ღამისთევის ლოცვის შესახებ
ღამისთევის ლოცვის შესახებ
ლიტია და პურის კურთხევა
დასაწყისი იხ. "კარიბჭე" #N21
როგორც უკვე ვთქვით, ღამისთევის ლოცვა შედგება დიდი მწუხრისგან, ლიტიასთან და პურის კურთხევასთან ერთად, დიდი ცისკრისა და პირველი ჟამისგან.

დიდ დღესასწაულებზე ღამისთევის ლოცვებში ჩართულია შუა ტაძარში შესასრულებელი რიგი ლოცვები და მოქმედებანი, რომელთაც ეწოდება ლიტია და პურის კურთხევა. ლიტია გაძლიერებული ლოცვაა ეკლესიის გარეთ ანუ სტოაში (სტოა ეკლესიის კარიბჭის წინა ადგილია, სადაც ადრე იდგნენ მონანულნი და კათაკმეველნი).

ტაძრის შესასვლელში ასე მდგარი მღვდელმსახურნი გამოხატავენ ჩვენს მორჩილებას ღვთის წინაშე. მსგავსად ადამისა, რომელიც განიდევნა სამოთხიდან, ანდა უძღები შვილისა, რომელიც მამისაგან გადაიხვეწა უცხოობაში. გამოდიან ისინი საკურთხევლიდან და სახარებისეული მებაჟის მორჩილების მსგავსად სალოცავად დგებიან სტოაში.

ლიტიაზე წმინდა ეკლესია შესთხოვს უფალ ღმერთს ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლისა და ყველა წმინდანის ლოცვითა და შუამდგომლობით ღვთივდაცული ერის, პატრიარქის, სამღვდელოების, ერისკაცთა და ყველა მართლმადიდებლის შეწყალებას და კეთილდღეობას, ტყვეთა განთავისუფლებას, სნეულთა განკურნებას, ქვეყნიერების დაცვას ცეცხლის, მიწისძვრისა და სხვა უბედურებათაგან. ეს ლოცვები ძლიერდება მრავალგზის "უფალო, შეგვიწყალეთი". ლიტიას მღვდელი ამთავრებს ლოცვით: "მეუფეო მრავალმოწყალეო...", რომელსაც მლოცველნი მოისმენენ თავდახრილნი.

KARIBCHEლიტიის შემდეგ ღვთისმსახურნი, თითქოსდა ცისკენ აღმავალნი, მიემართებიან აღსავლის კარისკენ. გუნდი გალობს სტიქარონსა ზედა დასდებლებს (ე.ი. მუხლებს ფსალმუნებიდან), რომლებიც იუწყება სადღესასწაულო წმინდა ამბავს. შემდეგ გუნდი გალობს: "აწ განუტევე მონაი შენი, მეუფეო..." ეს საგალობელი იუწყება ღვთის აღთქმის აღსრულებას დედამიწაზე მაცხოვრის მოვლინების შესახებ. ის იგალობა სვიმეონ მიმრქმელმა - ძველი აღთქმის უკანასკნელმა წინასწარმეტყველმა, რომელიც სიცოცხლის უკანასკნელ დღეებში ღირსი გახდა, ეხილა მაცხოვარი - უფალი იესო ქრისტე.

ამას მოჰყვება სამწმიდაო: "წმიდაო ღმერთო, წმიდაო ძლიერო, წმიდაო უკვდავო, შეგვიწყალენ ჩვენ. ყოვლადწმიდაო სამებაო" - და უფლის ლოცვა: "მამო ჩვენო" - ეს არის "ღვთაებრივი ბეჭედი, რომლითაც იწყება და მთავრდება ღვთისმსახურება.

მღვდლის ასამაღლებლის შემდეგ: "რამეთუ შენი არს სუფევა..." გუნდი გალობს "ღვთისმშობელო ქალწულოს" -- მთავარანგელოზ გაბრიელისა და მართალი ელისაბედის ხარების სიტყვებს.

ლიტიის აღსრულების შემდეგ იკურთხება პური: სამღვდელოება გადაინაცვლებს შუა ტაძარში პატარა მაგიდასთან, რომელზედაც მოთავსებულია საკურთხებელი ხუთი პური, ხორბალი, ღვინო და ზეთი. პურის კურთხევით ვიხსენებთ მაცხოვრის მიერ ხუთი პურით ხუთი ათასის დაპურების სასწაულსა და ქრისტიანთა უძველეს ჩვევას ეკლესიაში პურის, ღვინისა და ზეთის მიტანისა, რომელიც ლოცვის შემდეგ უნაწილდებოდა მორწმუნეებს. ამიტომაცაა, რომ დღესაც ნაკურთხი პური ლოცვის დასასრულს ურიგდება მლოცველთ, ნაკურთხი ზეთი კი გამოიყენება ცისკარზე, წმინდა სახარების წაკითხვის შემდეგ მორწმუნეთა საცხებლად.

KARIBCHE

პურის კურთხევის შემდეგ გუნდი გალობს: "იყავნ სახელი უფლისა კურთხეულ ამიერითგან და უკუნისამდე". ეს საგალობელი და მისი მომდევნო 33-ე ფსალმუნი, რომლიდანაც იგალობება ყველაზე საზეიმო მუხლები, წარმოადგენს ერთგვარ გარდამავალ საფეხურს მწუხრის ცისკრის მსახურებაზე გადასვლისა. 33-ე ფსალმუნის სიტყვებით ეკლესია მადლობს უფალს გასული დღისთვის და აიმედებს თავის ერთგულ შვილებს, რომ ღვთის წყალობის ყველა მაძიებელი მიიღებს მას ამქვეყნიურ ცხოვრებაშიც და მარადისობაშიც. უფლის კურთხევით სრულდება მწუხრი.

გაგრძელება იქნება
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
20.02.2018
საღმრთო ლიტურგია რამოდენიმე სახელითაა ცნობილი. პირველი სახელწოდება – ლიტურგია, – ბერძნულია და ნიშნავს "საერთო მსახურებას",
01.04.2016
აღდგომის მარხვაში დედაეკლესიაში ზეთის კურთხევის საიდუმლო ანუ შვიდგზის ზეთისცხება სრულდება.
28.04.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
51. იმის შესახებ, თუ რატომ უწოდებს ღვთისმსახური მსხვერპლს სიტყვიერ მსახურებას
12.04.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
50. იმის შესახებ, თუ რამდენჯერ მოიხსენიებიან წმიდანები ღვთისმსახურებისას და რა განსხვავებაა ამ მოხსენიებებს შორის
31.03.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
49. მათ წინააღმდეგ, რომლებიც ამბობენ, რომ ლიტურგიაზე წმიდათა მოხსენიება ღმერთისადმი მათთვის აღსრულებული საღვთისმსახურო ლოცვაა
17.03.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
47. იმის შესახებ, თუ როგორი ხარისხით მიიღება ძღვენი
ახლა იმის განხილვაც გვმართებს, როგორი ხარისხით მიიღება ძღვენი. რას ნიშნავს ძღვნის შესახებ ხალხის გამონათქვამი: "მიღება"?
03.03.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
46. იმის შესახებ, თუ როგორ ხდება, რომ ეს ძღვენი ღმერთისგან ყოველთვის მიღებულია
17.02.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
44. ქრისტეს შუამდგომლობის შესახებ
ის შუამავალია, რომლის მეოხებითაც ყოველი სიკეთე ღმერთისაგან მოგვეცა, ანუ, უფრო უკეთ რომ ვთქვათ, ყოველთვის გვეძლევა.
03.02.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
42. იმის შესახებ, განიწმინდებიან თუ არა ტრაპეზის ძღვნით მიცვალებულები, ცოცხალთა მსგავსად
ზემოთქმულთან ერთად აუცილებელია ამის გამოკვლევაც:
20.01.2011
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
39. ზიარებაზე მორწმუნეთა მოწვევისა და იმის შესახებ, თუ ძღვნის გამოჩენისას რას შესძახებენ მორწმუნენი
როდესაც ღვთისმსახური სიწმინდეს ეზიარება, ხალხს მიმართავს და უჩვენებს წმიდა ძღვენს.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
Pleas creat article