სულიერი სიბრმავე ცოდვაა, მაგრამ ორმაგი ცოდვაა, როცა არ გინდა თვალი აგეხილოს
სულიერი სიბრმავე ცოდვაა, მაგრამ ორმაგი ცოდვაა, როცა არ გინდა თვალი აგეხილოს
როგორც ბნელში მყოფი ვერ არჩევს ოქროსა და რკინას, როგორც ბრმისათვის ძნელია განსხვავება ქვისა და ბრილიანტისა, ასევე სარწმუნოებრივად უმეცარმა, ბრმა ადამიანმა არ იცის ფასი და ძალა საღვთო სიტყვისა - "ზეციური მარგალიტისა". ადამიანი ჯერ უნდა გამოვიდეს ურწმუნოების ბნელი ლაბირინთიდან, აეხილოს სულიერი თვალი, გაარჩიოს ნათელი ბნელისგან და ამის შემდგომ განეცხადოს, მიეცეს მას არსი ზეციური სიტყვისა. დაბურულ ტყეში ვერ აღწევს მზის სხივები, ვერც ცოდვით დაბურულ, ვნებებით დაბინდულ სულში დაიმკვიდრებს ნათელი ღვთისა. როგორც ნიადაგი არის აღმომაცენებელი თესლისა, ასევე ადამიანი, რომელიც ღვთის სიტყვის, "თესლის" ნიადაგია, არის საკუთარ გულში აღმომაცენებელი, მასაზრდოებელი სარწმუნოებისა.

სახარებაში მაცხოვარი ამბობს: "ნუ მისცემთ სიწმინდესა ძაღლთა, ნუცა დაუგებთ მარგალიტსა თქუენსა წინაშე ღორთა, ნუუკუე დათრგუნონ იგი ფერხითა მათითა და მოიქცნენ და განგხეთქნენ თქუენ" (7,6 მათე).

ღვთის სიტყვა, რომელიც უფალ იესო ქრისტეს, ჭეშმარიტი ღმერთის მიერ მიეცა კაცობრიობას, არის სულიერი მარგალიტი, საფასე და საგანძური. იგი განურჩევლად მოეფინა ყველას, მაგრამ ყველა ადამიანმა არ განუკუთვნა საკუთარი თავი ამ უდიდეს მოწყალებას, მადლს ღვთისას. მრავალი, როგორც ძაღლი, ის უყეფს უფლის სიწმინდეს და როგორც ღორი, ისე თელავს მის ჭეშმარიტებას. მათ, რომელთაც არ შეისმინეს მაცხოვრის სიტყვები (მწიგნობრები, ფარისევლები), ძაღლებივით და ღორებივით გამოჩნდნენ ქრისტეს სიწმინდის წინაშე. ღმერთი არავის უმალავს მადლსა და ჭეშმარიტებას, მაგრამ მრავალმა საკუთარი ნებითა და განზრახვით დაუფარა იგი თავის თავს. ჩრდილს მზისგან წამოსული ნათელი კი არ ქმნის, არამედ ის წინაღობა, რომელიც ხელს უშლის მის მოფენას რომელიმე საგანზე. მსგავსად ამისა, სულიერ ჩრდილში ექცევა ყველა ის ადამიანი, რომელთათვისაც ისევე უნაყოფოა ქრისტეს სიტყვები, როგორც ღორისა და ძაღლისათვის - მარგალიტები.

წმინდა იოანე ოქროპირი შემდეგნაირად განმარტავს ამ სიტყვების მნიშვნელობას: ნუ გამოუცხადებთ საღმრთო და დიდებულ საიდუმლოს ძაღლებსა და ღორებს, ანუ ისეთ ადამიანებს, რომლებიც თავიანთი ბილწი ცხოვრების გამო ღირსნი არ არიან საღვთო სიტყვის არსის წვდომისა. ძაღლებში იგულისხმებიან ის ადამიანები, რომლებსაც არ სწამთ ჭეშმარიტების, ურწმუნოების სენით არიან დაავადებულნი და ძაღლებივით უღრენენ, ებრძვიან უფლის სიტყვას. ღორებში კი ისინი მოიაზრებიან, რომელთაც თუმცა გარეგნულად სწამთ ღმერთი, მაგრამ თავიანთი შეგინებული და ამაო ცხოვრების წესით ყველანაირად შეურაცხყოფენ და ეწინააღმდეგებიან ღვთის მცნებებს.

პავლე მოციქული ამბობს: "მშვინვიერმან კაცმან არა შეიწყნარის სულისაი, რამეთუ სიცოფე უჩნ მას და ვერ შემძლებელ არს ცნობად, რამეთუ სულიერად განიკითხვის" (I კორ. 2,14). ბოროტი და გახრწნილი ცხოვრების წესი არის მიზეზი იმისა, რომ არ ძალუძს მას შეიწყნაროს მაღალი და სულიერი სწავლა. როდესაც გონიერ ადამიანს გამოეცხადება, მიეცემა საღვთო საიდუმლო, იგი მეტ პატივს მიაგებს მას, მეტად დააფასებს უფლის მიერ ბოძებულ უდიდეს მადლს, ხოლო უგულისხმო და ბოროტი ყველანაირად შეეცდება შეურაცხყოს, შეაგინოს იგი, რამეთუ მოწამლულია მისი შინაგანი სულიერი მდგომარეობა და სიცოფედ მიაჩნია ყოველგვარი სიწმინდე. როგორც ღორისთვის უცხოა მარგალიტის რაობა და ფასი, ასევე არც მათ უწყიან არსი და სიდიადე სარწმუნოებისა. ამიტომ ნუ დააფენთ მარგალიტებს მათ წინაშე, რათა უარეს განსაცდელად და სასჯელად არ ექცეთ როგორც მათ, ასევე ჩვენც. ღვთის სიტყვაში კი არ არის რაიმე ნაკლი (ასეთი აზრი ეშმაკისაა), არამედ მათშია პრობლემა, რადგან ღორთა და ძაღლთა შორის მოხვდა იგი და არა კაცთა. სულიერი სიბრმავე ცოდვაა, მაგრამ როცა არ გინდა თვალი აგეხილოს, ორმაგი ცოდვაა. არის ისეთი ურწმუნოება, რომელშიც დევს კეთილი მარცვალი სარწმუნოებისა (როდესაც ადამიანი ეძებს უფალს) და არსებობს გაკერპება ურწმუნოებაში, როდესაც ადამიანი არ ცდილობს და არც სურს შეიცნოს ჭეშმარიტება. აი, სწორედ ამგვართ არ განეცხადება საიდუმლო ზეციური სიხარულისა, როგორც უფალი ბრძანებს: ბრმანი რომ იყოთ, აგეხილებოდათ, მაგრამ რაკი ამბობთ, რომ ხედავთ, იმიტომაც დაბრმავდით. კეთილი სიბრმავე - ურწმუნოება მომავალი ხედვის, რწმენის საწინდარია, ბოროტი - ურწმუნო ხედვა კი სიბრმავის, ურწმუნოების დასაწყისი.

წმინდა ბასილი დიდის თქმით: ჩვენ შევაგინეთ უფლის სიტყვა მისი დარღვევით, ჩვენი ცოდვებით იბღალება ქრისტეს წმინდა მცნებები. კარგი იქნება, თუკი თითოეული ადამიანი თავისი ცხოვრებით მიემგვანება არა პირუტყვს, არამედ იმ სახარებისეულ ვაჭარს, რომელმაც ძვირფასი საგანძურისა და მარგალიტის მოსაპოვებლად მრავალი განსაცდელი და დაბრკოლება მიაყენა საკუთარ თავს, ყველაფერი დათმო, უარყო, რათა ეს უდიდესი სიმდიდრე მოეპოვებინა. ვაჭარში მორწმუნე, ღვთის მცნებებს დაწაფებული ადამიანი მოიაზრება, საგანძურში - ქრისტეს გზა, რწმენა, მადლი, განსაცდელში კი ის წინააღმდეგობანი, რომლებიც სულიერი სრულყოფილების გზაზე შემდგარს წინ ეღობება. უფალმა ინებოს, რომ თითოეულმა ჩვენგანმა შეძლოს ამ ზეციური საუნჯის, სულიერი სიხარულის განცდა და მოპოვება, ამინ!
ბეჭდვაელფოსტა
22.01. 2018
ალექსანდრე
არასწორი განმარტებაა. მაგ მაგ ლოგიკით ქრისტე მეტაფორულად ილანძღება. ლანძღვა-გინება კი არ შეშვენის საღვთო ბუნებას. ვინმემ რომ ილაპარაკოს სამღვდელოებაზე , წვერცანცარა თხები ხართო, ან ეკლესიური ვირთხები, ამას შეურაცხყოფად და სიძულვილის ენად არ მიიღებთ? - როგორ შეიძლება ქრისტე დაადანაშაულო სიძულვილის ფრქვევაში და ილაპარაკო, რომ ურწმუნო ადამიანების გარკვეულ კატეგორიას ძაღლებს და ღორებს ეძახდა. მაშინ როცა თვითონვე იქადაგა გიყვარდეთ თქვენი ძმებიო. სიყვარული ლანძღვა გინებით გამოიხატება? - არა. ესე იგი მაგ ძაღლსა და ღორში სხვა მოაზროვნე არსებები იგულისხმება, რომლებიც არ არიან ადამის შთამომავლები. ბიბლია ალეგორიული ზღაპარია და არა მეტაფორული ლანძღვა-გინება.
სხვა სიახლეები
30.06.2023

გვესაუბრება სანებლის წმინდა ნიკოლოზის სახელობის მამათა მონასტრის და ვედრების ღვთისმშობლის შობის სახელობის

30.06.2023
წმინდა იოანე მაქსიმოვიჩი ბრძანებს: "ნუ შეგეშინდებათ ბრძოლების და განსაცდელების, თქვენ უკვე გამარჯვებულ ბრძოლაში ხართ ჩაბმულენი"...
21.05.2022
გვესაუბრება ქუთაისის   გაბრიელ მთავარანგელოზის სახ. ტაძრის წინმძღვარი დეკანოზი ლუკა ბუცხრიკიძე:

-სიმდაბლე ეს არის სათნოებათა გვირგვინი, 
22.03.2022

გვესაუბრება ზუგდიდის ვლაქერნის ყოვლადწმინდა ღმრთისმშობლის ხატის სახელობის საკათედრო ტაძრის მღვდელმსახური,

27.02.2022

მამა ფადეი (თადეოზი) ვიტოვნიცელის აუდიოწიგნის ჩანაწერების ამოკრებილი საუბარი მარნეულისა და ჰუჯაბის ეპისკოპოს გიორგის (ჯამდელიანი) ლოცვა-კურთხევით

27.02.2022

მამა ფადეი (თადეოზი) ვიტოვნიცელის აუდიოწიგნის ჩანაწერების ამოკრებილი საუბარი მარნეულისა და ჰუჯაბის ეპისკოპოსის გიორგის (ჯამდელიანი) ლოცვა-კურთხევით წიგნად არის გამოცემული.

14.02.2022
გვესაუბრება იღუმენი ნეოფიტე (უროტაძე):

- ფსალმუნი ღაღადებს, "შურმან შეიპყრა ერი უსწავლელი". რა არის შური და რა პრობლემების წინაშე შეუძლია დაგვაყენოს?
14.02.2022
გვესაუბრება დმანისის სიონის საკათედრო ტაძრის წინამძღვარი, იღუმენი დიონისე (გვიმრაძე):

-ჩვენ უნდა ვიცოდეთ, რომ არსებობს ორგვარი სახის რწმენა და
13.02.2022

გვესაუბრება ერკეთის მთავარანგელოზთა დედათა მონასტრის წინამძღვარი, იღუმენია მარიამი (ფოჩხუა):

- სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა, ჩვენთან არს ღმერთი!

24.01.2022

გვესაუბრება ბევრეთის წმინდა თეკლას სავანის იღუმენი იოანე (ჩაჩიბაია):

-თუ გსურს, მშვიდი ცხოვრება გქონდეს და შენს გულს სხვადასხვა სადარდებელი მოშორდეს,
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
მთავარანგელოზები
მთავარანგელოზ მიქაელისა და სხვათა უხორცოთა ზეცისა ძალთა - გაბრიელისა, რაფაელისა, ურიელისა, სელაფიელისა, ეგუდიელისა, ვარახიელისა და იერომიელის კრების აღნიშვნა IV საუკუნეში, ლაოდიკიის ადგილობრივ კრებაზე გადაწყდა

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat