"...დაუსაბამოო და უხილავო, ნათელო თვალშეუდგამო, რომელი მიუაჩრდილებელი ნათელი ხარ..."
"...დაუსაბამოო და უხილავო, ნათელო თვალშეუდგამო, რომელი მიუაჩრდილებელი ნათელი ხარ..."
გვესაუბრება მიქაელ ტვერელის ტაძრის წინამძღვარი, დეკანოზი ალექსანდრე ჩახვაშვილი:

- "მიუაჩრდილებელი ნათელი" - ღვთიური ნათელი, ნათელი, რომელსაც ჩრდილიანი მხარე არ აქვს, განსხვავებით მზის, მთვარის, ცეცხლის, ნათურის ნათებისგან.

აკადემიურ თუ ჩვეულებრივ (საერო) მხატვრობაში ადამიანებს, ცხოველებს, მცენარეებსა და საგნებს შემდეგი პრინციპით ხატავენ: განათება, ჩრდილი, რეფლექსი და დაცემული ჩრდილი, რაც, საბოლოოდ, ფორმას იძლევა.

საეკლესიო მხატვრობაში არ არსებობს ჩრდილი და, მით უმეტეს, დაცემული ჩრდილი. საეკლესიო ნახატში - ხატში წმინდანები და მთელი გარემო გამოხატულია "მიუაჩრდილებელი ნათლით".

"და თქუა ღმერთმან: იქმენინ ნათელი და იქმნა ნათელი" (დაბ. 1,3).

მიუაჩრდილებელი ნათლით იყო მოსილი ადამიანი, შესაქმის ყველაზე გამორჩეული ქმნილება. როგორც წმინდა დავით მეფსალმუნე ამბობს: ადამიანი იყო "მცირედ დაკლებული ანგელოსთა..." წმინდა მამათა კომენტარებში ადამი დაცემამდე ნათლის სვეტსაა შედარებული.

როგორც ნათლის მთავარანგელოზი დაისაჯა ურჩობისა და ამბოხისთვის, "ანგელოს ბნელისა" გახდა და ეწოდა ეშმაკი, ასევე ცოდვით, რომელიც ღმრთის მცნების დარღვევით გამოიხატა ადამის მიერ, მას და მის გარემოს, რომელიც მისთვის შეიქმნა, წაერთვა ღვთიური ნათელი.

მაგრამ ღმერთს არ მიუტოვებია ადამიანი, სიყვარულით შექმნილი თავის მსგავსად და ხატად: "და შექმნა ღმერთმან კაცი სახედ თვისად და ხატად ღმრთისა შექმნა იგი, მამაკაცად და დედაკაცად ქმნა იგინი" (დაბადება 1,27). არ მიუტოვებია მთელი ძველი აღთქმის დროს და ამზადებდა, აწრთობდა, აყალიბებდა ადამიანის მოდგმას სამების მეორე ჰიპოსტასის, ლოგოსის - სიტყვის, ქრისტეს შესახვედრად, რომელსაც ადამიანთათვის დაკარგული "მიუაჩრდილებელი ნათელი" უნდა დაებრუნებინა, რომელიც თავად იყო "ძე ღმრთისა, მხოლოდშობილი, მამისაგან შობილი უწინარეს ყოველთა საუკუნეთა. ნათელი ნათლისაგან..." (მრწამსი).

იქამდე კი ღმერთმა კაცობრიობას მოუვლინა იოანე: წინასწარმეტყველი, წინამორბედი და ნათლისმცემელი, რათა დაენახათ, ეცნოთ და ეწამათ "ნათელი ნათლისაგან, ღმერთი ჭეშმარიტი ღმრთისაგან ჭეშმარიტისა, შობილი და არა ქმნილი, ერთარსი მამისა, რომლისაგან ყოველი შეიქმნა" (მრწამსი).

იოანე მოვლინებული იყო ღმრთისგან, "რაითა წამოს ნათლისა მისთუის, რაითა ყოველმან ჰრწმენეს მისგან. არათუ იგი იყო ნათელი, არამედ რაითა წამოს ნათლისა მისთვის" (იოანე 1,7-8).

იესო ქრისტე, ძე ღმრთისა - აი, "მიუაჩრდილებელი ნათელი", რომელიც არის "ნათელი ჭეშმარიტი, რომელი განანათლებს ყოველსა კაცსა, მომავალსა სოფლად" (იოანე 1,9).

იესო ქრისტე, ძე ღმრთისა - შობის ვარსკვლავის ნათელით მინიშნებული ბეთლემის გამოქვაბულში და თავად "ნათელი ნათლისაგან".

იესო ქრისტე, ძე ღმრთისა, თაბორის მთაზე ფერისცვალებად წოდებული სასწაული დღით, თვალშეუდგამი ნათლით გაბრწყინვებული.

იესო ქრისტე, ძე ღმრთისა - მკვდრეთით აღდგომილი ღმერთი, დამმარცხებელი სიკვდილისა და ამით ადამიანთათვის "თვალშეუდგამი, მიუაჩრდილებელი ნათელის" დამაბრუნებელი და ყოველ აღდგომის დღესასწაულზე ღვთაებრივი ცეცხლით გამოჩინებული.

იესო ქრისტე, ძე ღმრთისა და ღმერთი ჩვენი, რომელსაც შვენის ყოველი დიდება, პატივი და თაყვანისცემა, თანა დაუსაბამო მამით თვისით, სახიერით და ცხოველმყოფელი სულიწმინდითურთ, აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე. ამინ!
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
29.01.2023
გვესაუბრება წმინდა იოანე ღვთისმეტყველის სახელობის ტაძრის დეკანოზი გიორგი სხირტლაძე:
19.12.2022
გვესაუბრება წმინდა გრიგოლ ხანძთელის სახელობის ტაძრის მღვდელმსახური იაკობ მუჯირი
02.10.2022
არქიმანდრიტი გიორგი (გურჩიანი):
-თითოეულ ადამიანს აქვს სურვილი, ღმერთი ადიდოს,
02.10.2022
გვესაუბრება ბეთლემის მაცხოვრის შობის სახელობის ტაძრის წინამძღვარი, არქიმანდრიტი დოროთე (ყურაშვილი):
29.09.2022
გვესაუბრება დეკანოზი ზაქარია (ჩიხრაძე):

-ჯვარი მოთმინებას ნიშნავს და ჯვრით აღჭურვილებს
29.09.2022
გვესაუბრება დიდუბის წმინდა გიორგის სახელობის ტაძრის წინამძღვარი მამა გიორგი ხანთაძე:
-ქრისტეს ეკლესიაში სუფევს ღვთის მადლი.
21.09.2022
გვესაუბრება იტრიის ღვთისმშობლის მამათა მონასტრის წინამძღვარი, სქემმღვდელმონაზონი საბა(ნატროშვილი):

- ჩვენს თანამედროვეობაში,
21.09.2022
არქიმანდრიტი ანტონი (გულიაშვილი):

-ერთხელ კორესპოდენტმა მოსკოვში ყოფნის დროს მკითხა,
21.05.2022
ბევრეთის წმინდა თეკლას სავანის იღუმენი იოანე (ჩაჩიბაია):

-თუ გსურს, მშვიდი ცხოვრება გქონდეს და შენს გულს სხვადასხვა სადარდებელი მოშორდეს,
22.04.2022

გვესაუბრება ბათუმის წმინდა ბარბარეს სახელობის ტაძრის წინამძღვარი, დეკანოზი შიო პაიჭაძე:

მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
ღირსი იოანე კლემაქსი (+649) ეკლესიის მიერ უდიდეს მოღვაწედაა აღიარებული. ის არის ავტორი შესანიშნავი ღვთივსულიერი თხზულებისა "კიბე", ამიტომ ღირს მამას კიბისაღმწერელს უწოდებენ.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler