პრემიერი: საგანმანათლებლო სისტემასა და ეკლესიას შორის კავშირის გაძლიერება ჩვენი ამოცანაა
პრემიერი: საგანმანათლებლო სისტემასა და ეკლესიას შორის კავშირის გაძლიერება ჩვენი ამოცანაა
პრემიერ-მინისტრმა, გიორგი კვირიკაშვილმა განაცხადა, რომ სახელმწიფოს ამოცანაა ეკლესიასა და საგანმანათლებლო სისტემას შორის კავშირი გააძლიეროს:

"მსოფლმხედველობრივად, შეუძლებელია და არც არავინ უნდა მოისურვოს ამ კავშირის გაწყვეტა, რომელმა კავშირმაც ჩვენ ჩვენი ქვეყანა შემოგვინახა. სწორედ ამ კავშირის განვითარება და გაძლიერება უნდა ვისურვოთ ყველამ. ამგვარი კავშირი, რა თქმა უნდა, არის საგანმანათლებლო სისტემასა და ქართულ მართლმადიდებელ ეკლესიას შორისაც".

პრემიერმა ეს განცხადება საპატრიარქოში თბილისის სასულიერო აკადემიაში სადისერტაციო საბჭოსა და დოქტორანტურის დაფუძნებასთან დაკავშირებულ ღონისძიებაზე გააკეთა.

კვირიკაშვილის თქმით, ეკლესიის ჩართულობით უნდა ვიპოვოთ გზა, რომელიც ქვეყანას "გადაარჩენს":

"განათლების სისტემა ვერ იქნება განყენებული საზოგადოებისგან და რა თქმა უნდა, პირველ რიგში საზოგადოების ცნობიერებაზე არის საზრუნავი... საქართველოს გააჩნია სასულიერო და საერო ხელისუფლებებს შორის ურთიერთობის, თანამშრომლობის ის მოდელი, რომელმაც ჩვენი ქვეყანა დღემდე მოიყვანა. მე ამაზე მისაუბრია და მინდა, კიდევ ერთხელ დიდი მოკრძალებით განვაცხადო, რომ, რა თქმა უნდა, ჩვენი ეკლესია არის ჩვენი ქვეყნის იდენტობის შემნარჩუნებელი, გადამრჩენი და ჩვენი ქვეყნის სულიერი მამოძრავებელი ძალა"
ბეჭდვაელფოსტა
20.12. 2017
დავით ცინცაძე.
ბ-ნო დავით ცინცაზე, რაოდენ პარადოქსალურია თქვენს მიერ დაფიქსირებული აზრი. 'სახელმწიფო მიდგომის ' შესახებ.ბოდიშის მოხდით ვიტყოიდი ი რ ო ნ ი უ ლ ი ც -კი ! "არ მინდა ვინმემ იფიქროს რომ მე რაიმე სახით წინააღდეგი ვარ ზოგადად რწმენის ან სარწმუნოების, ადამიანის რწმენაზე არანაერი საწინააღდეგო აზრი არ გამაჩნია...." მაგრამ თურმე მიგაჩნიათ " მორიგი კატასტროფა იქნება ისედაც არ არსებული განათლების სისტემისთვის..... ამიტომ სკოლებში მორალის, ეთიკის გაკვეთილები უნდა ტარდებოდეს, ფილოსოფია, ფსიქოლოგია, ლოგიკა ისწავლებოდეს და არა რელიგიური რწმენები - ეს საერთოდ მოუსპობს ახალგაზრდას აზროვნების უნარს......" შეგახსენებთ, წმ. დავითი აღმაშენებელის ფენომენი ეს არც თურქული ზღაპრებიდან, არც ევროპული კლასიკის და არც დიადია სტოპას "კეთილი"პერსონაჟი გახლავთ. ქ ა რ თ უ ლ ი გენის ის რეალობაა რომელიც რელიგიის ფესვებზე ----ჭეშმარიტებაზე აღმოცენდა;იმ ფესვებზე რომელთა განაყიფია მ ო რ ა ლი , ეთიკა...მხოლოდ და მხოლოდ ამ ჭეშმარიტებაზე აღზრდილმა შექმნა კავკასიის იმპერია , საქართველოს საერთაშორიშო ა ვ ტ ო რ ი ტ ე ტი... განათლების ის საყრდენი სვეტი,რომელიც მორალს , ეთიკას , სამშობლოს, ეროვნულობის ს ი ყ ვ ა რ უ ლ ს ემსახურებოდა და რომელმაც საუკუნეებს გაუძლო, მანამ სსანამ ,ისევ შიდა მტერმა არ მოარყია.......ეს ვრცელი თემაა. ჭესმარიტების ფესვებზე აღმოცენდნენ სხვანი ქართველნიც წმ. თამარი , წმ. დამიანე . წნ ვახტაგი-გორგასალი, წმ. აშოტი.....გიორგი მე-5 წმ. გიორგი მთაწმინდელი,იყალთოელი და ა.შ.ასე ,რომ მისაბაძი თქვენს მიერ აღნიშნულ ფილოსოფიაში , მოარალში ეთიკაში და ა.შ. ქართველს საძებარი არ გ ვ ყ ა ვ ს . ჭეშმარიტება სიცრუეს არ ემონება და ის კრიტიკას არ ექვემდებარება ,რადგან ჭეშმარიტებაა---ს რ უ ლ ყ ო ფ ი ლ ე ბ ა ! სწორად ბრძანებთ "არ არსებული განათლება"...არც იარსებებს გ ა ნ ა თ ლ ე ბა თქვენი ლოგიკიკით : "არ შეძლება XXI საუკუნეში განათლების საკითხი მიებას რწმენის საკითხებს და განათლების სისტემა საეკლესიო სისტემას".პატივცემულო დავით განათლების სისტემა კი არ უნდა მიებას საეკლესიო სისტემას ,საეკლესიოს სისტემას უნდა მიებას განათლების სისტემა,რომლის გარეშეც ვიმეორებ არ გვეყოლებოდა ქართული რეალობა : შოთა , წმ. ილია , ვაჟა , ხანცთელი, საბა ..... თქვენს კითხვაზე რა გვჭირს? გპასუხობთ , ჭეშმარიტების უარყოფის მცდელობა ,რომლის შედეგია სიყვარულის , ერთგულების , მორალის , ეთიკის ტრადიცის ები,ეროვნული ცნობიერების უ კ ვ ე ი გ ნ ო რ ი რ ე ბ ა ; ჩრდილო-ევრო ატლანტიკური ცნობიერების დამკვიდრება ,მათი ზნე-მორალის გათავისება,ნებსით თუ უნებლიედ უ ზ ნ ე ო ბ ი ს ნორმებად დაკანონება, შედეგად უზნეობის პუნქტებ- ქვეპუნქტებად ჩამოყალიბება და მათ არსობრიობაზე განათლების ახალი "მიდელის" აღშენება,რომელსაც სახელმწიფოებრიობასთან მითუფრო ევრონულობასთან საერთო ნამდვილად არაფერი აქვს და თქვენს მიერ აღნიშნულ "კ რ ი ტ ი კ ა ს"-თან. მათი პროდუქტია ადამიანის ახალი მოდელი --მარიონეტი-- რომელმაც თვით კ რ ი ტ ი კი ს არსის არა იცის რა .
17.12. 2017
დავით
კომენტარებით გეტყობა რომ კომუნისტური მატერიალისტური იდეოლოგიით მოწყობილი აზროვნება ახლა ნეოლიბერალურში გაგიცვლია, მაგრამ მატერიალური ხედვების შეცვლის გარეშე, რას ეძახი ევროპულს, ლოგიკურს, კრიტიკულ ფილოსოფიურს და ოცდამეერთე საუკუნისას? იმას რაც საზოგადოების გარკვეულმა ნაწილმა მხოლოდ მატერიალური საზომით განსაზღვრა? მაშინ მეცნიერების დიდი ნაწილი სამყაროს შექმნას ,,დიდი აფეთქების,, შემდეგ წარმოქმნის პროცესებს უკავშირებს, მაგრამ ვერც ერთი მატერიალისტი ათეისტი ან კიდე მათი იდეების გამზიარებელი რაცარუნდა დიდი მეცნიერი იყოს ვერ აგიხსნის ლოგიკურად რა ვითარება იყო ამ ე.წ დიდ აფეთქებამდე, ან ვინ შექმნა სამყარო ასე სრულყოფილი, ჩვენს გარშემო ენითაღუწერელი სიზუსტით და სილამაზით და კანონზომიერებით აღსავსე, აქ მხოლოდ მორწმუნე გიპასუხებს რომ სამყარო ღმერთმა შექმნა და ადამიანის მიერ შესწავლილ სამყაროს ძალიან მცირე ნაწილს რომელზეც მეცნიერები საუბრობენ ფიზიკის კანონებით იმართებაო და იქვე ამჩნევენ მოვლენებს რომელიც ამ ფიზიკის კანონებში არანაირად არ ჯდება და ვერც ვერაფრით ხსნიან მითუმეტეს მატერიალისტები ამ მოვლენებს და ასე შემდეგ.... ხოლო როცა ამბობ 21-ე საუკუნეში რომ წინააღმდეგი ხარ განათლების საკითხში რწნემის ელემენტებიც იქნეს შეტანილი და ამას კრიტიკული აზროვნებისა და თავისუფალი ნების წინააღმდეგ გადადგმულ ნაბიჯად მიიჩნევ მაშინ კარგად გადახედე რა სიტუაციაა შენს ნაქებ განვითარებულ და კრიტიკული აზროვნებით გაჯერებულ დასავლეთში, დავიწყოთ იმით რომ დემოგრაფიული კატასტროფისკენ მიექანებიან მდიდარი ევროპელ ამერიკელების თეთრკანიანი მოსახლეობა, ზოგან ამორალობას უკვე ჩვეულებრივ მოვლენად აღიქვამენ და გარკვეული საკითხების ,,კრიტიკული,, განსჯიდან გამომდინარე დაასკვნეს რომ არსებობს თურმე მესამე სქესიც, კარგია ნარკოტიკები, ,,თანამედროვე და გამოსული,, ხარ თუ მამათმავლობას ჩვეულებრივ მოვლენად აღიქვამ და ტოლერანტული და კეთილგანწყობილი ხარ მათ მიმართ და რომელი ერთი უზნეობა ჩამოვთვალო? და ამის მერე მტერ ჩრდილოელზე უფრო ნაკლებ მტრად რატომ არუნდა ჩავთვალო ესენი? აბა ისაა კარგი ბაღებში და სკოლებში რომ გენდერის თეორიებსა და ათასნაირი გაუკუღმართებული ცხოვრების წესის სწავლებას რომ აპირებენ? ერთი რელიგია მაინც დაასახელე რომელიც მათ იდეებს იზიარებს? და ამის მერე თუ იმ ამორალურმა ადამიანებმა თავიანთი გაიტანეს და ეს ე.წ უზნეო ცხოვრების და გენდერის თეორიების სწავლება დაიწყეს მაგით ჩვენი ანუ მოსახლეობის აბსულიტური უმრავლესობის, (რომელშიც შედიან მორწმუნეებიც და ათეისტებიც) უფლებები არ შეილახება?
15.12. 2017
დავით ცინცაძე
საკუთარი აზრი მინდა დავაფიქსირო ამ ,,სახელმწიფო მიდგომის" მიმართ... არ მინდა ვინმემ იფიქროს რომ მე რაიმე სახით წინააღდეგი ვარ ზოგადად რწმენის ან სარწმუნოების, ადამიანის რწმენაზე არანაერი საწინააღდეგო აზრი არ მაქვს - ადამიანი თავისუფალი უნდა იყოს რწმენაში, მაგრამ განათლების პრობლემები ,,ოფიციალური სახელმწიფო პოლიტიკით", რომ განისაზღვროს სარწმუნოებრივი მიდგომებით და ხედვებით ეს სრულიად მიუღებელია და კიდევ უფრო კატასტროფიულ შედეგებამდე მიიყვანს ე. წ. ,,საზოგადოებრივ აზროვნებას" და განათლების მიმართულებას... არ შეძლება XXI საუკუნეში განათლების საკითხი მიებას რწმენის საკითხებს და განათლების სისტემა საეკლესიო სისტემას - ეს აბსურდია... ეს მდომარეობა, გამომდინარეობს იმ ელემენტარული ფაქტობრივი ლოგიკიდან, რომ რწმენასთან დაკავშირებული აზროვნება უარყობს კრიტიკულ აზროვნებას და პიურდაპირ მისი საწინააღდეგოა... ასეთი მიდგომა, მე პირადად მგონია, რომ მორიგი კატასტროფა იქნება ისედაც არ არსებული განათლების სისტემისთვის... როდესაც ჩვენს საზოგადოებას, სწორედ სრულიად ,,უნიათო" განათლების სისტემის ,,გამოისობით" ისედაც დაკარგული აქვს კრიტიკული აზროვნების და ანალიზის უნარი - რაც წარმოადგენს ცივილიზაციური განვითარების ერთ ერთ უმთავრეს მიღწევას - ეს მდგომარეობა კიდევ უფრო დაამძიმებს ,,ჩვენს" ყოფიერებას... ამიტომ საჭიროა სკოლებში მორალის, ეთიკის გაკვეთილები რომ ტარდებოდეს (რაც სწორედ ადამიანური ღირებულებების მეცნიერულ, კრიტიკულ შესწავლას და რეალურად მიღებას გულისხმობს), სკოლებში ფილოსოფია, ფსიქოლოგია, ლოგიკა უნდა ისწავლებოდეს და არა რელიგიური რწმენების სწავლება უნდა გაძლიერდეს (რაც ეკლესიამ პირადად თავისი საეკლესიო სისტემით და ყოფიერებით უნდა განახორციელოს - ადამიანის თავისუფალი ნების პრინციპის გამოყენებით). რელიგიის კანონებით და მიდგომებით სწავლება ჩვენს ახალგაზრდობას საერთოდ მოუსპობს და დააკარგვინებს როგორც კრტიკულს, ასევე ლოგიკურ და საერთოდ აზროვნების უნარს... რწმენები არის ,,რწმენა" - ,,რაღაცის" უპირობოდ, უკრიტიკოდ და ანალიზის გარეშე აღიარება, ხოლო ჰუმანიტარული მეცნიერებები, სისტემური ანალიტიკა - რაც არის საზოგადოების და ზოგადად ადამიანის აზროვნების განვითარების საფუძველი - არის ფაქტებზე დაფუძნებული ლოგიკა, ფაქტების ანალიზი და კრიტიკა - გამოდის რომ ბავშმა უნდა პირდაპირ იწამოს და მას არ დასჭირდება და სჭირდება არც კრიტიკული, და არც ლოგიკურ აზროვნების უნარ - ჩვევები?! ... რატომ უნდა იყოს ასე, ერთი მითხარით? ეკლესიამ საკუთარი საკეთებელი თვითონ გააკეთოს და არა სახელმწიფომ ჩასვას განათლების, თან საბიუჯეტო სისტემაში (რომელიც შედგება ჯერ ერთი სხვადასხვა სარწმუნოებრივი კონფესიების ამღსარებლების ,,თანხებიდან", რომ არაფერი ვთქვათ ათეისტებზე?) - რა ლოგიკაა ეს? არ შეიძლება კაცო, რომ წავიდეთ, შევისწავლოთ უცხოეთის საუკეთესო გამოცდილებები და ის დავნერგოთ ჩვენთან და არა საუკუნეების წინანდელი მიდგომები თუ ჩვენ ცივილიზებულ და განვითარებულ ევროპელებად მივიჩნევთ თავს და პრეტენზია გვაქვს ცივილიზებული საზოგადოების შექმნაზე?... რა გვჭირს არ მესმის რა...
15.12. 2017
დავით ცინცაძე
ზოგადად რელიგიის, სარწმუნოების წინააღდგ არა მაქვს არანაერი საწინააღდეგო აზრი, ადამიანი თავისუფალი უნდა იყოს რწმენაში, მაგრამ განათლება სარწმუნოების მიდგომებით განსაზღვრო... არ შეძლება XXI საუკუნეში განათლების საკითხი მიებას რწმენის საკითხებს და განათლების სისტემა საეკლესიო სისტემას - ეს აბსურდია... ეს მდომარეობა, იმ განსაზღებიდან გამომდინარე რომ რწმენასთან დაკაცშირებული აზროვნება უარყობს კრიტიკულ აზროვნებას და მისი საწინააღდეგოა, მე პირადად მაფიქრებინებს რომ მორიგი კატასტროფა იქნება ისედაც არ არსებული განათლების სისტემისთვის... როდესაც ჩვენს საზოგადოებას ისედაც დაკარგული აქვს კრიტიკული აზროვნების და ანალიზის უნარი - რაც წარმოადგენს ცივილიზაციური განვითარების ერრთ ერთ უმთავრეს მიღწევას... ამიტომ სკოლებში მორალის, ეთიკის გაკვეთილები უნდა ტარდებოდეს, ფილოსოფია, ფსიქოლოგია, ლოგიკა ისწავლებოდეს და არა რელიგიური რწმენები - ეს საერთოდ მოუსპობს ახალგაზრდას აზროვნების უნარს... რწმენები არის ,,რწმენა" რაღაცის უპირობო აღიარება, უკრიტიკო და ანალიზის გარეშე, ხოლო ჰუმანიტარული მეცნიერებები, სისტემური ანალიტიკა (რაც საზოგადოების განვითარების საფუძველია) არის ფაქტებზე დაფუძნებული ლოგიკა, ფაქტების ანალიზი და კრიტიკა - გამოდის რომ ბავშმა უნდა პირდაპირ იწამოს და მას არ დასჭირდება და სჭირდება კრიტიკულ, ლოგიკურ აზროვნების უნარ - ჩვევები ... რატომ ერთი მითხარით, რატომ უნდა იყოს ესე? ეკლესიამ საკუთარი საკეთებელი თვითონ გააკეთოს და არა სახელმწიფომ ჩასვას განათლების, თაქნ ბიუჯეტურ სისტემაში - კაცო წავიდეთ, შევისწავლოთ უცხოეთის საუკეთესო გამოცდილებები და ის დავნერგოთ ჩვენთან და არა საუკუნეების წინანდელი მიდგომები თუ ცივილიზებულ და განვითარებულ ევროპელებად და ცივილიზებულ საზოგადოებად მოგვაქვს თავი... რა გვჭირს ხალხო...
სხვა სიახლეები
07.02.2024
აჭარაში, იმერეთსა და სოფელ ასურეთთან მომხდარ ტრაგიკულ შემთხვევებთან დაკავშირებით საპატრიარქო კათოლიკოს-პატრიარქის სამძიმრის წერილს ავრცელებს:
01.02.2024
საპატრაირქოს ახალგაზრდულ ცენტრში შედგა პრეზენტაცია ახალი წიგნისა, სახელწოდებით "მოძღვარი".
31.01.2024
გამოიცა საღვთისმეტყველო შინაარსის ნაშრომი " პირველქმნილი ცოდვა" ლევან ბიწაძის ავტორობით.
01.01.2023
საპატრიარქოს გვერდი ავრცელებს განცხადებას: 31 დეკემბრის ღამეს და 1-2 იანვარს, სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის კურთხევით, მორწმუნეთ ნება ეძლევათ, გაიხსნილონ თევზით.
01.01.2023
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი, უწმინდესი და უნეტარესი ილია მეორე მოსახლეობას ახალ წელს ულოცავს.
28.05.2022
უკრაინის მართლმადიდებელმა ეკლესიამ, რომელიც მოსკოვის საპატრიარქოს ექვემდებარებოდა, დღეს განაცხადა,
07.05.2022

6 მაისს, გიორგობის დღესასწაულზე, აზერბაიჯანის რესპუბლიკაში, ისტორიულ ქართულ კუთხეში - ჰერეთში საქართველოდან დელეგაცია გაემგზავრა,

04.05.2022
6 მაისს, გიორგობის დღესასწაულზე, საქართველოს რელიგიის სახელმწიფო სააგენტოს თავმჯდომარე ზაზა ვაშაყმაძე რელიგიის სააგენტოს დელეგაციასთან,
27.02.2022
ვგულშემატკივრობთ ჩვენს დებსა და ძმებს უკრაინაში, უკრაინელ ხალხს - ვლოცულობთ მათთვის და მშვიდობისთვის, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრე,
24.02.2022
საქართველოს მწარე გამოცდილებიდან გამომდინარე, ვიცით, რამდენად მნიშვნელოვანია ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
პალესტინის ერთ-ერთ მონასტერში, რომელიც ქალაქ კესარიის მახლობლად მდებარეობდა, ცხოვრობდა ღირსი მონაზონი ზოსიმე. მშობლებმა იგი სიყრმეშივე მისცეს აღსაზრდელად ამ მონასტერში და უკვე 53 წელი იყო, რაც აქ მოღვაწეობდა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler