"მომიხსენე მე, უფალო", რომელმაც დაგივიწყე შენ
"მომიხსენე მე, უფალო", რომელმაც დაგივიწყე შენ
"მომიხსენე მე, უფალო, სასუფეველსა შენსა, ოდეს მოხვიდე სუფევითა შენითა" - საოცრება, საგანძური, კადნიერება სიმდაბლისა, სიტყვები, რომლებშიც შედუღებულია რწმენა და სასოება მაცხოვრისადმი , სიმამაცე ჭეშმარიტი სინანულისა და მადლმოსილი ღირსება შეცნობილი უღირსი, ავაზაკური ცხოვრებისა; სამოთხეში შელახული ხატება და ჯოჯოხეთისეული ყოფიდან აღდგენა, დაბრუნება მისი; არათუ თავის მართლება ადამში, არამედ აღსარებით განმართლება ქრისტეში.

"მომიხსენე მე, უფალო", რომელმაც დაგივიწყე, არათუ მხოლოდ ადამში, ჩემი პიროვნული ცხოვრებითაც უარი ვთქვი შენზე. "მომიხსენე მე, უფალო", არა ჩემი ავაზაკური სიცოცხლით, არამედ მასში და მისით მომკვდარი საუკუნოდ მაცხოვნე. "მომიხსენე მე, უფალო", რომელმაც ჯვარს გაცვი, მაგრამ შენთან ერთად ჯვარცმული აღგიარებ შენ. "მომიხსენე მე, უფალო, სასუფეველსა შენსა", რამეთუ შენ ხარ და შენშია სიცოცხლე და უკვდავება, სიმართლით მსაჯულო, შემიწყალე მე არათუ ამ სოფელში, არამედ შენში მაცოცხლე სამარადისოდ.

კაცობრიობა თავისი ცოდვებით, გარყვნილებითა და დაცემულობით "ავაზაკია" უფლის წინაშე და ხშირად არა მონანული, უფლის მარჯვნივ ჯარცმული ავაზაკის მსგავსი, არამედ ბრმა, უსმართლო, უმოწყალო და უგუნური, როგორც ჯვარცმული ღმერთკაცის მარცხნივ მყოფი ავაზაკი, რომელიც სიკვდილის სარეცელზე მიჯაჭვული კვლავ მიწიერსა და წარმავალს მიელტვოდა. უფალი არათუ ახლოა თითოეულ ადამიანთან, არამედ ყოველ მათგანშია. ცხონება, სასუფეველი ყველასთვისაა, მაგრამ, სამწუხაროდ, ყველას სული და გული არაა მისთვის. ერთი დღეც რომ გრძელდებოდეს ჩვენი სიცოცხლე, ჭუჭყისგან თავისუფალი მაინც ვერ ვიქნებოდით, როგორც ბრძანებს მართალი იობი, მაგრამ ჭეშმარიტი სინანულის, საკუთარი უღირსების წუთიერი განცდაც კი საკმარისია, რომ მთელი განვლილი ცხოვრების ტალახი ჩამოირეცხო. არათუ თავის მართლება, კეთილის ხსოვნა და სიქადული უფლის წინაშე, არამედ მართალი მეზვერის მდაბალი სიტყვებია თავის თავში უკვდავებისა და ცხონების დამტევი.

"ღმერთო, მილხინე მე ცოდვილსა ამას და შემიწყალე" - ნუთუ მონანულ ავაზაკსა და მეზვერეს მიწიერი ცხოვრების მანძილზე სიკეთე არ ექნებოდათ აღსრულებული? ნუთუ ამ ძვირფასი სიტყვების სულიდან ამომფრქვევლებს არასოდეს უფიქრიათ ღმერთზე? მაგრამ ერთიც და მეორეც, ღვთის წმინდა სახელის წინაშე წარმდგარნი, ცოდვისა და უსამართლობის გარდა, ვერაფერს გრძნობენ, რითაც შეცნობილი აქვთ ყველაზე მთავარი, რთული და დიადი - საკუთარი თავი, რაც უწყვეტი ჯაჭვივით შედუღებული, შესისხლხორცებულია უფლის ცოდნასა და შემეცნებასთან. "ღმერთო, მილხინე მე ცოდვილსა ამას და შემიწყალე" და "მომიხსენე მე, უფალო, სასუფეველსა შენსა, ოდეს მოხვიდე სუფევითა შენითა" - ლოცვის მაგალითი, სიქადული თითოეული ქრისტიანისა, რასაც საძირკვლად რწმენის სიმდაბლე უძევს, უძლურებაში შეცნობილი ძლიერება ღვთისა, სიკვდილისა და ამაოების გზაზე სინანულით შეგრძნება მარადიული სიკვდილისა.

კაცთა მოდგმა სამოთხეშივე დაეცა არა მხოლოდ ცოდვით, არამედ, რაც მთავარია, მისი დაფარვითა და უნანელობით. ცოდვილი (მონანული) ცხონდება, უნანელი კი ვერასდროს, რადგან მხოლოდ "განცდა თვისთა ცოდვათა" შობს ჭეშმარიტ ნაყოფს სინანულისას, რაც ღმერთთან ერთობისა და სასუფევლის მომასწავებელია.

წმინდა სამებამ ინებოს, ყოველი ადამიანი ღირსი გახდეს ღვთის ტკბილი მზერის ხილვისა, უფლის მისკენ მოხედვისა და მონანული ავაზაკის მსგავსად მაცხოვრის მაცოცხლებელი სიტყვების მოსმენისა: "აღგითქვამ შენ - დღეს ჩემთანა იყო სამოთხეში", - რადგან ერთია ის, რომელშიც და რომლითაც არის სიცოცხლე, სასუფეველი და ნეტარება - მამა, ძე და სულიწმინდა აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ!
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
17.11.2021
გაზეთში "ბახტრიონი" (1922,N20) ალექსანდრე ლეონიძე დიმიტრი ყიფიანის სტავროპოლში ყოფნის პერიოდს ამგვარად აღწერს:
01.11.2021

აწ და მარადის მხურვალედ ვევედრები ყოვლადწმიდა სამებას, რათა მან ყოვლისშემძლებელმან,

21.03.2020
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):
სულიერად აზროვნების, მოვლენების სულიერად ხედვის
31.12.2019
თეოლოგი გიორგი თოდუა, პროექტის - "ბიბლია განმარტებებით" კონსულტანტი:
"ფს. 22.6-ის ("წყალობაი შენი, უფალო,
19.12.2019
თა­მარ მა­მა­ცაშ­ვი­ლი - "ბიბ­ლი­ის გან­მარ­ტე­ბე­ბის" პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რი და მთა­ვა­რი რე­დაქ­ტო­რია და ჩვენ მას ვთხო­ვეთ ნა­წყვე­ტე­ბის შე­სა­ხებ ესა­უბ­რა.
31.07.2019
გამარჯობა, ჩვენო მამაო. მთელი ფერეიდნელ ქართველებისგან მოგესალმებით და გიკითხავთ.
12.04.2019
დედა იოანა (სამანიშვილი) მეუფე ანტონის ყოფილი მეუღლეა. გთავაზობთ წერილს, რომელიც მან რუსთავი 2-ის ცილსმწამებლური სიუჟეტის საპასუხოდ დაწერა:
25.02.2019
ბერი ერმოლაოსი (ჭეჟია):

ათონზე ბერული ცხოვრების ორი ფორმაა, ბერთა ნაწილი მონასტრებში ცხოვრობს,
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ელიაობა დღე თენდებოდა - 19 ივლისი (2 აგვისტო ახალი სტილით). კურსკელ ვაჭარს, კეთილმორწმუნე ქრისტიანს ისიდორე მოშნინს და მის მეუღლეს აღათიას ქალ-ვაჟის, პარასკევასა და ალექსის შემდეგ მესამე შვილი შეეძინათ.

istanbul evden eve nakliyat fabrika taşımacılığı eşya depolama ofis taşıma bostancı nakliyat skdar nakliyat ehirler aras nakliyat ehirler aras nakliyat cretleri ehirler aras nakliyat transfernakliyat.com.tr eya depolama sex shop

restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır guvencehd.org heceder.org trke casino 30 tl deneme bonusu aviator oyunu betexper Deneme bonusu veren siteler heceder.org