შიში უფლისა განგვამტკიცებს მოყვასის სიყვარულში, შიში ადამიანისა კი სიძულვილით აღგვავსებს
შიში უფლისა განგვამტკიცებს მოყვასის სიყვარულში, შიში ადამიანისა კი სიძულვილით აღგვავსებს
შიშის გრძნობა ყოველ ჩვენგანში ბუდობს, მაგრამ როგორ გამოვიყენებთ, საით მივმართავთ მას, ეს ჩვენს თავისუფალ ნებასა და გონიერებაზეა დამოკიდებული.

როდის გაჩნდა შიში? ედემის ბაღშიც არსებობდა ადამსა და ევაში თუ სამოთხის დაკარგვის შემდეგ წარმოიშვა?

პირველ ადამიანებს ღვთის შიში რომ ჰქონოდათ, შესაძლოა, ასე სწრაფად ვერ ეცდუნებინა ეშმაკს. მათ სამოთხეში ყოფნისას არ უხილავთ უფლის ძალმოსილება, ამიტომაც მათში არ არსებობდა ღვთის შიში. შიშის პირველი ელემენტები ჩნდება შეცოდების შემდეგ, როცა ადამი და ევა აკრძალული ხილის ნაყოფს იგემებენ, თავისუფალ ნებას ღვთის მცნების წინააღმდეგ წარმართავენ და მარხვას დაარღვევენ.

სამოთხიდან გამოდევნილებს უფალი სასჯელს უწესებს, და სწორედ მაშინ უჩნდება ადამიანს შიში ღვთისა - ყოვლადძლიერი შემოქმედის ხელის ხილვის შემდგომ. ეს ის შიშია, რომელმაც უნდა დაიცვას ის შემდგომი დაცემისგან: თუ შესცოდავს, უფალი სასჯელს დაუმძიმებს. ამრიგად, შიშის განცდა იმისთვის გვეძლევა, რომ გვეშინოდეს საკუთარი ცოდვების გამო მიღებული სასჯელისა.

"შიში უფლისა - წყარო ცხოვრებისა და ყვის მოქცევაი საფრთხისაგან სიკუდილისა" - "იგავთა წიგნის" ეს სიტყვები სიკვდილში სულიერ, მარადიულ სიკვდილს ანუ ჯოჯოხეთს გულისხმობს. "შიში უფლისაი - სწავლულებაი და სიბრძნე, და მთავრობაი დიდებისა მოიგოს მან" - აქ კი "იგავთა წიგნი" ღვთისმოშიშებას სიბრძნეს უწოდებს. ჭეშმარიტად ბრძენია ის ადამიანი, რომელსაც ღვთის შიში აქვს და ცდას არ აკლებს, რომ თავისი ცოდვებით არ განარისხოს ყოვლისშემძლე შემოქმედი, იცხოვროს უფლის მცებების მიხედვით, რათა ამქვეყნიური ცხოვრების შედეგად ცათა სასუფეველი დაიმკვიდროს. იქვე ამოვიკითხავთ: "შიშსა უფლისასა არს სასოებაი ძლიერი" - სასოება ცხონებისა, მარადიულ ნეტარებაში დამკვიდრებისა.

ღვთისმოშიშება სიკეთის ქმნისკენ გვიბიძგებს. ის ფარია, რომელიც ერთგულად გვიცავს მომხდური მტრის - ეშმაკის მანქანებისგან. თუკი გონიერება გვაქვს, ვცდილობთ, არ განვიკითხოთ, რადგან გვსმენია თვით განკაცებული ძე ღვთისასგან - თუ განვიკითხავთ მოყვასს, ჩვენც განვიკითხებით; რომელი საწყაულითაც მივუწყავთ სხვას, იმავეთი მოგვეწყვება ღვთისგან; თუკი გულმოწყალენი ვიქნებით ადამიანთა მიმართ, უფალიც შეგვიწყალებს დიდითა წყალობითა თვისითა. როგორც ვხედავთ, ღვთის შიში მოყვასის სიყვარულს ბადებს და ჩვენც აღარ ვაყოვნებთ სიკეთის ქმნას. მუდამ გვახსოვს ჩვენი მაცხოვრის იესო ქრისტეს სიტყვები: ნუ გაუკეთებ სხვას იმას, რაც არ გინდა, რომ შენ გაგიკეთონ. ვცდილობთ, ზიანი არ მივაყენოთ მოყვასს, არ მოვპაროთ, არ მოვატყუოთ, ცილი არ დავწამოთ, შეურაცხყოფა არ მივაყენოთ და სიყვარულით მოვეპყროთ მაშინაც კი, როცა ის დაგვაზარალებს, რადგან გვწამს, რომ გულთამხილველი უფალი ყველაფერს ხედავს და თითოეულ ჩვენგანს საკადრისს მოგვაგებს. ღმერთი ხომ ყოვლადსამართლიანია. ასე ნელ-ნელა ვხდებით სულგრძელნი და ვსწავლობთ ჭეშმარიტ, უანგარო სიყვარულს მოყვასისას. სიყვარული კი ანი და ჰოეა მართლმადიდებლობისა.

მაგრამ, საუბედუროდ, შიშის გრძნობას ხშირად არასწორად მივმართავთ, როცა ადამიანის გვეშინია. ერთი წუთით ბავშვობაში დავბრუნდეთ და გავიხსენოთ ის პიროვნება, ვისიც გვეშინოდა. კიდევ რას ვგრძნობდით მის მიმართ? დამეთანხმებით, რომ ის ადამიანი გვძულდა, მისი დანახვაც კი არ გვინდოდა! ახლაც, თუკი ვინმესი გვეშინია, მის მიმართ სიძულვილიც გვამოძრავებს. სიძულვილი კი მშობელია ყველანაირი ბოროტი განზრახვისა, უარყოფითად განგვაწყობს ადამიანის მიმართ და გულში ღვარძლს გვითესავს. ეს ღვარძლი ნელ-ნელა მრავლდება და საქმედ გარდაიქმნება. ამიტომაც უნდა ვიფხიზლოთ და როგორც კი შევნიშნავთ, რომ ვინმესი გვეშინია, აღსარებაში ვაღიაროთ, რათა ამ შიშმა არ შვას სიძულვილი. შესაძლოა, პირველმა აღიარებამ სრულიად ვერ გაგვათავისუფლოს ამ ცოდვისგან, ამიტომ ვეცადოთ, ხშირად ვთქვათ აღსარება, რათა სრული კურნება მივიღოთ ყოვლადმოწყალე ღვთისგან, რომ ვერ მოგვერიოს ეშმაკი.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
30.09.2023
1 ივლისს სხვანაირი მზე ამოგვიბრწყინდა... (შეპირებული წერილი შვილს)
07.06.2023


ვუძ­ღვნი მო­მა­ვალ თაო­ბას სიფ­რთხი­ლი­სა და სიფ­ხიზ­ლის­თვის!


ასე­ვე ვუძ­ღვნი ჩემს მოძ­ღვარს, მეუ­ფე და­ვით ალა­ვერ­დელს,


მად­ლიე­რე­ბით და შენ­დო­ბის თხოვ­ნით!


24 მაი­სი მეუ­ფე და­ვი­თის ეპის­კო­პო­სად ხელ­დას­ხმის დღეა.

31.01.2023
("ცანი ღაღადებენ ღმერთის დიდებას, და მისთა ხელთა ნამოქმედარს გვამცნობს სამყარო" (ფს.18: 2))

წმ. ალექსი შუშანია1 დაიბადა 1852 წლის 23 სექტემბერს,
17.11.2021
გაზეთში "ბახტრიონი" (1922,N20) ალექსანდრე ლეონიძე დიმიტრი ყიფიანის სტავროპოლში ყოფნის პერიოდს ამგვარად აღწერს:
01.11.2021

აწ და მარადის მხურვალედ ვევედრები ყოვლადწმიდა სამებას, რათა მან ყოვლისშემძლებელმან,

21.03.2020
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):
სულიერად აზროვნების, მოვლენების სულიერად ხედვის
31.12.2019
თეოლოგი გიორგი თოდუა, პროექტის - "ბიბლია განმარტებებით" კონსულტანტი:
"ფს. 22.6-ის ("წყალობაი შენი, უფალო,
19.12.2019
თა­მარ მა­მა­ცაშ­ვი­ლი - "ბიბ­ლი­ის გან­მარ­ტე­ბე­ბის" პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რი და მთა­ვა­რი რე­დაქ­ტო­რია და ჩვენ მას ვთხო­ვეთ ნა­წყვე­ტე­ბის შე­სა­ხებ ესა­უბ­რა.
31.07.2019
გამარჯობა, ჩვენო მამაო. მთელი ფერეიდნელ ქართველებისგან მოგესალმებით და გიკითხავთ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
მთავარანგელოზები
მთავარანგელოზ მიქაელისა და სხვათა უხორცოთა ზეცისა ძალთა - გაბრიელისა, რაფაელისა, ურიელისა, სელაფიელისა, ეგუდიელისა, ვარახიელისა და იერომიელის კრების აღნიშვნა IV საუკუნეში, ლაოდიკიის ადგილობრივ კრებაზე გადაწყდა

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat