"იყავნ ნება შენი"
"იყავნ ნება შენი"
საუფლო ლოცვაში, „მამაო ჩვენო", ვამბობთ: "იყავნ ნება შენი, ვითარცა ცათა შინა, ეგრეცა ქვეყანასა ზედა". ჩვენ მივმართავთ უფალს, ვთხოვთ, იყოს მისი ნება, მაგრამ ამას მხოლოდ სიტყვებით ვამბობთ; სინამდვილეში კი საკუთარ ნებას მივდევთ. საერთოდ, არსებობს სამი ნება - ღვთის, რომელიც მაცხოვნებელია, ბოროტი სულის, რომელიც წარმწყმედელია და ადამიანის თავისუფალი ნება. ადამიანი რომელ ნებასთან მოინდომებს თანხვედრას, ისე წარიმართება მისი ცხოვრება. ნება ღვთისა და ნება ადამიანისა ხშირ შემთხვევაში ერთმანეთისაგან განსხვავდება. ღვთის ნება ერთობაშია სიბრძნესთან, ჭეშმარიტებასთან, სიყვარულთან, მოწყალებასთან. ხოლო ადამიანის თავისუფალი ნება, სამწუხაროდ, ხშირად ემსახურება ეგოისტურ მიზნებს. ის არ ითვალისწინებს მოყვასის მდგომარეობას, უფრო სწორად, ვერ ითვალისწინებს, რადგან ადამიანი მოაკლდა სიყვარულს და, ამდენად, ვერ იტევს სხვა ადამიანების საფიქრალს. ადამიანის ნება თავისუფალია, მაგრამ მან ეს თავისუფლება ცოდვისთვის არ უნდა გამოიყენოს.

"იყავნ ნება შენი, ვითარცა ცათა შინა, ეგრეცა ქუეყანასა ზედა" - ამ სიტყვებით ვთხოვთ ღმერთს, რომ ჩვენს ცხოვრებაში ყველაფერი უფლის ნების თანახმად კეთდებოდეს. რადგანაც მან, როგორც ყოვლისმცოდნემ, იცის ყოველი ჩვენი საჭიროება. სიტყვებით, "ვითარცა ცათა შინა, ეგრეცა ქვეყანასა ზედა", გვევალება, რომ ღვთის ნება ისევე აღვასრულოთ ქვეყანაზე, როგორც ცათა შინა ასრულებენ ანგელოზები და წმიდანდანები. წმინდა მამათა განმარტებით, ,,ცად" იწოდებიან ზეცის მოქალაქენი. ისინი გულმოდგინედ, წმინდად აღასრულებენ ღმრთის ნებას - მასში საკუთარი ნების შერევნის გარეშე. მათ უკვე აღარ გააჩნიათ საკუთარი ნება. იგი ღვთის ნებასთან გაერთიანდა. მათზე აღსრულდა ის, რასაც მაცხოვარი მამა ღმერთს თავისი მოწაფეებისთვის სთხოვდა, და აგრეთვე ყველა იმისთვის, ვინც მისი მიმდევარი გახდებოდა: "არა ამათთვის (მოციქულებისთვის) ხოლო გკითხავ, არამედ ყოველთათვის, რომელთა ჰრწმენეს სიტყვითა მათითა ჩემდა მომართ; რათა ყოველნი ერთ იყვნენ, ვითარცა შენ, მამაო, ჩემდამო და მე შენდამი, რათა იგინიცა ჩუენ შორის ერთ იყვნენ... რათა იყვნენ ერთ, ვითარცა ჩუენ ერთ ვართ: მე მათ შორის და შენ ჩემ თანა; რათა იყვნენ სრულ ერთობითა" (იოანე 17,20-23). "იყავნ ნება შენი, ვითარცა ცათა შინა, ეგრეცა ქუეყანასა ზედა". "ქუეყანად" იწოდებიან ქრისტიანები. ადამიანური ნების ღვთის ნებასთან სრული შერწყმა - სრულყოფილების მდგომარეობაა, რომელსაც შეიძლება მიაღწიოს მხოლოდ და მხოლოდ ღმრთის გონიერმა ქმნილებამ. ამგვარ სრულყოფილებას ფლობენ ანგელოზები. მაცხოვარმა გვიწყალობა, მოგვცა საშუალება მივწვდეთ იმას, რასაც უწმინდესი ზეციური ძალები ფლობენ. მხოლოდ ღვთის ნებამ შეიძლება განკურნოს ცოდვით დასნეულებული ადამიანური ნება; მხოლოდ ღვთის ნებითა და მისი მეშვეობითაა შესაძლებელი, რომ ადამიანის შემადგენელი ნაწილების (სული, სამშვინველი, სხეული) სურვილები, რომლებსაც მიღებული აქვთ სულ სხვადასხვა, ერთმანეთის საპირისპირო მიმართულება, მიიდრიკონ უთანხმოებიდან თანხმობისკენ, გაერთიანდნენ ერთ სურვილში; მხოლოდ ღმრთის ნების მიერ განცხოველებულ ადამიანურ ნებას შეუძლია, მოსწყდეს მიწას, გადაინაცვლოს ზეცაში. საკუთარი ნება რომ ღვთის ნებას დაუმორჩილო, ამისთვის მორჩილება და თავმდაბლობაა საჭირო. ეს ორი რამ რომ გაგაჩნდეს, აუცილებელია სინანული გქონდეს.

უფალი, ვიდრე ჯვარს აცვამენ, გეთსიმანიის ბაღში განმარტოვდება და ლოცულობს: "მამაო ჩემო, უკუეთუ შესაძლებელ არს, თანამხედინ ჩემგან სასუმელი ესე; ხოლო არა ვითარ მე მნებავს, არამედ ვითარცა შენ" (მთ. 26,39).

ჩვენც ასევე უნდა ვილოცოთ ნებისმიერი განსაცდელის დროს, შევთხოვოთ უფალს, იყოს ნება მისი და არა ჩვენი. როგორც წმინდა მამები ამბობენ, ბედნიერია ის ადამიანი, რომელიც გრძნობს, რა არის ღვთის ნება. ამქვეყნად ჩვენი მთავარი დანიშნულება სწორედ ჩვენი ნებისა და ღვთის ნების თანხვედრა, ანუ სინერგიაა, რათა ღვთის ნების აღმსრულებლები გავხდეთ და მაცხოვართან თანაზიარებით სულიერად გადავრჩეთ.

ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
30.09.2023
1 ივლისს სხვანაირი მზე ამოგვიბრწყინდა... (შეპირებული წერილი შვილს)
07.06.2023


ვუძ­ღვნი მო­მა­ვალ თაო­ბას სიფ­რთხი­ლი­სა და სიფ­ხიზ­ლის­თვის!


ასე­ვე ვუძ­ღვნი ჩემს მოძ­ღვარს, მეუ­ფე და­ვით ალა­ვერ­დელს,


მად­ლიე­რე­ბით და შენ­დო­ბის თხოვ­ნით!


24 მაი­სი მეუ­ფე და­ვი­თის ეპის­კო­პო­სად ხელ­დას­ხმის დღეა.

31.01.2023
("ცანი ღაღადებენ ღმერთის დიდებას, და მისთა ხელთა ნამოქმედარს გვამცნობს სამყარო" (ფს.18: 2))

წმ. ალექსი შუშანია1 დაიბადა 1852 წლის 23 სექტემბერს,
17.11.2021
გაზეთში "ბახტრიონი" (1922,N20) ალექსანდრე ლეონიძე დიმიტრი ყიფიანის სტავროპოლში ყოფნის პერიოდს ამგვარად აღწერს:
01.11.2021

აწ და მარადის მხურვალედ ვევედრები ყოვლადწმიდა სამებას, რათა მან ყოვლისშემძლებელმან,

21.03.2020
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):
სულიერად აზროვნების, მოვლენების სულიერად ხედვის
31.12.2019
თეოლოგი გიორგი თოდუა, პროექტის - "ბიბლია განმარტებებით" კონსულტანტი:
"ფს. 22.6-ის ("წყალობაი შენი, უფალო,
19.12.2019
თა­მარ მა­მა­ცაშ­ვი­ლი - "ბიბ­ლი­ის გან­მარ­ტე­ბე­ბის" პრო­ექ­ტის ავ­ტო­რი და მთა­ვა­რი რე­დაქ­ტო­რია და ჩვენ მას ვთხო­ვეთ ნა­წყვე­ტე­ბის შე­სა­ხებ ესა­უბ­რა.
31.07.2019
გამარჯობა, ჩვენო მამაო. მთელი ფერეიდნელ ქართველებისგან მოგესალმებით და გიკითხავთ.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
რომის იმპერიაში ქრისტიანების პირველი დიდი დევნა ნერონის დროს დაიწყო, ხოლო უკანასკნელი, მეათე - დიოკლეტიანესა და მის მემკვიდრეთა ხანაში.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler