ელადის მართლმადიდებელი ეკლესია
ელადის მართლმადიდებელი ეკლესია
1831 წელს საბერძნეთი თურქთა ბატონობისგან გათავისუფლდა და დამოუკიდებელ სახელმწიფოდ იქცა. ამ მნიშვნელოვან მოვლენას ელადის მართლმადიდებელი ეკლესიის შექმნაც მოჰყვა. განთავისუფლებულ ტერიტორიებზე არსებული ეპარქიები კანონიკურად კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს ეკუთვნოდა. საბერძნეთ-ოსმალეთის ომმა გააძნელა ეკლესიის მართვა. ამიტომ კონსტანტინოპოლმა და საბერძნეთის მთავრობამ გადაწყვიტეს, ამ ეპარქიებს, დედაეკლესიის შემადგენლობაში, მინიჭებოდათ დამოუკიდებელი მმართველობის უფლება. 1828 წლის იანვარში სახელმწიფოს ახალმა მმართველმა, გრაფმა იოანე კაპოდისტრიელმა (1776-1831) სწორედ ეს პრინციპები ჩადო საეკლესიო პოლიტიკაში.

მისი მკვლელობის შემდეგ საბერძნეთის პოლიტიკური და საეკლესიო კურსი შეიცვალა და ის ინგლისური დიპლომატიის გავლენის ქვეშ მოექცა.

ლონდონის 1832 წლის პროტოკოლის თანახმად, საბერძნეთი გარდაიქმნა სამეფოდ და მისი პირველი მეფე გახდა ოტონი, ბავარიის მეფის, ლუდვიგ I-ის ვაჟი.

1833 წლის 15 ივლისს იმჟამინდელ დედაქალაქ ნავპლიონში მოიწვიეს სამღვდელმთავრო კრება, რომელსაც უნდა განეხილა საბერძნეთის სახელმწიფოს ტერიტორიაზე ეკლესიის სტატუსი. მთავრობის დაჟინებული მოთხოვნით, 23 ივლისს კრებამ მიიღო გადაწყვეტილება "საბერძნეთის ეკლესიის დამოუკიდებლობის შესახებ". ამის შემდეგ მთავრობამ გამოსცა ორი დეკრეტი, რომელშიც შეიტანეს დამატება "სინოდის მუშაობის შესახებ" და "სამეფოს ეპარქიების დროებითი დაყოფის შესახებ".

თანამედროვე ისტორიული მეცნიერება თანდათან რწმუნდება, რომ ელადის ეკლესიის ავტოკეფალია ინსპირირებული იყო დასავლეთ ევროპის სახელმწიფოების ზოგიერთი პოლიტიკური უწყების მიერ, რომელთაც გარკვეული როლი ითამაშეს ბალკანეთის და მცირე აზიის რეგიონების პოლიტიკურ მოწყობაში.

კონსტანტინოპოლის ეკლესია არ ცნობდა ამ თვითგამოცხადებულ ავტოკეფალიას 1850 წლამდე, კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს სინოდის ტომოსის გამოცემამდე, რომელიც შეიცავდა ავტოკეფალიის მინიჭების 7 პირობას. კერძოდ, ელადის ეკლესიას წმინდა მირონი კონსტანტინოპოლიდან უნდა მიეღო და აგრეთვე, მონაწილეობა მიეღო კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს "საერთო საეკლესიო საკითხების" გადაწყვეტაში. თუმცა ტომოსი არ აკონკრეტებდა, კერძოდ რა საკითხები იგულისხმებოდა.

ავტოკეფალიის გამოცხადებას ელადის მართლმადიდებელი ეკლესიისთვის ნავარაუდევი კეთილდღეობა არ მოუტანია - ის სახელმწიფოს ხელში აღმოჩნდა. დაიხურა ბევრი მონასტერი, შეიცვალა ეპარქიების ტრადიციული შემადგენლობა, შეიცვალა ეკლესიის ადმინისტრაციული სტრუქტურები. კერძოდ, ელადის ეკლესიის მმართველობის საფუძველში ჩაიდო სინოდური სისტემა, რომლის პროტოტიპი გახდა რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის სინოდური მოწყობა და გერმანიის პროტესტანტული ეკლესია. ასე რომ, ელადის ეკლესიის დამოუკიდებლობის გამოცხადება ზოგჯერ სიტყვასიტყვით იმეორებს ბავარიის კონსისტორიის კანონს (1818 წ.), რომელიც ითვალისწინებს ეკლესიისა და სახელმწიფოს უფლებების გამიჯვნას. ახალწარმოქმნილ საბერძნეთის ეკლესიას სათავეში ჩაუდგა მეფე, ეკლესიის მმართველობა კი გადაეცა მუდმივმოქმედ სინოდს, რომელიც მთავრობის მიერ დანიშნული ხუთი წევრისგან შედგებოდა. მეფე ნიშნავდა სინოდის "თანათავმჯდომარეს" - "სამეფო წარმომადგენელს". მისი ვიზის გარეშე სინოდის არც ერთ გადაწყვეტილებას ძალა არ ჰქონდა. ეს თანამდებობა რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის უწმინდესი სინოდის ობერ-პროკურორის ანალოგი იყო.

ელადის ეკლესიის თითქმის ორასწლიანი ისტორიის მანძილზე მმართველობის სინოდურმა პრინციპმა მცირეოდენი ცვლილება განიცადა. ათენის არქიეპისკოპოსი სინოდის მხოლოდ თავმჯდომარეა და არა ეკლესიის თავი. უწმინდესი სინოდის შემადგენლობის განახლება ყოველწლიურად ხდება, თუმცა ათენის არქიეპისკოპოსი უცვლელი რჩება. მას საკმაოდ დიდი უფლებები აქვს მინიჭებული.

1912-1913 წლებში, ბალკანეთის ომების შედეგად, საბერძნეთმა მიიერთა ე.წ. "ახალი მიწები", რომლებიც თანამედროვე საბერძნეთის სახელმწიფოს ნახევარს წარმოადგენდა. იქაური ეპარქიები კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს კუთვნილება იყო. 1928 წელს საბერძნეთის მთავრობას, ელადის ეკლესიასა და კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს შორის გამართული მოლაპარაკების შედეგად შეიცვალა მათი კანონიკური სტატუსი, რომელიც დაფიქსირდა კონსტანტინოპოლის საპატრიარქოს შესაბამის "საქმეებში" და საბერძნეთის რესპუბლიკის კანონით. შეთანხმებაში გათვალისწინებულია თეორიული უფლება კონსტანტინოპოლისა - საჭიროების შემთხვევაში ამ ტერიტორიების თავის იურისდიქციაში დაბრუნების თაობაზე. XX საუკუნეში საბერძნეთში მიმდინარე პოლიტიკურმა ცვლილებებმა გავლენა მოახდინა ელადის ეკლესიაზეც. ეკლესიისთვის ყველაზე დიდი გამოცდა იყო სახელმწიფოს სათავეში სამხედრო ხუნტის მოსვლა (1967-1974). ხუნტამ გაათავისუფლა ათენის არქიეპისკოპოსი ქრიზოსტომოსი და მის ადგილას დასვა არქიეპისკოპოსი იერონიმე, დაითხოვა ელადის ეკლესიის უწმინდესი სინოდი და ახალი აირჩია, მრავალი მღვდელმთავარი გააგდო ეპარქიებიდან. ამ პერიოდში ელადის ეკლესიის ცხოვრებაზე განსაკუთრებული გავლენა იქონიეს ე.წ. "ძმობებმა" და რელიგიურმა ორგანიზაციებმა: "ზოი" ("ცხოვრება") და "სოტირი" ("მაცხოვარი").

1977 წლის ახალი წესდებით ელადის მართლმადიდებელმა ეკლესიამ მიიღო სრული დამოუკიდებლობა სახელმწიფოსაგან და გარანტიები, რომ არ ჩაერევა შინაეკლესიურ საქმეებში.

ელადის მართლმადიდებელი ეკლესიის ძირითადი მონასტრები:

მეტეორას სამონასტრო კომპლექსი, რომელშიც შედის სავანეები: დიდი მეტეორა, წმინდა ვარლაამი, წმინდა სამება, წმინდა სტეფანე, რუსანა, წმინდა ნიკოლოზი.

ათენის პეტრაკის მამათა მონასტერი, რომელიც დაარსებულია 1673 წელს. აქ მოღვაწეობს ელადის მართლმადიდებელი ეკლესიის უწმინდესი სინოდი.

ათენის ღვთისმშობლის მიძინების მამათა მონასტერი, დაარსებულია 1578 წელს.

ატიკის პარაკლიტას მამათა მონასტერი.

ლუტრას პატაპიის დედათა მონასტერი.

სალონიკის წმინდა თეოდორას მამათა მონასტერი, დაარსებულია IX ს-ში.

ღვთისმშობლის მიძინების დედათა მონასტერი, დაარსებულია 1957 წელს.

მოამზადა დიაკონმა
ლევან მათეშვილმა
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
14.09.2023
ეფესოს საეკლესიო კრება, იგივე მესამე მსოფლიო საეკლესიო კრება ქალაქ ეფესოში (მცირე აზია) 431 წელს,
27.08.2023
717 წელს ლეონ ისავრიელის მეფობისას არაბთა უდიდესი არმია, რომელმაც მანამდე შემუსრა სპარსეთის იმპერია,
31.01.2023
როცა ხელისუფლების სათავეში არიანელი იმპერატორი ვალენტი (364-378 წლები) მოვიდა, მართლმადიდებლობას მძიმე ხანა დაუდგა.
23.10.2022
VIII საუკუნის I ნახევარში, ბიზანტიის სახელმწიფოს გაძლიერება-განმტკიცების ჟამს, მის წიაღში წარმოიშვა ახალი ერესი - ხატმებრძოლობა,
03.10.2022
რომის იმპერატორის, კონსტანტინე დიდის დედას, დედოფალ ელენეს განსაკუთრებით ეწადა, ეპოვა ჯვარი, რომელზეც მაცხოვარი გააკრეს.
13.09.2022
ჯერ კიდევ ძველი აღთქმის ისრაელს უბრძანა ღმერთმა, განსაკუთრებით ეზეიმა მეშვიდე თვის დადგომა
04.08.2022
V მსოფლიო კრება (კონსტანტინოპოლის II) (553 წ.) მოიწვია იმპერატორმა იუსტინიანე I-მა ქალკედონის კრების შემდეგ წარმოშობილი მონოფიზიტური შფოთის დასაცხრობად.
29.07.2022
ექვსი მსოფლიო კრების წმინდა მამათა ხსენება გარდამავალია - იგი იდღესასწაულება 16 ივლისის უახლოეს კვირადღეს.
25.07.2022
საბერძნეთის ეკლესია 13 და 19 ივლისს შორის კვირა დღეს მოიხსენიებს IV მსოფლიო საეკლესიო კრების მონაწილე მამებს.
10.06.2022
I მსოფლიო საეკლესიო კრების მოწვევის მიზეზები
ჯერ კიდევ მანამდე, სანამ კონსტანტინე დიდი ლიცინიუსს დაამარცხებდა, იმპერიის ერთ-ერთი ოლქის, კერძოდ, აფრიკის ეკლესიაში ჩამოვარდა შფოთი,
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
რომის იმპერიაში პირველი დიდი დევნა ქრისტიანებზე ნერონის დროს აღიძრა, ხოლო უკანასკნელი, მეათე - დიოკლეტიანესა და მის მემკვიდრეთა ხანაში.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler
temp mail uluslararası nakliyat