სათნოებებში მოსაგრეს უნდა ჰქონდეს სიმდაბლე, სიყვარული მოყვასისა და არ ურისხდებოდეს მას
სათნოებებში მოსაგრეს უნდა ჰქონდეს სიმდაბლე, სიყვარული მოყვასისა და არ ურისხდებოდეს მას
ღირსი ათანასე ესთიგმენელი, პატრიარქი კონსტანტინოპოლისა (XIVს.): "სამარცხვინო არ არის უბრალო სამოსის ჩაცმა. მოსარიდებელი და სამარცხვინო - ცოდვაა. ვისაც ღმერთი უყვარს, უნდა აღასრულოს მისი ნება და არ იყოს კაცთმოთნე, არამედ იყოს ზომიერი ჭამაში, ჩაცმით, საქციელით და გულისთქმებით, რათა არ განარისხოს უფალი".

თავისი მოწაფეები მან ასე დამოძღვრა: "დაე, ყველა ეცადოს, მთელი სულით შეინარჩუნოს ეს სამი, სხვებზე ფასეული სათნოება: სიმდაბლისმოყვარეობა, სიყვარული და მოწყალება, რომლითაც განიდიდება წმინდა სამება. იმარხულეთ თითოეულმა ძალისაებრ, რათა არ ჭამოთ დღეში ერთზე მეტად, ისე, როგორც გადმოგვცეს წმინდა მამებმა და არ მიიღოთ ბილწი, არაწმინდა გულისთქმები, განმარისხებელი უფლისა".

ღირსმა მაქსიმე კავსოკალიველმა ბრძანა: "როცა ლოცვის საშუალებით კაცზე გადმოდის მადლი ყოვლადწმინდა სულისა, მაშინ ლოცვა წყდება, რამეთუ გონება მთლიანად მოცულია მადლით და თავისით აღარ ძალუძს მოქმედება, უქმად არის და ემორჩილება სულიწმინდას და სულიწმინდას მიჰყავს იქით, სადაც უნდა - ან ღვთაებრივი ნათლის, არამატერიალური ბრწყინვალებისაკენ, ანდა სხვა, ენით გამოუთქმელი ჭვრეტისკენ, ანდა ხშირად ღვთაებრივი საუბრებისკენ. ესაია წინასწარმეტყველი ხედავდა საყდარზე დაბრძანებულ სერაფიმებითა და ქერუბიმებით გარემოცულ ღმერთს, დანიელ წინასწარმეტყველი ხედავდა მას სახით ძე კაცისა და ესაუბრებოდა. პირველმოწამე სტეფანე ხედავდა ღვთის ძეს, მამისა და ღვთის მარჯვენით მჯდარს. ანუ როგორც სურს სულიწმინდას, ისე ანუგეშებს თავის მონებს და ვინც რის ღირსია, ისეთ მადლს აძლევს".

"როცა კაცის გონება მოცულია ღვთაებრივი ნათლის ცეცხლით და განათლებულია საღვთო შემეცნების ნათლით, გული მისი აღივსება მდუმარებით და სიმშვიდით და გამოიღებს სულიწმინდის ნაყოფს და სული მისი იგემებს ენით აუხსნელ სიხარულს".

ღირსმა ნიფონტი კავსოკალიველმა (+1330) თავის მორჩილს, რომელმაც სათევზაოდ წასვლაზე კურთხევა სთხოვა, უთხრა: "შვილო, სჯობია არაწმინდა ფიქრები დაიჭირო, ზღვაზე კი ნუ ჩახვალ, რათა განსაცდელის ზღვაში არ ჩავარდე".

მოხიბლულმა მონაზონმა ხილვა ნახა და ამბობდა, ღვთისგან არისო. ღირსმა ნიფონტიმ უთხრა: "ღვთისგან თავმდაბლობაა. ღვთისგანაა, როცა თავს უღირსად და ყველაზე უკანასკნელად თვლი".

ღირსი მღვდელმთვარი გრიგოლ პალამა (+1359) ბრძანებდა: "სახელი იესოსი, რომლითაც კაცი ყოველთვის დამოძღვრავს თავის გულს, სცემს, მოწყლავს და განდევნის გულიდან ეშმაკებს - მეთაურებს ყველა ბოროტი გულისთქმისა და სულიერი ვნებისა".

მან ასევე თქვა: "რადგან ღვთის სასუფეველი მოვიდა, ჩვენს შორის არის და მალე მოვალს, სინანულის საქმეებით საკუთარი თავი ღირსი გავხადოთ ამ სასუფევლისა".

თავშეკავებაზე კი თქვა: "როგორც მუცელს დამონებული სპობს ყველა სათნოებას და სხვადასხვაგვარ ვნებას დაემონება, ასევე ნაყროვანების სიბილწისგან განწმენდილი თავშეკავებაც (მარხვა) შობს ჩვენში ვნებათაგან თავისუფლებას".

ღირსი კალისტე ქსანთოპულო (XIVს.): "შეუძლებელია ღმერთმა დაუტევოს ის, ვინც ღვთის მადლი იგემა..."

ნიკიფორე მონაზონი (XIVს.): "როგორც შინიდან დიდი ხნით წასულ კაცს უხარია უკან მობრუნება, ასევე გონება, როცა ის სულს შეუერთდება, აღივსება გამოუთქმელი სიხარულით".

ღირსმა ფილოთეოს კონკინელმა (XIVს.) ბრძანა: "უპოვარება არის დედა უზრუნველობისა, უზრუნველობა კი შობს ყურადღებასა და ლოცვას. ყურადღებისა და ლოცვისაგან წარმოიშობა მწუხარება ლოცვისას, ცრემლი, ეს ყველაფერი განწმენდს და მოასწორებს წარსულ ლოცვებს და მასზე მოგონებებს".

ღირსი ნიფონტი დიონისიატელი, კონსტანტინეპოლის პატრიარქყოფილი (+1460) ბრძანებს: "სათნოებებში მოსაგრეს უნდა ჰქონდეს სიმდაბლე, სიყვარული მოყვასისა და არ ურისხდებოდეს მას, მათგან ათასნაირი ბოროტება უნდა დაითმინოს, რამეთუ ჩვენ, ყველანი, კაცნი ვართ და საკუთარი ძალებით განწმენდილი არავინ არის". და კიდევ: "თუ მონაზონი გულმოდგინედ ასრულებს თავის კანონს და ღვთისმსახურებას, არ ამბობს უკადრის სიტყვებს, მაშინ მისი ლოცვა ღმერთს ადვილად ესმის და ათავისუფლებს ყოველგვარი გარემოებისაგან". მან ასევე თქვა: "სიმდაბლის მქონე თავისი სულის სახლს ქვაზე ასვენებს, რომელ არს ქრისტე; ხოლო ის, ვინც ეგოიზმით ცხოვრობს, თავისი წარწყმედის სახლს აშენებს ქვიშაზე, რომელ არს სატანა".

ივერთა სკიტელ ღირსმოწამე იაკობს (+1519) როცა მოწაფეებმა ჰკითხეს, სულიწმიდის ნიჭთა შორის ყველაზე აღმატებული რომელიაო, უპასუხა: "უმაღლესი - ღვთისმეტყველების ნიჭია, ის, როგორც ჩიტი, დაიფარავს თავის ბარტყებს ფრთებით".

ერთხელ ის მოწაფეებს დამოძღვრავდა საღვთო საიდუმლოებებში. სიხარულით აღსავსე მოწაფეებმა ჰკითხეს ღირს მამას: - მამაო, როცა საღვთო საიდუმლოებებზე გვესაუბრები, მხიარულებას რატომ ვგრძნობთო. ღირსმა მამამ უპასუხა: - შვილნო ჩემნო, კაცი, რომელიც ღირსი შეიქმნება სულიწმინდის მადლით განათლებისა და რომელსაც განეხსნება სულიერი თვალნი, როცა საღვთო საიდუმლოებაზე იწყებს საუბარს, მის ბაგეთაგან გამოდის ნათლის ღრუბლის მსგავსი და დაფარავს მსმენელთ, თუ რას ამბობს ის საღვთო საიდუმლოებაზე, ამიტომაც არიან გახარებულნი. როგორც მოციქულთა საქმეშია ნათქვამი: "ქადაგებდა პეტრე და გადავიდა მათზე სულიწმინდა".

მან ასევე თქვა: "ისინი, ვინც აღიტაცნენ ღვთის სასუფეველში, მოიხილავენ იქ სხვადასხვა ღვთაებრივ და გამოუთქმელ საგნებს, გაივლიან ზეციურ საზვერეებს და ჯოჯოხეთს. ერთხელ აღტაცებული ვიყავი ჩემი უფლის სასუფეველში, ჩავედი მერე ბნელეთის ხელმწიფებასა და საზვერეებში და ვიხილე დასჯილი სული, რომელიც გამძვინვარებულმა ბოროტმა ეშმაკებმა ჯოჯოხეთის სიღრმეში ჩაიყვანეს".

როცა მოწაფემ - მარტინიანემ ჰკითხა, მადა ხომ არ აღგეძვრება ხოლმე საჭმელ-სასმლის დანახვაზე, როცა მარხულობ და კვირაში ერთხელ ჭამო, ღირსმა მამამ უპასუხა: "შვილო ჩემო! სულს, რომელიც ღირსი შეიქმნა საღვთო მადლით განათლებისა და რომელსაც განეხვნება თვალნი სულიერნი, უკვე აღარ უყვარს ამა სოფლით ტკბობა. ის განთავისუფლდება მათგან და მთლიანად მიისწრაფვის ზეციური სიკეთეებისკენ, ხედავს ყოველთა შემოქმედ ღმერთს, სამოთხის გამოუთქმელ მშვენიერებას და უდიდეს სიტკბოებას განიცდის".

ღირსი დიონისე ოლიმპიელი, ადრე ფილოთეოს მონასტრის მცხოვრები (XVIს.) ამბობს: "კინოვიური მონასტრის მონაზონი, რომელსაც სხვებზე მეტი ფული, სამოსი ან სხვა რაიმე აქვს, ვერ ეღირსება ზეციურ სიხარულს".

"ვისაც მონასტრიდან წასვლა უნდა, დაე, უთხრას ამის შესახებ იღუმენს, რათა ჯერ შენდობა გამოითხოვოს, მერე კი წავიდეს. თუ ჩუმად წავა, ცოდვად დააწვება მის სულს".

ასევე: "იზრუნეთ სათნოებათა მოსახვეჭად და ნუ იზარმაცებთ, შეინანეთ შეცოდებები, რათა ვიდრე ჟამი გაქვთ, განთავისუფლდეთ დაუსრულებელი ტანჯვისაგან და ღირსი შეიქნეთ ზეციური სიხარულისა".

ღირსი მაქსიმე ბერძენი (+1556): "კვიპაროსი ზევით მიიწევს და მხოლოდ მზერას ახარებს. ლეღვი კი, რომელსაც ტოტები დაბლა აქვს დახრილი, ახარებს გემოს თავისი ტკბილი ნაყოფით. ამგვარივეა ძველ ფილოსოფოსთა ამაო მოძღვრებანი: ისინი მსჯელობენ ღვთაებრივზე, მაგრამ ისეთ საგნებზე, რომელზე საუბარიც არ შეიძლება... ისინი ჰაერს სიტყვებით ავსებენ, მაგრამ ამ სიტყვებიდან არც ერთი სათნო არ არის ღვთისთვის, არ ეღირსებიან შექებას, არ არის სასარგებლო კაცთა ცხოვრებისთვის; ქადაგებენ გარყვნილებასა და ამაოს".

ღირსმა აკაკი კავსოკალიველმა (+1730) თქვა: "არც რბილი ხალიჩები, არც სამოსი, არც სიდიდრე, არც საჭმელი არ გამოკვებავს და გამოზრდის ვნებებს ისე, როგორც დიდხანს ძილი. სხვა არაფერი მოთოკავს მათ ისე, როგორც მღვიძარება".

ერთხელ მას ერთმა მონაზონმა ჰკითხა, - რამდენ ხანს უნდა ეძინოს ბერსო, ღირსმა აკაკიმ უპასუხა: - ჭეშმარიტი მონაზვნისთვის ნახევარი საათიც საკმარისიაო.

მონაზვნებმა ჰკითხეს უწვერულებსა და იმ საცდურებზე, რომელიც პირლამაზთაგან მოდის. ღირსმა მამამ ჩვეული უვნებლობით და უბრალოებით უპასუხა: "არ ვიცი, რა გიპასუხოთ, რამეთუ არასოდეს განმიცდია, თუ რა არის ეს საცდური. მეტიც, როცა ასეთებს ვხედავ, ვიწყებ ღვთის დიდებას და ვხარობ მისი ქმნილების ხილვით".

ღირს იეროთეოს ივერიელს (+1745) ერთმა მოწაფემ უსაყვედურა, რატომ ჭამ ძველ, ამჟავებულ ცერცვს და თავს რად იკლავო. მან უპასუხა: "თვითმკვლელობა ისაა, როცა არაფერს ჭამენ და შიმშილით კვდებიან. მე ვისწავლე, მივცე ჩემს მუცელს ის, რაც მე მინდა და არა ის, რაც მას სურსო".

ფილოთეოს მონასტრელი წმინდა მღვდელმოწამე კოზმა ეთილელის (+1779) დარიგებებიდან: "სოფელში ბევრი დედაკაცია მამაკაცზე უკეთესი. რად იქებ თავს, მამაკაცი ვარო, როცა ქალზე უარესი ხარ? უკეთესი რომ იყო, გაკეთებული უნდა გქონდეს უფრო დიდი და უკეთესი საქმეები".

მან ასევე თქვა: "მდიდარი არ არის პატრონი თავისი სიმდიდრისა, არამედ უბრალო განმგებელია საღვთო ნიჭებისა. იმაზე, თუ ის მათ როგორ გამოიყენებს, დამოკიდებულია მისივე ცხონება".

მანვე ბრძანა: "გიყვარდეთ ღმერთი და მოყვასი. თქვენ მხოლოდ ქრისტე და სული გჭირდებათ. ამას გეუბნებით და გამცნევთ, დაე, თქვენი სხეული დაწვან და შეწვან; დაე, წაგართვან ნივთები, ნუ ინაღვლებთ ამაზე. მიეცით ყველაფერი: ის თქვენი არ არის. თქვენ გჭირდებათ ქრისტე და სული. მთელი სამყარო რომ თავს დაგესხას, ვერ წაგართმევენ ამ ორს, თუკი თვითონვე არ დაუთმობთ".

მან ასევე თქვა: "ჩვენ, ჩემო ქრისტიანებო, აქ სამშობლო არა გვაქვს. ამიტომაც შეგვქმნა ღმერთმა აწეული თავით და ჩაგვიდო გონება ზედა ნაწილში, რომ ყოველთვის ვისწრაფოდეთ ზეციური სასუფევლისკენ - ჩვენი ჭეშმარიტი სამშობლოსკენ".

მან იწინასწარმეტყველა: "სკოლებიდან ისეთი საქმეები წამოვა, წარმოდგენაც არ შეგიძლიათ". "იხილავთ, რომ მინდორში კურდღელზე სწრაფად ირბენს უცხენო ეტლი".

მამა ნეოფიტე მოძღვარმა (+1860) რუს ეპისკოპოს პორფირე უსპენსკის უთხრა: "გქონდეს ღვთის შიში და იყავი თავშეკავებული".
ბეჭდვაელფოსტა
კომენტარი არ გაკეთებულა
სხვა სიახლეები
29.01.2023
მამა ვასილ ფირცხელავა – 100

მიმდინარე წლის 16 იანვარს ბეთანიის ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის შობის სახელობის მონასტერში
03.01.2023
ჰოი, კურთხეულო მამაშვილურო სიყვარულო!
არქიმანდრიტი ქერუბინი (კარამბელასი)
გაგრძელება. დასაწყისი იხ. ##8-25, 2007
17.12.2022

საჩხერის ერთ-ერთ სოფელ ჭალოვანში ბარბარობის დღესასწაულს ყოველ წელს განსაკუთრებულად აღნიშნავენ.
27.11.2022
ჩვენი მკითხველი კარგად იცნობს თეოლოგ აკაკი მინდიაშვილის წიგნებს, რომლებიც, ავტორისთვის მახასიათებელი თხრობის გამორჩეული სტილის წყალობით, ყოველთვის ერთი ამოსუნთქვით იკითხება.
23.10.2022
წმინდა თეოფანე XII საუკუნეში, კიევის მღვიმევის მონასტერში მოსაგრეობდა და აქვე აღესრულა.
30.08.2022
წმინდა თეოდორიტე 13 წლისა მივიდა სოლოვეცის მონასტერში და წმინდა ზოსიმეს მოწაფეს, ასევე ზოსიმეს დაემოწაფა.
02.08.2022
ქრისტეს მამაცი მხედარი ვიქტორი დაიბადა III საუკუნეში ცნობილ და დიდგვაროვან ოჯახში, ქალაქ მარსელში. ის გახდა მეომარი და ერთგულად ემსახურებოდა იმპერატორს.
24.07.2022
წმინდა მოწამენი ცეცხლში დაწვეს ქრისტეს გულისთვის. სხვადასხვა სვინაქსარში მათი ხსენება 9, 12 და 13 ივლისსაა დაწესებული.
24.07.2022
1654-1655 წლებში ჭირის მძვინვარებისას, ღვთისმშობლის შეწევნის იმედით ქალაქ შუიში აღდგომის ტაძრის მრევლმა ერთ-ერთ მონაზონს სმოლენსკის ღვთისმშობლის ხატის დახატვა დაავალა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
პალესტინის ერთ-ერთ მონასტერში, რომელიც ქალაქ კესარიის მახლობლად მდებარეობდა, ცხოვრობდა ღირსი მონაზონი ზოსიმე. მშობლებმა იგი სიყრმეშივე მისცეს აღსაზრდელად ამ მონასტერში და უკვე 53 წელი იყო, რაც აქ მოღვაწეობდა.

casino siteleri 2023 Betpasgiris.vip restbetgiris.co betpastakip.com restbet.com betpas.com restbettakip.com nasiloynanir.co alahabibi.com hipodrombet.com malatya oto kiralama istanbul eşya depolama istanbul-depo.net papyonshop.com beşiktaş sex shop şehirler arası nakliyat ofis taşıma kamyonet.biz.tr malatya temizlik shell aspx shell umitbijuteri.com istanbul evden eve nakliyat

casino siteleri idpcongress.org mobilcasinositeleri.com ilbet ilbet giris ilbet yeni giris vdcasino vdcasino giris vdcasino sorunsuz giris betexper betexper giris betexper bahiscom grandpashabet canlı casino malatya ara kiralama

casino siteleri bedava bonus bonus veren siteler bonus veren siteler