ჰოი, ხელმწიფევ, რად განრისხდები ჭეშმარიტებისთვის.
ჰოი, ხელმწიფევ, რად განრისხდები ჭეშმარიტებისთვის.
ჯავახეთი. VIII საუკუნე. საეკლესიო კრება. გუარამ მამფალმა ბრძანა ეპისკოპოსთა შეკრება, რათა დაემხოთ ქართლის კათოლიკოსი არსენი, რომელიც "კათალიკოზად თანადგომითა და კურთხევითა მცირედთა ეპისკოპოსთაგან" დაიდგინა. გუარამი კრებაზე ძალას ატანდა ეპისკოპოსებს, რის გამოც წმინდა გრიგოლ ხანძთელმა საკადრისად გაკიცხა:

-ჰოი, ხელმწიფევ, რად განრისხდები ჭეშმარიტებისთვის. ესეც იცოდე: პირველთა წმიდათა მამათა შეკრებაზე, ეპისკოპოსთა და მონასტრების წინამძღვართა გვერდით, იყვნენ პირველნი მორწმუნენი მეფენი. ისინი არა თუ მათ სჯულის მოძღვრობას იკადრებდნენ, არამედ მათგან ისწავლიდნენ ღვთის მცნებებსა და "მოწამედ იყვნეს თქმულთა მათთა". წმინდა მოციქულთა და ღირს მღვდელმოძღვართაგან განწესებულ კანონებში "არ არის ნათქვამი, რომ ერისკაცი "ეპისკოპოსთა და წესისა წინამძღვართა მამათა განსაგებელისა მოძღვრებასა" იკადრებდეს; ანდა სიახლეს შემოიღებდეს, თუნდაც "სამართლად საგონებელ იყოს". ეს შჯულისა და მღვდელთმოძღვართა შეურაცხება იქნება.

ამ კრების მამებს გუარამმა ჰკითხა:

-ღვთის წმინდანო, თუ ერისკაცი ვინმე ჩვენი ქვეყნისა, საღმრთო წიგნთა და ენათა მცოდნე, ჩავიდეს იერუსალიმში ან სხვა წმინდა ადგილას და იხილოს სადმე კეთილი წესი, რომელიც ქრისტიანობასაც შვენოდეს და ჩვენ შორისაც არ იყოს, ანდა წმინდა მამათა ნაწერებში ამოიკითხოს და უსწავლელ ხალხს აუწყებდეს, კარგია თუ არა ეს?

ეპისკოპოსებმა განუცხადეს:

-განწესებული ტვირთი ეყოფა ნავს. თუ მოუმატე, დაინთქმება, ხოლო თუ მსუბუქად იქნება, შეიძლება ქართა და ღელვათა წარიტაცონ. შჯულის ტვირთი და წესი ქრისტიანობისა, რომელიც ჩვენს ქვეყანას უპყრია, ძალზე კარგია და ღვთისთვის მოსაწონი და ამისთვის ჩვენ ვართ თავდებნი; ვინც იგი მტკიცედ იპყრას, შეუცვალებლად საქმით ჰყოფდეს და არა სიტყვით ვაჭრობდეს, მან, უფლის სიტყვისმებრ: "ასი წილი აქავე მიიღოს და ცხოვრება საუკუნო დაიმკვიდროს". ჩვენც ვეთანხმებით მამა გრიგოლს და ვიტყვით: თუ ერისკაცმა რაიმე ახალი კეთილი წესი შეიტყოს, უმჯობესია დუმდეს, ვითარცა ბრძანებს იაკობ მოციქული: "ნუ მრავალნი მოძღვრით, ძმანო!" უკეთუ დუმილი არ შეეძლოს, თვითნებურად ნუ იქადაგებს, არამედ თავის ეპისკოპოსს აუწყოს და თუ საჭიროა, მან ასწავლოს თავის სამწყსოს. ხოლო უკეთუ კვლავ "სილაღით წარმდებობდეს" ერისკაცი იგი, "ნაცვლად შესაძინელისა, მაცილობელთა და წინააღმდგომთა თანა დაისაჯოს დიდებით უფლისა მოსვლასა.

ხელმწიფემ მოისმინა და ბრძანა, "ჭეშმარიტად სამართალ არს სულიერი ეგე საბჭოი საღმრთო განგებისაი..."
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
27.05.2020
შაჰ-აბასის მიერ სპარსეთში გადასახლებული ქართველები ასუპასში უნახავს 1627 წელს უცხოელ მოგზაურს, თომას ჰერბერტს. მარტო ასუპასში 40 ათასი კაცი ყოფილა. ამ ხალხს მფარველად ჰყავს წმინდა გიორგი, რომელსაც მოწიწებით თაყვანს სცემენო,
14.05.2020
მირტაზანი ერქვა ადრე ნიკალა ფიროსმანის სოფელს. ეტიმოლოგია აუხსნელია. რაღაც კავშირი აქვს მაზდეანურ ცეცხლის საგზებელთან - ატროშანთან, მცირე ალავერდის საძირკველში რომ ჩამარხეს ქრისტიანებმა.
17.04.2020
(მოწერილი მოსკოვიდამ)
1891 წლის (N5) "ივერიაში" ვკითხულობთ, რომ -
30.12.2019
ახალწლის მიგებებას საქართველოს სამეფო კარზე სერეგი მაკალათია 1923 წლის (N25) გზეთ "ბახტრიონში" ამგვარად აღწერს:
02.12.2019
"ივერიის" ფურცლებიდან ( N199. 1887წ.) ვკითხულობთ, რომ ვარძიის მონასტერი ერთს საუკეთესო და თვალსაჩინო ნაშთს შეადგენს XI-XII საუკუნის დიდებისას.
30.10.2019
ჯავახეთი. VIII საუკუნე. საეკლესიო კრება. გუარამ მამფალმა ბრძანა ეპისკოპოსთა შეკრება, რათა დაემხოთ ქართლის კათოლიკოსი არსენი,
30.10.2019
ანტიოქიის პატრიარქმა მაკარმა მე-17 საუკუნეში იმოგზაურა საქართველოში და ვფიქრობთ, მრავლის მთქმელია მისი მონათხრობი:
30.10.2019
იმერეთი. XIX საუკუნე. წმინდა გაბრიელ ეპისკოპოსს (ქიქოძეს) უამრავ ჭორს უვრცელებდნენ მტრები. ბრალს სდებდნენ - შენდობის წიგნს კითხულობს და ფულს იღებსო.
28.09.2019
-კახეთის მთის კალთის ველზედ, ალაზნის დასავლის მხარეს, არის დიდშენი, ზღუდე-პალატებიანი და გუმბათიანი ეკლესის, რომელსაც ჰქვიან ალავერდი.
11.07.2019
დააბოტებენ ქართულ მიწაზე "მესამე რომის" ჯარისკაცები. უზომოდ დიდია და მძიმე რუსული ჩექმა, ტლანქლანჩიანი. "მატუშკა როსიას" გარდა მათთვის წმინდა არაფერია, ამიტომაც ფიქრობენ, რომ ორთავიანი არწივის ფერხთქვეშ ყველაფერი უნდა გაითელოს.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
914 წელს სომხეთსა და აღმოსავლეთ საქართველოს შემოესია არაბთა ამირა იუსუფ აბუსაჯის ძე (აბულ კასიმი). შემოსევის მიზანი იგივე იყო, რაც არაბთა ადრეული ლაშქრობებისა: ხარკის აკრება და არაბთა პოლიტიკის მოწინააღმდეგეთა დამორჩილება.

istanbul evden eve nakliyat istanbul evden eve nakliyat fabrika taşımacılığı teheccüd namazı nedir cialis viagra satış

restbet restbet tv restbet giriş restbet restbet güncel restbet giriş restbet restbet giriş restizle betpas betpas giriş pasizle betpas betpas giriş pasizle iskambil oyunları rulet nasıl oynanır blackjack nasıl oynanır