კვირაში ხუთი დღე ბერები სენაკებიდან არ გამოდიოდნენ, მხოლოდ შაბათ-კვირას იკრიბებოდნენ ტაძარში წირვა-ლოცვისთვის
კვირაში ხუთი დღე ბერები სენაკებიდან არ გამოდიოდნენ, მხოლოდ  შაბათ-კვირას იკრიბებოდნენ ტაძარში წირვა-ლოცვისთვის
ვანის ქვაბების მამათა მონასტერი
ვანის ქვაბები,  ვაჰანის ქვაბები — VIII-XVI საუკუნეების გამოქვაბულების კომპლექსი, უდაბნო-მონასტერი - ჯავახეთში მდებარეობს.
დროთა განმავლობაში ვანის ქვაბების უდაბნო ფართოვდება - უდაბნოს ცენტრში წმინდა გიორგის ტაძარი და ქვაბ-სენაკები გამოკვეთეს.  თამარის მეფობის ხანაში დაიწყო ვანის ქვაბების რეკონსტრუქცია. მონასტრის პატრონმა იჩქით გურგენისძემ განაახლა მონასტერი, აღადგინა და ძვირფასი ხატებით შეამკო წმინდა გიორგის ტაძარი; მის გვერდით ადრე ააგო საგვარეულო ეგვტერი და ორივე შესასვლელში თავისი მოღვაწეობის ამსახველი წარწერა გაუკეთა. მწიგნობართუხუცესმა ანტონ ჭყონდიდელმა 1204 წელს ვანის ქვაბების ძველი ქვითკირის ზღუდე აღადგინა. ვანის ქვაბების 1204-1283 წლებში თმოგველთა ფეოდალური საგვარეულო ფლობდა.  მათ მონასტერს დაუწესეს ახალი ტიბიკონი "ვაჰანის ქვაბთა განგება".  ააშენეს წმინდა  გიორგის ტაძრის კარიბჭე, სამრეკლო და დარბაზული ეკლესია.  ვანის ქვაბების კლდეში ნაკვეთი 200-მდე გამოქვებული 16 სართულადაა განლაგებული.

სამონასტრო კომპლექსში შედის კლდეში ნაკვეთი სადგომები, ქვაბები და სამეურნეო დანიშნულების სათავსები, ეგვტერ-სამარხები, საძვალე, თავშესაფარი, სამიმოსვლო გვირაბები და 6 ეკლესია. შემორჩენილია მხატვრობის ფრაგმენტები და ისტორიული ხასიათის მნიშვნელოვანი წარწერები.  კომპლექსის ცენტრია წმინდა გიორგის სახელობის გუმბათოვანი ტაძარი მოჩუქურთმებული ქვითკირის კარიბჭით და ორსართულიანი სამარხი ეკვდერით. კარიბჭის ქვეშ ქვაბ-საძვალეა.

KARIBCHE

გამოქვაბულთა ბოლო სართულზე, კლდეში ჩაშენებულია პატარა ეკლესია, რომლის კელდებზე შემორჩენილია XV საუკუნის II ნახევარში მელნით შესრულებული მხედრული წარწერები. წარწერების ავტორები არიან გულქანი, ანა რჩეულიშვილი, თუმიან გოჯიშვილი, მისი და შაღაბანი სულთანი და სხვა. წარწერებიდან ჩანს, რომ ისინი აქ იძულებით მოუყვანიათ და ემდურიან თავის ბედს. პროზაულ წარწერებთან ერთად გვხვდება წარწერები ლექსად. ქალებს ზეპირად წაუწერიათ ძველი ქართული პოეზიის ნიმუშები. გვხვდება "ვეფხისტყაოსნის" ფრაგმენტი - ორი სტროფი ნესტანის წერილიდან, ქაჯეთის ციხიდან რომ წერს ტარიელს (1300, 1301), როსტომიანის ერთი სტროფი (2903), ლირიკული ლექსები სასულიერო და საერო ხასიათისა (უმთავრესად სატრფიალო-სამიჯნურო), რომელთაგან რამდენიმე ეკუთვნის წარწერათა შემსრულებლებს ანას და თუმიანს და ხალხური ლექსები.

KARIBCHE

ვანის ქვაბების მამათა მონასტრის წინამძღვარი, იღუმენი მათე (ვაშაყმაძე):

-ვანის ქვაბების მონასტერი  ვარძიაზე გაცილებით ძველია.  მონასტერი საუკუნეების განმავლობაში თანდათან ვითარდებოდა და  ხელიდან ხელში გადადიდა. ზოგჯერ იყო ფეოდალური მონასტერი, ზოგჯერ კი სამეფო კარს მიეკუთვნებოდა, თუმცა ამას თავისი დადებითიც ჰქონდა. ფეოდალები და დიდგვაროვნები შეძლებისდაგვარად მონასტერს ყურადღებას აქცევდნენ, უხვად გასცემდნენ შეწირულობას, რითიც მონასტერი ეკონომიურად, სულიერად ძლიერდებოდა, ძმობა მრავლდებოდა. მიწისძვრის  შემდეგ ხდება მონასტრის გაუკაცრიელება. XVI საუკუნის შუა ხანებში თურქები დაეპატრონენ აქაურობას, მთელი 300 წლის განმავლობაში  მონასტრული ცხოვრება შეწყდა.

მონასტერი შემოსევების და მიწისძვრის  შედეგად დაზარალდა. მონასტერში  შემორჩენილია  იმდროინდელი ტიპიკონი, ცხოვრების განაწესი, რომელიც გამოირჩეოდა დიდი სიმკაცრით. დაახლოებით კვირაში ხუთი დღე ბერები სენაკებიდან არ გამოდიოდნენ, მხოლოდ  შაბათ-კვირას იკრიბებოდნენ ტაძარში წირვა-ლოცვისთვის. ცხოვრობდნენ განდეგილური წესით. ასევე ცნობილია, რომ მათ გააჩნდათ გარკვეული ნაკვეთები.  ეს ნაკვეთები ცნობილია "ბერთა ყანების" სახელით. ვისაც სურვილი ჰქონდა ამ მიწას ამუშავებდნენ, ხეხილი ჰქონდათ გაშენებული და ცდილობდნენ საკუთარი შრომით შეექმნათ მონასტერში სათანადო პირობები.  ერთი პერიოდი ვანის ქვაბები გურგენიძეთა საგვარეულო მონასტერი იყო. წუნდის ტაძარიც გურგენიძეთა აღდგენილია. ამ ფეოდალური გვარის წარმომადგენლები   დიდი სარწმუნოებით და ეკლესიის მიმართ  ერთგულებით გამოირჩეოდნენ. 

KARIBCHE

ბევრი კეთილი საქმეები აქვთ გაკეთებული.. ბერებს არ უწევდათ ლუკმა-პურისთვის სხვაგან გასვლა ან მასზე ზრუნვა. მათი ერთადერთი დანიშნულება  ლოცვა იყო, რომელსაც ძალიან დიდ დროს უთმობდა. თავისუფალ დროს ბერები რა თქმა უნდა შრომობდნენ. ბერისთვის და ბერმონაზვნისთვის, მონასტერში მცხოვრებისთვის ლოცვა და შრომა  ძალიან აქტიური ცხოვრების წესია. ჯერ ვლოცულობთ, მერე ვშრომობთ და  ამ შრომის ფასად ნაყოფსაც ვიღებთ. ადამიანი რომ შრომობს, ეს უკვე მის სულიერებასაც უწყობს ხელს. ფიზიკური შრომით სულიერი მდგომარეობაც ჯანსაღდება.

-მამაო, რამდენი წელია, რაც ვანის ქვაბებში განახლდა სამონასტრო ცხოვრება?
- მეუფე თეოდორეს ლოცვა-კურთხევით დაახლოებით წელიწად ნახევარია რაც ვარძიის მონასტერს გამოეყო ძმობის ნაწილი და ამოქმედდა ვანის ქვაბების მამათა მონასტერი. . ვიდრე ვანის ქვაბებში სამონასტრო ცხოვრება აღდგებოდა  მხოლოდ  წირვა-ლოცვას ვატარებდით. გვინდოდა მონასტერი ამოქმედებულიყო, მაგრამ ძალიან რთული ცხოვრებისეული პირობების გამო ერთგვარი თავშეკავება გვქონდა გამომუშავებული, არავის სურდა აქ წამოსვლა, მოღვაწეობა და ყველაფრის ნულიდან დაწყება. გარდა ამისა, იყო სულიერი მომენტი. საკუთარი ნებით ჩვენ, ბერები არ ვცდილობთ გარკვეული ღვაწლის ზიდვას, თუნდაც, გადავიდეთ ერთი ადგილიდან მეორე  ადგილას და ამ გზით ვიღვაწოთ. მეუფე თეოდორემ გვაკურთხ,ა რომ ვანის ქვაბებში სამონასტრო ცხოვრება ამოქმედებულიყო. ვიდრე მეუფე თეოდორე  ვანის ქვაბების მამათა მონასტრის წინმაძღვრად მაკურთხებდა,  ვარძიის მონასტრის მღვდელმონაზონი ვიყავი. ვარძიიდან წამომყვა ორი კაბოსანი მორჩილი და დავიწყეთ მონასტრული ცხოვრება.  ვცდილობთ  ფიზიკურად ვიშრომოთ, ვქმნით ტერასებს, სადაც მიწა დაიყრება. აქ მიწის ნაკლებობაა. ყველაფრით სხვაზე დამოკიდებულები არ ვართ, მაგრამ მონასტერი ძირითადად შემოწირულობებით ცხოვრობს.

KARIBCHE

ტიპიკონი ასეთია: დილით 6 საათზე ვიწყებთ  ცისკრის ლოცვას. დაახლოებით ორი საათი გრძელდება. 11 ნახევარზე პირველი ტრაპეზი გვაქვს. შემდეგ უკვე იწყება მორჩილების პერიოდი. ვისაც რა შეუძლია, ზოგი ჯვარს კვეთს, ზოგი სკვნილს ქსოვს, ვისაც მეტი ფიზიკური შესაძლებლობა აქვს, მიწასთან მუშაობს და ამგვარად გადის დღე, ვიდრე არ მოვა შემდეგი ტრაპეზის დრო. 5-ის ნახევარზე მეორე ტრაპეზი გვაქვს და ამასობაში მოდის საღამოს ლოცვის დრო. 6 საათზე გვეწყება საღამოს ლოცვა. ამის შემდეგ ვნაწილდებით სენაკებში, სადაც ყველა პირად კანონს ასრულებს, ან ლოცულობს, ან წიგნს კითხულობს ან იმავე ხელსაქმეს აკეთებს. ერთი შეხედვით  ყოველი დღე თითქოს ერთფეროვანია, მაგრამ სულიერი ჩაღრმავების შედეგად არცერთი დღე ერთმანეთს არ ჰგავს და ყოველი დღე ახალია ჩვენთვის.
ღმერთმა დაგლოცოთ, გაგაძლიეროთ.


ბეჭდვაელფოსტა
13.09. 2014
დათო
ისტორიულ დოკუმენტებში ვანის ქვაბები ჯავახეთს ეკუთვნის და არა მესხეთს. გთხოვთ გადახედოთ. თქვენი აზრით ვარძია რომელს ეკუთვნის? ის ხომ ვანის ქვაბების მომდევნო მონასტერია?
22.08. 2014
giorgi
vanis qvabebi javaxetshi ar aris es mesxetia daukvirdit ras weert
სხვა სიახლეები
07.04.2024
ნაზარეთის ბერძნული მართლმადიდებლური ეკლესია აშენებულია იმ წმინდა წყაროსთან, სადაც მოხდა მთავარანგელოზ გაბრიელისაგან ღვთისმშობლის ხარება:
09.01.2024
თბილისის ვარკეთილის ღვთისმშობლის ხარების ეკლესია კეთილი ადამიანების დახმარებით რამდენიმე წლის წინ აიგო
23.11.2023

გიორგობას სარკის წმიდა გიორგის ტაძარში უამრავი მომლოცველი მიდის. ხშირად უშვილოები სთხოვენ შეწევნას და შვილიერება მიემადლებათ.

24.10.2023
შუაქალაქი (შვაქალაქი) არის დასახლებული ადგილი მდინარე ნოღელის მარჯვენა სანაპიროზე.
14.10.2023
სვეტიცხოვლობის დღესასწაულს 1897 წლის  "ცნობის ფურცელი" ამგვარად გადმოგცემს:
06.09.2023
თბილისის სამხრეთ დასავლეთით, მდინარე ვერეს ხეობაში ტყით მოსილ მთათა წიაღს შეჰფარებია ამა სოფლის ხმაურსა და ამაოებას განრიდებული
25.08.2023
ბატონი პაატა ქურდოვანიძე მოგვითხრობს თეკლათის დედათა მონასტრის დედათა განსაცდელებზე:
25.08.2023
წმინდა ალექსანდრეს (ოქროპირიძე) გარდაცვალების შემდეგ, 1907 წლის დეკემბერში, შიომღვიმის მონასტრის წინამძღვრობა მისმა ძმისშვილმა,
25.08.2023
შემოვიდნენ ბოლშევიკები საქართველოში და დაიწყო ღვთისმსახურთა სასტიკი დევნა, რომელიც მას შემდეგ გაძლიერდა,
12.07.2023
XI საუკუნის მესამე ფუძემდებელი ძეგლი, რომელშიაც ეპოქის სტილმა აგრეთვე მკაფიო გამოხატულება ჰპოვა - მცხეთის საკათალიკოსო ტაძარი სვეტიცხოველია
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
რომის იმპერიაში პირველი დიდი დევნა ქრისტიანებზე ნერონის დროს აღიძრა, ხოლო უკანასკნელი, მეათე - დიოკლეტიანესა და მის მემკვიდრეთა ხანაში.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat