"გულო, სანამ გული გქვია, გულო, უნდა მტკიოდე, გულო, უნდა მიერთგულო, მიმყვე საიქიომდე!"
"გულო, სანამ გული გქვია, გულო, უნდა მტკიოდე, გულო, უნდა მიერთგულო, მიმყვე საიქიომდე!"
"უგულო, ძალად მწერალი იმით იცნობა, რომ, - წერს ვაჟა, - უეჭველად უგულო საგანს აირჩევს სალაპარაკოდ, ცდილობს, რომ გულიანად აჩვენოს თავი მკითხველს, ამის გამო სულსაც აწვალებს და გულსაც". ჭეშმარიტი მწერლობა, და საერთოდ, ხელოვნება "გულის სისხლს მოითხოვს საფასად". და ეს "გულიდან სისხლად გამონადენი" სტრიქონები სხვათა გულებისკენ მიიკვლევს გზას, რათა უწამლონ, მტლად დაედონ სხვის გულისთქმასა და გულისტკივილს. სიტყვის, პოეზიის დანიშნულება ანა კალანდაძის ამ სტრიქონებშიც კარგადაა გამოხატული:

"ჰყავ მტილი ჩემი ვარდით სავსე
და მზეთა დგომად,
დამძიმებულთა გულთა
შვებად და მოსაფონად".

სიტყვა თესლია, ხალხის გული კი - ნიადაგი და მიწა-ხნული. გულიდან გატყორცნილი ალალი და მართალი სიტყვა უნაყოფოდ არ რჩება... "რომ არ გგონია, იმ დროს და იმისთანა ალაგას ამოდის, არ იკარგება" (აკაკი).

ლიტერატურაში "გონიერი გულის" შესახებ გვესაუბრება პოეტი ვაჟა ოთარაშვილი.

- "ჩვენ ერთმანეთის მეხსიერებაში, ერთმანეთის გულებში სიტყვებად ვრჩებით. ამიტომაც, თუკი ქართული სიტყვის გულიდან ამოვალთ, სიტყვა "გული", ისევე როგორც სიტყვა "დედა"("დედაბოძი", "დედასამყარო", "დედამიწა", "დედაბურჯი", "დედასამშობლო" და ა.შ.), დიდი სიღრმისეული და სულიერი დატვირთვის მაუწყებელია.

ვამბობთ: "გულს გარეთ ნათქვამი", "გულს გარეთ დაწერილი" - ეს არის სწორედ ის, რაც ფუჭმეტყველებას მიეკუთვნება. ვაჟა წერდა: "შემოქმედი სდუღს, იხარშება ამ წუთისოფლის გაჩაღებულ ქურაში და ამავე დროს ეს წუთისოფელიც სდუღს და ნახევრად მოხარშულიცაა იმის გულშიო".

შემოქმედი იმით განსხვავდება ჩვეულებრივი მოკვდავისაგან, რომ, ქურუმივით, უფლის ნაკარნახევსა და გულის ქურაში გამოტარებულ იმ დიდ კოსმოსურ ენერგიას ღვთისგან ბოძებული ნიჭის წყალობით შემდეგ ფურცელზე სიტყვებად აბნევს. გული არის ის ფარი, რომელსაც ყველა ისარი ესობა. ზოგიერთ მათგანს სიხარული აწერია, ზოგს - მწუხარება, ზოგსაც - აღფრთოვანება, ნატვრა, ოცნება... შემოქმედის გული ბევრად უფრო მტკივნეულად განიცდის სიხარულსაც, დარდსაც, ბედნიერებასაც და მწუხარებასაც და როდესაც ამას გადმოსცემს, მკითხველი ხვდება, თუ როგორ ახლოა მის გულთან შემოქმედის გულისტკივილი.

- "გულს ვერ უბრძანებო", - ნათქვამია. "გული თავისას არ იშლის, ერჩის გონების განსჯასაო", - წერდა ვაჟა. რამდენად მნიშვნელოვანია, რომ ადამიანმა, შემოქმედმა თავისი გულის მოძრაობა გონების განსჯას დაუმორჩილოს?

- გულს მართლაც ვერ უბრძანებ. გონება აანალიზებს. იგი არსით უფრო პრაგმატულია. გული კი სპონტანურია. პირველი ემოციური ნაპერწკალი გულში წარმოიშობა. ილიას "განდეგილიდან" ვიცით, თუ როგორ ებრძოდა ბერი თავის გულს, რომ იმ ღვთიური გზიდან არ გადაეხვია. გულისა და გონების ჭიდილია მთელი ჩვენი ცხოვრება. ჩვენ კი ოქროს შუალედის პოვნა უნდა შევძლოთ. ეს არის სწორედ "გონიერი გული", რომელიც სოლომონმა ითხოვა ღვთისაგან. მისი მოპოვება დიდ ასკეტურ შრომასა და დაძაბულობას მოითხოვს ადამიანისგან. ჭეშმარიტი შემოქმედი თავის ნაწარმოებს სწორედ "გონიერი გულის" კარნახით ქმნის. მხოლოდ ემოციებზე აგებული შემოქმედება საპნის ბუშტივითაა. ჭეშმარიტება სწორედ "გონიერი გულის", იმ ოქროს შუალედის პოვნაშია, რომელიც აგრერიგად ძნელია მოკვდავთათვის და ყველას არ ხელეწიფება.

- ერთი ფილოსოფოსი ამბობდა, საკუთარ გულში ჩახედვა სინდისის ხმის მიყურადებას ნიშნავს. ამის მოხელთება კი მხოლოდ დიდი შინაგანი მარტოობის ჟამს არის შესაძლებელიო. ეს მდგომარეობა, ალბათ, ლოცვის ტოლფასია...

- გულში ჩახედვა გონების თვალით გულში ჩახედვაა, რომ შენი სული და გული გააშიშვლო. უფრო სწორად, გულის მიერ წარმოშობილი ემოციები გაუშიშვლო სულს და ცალსახად, ზიზილ-პიპილების გარეშე, შენს თავს ჰკითხო: ვინ ვარ მე? მარტოობაც აქედან მოდის. ყველა ადამიანი მარტოა, მიუხედავად იმისა, აცნობიერებს თუ ვერა ამას. ჩვენ გვგონია, გარშემო ბევრი ადამიანი გვახვევია, ბევრი საქმე გვაქვს გასაკეთებელი, მაგრამ სინამდვილეში ჩვენს გულებთან მარტო ვართ დარჩენილნი. ზოგს ეშინია ამისა. განსაკუთრებით კი მათ, ვინც ვერ გრძნობს, რომ ადამიანთან არის უფალი. გულთან კი არ უნდა დარჩე მარტო, არამედ უფალთან უნდა დარჩე შენი გულის პირისპირ, რადგან "სასუფეველი ღვთისა გულთა შინა თქვენთა არს", - გვეუბნება უფალი. შინაგან მარტოობაში ადამიანი თავის ემოციებს შიფრავს, სახელს არქმევს იმ ირაციონალურ, ეზოთერულ სინამდვილეს. ეს არის სწორედ პოეტის საქმიანობა, რომელიც ლოცვის ტოლფასია. "გულის სისხლით" დაწერილი სტრიქონები პოეტის ლოცვაა. ერთ ჩემს ლექსს ჰქვია "ლოცვა ლექსებით":

"ჩემი ლექსებით შენზე ვლოცულობ,
ჩემო ენავ და ჩემო მამულო,
რწმენავ, იესოს ჯვარით მოსულო
და ნინოს ცრემლით გადანამულო!
რომ მტრის შემოსვლა გამცნოთ კოშკიდან,
ხანჯლით რითმაში მივარდებიან,
მემუქრებიან სჯულის მოშლითა,
უნდა დამჩეხონ ბგერა-ბგერადა,
სეტყვის სიტყვებით სისხლი მადინონ,
მტერთან და თანაც ასეთ ვერაგთან
უნდა ვიმარჯვო და ვიქადილო!
არ მეშინია, ჩემი ლექსებით
შენზე ვლოცულობ, ივერთ მამულო,
რწმენავ, იესოს ჯვარით მოსულო
და ნინოს ცრემლით გადანამულო!"


ვფიქრობ, რომ ჭეშმარიტი პოეტის ყველა ლექსი ლოცვაა უფლის, სამშობლოსა და ერის წინაშე.
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
06.05.2022
სოლომონ I, ალექსანდრე V-სა და ლევან აბაშიძის ასულის, თამარის ძე. დაიბადა 1735 წელს, გარდაიცვალა 1784 წლის 23 აპრილს, ქუთაისში. იმერეთის მეფე 1752-1784 წლებში.
25.01.2022
"მკვდარ ძმას დის ცრემლი უხდება"
ვაჟა-ფშაველა

21.01.2022
მერვე საუკუნის გასულს თბილისში აწამეს ერთი გაქრისტიანებული არაბი, აბო. ხალიფა მანსურის წინაშე დააბეზღეს ქართლის ერისთავი ნერსე, ის დაიბარეს ბაღდადში და 772 წელს ციხეში ჩასვეს.
19.01.2022
19 იანვარს მეუფე თადეოზის (იორამაშვილი) გარდაცვალებიდან შვიდი წელი შესრულდა. ნათელში დაამკვიდროს უფალმა მისი უკვდავი სული.
26.09.2021
ახლოს ვართ, სულ ახლოს ედემთან,
როს გული მკერდში არ ეტევა,
15.12.2019
დემეტრე-დამიანე  იყო დიდი დავითის ძე...
12.11.2018
არტურ ლეისტი გაზეთში "ბახტრიონი" ( N10, 1922 წ), გადმოგვცემს, რომ "ოთარაანთ ქვრივი" იყო უკანასკენლი ნაწარმოები ილიასი.
24.05.2018
საოცარი სილამაზით შესრულებულ ხელნაკეთ ნამუშევრებს გარდაბნის რაიონში მდებარე სოფელი ვახტანგისის წმინდა ნიკოლოზის მონასტრის წევრები წარმოადგენენ.
20.04.2018

ცაგერისა და ლენტეხის მიტროპოლიტი სტეფანე (კალაიჯიშვილი) - წმიდა ილია მართლის "განდეგილის" სულიერი გააზრებისათვის


წმ. ილია მართლის "განდეგილის" შესახებ მრავალი დაიწერა

25.12.2017
დედამიწაზე რჩეულნი მცირედ
და ჩინებულნი მრავლად არიან,
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
პალესტინის ერთ-ერთ მონასტერში, რომელიც ქალაქ კესარიის მახლობლად მდებარეობდა, ცხოვრობდა ღირსი მონაზონი ზოსიმე. მშობლებმა იგი სიყრმეშივე მისცეს აღსაზრდელად ამ მონასტერში და უკვე 53 წელი იყო, რაც აქ მოღვაწეობდა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler