როდის იწყება შეგრძნება საკუთარი დაცემულობისა? მაშინ, როდესაც აღარ გვსურს ცოდვის ვაკეზე სიარული და მზერას მაცოცხლებელი, განმწმენდელი უფლის სიმაღლისაკენ მივაპყრობთ
როდის იწყება შეგრძნება საკუთარი დაცემულობისა? მაშინ, როდესაც აღარ გვსურს ცოდვის ვაკეზე სიარული და მზერას მაცოცხლებელი, განმწმენდელი უფლის სიმაღლისაკენ მივაპყრობთ
ვაკე ზედაპირზე მოსიარულე ვერ გრძნობს საკუთარი სხეულის სიმძიმეს, მაგრამ როდესაც ციცაბო კლდეზე დაიწყებს ცოცვას, აღმასვლას, მაშინვე იგრძნობს თავისი სხეულის მასას. მოწყდე, გადმოვარდე მთის სიმაღლიდან ძალზე იოლია. ამისთვის ხელის გაშვებაც კი საკმარისია, მაგრამ ახვიდე მის მწვერვალზე, ძალზე რთული და სახიფათო საქმეა, ამას უდიდესი შინაგანი ენერგია, სიფრთხილე, ძალთა კონცენტრაცია და ყურადღება სჭირდება. აუცილებელია მთელი შინაგანი ენერგია გადანაწილდეს სხეულის თითოეულ ასოზე, რადგან საყრდენი მთამსვლელისთვის არ შეიძლება იყოს მხოლოდ ერთი რომელიმე წერტილი, ასეთ შემთხვევაში იკარგება სიმსუბუქე, ჰაეროვნება და მეტად და მეტად იზრდება საფრთხე დაღუპვისა. თუკი სიცოცხლის შესანარჩუნებლად სხეულის ასეთი სიფრთხილეა საჭირო, მაშინ რაღა უნდა ვთქვათ სულზე, რომელიც უხილავი, დაუსრულებელი სიმაღლისკენაა მოწოდებული, უფლისმიერ წმინდა მთაზე უნდა მიიწევდეს წუთისწუთობით. თუ სიმსუბუქე და ჰაეროვნება სხეულისთვისაცაა საჭირო, მაშ, რამდენად მეტად ესაჭიროება იგი სულს, რომელიც თავისი ბუნებითაა ამგვარი. მონური ვნებებით სავსე ცოდვილი ცხოვრება შეიძლება შევადაროთ ვაკეს - უგრძნობელობას, როდესაც ადამიანი ვერ გრძნობს სულის სიტლანქეს, სიუხეშეს, ცოდვით დამძიმებას, რადგან ქვედაზიდულია მისი ყოფიერება და ათასგვარი სიბინძურით განოყიერებულ ნიადაგზეა დაფუძნებული. მისთვის საყრენი მხოლოდ ცოდვაა, რაც თავისთავად ართმევს მას დაზიანებული ცხოვრების აღქმისა და შეგრძნების უნარს. როდის იწყება შეგრძნება საკუთარი დაცემულობისა? როდის გვაწუხებს ჩვენი უსახური ყოფა? მაშინ, როდესაც აღარ გვსურს ცოდვის ვაკეზე სიარული და მზერას მაცოცხლებელი, განმწმენდელი უფლის სიმაღლისაკენ მივაპყრობთ. საყრდენი ჩვენთვის აღარ არის მიწა, რასაც აქამდე ვებჯინებოდით, ნელ-ნელა ვშორდებით მას და ხელმოსაჭიდი ჩვენთვის სათნოებები და სიკეთენი ხდება. "ვინ აღვიდეს მთასა უფლისასა, ანუ ვინ დადგეს ადგილსა წმიდასა მისსა?" - ბრძანებს და თან კითხვას სვამს წინასწარმეტყველი დავითი და თავადვე პასუხობს: "უბრალოი ხელითა და წმინდაი გულითა" (ფს. 23,3-4). უბრალოება და სიწმინდე სიმსუბუქეა, სიფაქიზეა სულისა. უბრალოება თავისუფლებაა, სულის გათავისუფლებაა ამპარტავნებით ნაშობი ცოდვისმიერი სიმძიმისაგან, ტვირთისაგან და შესაბამისად სულიწმინდისეული მადლითაა აღვსილი იგი. უბრალოება ამსუბუქებს, სიწმინდე კი უფლისკენ გზას უკაფავს სულს.

უფლის მთა, მასზე ასასვლელი საფეხურები ყოველ ჩვენგანშია, უბრალოდ აუცილებელია რწმენით, ღვთის შემწეობით, მასზე ვედრებითა და მინდობით ამოვიცნოთ იგი საკუთარ თავში. სიწმინდისა და უბრალოების გზით შევეცადოთ მივაღწიოთ სიმსუბუქეს, სიფაქიზეს ჩვენი ცოდვით დამძიმებული სულებისა, რათა გაგვიადვილდეს საღვთო მწვერვალისკენ სვლა.

ადამიანი თავისი არსებობით შინაგანი ტაძრის მშენებლობისთვისაა მოწოდებული. აღმშენებლობა გულისხმობს, მოიცავს ზეაღსვლას, სწრაფვას წმინდა, სათნო ცხოვრებისკენ, ყოველივე ეს კი უფალშია თავმოყრილი. ძალზე მცირეა ამქვეყნიური სიცოცხლის დრო, მაგრამ სრულიად საკმარისი როგორც უფლის ერთგულებისთვის, ასევე მისი ღალატისთვის. რაში მდგომარეობს და რაში ვლინდება ერთგულება ღვთისა, რა არის რწმენა უფლისა, მეტყველება სათნოებისა? სად არის ის უხილავი ტაძარი, რომელშიც იდიდება, ხოტბა ესხმება უფალს და რომელიც აღმატებულად ძვირფასია ღვთისთვის, ვიდრე ქვით ნაშენი ტაძარი? მრავალი ქვის ტაძარი შეიძლება ააშენო და გუმბათი გადახურო, მაგრამ საკუთარი სულისმიერი, შინაგანი ტაძრის ასაშენებლად "კენჭიც" ვერ დადო.

წუთისოფელი, დავით მეფსალმუნის სიტყვებით, საუფლო კარავია, დროებითი სამყოფელია ღვთის მორწმუნე სულისა, რაც მარადიულ სამყოფელში დასამკვიდრებლად ამზადებს მას. "დამკვიდრებად ჩემდა სახლსა უფლისასა ყოველთა დღეთა ცხოვრებისა ჩემისათა" (ფს. 26,4). შესანიშნავად გამოხატავს დიდი მეფე ამ ორი სიტყვით ადამიანის დროებით და მარადიულ სამყოფელს - "სახლი და კარავი". "გარე მოვადეგ და შევწირე კარავსა შინა მისსა მსხუერპლი ქებისა და ღაღადებისა" (ფს. 26,6). ამ ორი სამყოფელის კავშირი და ერთობა უფალშია და უფლითაა განპირობებული. ღვთის მადიდებელი კარავში დავანებული სული აუცილებლად დამკვიდრდება რწმენის მყარ, ქრისტესმიერ კლდეზე.

შორეულ გზაზე მავალი მგზავრის მსგავსად ჩვენც შეიძლება ზომიერებით დავზოგოთ სულისმიერი ძალები, განვაახლოთ იგი მაცოცხლებელი ზიარებით. აუცილებელია შესვენებაც საკუთარ თავზე დაკვირვებით და არამც და არამც მომაკვდინებელი მოდუნება, რაც ღვთივსათნო ცხოვრებიდან უკან სვლის საწინდარია. გონიერებით ვკვებოთ სიფრთხილე და ყურადღება, რომ არ მოვწყდეთ ერთადერთ ნათელს ქვეყნიერებისას, მიუწვდომელ მწვერვალს სიცოცხლისას და მასაზრდოებელ დაულეველ წყაროს სიყვარულისას - მამას, ძეს და სულიწმინდას, რომლის დიდებას და სუფევას არა აქვს დასასრული აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
30.09.2023
1 ივლისს სხვანაირი მზე ამოგვიბრწყინდა... (შეპირებული წერილი შვილს)
07.06.2023


ვუძ­ღვნი მო­მა­ვალ თაო­ბას სიფ­რთხი­ლი­სა და სიფ­ხიზ­ლის­თვის!


ასე­ვე ვუძ­ღვნი ჩემს მოძ­ღვარს, მეუ­ფე და­ვით ალა­ვერ­დელს,


მად­ლიე­რე­ბით და შენ­დო­ბის თხოვ­ნით!


24 მაი­სი მეუ­ფე და­ვი­თის ეპის­კო­პო­სად ხელ­დას­ხმის დღეა.

31.01.2023
("ცანი ღაღადებენ ღმერთის დიდებას, და მისთა ხელთა ნამოქმედარს გვამცნობს სამყარო" (ფს.18: 2))

წმ. ალექსი შუშანია1 დაიბადა 1852 წლის 23 სექტემბერს,
17.11.2021
გაზეთში "ბახტრიონი" (1922,N20) ალექსანდრე ლეონიძე დიმიტრი ყიფიანის სტავროპოლში ყოფნის პერიოდს ამგვარად აღწერს:
01.11.2021

აწ და მარადის მხურვალედ ვევედრები ყოვლადწმიდა სამებას, რათა მან ყოვლისშემძლებელმან,

21.03.2020
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):
სულიერად აზროვნების, მოვლენების სულიერად ხედვის
31.12.2019
თეოლოგი გიორგი თოდუა, პროექტის - "ბიბლია განმარტებებით" კონსულტანტი:
"ფს. 22.6-ის ("წყალობაი შენი, უფალო,
19.12.2019
თა­მარ მა­მა­ცაშ­ვი­ლი - "ბიბ­ლი­ის გან­მარ­ტე­ბე­ბის" პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რი და მთა­ვა­რი რე­დაქ­ტო­რია და ჩვენ მას ვთხო­ვეთ ნა­წყვე­ტე­ბის შე­სა­ხებ ესა­უბ­რა.
31.07.2019
გამარჯობა, ჩვენო მამაო. მთელი ფერეიდნელ ქართველებისგან მოგესალმებით და გიკითხავთ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
მთავარანგელოზები
მთავარანგელოზ მიქაელისა და სხვათა უხორცოთა ზეცისა ძალთა - გაბრიელისა, რაფაელისა, ურიელისა, სელაფიელისა, ეგუდიელისა, ვარახიელისა და იერომიელის კრების აღნიშვნა IV საუკუნეში, ლაოდიკიის ადგილობრივ კრებაზე გადაწყდა

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat