ამ დროს დასრულდება დროც და იქნება სხვა სამყარო
ამ დროს დასრულდება დროც და იქნება სხვა სამყარო
ხილული და უხილავი სამყარო, ყველაფერი, რასაც ადამიანური გონება წვდება თუ ვერ წვდება - შექმნა ღმერთმა. იყო დრო, როცა დრო არ იყო და პირიქით, დადგება დრო, როცა დრო აღარ იქნება. ეს ფაქტია და გარდაუვალი რეალობა, რადგან დროც ღვთის ისეთივე ქმნილებაა, როგორიც ნებისმიერი ვარსკვლავი, ანგელოზი თუ ადამიანი. დრო-ჟამის მოუხელთებლობის, შეუგრძნობლობის გამო ადამიანები მას ვერ აღიქვამენ. სად გადის ზღვარი აწმყოსა და წარსულს ან მომავალს შორის? - ამის განსაზღვრა კაცობრიობას, პრინციპში, არ ძალუძს, რადგან გასული წამი უკვე ისტორიაა, მომავალი კი აწმყო არ არის, შეიძლება კიდეც ითქვას, რომ ადამიანი წარსულისა და მომავლის ზღვარზე ცხოვრობს. ძალზე მნიშვნელოვანია დრო-ჟამის შესახებ იესო ქრისტეს შეხედულებები, რომლებიც სახარებაშია დაცული. მისი მნიშვნელობა ერთი-ორად იზრდება, როცა მაცხოვარი ეხება ხილული სამყაროს და მათ შორის დრო-ჟამის დასასრულს, გარდასვლას. იესო ქრისტე ეუბნება ფარისევლებს: "საღამოხანს თქვენ ამბობთ - ხვალ მოწმენდილი იქნება, ვინაიდან ცა წითელიაო, დილით კი - დღეს გაიავდრებს, ვინაიდან ცა მოქუფრულიაო. ცის პირის გამოცნობა შეგიძლიათ, დროის ნიშანთა კი - არა" (მთ. 16, 2-3). მაცხოვარი გულისხმობდა: როგორც ცაზე სხვაგვარია ნიშანი ავდრისა და დარისა, ასევე სხვაა დრო ჩემი ახლანდელი მოსვლისა და სხვა - მომავლისა. ახლა საჭიროა სასწაულები მიწაზე, ხოლო ზეციდან სასწაულები მომავალში მოხდება. ახლა მე მოვედი, როგორც მკურნალი, მაშინ კი მოვალ, როგორც მსაჯული; ახლა მოვედი, რათა მოვიძიო დაკარგული, მაშინ კი მოვალ ანგარიშის გასასწორებლად; ამიტომ ახლა მოვედი მალულად, მაშინ კი მოვალ დიდებითა და ზეიმით.

"ხოლო დღის ამისთვისა და ჟამისა", - გააგრძელა უფალმა საუბარი მოწაფეებთან, - ქვეყნის ბოლო დღესა და ჟამზე "არა ვინ იცის, არცა ანგელოზთა ცისათა", რომლებიც, თუმცაღა აღწევენ ღვთის საიდუმლოებებში, მაგრამ არ იციან ის, რაც მათთვის არ არის გახსნილი, არც ძემ იცის, "გარნა მამამან ჩემმან მხოლომან". ეს დღე და საათი დაფარულია ისეთი საიდუმლოთი, რომ თქვენ არა მარტო არ გევალებათ მისი ცოდნა, არამედ ამისი კითხვაც კი. ყოველგვარი ცნობისმოყვარეობა აქ უადგილოა. თქვენთვის საკმარისია ის ნიშნები, რომლებიც ჩემგან მოგეცათ. დროისა და წლების განსაზღვრა თქვენი საქმე არ არის, იგი ჩემმა ზეციურმა მამამ თავის ნებაში მოაქცია. უფალი სამსჯავროს დროზე იმიტომ გაჩუმდა, რომ არ იყო ხალხისთვის სასარგებლო ამისი მოსმენა, რადგან მუდმივი მოლოდინი ადამიანს ხდის უფრო მოშურნეს ღვთისმოსაობაში, იმის ცოდნა კი, სამსჯავრომდე ჯერ კიდევ დიდი დროაო, უფრო გააზარმაცებდა, დააიმედებდა, შემდგომში მონანიებით შეიძლება გადარჩენაო (წმიდა ბასილი დიდი). განა შეიძლება, ყოველივეს წინასწარმხედველს არ ცოდნოდა ის დრო-ჟამი? წინააღმდეგ შემთხვევაში გამოდის, რომ მოციქულმა იცრუა: "რომელსა შინა არიან ყოველნი საუნჯენი სიბრძნისანი და მეცნიერებისანი დაფარულნი" (კოლ. 2,3). ძემ იცოდა, როგორი სახით უნდა განსჯილიყო, იცოდა საიდუმლო თითოეულისა და ეს არ ეცოდინებოდა? თუკი "ყოველივე მის მიერ შეიქმნა, და თვინიერ მისა არცა ერთი რა იქმნა, რაოდენი რა იქმნა" (ინ. 1,3), განა შეიძლებოდა, ეს დღე არ სცოდნოდა? რადგან თუ მან შექმნა საუკუნეები, შექმნა დრონიცა; და თუ შექმნა დრონი, უდავოა, რომ შექმნა დღეც. როგორ შეიძლება არ იცოდეს ბოლო დღე ძემ, რომელიც მუდამ იმყოფება მამის სამყოფელში, მით უფრო, რომ შეცნობა არსისა გაცილებით მნიშვნელოვანია, ვიდრე შეცნობა დღისა. ყველასათვის ცხადია, - ამბობს წმიდა გრიგოლ ღვთისმეტყველი, - რომ ძემ იცის, როგორც ღმერთმა, მაგრამ, როგორც ადამიანი, თავის თავს მიაწერს უცოდინრობას. იესო ქრისტემ ინება და მიაწერა უცოდინრობა თავის ადამიანურ ბუნებას, თორემ თავისთავად მისი ადამიანური ბუნებაც მცოდნეა ამ დღისა, რადგან საღვთო ბუნებით არის გამდიდრებული. ზოგადად, ადამიანური ბუნება უცოდინარია, მაგრამ განკაცების შემდეგ არ შეიძლება ერთმა პიროვნებამ (ჰიპოსტასმა) რაიმე იცოდეს (თუნდაც საღმრთო ბუნებით) და იმავე დროს არც იცოდეს (ადამიანური ბუნებით). იესო ქრისტე ერთი პიროვნებაა - სრული კაცი და სრული ღმერთი და მისთვის რაღაცის ცოდნა და იმავდროულად არცოდნა - შეუძლებელია.

იესო ქრისტე საბოლოო დღეზე გაჩუმდა არა უცოდინრობის გამო; ამის დასტურად იგი გვიხსნის თავისი მოსვლის ახალ ნიშნებს: "ვითარცა იგი დღეთა მათ ნოესთა", ასევე უცაბედად, მოულოდნელად "იყოს მოსლვაი ძისა კაცისა, რამეთუ ვითარცა იგი იყუნეს დღეთა მათ შინა პირველ წყლით-რღუნისა", როგორც მაშინ ეწეოდნენ ჩვეულებრივ ცხოვრებას, რომ თითქოს არაფერი განსაკუთრებული არ უნდა მომხდარიყო, ცხოვრობდნენ უზრუნველად, "ჰსჭამდეს და ჰსმიდეს, იქორწინებდეს და განქორწინებდეს, მუნ იმ დღემდე, ვიდრემდე შევიდა ნოე კიდობნად", როგორც მაშინ არავინ ფიქრობდა მომავალზე, არ მოელოდა არავითარ საშიშროებას; თუმცა კი უნდა ეფიქრათ, რადგან ნოე უქადაგებდა მომავალ ღვთის რისხვაზე თვით კიდობნის შენებით, მაგრამ ამას არავინ მიაქცია ყურადღება: "და ვერ ჰსცნეს", ხოლო ზოგიერთები დასცინოდნენ კიდეც კიდობნის კეთებას, "ვიდრემდე მოიწია წყლით რღუნა იგი, და წარიღო ყოველი, ესრეთ იყოს მოსლუაცა ძისა კაცისა", იქნება ისეთივე უზრუნველობა, განცხრომა, ურწმუნოება, გარყვნილება, როგორიც იყო ნოეს დროს: ჭამდნენ, სვამდნენ, ყიდულობდნენ და ყიდდნენ, რგავდნენ და აშენებდნენ, მაგრამ როგორც იმ დღეს, როცა ლოთი გამოვიდა სოდომიდან, წამოვიდა ზეციდან ცეცხლის წვიმა და ყველა გაანადგურა, ასევე მოხდება იმ დღესაც, როცა ძე კაცისა მოგვევლინება, - იესო ქრისტემ ეს თქვა იმის დასტურად, რომ იგი მოვა უცაბედად, მოულოდნელად, როცა უმეტესობა ხალხისა ქვეყნიერ სიამეში იქნება ჩაძირული (წმიდა იოანე ოქროპირი). ამ დროს დასრულდება თუ აღესრულება დროც და იქნება სხვა სამყარო, სხვა ადამიანები (თვისობრივად) სხვა დედამიწა და მარადისობა.

მოამზადა დიაკონმა
ლევან მათეშვილმა
ბეჭდვაელფოსტა
10.03. 2017
iu
dae agsruldes gvtis neba.amin!
სხვა სიახლეები
30.09.2023
1 ივლისს სხვანაირი მზე ამოგვიბრწყინდა... (შეპირებული წერილი შვილს)
07.06.2023


ვუძ­ღვნი მო­მა­ვალ თაო­ბას სიფ­რთხი­ლი­სა და სიფ­ხიზ­ლის­თვის!


ასე­ვე ვუძ­ღვნი ჩემს მოძ­ღვარს, მეუ­ფე და­ვით ალა­ვერ­დელს,


მად­ლიე­რე­ბით და შენ­დო­ბის თხოვ­ნით!


24 მაი­სი მეუ­ფე და­ვი­თის ეპის­კო­პო­სად ხელ­დას­ხმის დღეა.

31.01.2023
("ცანი ღაღადებენ ღმერთის დიდებას, და მისთა ხელთა ნამოქმედარს გვამცნობს სამყარო" (ფს.18: 2))

წმ. ალექსი შუშანია1 დაიბადა 1852 წლის 23 სექტემბერს,
17.11.2021
გაზეთში "ბახტრიონი" (1922,N20) ალექსანდრე ლეონიძე დიმიტრი ყიფიანის სტავროპოლში ყოფნის პერიოდს ამგვარად აღწერს:
01.11.2021

აწ და მარადის მხურვალედ ვევედრები ყოვლადწმიდა სამებას, რათა მან ყოვლისშემძლებელმან,

21.03.2020
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):
სულიერად აზროვნების, მოვლენების სულიერად ხედვის
31.12.2019
თეოლოგი გიორგი თოდუა, პროექტის - "ბიბლია განმარტებებით" კონსულტანტი:
"ფს. 22.6-ის ("წყალობაი შენი, უფალო,
19.12.2019
თა­მარ მა­მა­ცაშ­ვი­ლი - "ბიბ­ლი­ის გან­მარ­ტე­ბე­ბის" პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რი და მთა­ვა­რი რე­დაქ­ტო­რია და ჩვენ მას ვთხო­ვეთ ნა­წყვე­ტე­ბის შე­სა­ხებ ესა­უბ­რა.
31.07.2019
გამარჯობა, ჩვენო მამაო. მთელი ფერეიდნელ ქართველებისგან მოგესალმებით და გიკითხავთ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
რომის იმპერიაში ქრისტიანების პირველი დიდი დევნა ნერონის დროს დაიწყო, ხოლო უკანასკნელი, მეათე - დიოკლეტიანესა და მის მემკვიდრეთა ხანაში.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler