და მეტიც - მათ საწინააღმდეგოდაც კი, მაშინ რაღა ფასი აქვს შენს მადლიერებას ღმრთისადმი? აი, შენ მადლობას მიუძღვნი ღმერთს შენი ხსნისთვის, რაც უფლის ამქვეყნად მოსვლით, ტანჯვითა და მკვდრეთით აღდგომით მოგემადლა, - ეს ჭეშმარიტად ქრისტიანული საქმეა, მაგრამ თუკი ყოველივე ამის მიღმა სინამდვილეში შენ სრულიად არ იყენებ შენდა ცხოვნებისთვის მოცემულ საშუალებებს და ძალზე მოშორებიხარ ცხოვნებისკენ მიმავალ გზას, - მაშინ რა ფასი აქვს შენს მადლიერებას? მადლობას მიუძღვნი იმით, რომ შეურაცხყოფ შენს კეთილისმყოფელს? განა არ შეურაცხყოფს შენს კეთილისმოქმედს, უფალ ღმერთს, შენს მიერ ბოროტად გამოყენება იმ ნიჭთა, რომელთათვისაც მას მადლობას მიუძღვნი? განა ეს აშკარა უმადურობა არ არის? ჩვენ ყოველივეში ღმერთის მოვალენი ვართ, ყოველი სიკეთე და ნიჭი მისგან გვაქვს. მაგრამ როგორც კი ბოროტად დავიწყებთ მისი რომელიმე ნიჭის გამოყენებას, ამით აშკარად უმადურნი წარმოვჩნდებით ღმრთის წინაშე, ასე რომ, ნებისმიერი საღმრთო საბოძვარის ბოროტად გამოყენება - სიმდიდრისაც, წარჩინებულობისაც, ხელისუფლებისაც და ასევე გამოხსნის თუ გამოსყიდვის ნიჭებისაც - მხოლოდ სხვადასხვა სახის გამოვლინებაა ჩვენი აღმაშფოთებელი უმადურობისა შემოქმედისადმი, ამ ნიჭთა მომცემლისადმი.

ამრიგად, თუკი გვსურს სრულყოფილი მადლიერნი ვიყოთ ყოვლად გულუხვი ღმრთისა, მხოლოდ სიტყვით განმადიდებელნი კი ნუ ვიქნებით მის მიერ მომადლებული ნიჭისთვის, არამედ ვეცადოთ, სასარგებლოდ გამოვიყენოთ იგი ჩვენი და ჩვენი მოყვასის ცხოვნებისთვის.

მოამზადა დიაკონმა
ლევან მათეშვილმა
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
30.09.2023
1 ივლისს სხვანაირი მზე ამოგვიბრწყინდა... (შეპირებული წერილი შვილს)
07.06.2023


ვუძ­ღვნი მო­მა­ვალ თაო­ბას სიფ­რთხი­ლი­სა და სიფ­ხიზ­ლის­თვის!


ასე­ვე ვუძ­ღვნი ჩემს მოძ­ღვარს, მეუ­ფე და­ვით ალა­ვერ­დელს,


მად­ლიე­რე­ბით და შენ­დო­ბის თხოვ­ნით!


24 მაი­სი მეუ­ფე და­ვი­თის ეპის­კო­პო­სად ხელ­დას­ხმის დღეა.

31.01.2023
("ცანი ღაღადებენ ღმერთის დიდებას, და მისთა ხელთა ნამოქმედარს გვამცნობს სამყარო" (ფს.18: 2))

წმ. ალექსი შუშანია1 დაიბადა 1852 წლის 23 სექტემბერს,
17.11.2021
გაზეთში "ბახტრიონი" (1922,N20) ალექსანდრე ლეონიძე დიმიტრი ყიფიანის სტავროპოლში ყოფნის პერიოდს ამგვარად აღწერს:
01.11.2021

აწ და მარადის მხურვალედ ვევედრები ყოვლადწმიდა სამებას, რათა მან ყოვლისშემძლებელმან,

21.03.2020
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):
სულიერად აზროვნების, მოვლენების სულიერად ხედვის
31.12.2019
თეოლოგი გიორგი თოდუა, პროექტის - "ბიბლია განმარტებებით" კონსულტანტი:
"ფს. 22.6-ის ("წყალობაი შენი, უფალო,
19.12.2019
თა­მარ მა­მა­ცაშ­ვი­ლი - "ბიბ­ლი­ის გან­მარ­ტე­ბე­ბის" პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რი და მთა­ვა­რი რე­დაქ­ტო­რია და ჩვენ მას ვთხო­ვეთ ნა­წყვე­ტე­ბის შე­სა­ხებ ესა­უბ­რა.
31.07.2019
გამარჯობა, ჩვენო მამაო. მთელი ფერეიდნელ ქართველებისგან მოგესალმებით და გიკითხავთ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
რომის იმპერიაში პირველი დიდი დევნა ქრისტიანებზე ნერონის დროს აღიძრა, ხოლო უკანასკნელი, მეათე - დიოკლეტიანესა და მის მემკვიდრეთა ხანაში.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat