ღირსი თეოდოსი მღვიმელის ამ სიტყვებიდანაც ჩანს, რომ ყოველი მართლმადიდებელი მოვალეა სიტყვიერად მაინც შეეწიოს თანამორწმუნეს განსაცდელისას - როცა სექტანტი მის ცდუნებას ცდილობს. საზოგადოდ, სასურველია, რომ ყოველ მორწმუნეს შეეძლოს ელემენტარული პასუხის გაცემა ცრუ აღმსარებელთა მცდარ ბრალდებებზე. ამაში ნაწილობრივ მაინც დაგეხმარებათ სექტანტთა ცრუ მოძღვრების სამხილებელი მოკლე მართლმადიდებლური კატეხიზმო, რომელსაც ქვემოთ გთავაზობთ (იგი მომზადებულია რუსთავის ეპარქიაში). მასში მოცემულია ზოგი ბიბლიური მუხლი, რომლებიც დაგვეხმარება სექტანტთა ცდომილებების მხილებაში. ციტატები საღვთო წერილიდან მოყვანილია ახალქართული ტექსტიდან. იმედია, ჩვენი მკითხველი საჭიროებისამებრ (შესადარებლად) ამ ციტატებს ძველქართულ, კანონიკურ ტექსტშიც მოიძიებს.
სექტანტთა ცრუ მოძღვრების სამხილებლად
პირველი უარმყოფელნი ბიბლიური მოძღვრებისა არიან ის ცრუ მოძღვრები, რომლებიც არ აღიარებენ, არ ინახავენ და არ იცავენ მოციქულთაგან გადმოცემულ წმინდა გადმოცემებს, რომელთა აღიარებაც, როგორც ბიბლია მოწმობს, სავალდებულოა ყველა მორწმუნისთვის:II თესალონიკელთა 2,15 - "ძმებო, მტკიცედ იდექით და გეპყრათ გადმოცემები, რომლებიც გისწავლიათ ჩვენი სიტყვით თუ წერილით".
II თესალონიკელთა 3,6 - "ჩვენ კი გამცნობთ, ძმანო, ჩვენი უფლის, იესო ქრისტეს სახელით, ჩამოშორდით ყოველ ძმას, რომელიც უწესოდ იქცევა და არა გადმოცემებისამებრ, ჩვენგან რომ მიიღეთ".
I კორინთელთა 11,2 - "ამისათვის გაქებთ თქვენ, ძმანო, რომ ყველაფერში გახსოვართ და ინახავთ მოძღვრებებს, როგორც გადმოგეცით".
II ტიმოთე 2,2 - "რაც გსმენია ჩემგან მრავალი მოწმის თანდასწრებით, გადაეცი სარწმუნო კაცთ, რომელნიც შეძლებენ ასწავლონ სხვებსაც".
II ტიმოთე 1,13 - "ჩაეჭიდე საღი სიტყვების ნიმუშს, რაც ჩემგან მოისმინე".
I იოანე 2,24 - "ამრიგად, რჩებოდეს თქვენში, რაც მოისმინეთ დასაბამიდან და თუ დარჩება თქვენში, რაც დასაბამიდან მოისმინეთ, თქვენც დარჩებით ძეში და მამაში".
ფილიპელთა 4,9 - "რაც ჩემგან ისწავლეთ, მიიღეთ, მოისმინეთ და დაინახეთ ჩემგან, ის შეასრულეთ და მშვიდობის ღმერთი იქნება თქვენთან".
წმინდა გადმოცემა ეწოდება (და ეფუძნება) წმინდა წერილში ჩაუწერელ წმინდა მოციქულთა მიერ გადმოცემულ მოძღვრებებს (როგორიცაა რწმენის სიმბოლო, საღვთო წერილის ახსნა-განმარტება, საღვთო ლიტურგია, საერთოდ, ღვთისმსახურების წესი და საეკლესიო ისტორია), რომლებიც წმინდა წერილთან ერთად ეკლესიაშია დაცული:
საქმე მოციქულთა 20,31 - "ფხიზლად იყავით, გახსოვდეთ, რომ სამ წელიწადს განუწყვეტლივ ცრემლით ვასწავლიდი თითოეულ თქვენგანს".
II იოანე 1,12 - "ბევრი რამ მაქვს თქვენთან მოსაწერი, მაგრამ არა მსურს ქაღალდითა და მელნით, რადგან ვიმედოვნებ თქვენთან მოსვლას და პირისპირ ლაპარაკს, რათა სრული იყოს ჩვენი სიხარული".
I კორინთელთა 11,23 - "მე მივიღე უფლისაგან, რაც თქვენც გადმოგეცით, რომ უფალმა იესომ... აიღო პური, მადლი შესწირა, გატეხა და თქვა: მიიღეთ, ჭამეთ..."
I კორინთელთა 11,34 - "თუ ვინმეს შიოდეს, თავის სახლში ჭამოს, რათა მსჯავრდასადებად არ შეიკრიბოთ. დანარჩენს, როცა მოვალ, მაშინ მოვაგვარებ".
ჩვენ ვიღებთ ძველ და ახალი აღთქმისეულ სწავლა-მოძღვრებას, რადგან ღმერთი უცვალებელია და თავის ბრძანებებს უფალი არც გადათქვამს და არც ცვლის, არამედ მისი მცნებები მარადიულია:
იაკობი 1,17 - "ყოველი კეთილი საბოძვარი და ყველა სრულყოფილი ნიჭი მადლიდან მოდის, ნათელთა მამისაგან, რომელთანაც არ არის ცვლილება და არც ჩრდილი ცვალებადობისა".
რიცხვთა 23,19 - "ღმერთი კაცი არ არის, რომ ცრუობდეს და არც ადამიანია, რომ გადათქვამდეს."
ესაია 40,8 - "ჩვენი ღვთის სიტყვა დგას საუკუნოდ".
მალაქია 3,6 - "მე, უფალი, არ ვიცვლები".
მათე 24,35 - "ცა და დედამიწა გადავლენ, ხოლო ჩემი სიტყვები არ გადავლენ".
ფსალმუნი 110,7-9 - "სარწმუნოა ყველა მისი (ღვთის) მცნება, იმედეულნი არიან უკუნითი უკუნისამდე, დაფუძნებულნი ჭეშმარიტებასა და სისწორეზე... მცნებად დაუდო საუკუნოდ აღთქმა თავისი".
ფსალმუნი 118,86-89 - "ყველა მცნება შენი ჭეშმარიტებაა".
II მეფეთა 7,28 - "ღმერთი ხარ შენ და შენი სიტყვები ჭეშმარიტია და შენი მორჩილისათვის ეს სიკეთე გაქვს გამოცხადებული".
ლუკა 16,29 - "ჰყავთ მოსე და წინასწარმეტყველნი; მათ უსმინონ".
ებრაელთა 10, 16 - "აჰა, აღთქმა, რომელსაც ვუანდერძებ მათ იმ დღეების შემდეგ, - ამბობს უფალი, - მივცემ ჩემს რჯულს მათ გულებს და ჩავწერ მათ გონებაში".
რომაელთა 3,31 - "მაშ, ჩვენ რწმენით ვაქარწყლებთ რჯულს? არამც და არამც. არამედ ვამტკიცებთ რჯულს".
ძველი აღთქმის წიგნებში მოცემული სწავლება, გარდა მოსეს დროინდელი სამოქალაქო კანონებისა და წინასახეობრიობის მქონე რიტუალური წეს-ჩვეულებებისა, ისევე აუცილებელია, როგორც ახალ აღთქმაში მოცემული სწავლება. ამიტომ ღვთისა და ღვთისადმი ჩვენი მოვალეობების შესახებ სწავლა-მოძღვრებას და სხვადასხვა მცნებას უნდა ვიღებდეთ მთლიანად ბიბლიიდან - ძველი და ახალი აღთქმიდან:
მათე 5,17-18 - "არ იფიქროთ, თითქოს რჯულის ან წინასწარმეტყველთა გასაუქმებლად მოვედი. გასაუქმებლად კი არა, აღსასრულებლად მოვედი. ჭეშმარიტად გეუბნებით თქვენ: ვიდრე ცა და დედამიწა არ გადაივლის, არც ერთი იოტა ანდა არც ერთი წერტილი არ გადაივლის რჯულისა, ვიდრე ყოველივე არ აღსრულდება".
რომაელთა 15,4 - "ყველაფერი, რაც უწინ დაიწერა, ჩვენდა სამოძღვრებლად დაიწერა".
II ტიმოთე 3,16 - "მთელი წერილი ღვთივსულიერია და სარგო სამოძღვრებლად, სამხილებლად, გამოსასწორებლად და სიმართლის სასწავლად".
ლუკა 24,25 - "იესომ უთხრა მათ: ჰოი, უგუნურნო და გულით მძიმენო, ყველაფრის იმის სარწმუნებლად, რაც წინასწარმეტყველებმა თქვეს".
ეფესელთა 2,20 - "[მორწმუნენი რწმენით არიან] დაშენებულნი მოციქულთა და წინასწარმეტყველთა საფუძველზე".
იოანე 5,46 - "თქვენ რომ მოსესი გწამდეთ, მეც მიწამებდით".
მათე 13,52 - "ყოველი მწიგნობარი, რომელიც ცათა სასუფევლის მოწაფე გახდა, წააგავს ადამიანს, სახლის პატრონს, რომელსაც თავისი საუნჯიდან გამოაქვს ძველი და ახალი".
ადამიანებმა თვითონ არ უნდა დაიწყონ ბიბლიის განმარტება, რადგან ყველას არა აქვს მიცემული უფლება, განმარტოს წმინდა წერილი:
II პეტრე 1,20-21 - "ესეც იცოდეთ უპირველესად, რომ წერილის არავითარი წინასწარმეტყველება თავისით არ განიმარტება. ვინაიდან წინასწარმეტყველება არასოდეს წარმოთქმულა ადამიანის ნებით, არამედ ადამიანები, სულიწმინდის მიერ აღძრულნი, ღვთისაგან წარმოთქვამდნენ მას.
I კორინთელთა 12,28-30 - "ზოგიერთნი ღმერთმა დაადგინა ეკლესიაში: პირველ რიგში - მოციქულებად, მეორე რიგში - წინასწარმეტყველებად და მესამედ - მოძღვრებად... ყველა მოციქულია? ყველა წინასწარმეტყველია? ყველა მოძღვარია? ყველა სასწაულმოქმედია?.. ყველანი განმარტავენ?"
რომაელთა 10,14-15 - "როგორ მოუხმონ მას, ვინც არ იწამეს? როგორ ირწმუნონ, ვის შესახებაც არ სმენიათ? ანდა როგორ ისმინონ უქადაგებლად? და როგორ იქადაგონ, თუ წარგზავნილები არ არიან?"
ბიბლიის განმმარტებლად დადგენილნი არიან გამორჩეული, გონებაგახსნილი მწყემსები და მოძღვრები ეკლესიისა, რომელთაც მიცემული აქვთ ცათა სასუფევლის საიდუმლოებების ცოდნა და მორწმუნეთა დამოძღვრის უფლება. ასეთ განმმარტებლებს წმინდა მამებს ვუწოდებთ, რადგანაც მათ ვენდობით, როგორც ღვთივსულიერებს.
იოანე 15,16 - "თქვენ არ აგირჩევივართ, არამედ მე აგირჩიეთ თქვენ და დაგადგინეთ".
ლუკა 24,45 - "მაშინ გაუხსნა მათ (მოციქულებს) გონება წერილის გასაგებად".
მათე 13,11 - "თქვენ (მოციქულებს) მოცემული გაქვთ, იცოდეთ ცათა სასუფევლის საიდუმლოებანი, მათ კი არა აქვთ მიცემული".
II ტიმოთე 1,11-13 - "მაცნედ, მოციქულად და მასწავლებლად ვარ დადგენილი (ამბობს მოციქული პავლე)... ჩაეჭიდე საღი სიტყვების ნიმუშს, რაც ჩემგან მოისმინე რწმენით და სიყვარულით".
II ტიმოთე 2,15 - "ეცადე, შენი თავი წარუდგინო ღმერთს ღირსეულად, შეურცხვენელ მუშაკად, ჭეშმარიტების სიტყვის სწორად გადამცემად".
ტიტე 1,9 - "(ეპისკოპოსი უნდა იყოს) სარწმუნო სიტყვის მიმდევარი, მოძღვრების მიხედვით, რომ შეძლოს საღი მოძღვრებით შეაგონოს და დაარწმუნოს მოკამათენი".
ტიტე 2,1 - "შენ კი (მიმართავს მოციქული პავლე ტიტეს, კრეტის ეპისკოპოსს) ილაპარაკე ის, რაც შეჰფერის საღ მოძღვრებას".
II ტიმოთე 2,2 - "რაც მოისმინე ჩემგან (ეუბნება მოციქული პავლე ეპისკოპოს ტიმოთეს) მრავალი მოწმის თანდასწრებით, გადაეცი სარწმუნო ადამიანებს (ხუცესებს), რომელთაც უნარი ექნებათ სხვების სწავლებისა".
საქმე მოციქულთა 20,28 - "გაუფრთხილდით თქვენს თავსაც (ეუბნება მოციქული ხუცესებს) და თქვენს სამწყსოსაც, რომლის მეთვალყურედაც სულიწმინდამ დაგაყენათ, რათა მწყემსავდეთ ღვთის ეკლესიას".