რატომაა უცეცხლო ქრისტიანობა დუნე?
რატომაა უცეცხლო ქრისტიანობა დუნე?
გვესაუბრება დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე: "ცეცხლისა მოვედ მოფენად ქვეყანასა ზედა" (ლკ. 12,49) რომელი თქვენგანი იტყვის, რომ კი მოვიდა უფალი ცეცხლისა მოფენად ქვეყანასა ზედა, ოღონდ ეს მე არ მეხებაო?
მე ასე დუნედ უნდა ვიცხოვრო ქრისტიანობაში, დუნე ქრისტიანი უნდა ვიყო. იმიტომ რომ ეს სიტყვები მე არ მეხებაო.
და თუ გეხებათ ეს სიტყვები, მაშინ უფალი აგრძელებს: "ცეცხლისა მოვედ მოფენად ქუეყანასა ზედა და რაიმნებავს, რაითა აწვე აღეგზნას!"-  თითოეულ თქვენთაგანის გულში - აწვე, ეხლავე.

თქვენ გახსოვთ, როცა პავლე მოციქული სარწმუნოებრივ გულმხურვალებაზე საუბრობს, ამბობს: "სულით მდუღარენი იყავითო" (რომაელთა 12:10)

და ეს სიტყვები - მნებავს რათა აწვე აღეგზნას თითოეული თქვენთაგანის გულში - იმას ნიშნავს, რომ ამ საქმეში არ შეიძლება ვიყოთ მოდუნებულნი. უფალი ამბობს: მოვედი რომ ცეცხლი მოვფინო და მე მნებავს, რომ აწვე აღეგზნას, ეს ჩემი ნებააო - უფლის ნებაა, ძე ღმერთის ნებაა.  და მის ამ ნებაში აუცილებელია ჩვენი თანამონაწილეობა.

გახსოვთ  ჩვენი ლოცვის სიტყვები? "უფალო, იყავნ ნება შენი" ეს ნიშანავს, რომ შენ აქტიურობ, "იყავნ ნება შენი"-  ადვილი სათქმელია, მაგრამ გასაკეთებლად ძალიან რთული. შენი ნება ხომ არ გემორჩილება? შენი ნება რომ დაიმორჩილო და უფალს დაუმორჩილო, ამას სჭირდება სწორედ ასკეტური ღვაწლი. ამას სჭირდება, რომ ძალიან აქტიური იყო, რათა შენი ნების დამორჩილება შეძლო. დიდი სულიერი პროცესი უძღვის  წინ იმას, რომ შეძლო, შენი ნება დაიჭირო და ღმერთს დაუმორჩილო, ამაში ვლინდება ჩვენი აქტიურობა, ეს ნიშნავს, რომ "ღვთის თანამუშაკნი" ვართ, ღვთის თანამშრომელნი ვართ.

უფალი ნებელობაზე გვესაუბრება - "მე მნებავსო"- საინტერესოა, კიდევ რაში ვლინდება ღვთის ნება. აქ მინდა იოანეს სახარების მე-7 თავიდან ამონარიდი მოვიყვანო:

"დადგა იესუ, ღაღად-ყო და თქუა: უკუეთუ ვისმე სწყუროდის, მოვედინ ჩემდა და სუემდინ". თუ არ გწყურია, ეს სიტყვები შენ არ გეკუთვნის და ხარ მოდუნებულ მდგომარეობაში, სწყურია - არ ნიშნავს იმას რომ მოსწყურდება ხანდახან, როცა რაღაც განსაცდელი მოაწვება ან ამაოება შეაწუხებს. არამედ სწყურია ნიშნავს, რომ სწყურია სულ - დაძინებისას, გაღვიძებისას, არ არის წამი შენს ცხოვრებაში ქრისტე არ გწყუროდეს, და ეს არის ქრისტიანის ნორმალური მდგომარეობა

და გეუბნება უფალი: "უკუეთუ ვისმე სწყუროდის, მოვედინ ჩემდა და სუემდინ  და რომელსა ჰრწმენეს ჩემი, ვითარცა თქუა წიგნმან, მდინარენი მუცლისა მისისაგან დიოდიან წყლისა ცხოველისანი." - ვისაც ჩემი სწამს, მის შიგნით დუღს და გადმოსჩქეფს ცოცხალი წყლის მდინარე. ეს არის ნიშანი იმისა, რომ ამ ადამიანს სწამს ქრისტე.

"ესე თქუა სულისა მისთჳს, რომელი მიღებად იყო მორწმუნეთა მათ მისა მიმართ" აქ მოციქული განმარტავს, რომ ეს ითქვა სულიწმინდის მდინარის შესახებ და ეს შეეხება ყველა მორწმუნეს -  არა  მხოლოდ მოციქულებს, რომლებზეც გადმოვიდა სულთმოფენობას სულიწმინდა, არამედ  ჩვენც, თითოეულ ქრისტიანს.

"რამეთუ არღა მოცემულ იყო სული წმიდაჲ, რამეთუ იესუ არღა იყო დიდებულ" - აქ მინიშნებაა იმაზე, რომ სულიწმინდა, რომელიც ჩვენ გულმხურვალე მდგომარეობაში გვამყოფებს და რომელიც გვიკმაყოფილებს ამ  წყურვილს, შენზე და ჩემზე გადმოვიდა იმიტომ,  რომ იესო გახდა განდიდებული, განდიდებული კი ნიშნავს იმას, რომ თავისი სიყვარული ჩვენს მიმართ დაამტკიცა წამებით - ეწამა, შემდეგ აღდგა და ამაღლდა ზეცად, ანუ ადამიანური ბუნება განიწმინდა იესო ქრისტეში.


ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
13.12.2017
თუ რამე კარგი გვაქვს, ეს ქრისტიანულ ეკლესიასთან თანაზიარობის შედეგად გვაქვს, თუ რაიმე მანკიერება - ეკლესიისგან, ქრისტესგან განშორების შედეგად, - ამის შესახებ პატრიარქის მოსაყდრემ,
10.12.2017
სკოლაში უნდა იყოს, ალბათ, რელიგიის ისტორია, სულიერების საკითხები - ასეთი შემთხვევები არ უნდა განმეორდეს საქართველოში,
03.06.2017
ბარაკონის ღვთისმშობლის მიძინების სახელობის ტაძრის წინამძღვარი, დეკანოზი დავით გეგეშიძე:
- გილოცავთ სულთმოფენობის ბრწყინვალე დღესასწაულს, მრავალს დაგასწროთ ღმერთმა, სულიწმინდა ყოფილიყოს თქვენს გულებში,
06.08.2014
დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე:

გავიხსენოთ დოსტოევსკის სიტყვები: "თუ ღმერთი არ არის, მაშინ ყველაფერი ნებარდართულია." გინახავთ ადამიანი, რომელიც ამბობს, რომ მისთვის ყველაფერი ნებადართულია?
29.07.2014
ცხენის აღკაზმულობის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ნაწილი არის აღვირი, რომლითაც იმართება იგი. გამოუსადეგარია ცხენი აღვირის გარეშე. ადამიანს გულისა და გონებისა სამართავად ღმრთისაგან მიეცა "აღვირი", რომელიც არის სინდისი.
25.06.2014
"ქრისტესმიერ საყვარელნო ძმანო და დანო, ბატონებო და ქალბატონებო, გვსურს თქვენი ყურადღება მივაპყროთ საკითხს, რომელმაც მცირე ხნის წინათ ააღელვა ჩვენი საზოგადოება.
20.06.2014
დიდ და მცირე სჯულისკანონში ცოდვის ჩამდენთა მიმართ არსებობს ეპიტიმია, ანუ საეკლესიო სასჯელი, რომელიც სჯის მცოდველებს განსაზღვრული დღეებით, წლებით.
15.06.2014
"დღევანელ კვირა დღეს სრულდება დიდმარხვის ციკლი, რომელშიც შედის აღდგომის შემდგომი პერიოდიც
29.05.2014
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის ილია მეორის განცხადებით, თანამედროვე კაცობრიობას სიმშვიდე აკლია. ყოვლადწმინდა სამების საკათედრო ტაძარში ამაღლების დღესასწაულთან დაკავშირებული საღმრთო ლიტურგიის დასრულების შემდეგ უწმინდესმა მრევლს ტრადიციული ქადაგებით მიმართა,
12.04.2011
მე მოვკვდი თქვენთვის, რათა თქვენც მოკვდეთ ცოდვისათვის
დიდსა პარასკევსა. სულო ყოვლადწმინდაო, შემეწიე ნეკრესელსა ამვროსის!
...ღვთის სახიერებითმა კაცთ-მოყვარებამა კაცის გონებისაგან მიუწვდომელი სამი საქმე მოიგონა ადამის გამოხსნისთვის.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის შობას მართლმადიდებელი ეკლესია ახალი სტილით 21 სექტემბერს დღესასწაულობს.