კარიბჭე - #9 (174)
კარიბჭე #9 (174)
ჟურნალის სტატიები:
მამა ეფრემ კატუნაკელი
გვსურს, ღირსი მამის, იოსებ მღვიმელის კიდევ ერთი მოწაფე, მამა ეფრემ კატუნაკელი გაგაცნოთ. მისმა სულიერმა შვილებმა მოძღვრის ბიოგრაფია გამოსცეს.
მღვდელი ვალენტინ ვასეჩკო
ნაწილი პირველი
ხატი - მარადისობის სარკმელი
საღვთისმეტყველო მეცნიერებებში შედარებითი ღვთისმეტყველების ადგილთან დაკავშირებული საკითხი ყოველთვის ერთმნიშვნელოვნად არ წყდებოდა.
ადამიანები, რომლებსაც არ გააჩნიათ განცდა წარსულთან მთლიანობისა და ვერც სულიერ ნათესაობას გრძნობენ მასთან, ხშირად კარგავენ მთავარს და უფესვო ხეებს ემსგავსებიან.
წმიდა ნიკოლოზ კავასილა
51. იმის შესახებ, თუ რატომ უწოდებს ღვთისმსახური მსხვერპლს სიტყვიერ მსახურებას
პროტოპრესვიტერი ალექსანდრე შმემანი
თავი მეოთხე
მსოფლიო კრებების ეპოქა
2. კვლავ ქრისტოლოგიური დავებისა და მართლმადიდებლობის ისტორიაში მათი მნიშვნელობის შესახებ
ჩინეთში ჩადენილი ევროპის ბოროტება. ჯერ კიდევ ცოტა ხნის წინ, XIX საუკუნეში, ევროპა სამყაროს ყველაზე კულტურულ ნაწილად მიიჩნევდა თავს.
მამა ნექტარიოსი. მამა აზარიას ჰყავდა ბიძაშვილი, რომელსაც ანდრიას ეძახდნენ.
რა საზრისი აქვს ისტორიას? რა ძალები წარმართავენ ისტორიის კლაკნილ, მაგრამ მაინც წინამავალ მოძრაობას? როგორ ვლინდება ისტორიაში ღვთის განგება?
ათენის ერთ-ერთ ცნობილ ქუჩაზე, ომონიაზე, მდებარეობს წმინდა კონსტანტინესა და ელენეს სახელობის საკმაოდ დიდი ზომის ტაძარი.
სოფლის შესასვლელში უზარმაზარი წარწერა შემოგეგებება - "შილდა". შორიდანვე ეტყობა, დიდი და გამრჯე სოფელია, ტრადიციული და კახური სტუმარმასპინძლობით გამორჩეული.
1933 წლის შემოდგომაზე, სქემიღუმენია ელეონორა დადიანის გარდაცვალების შემდეგ, დედათა კრებული დიდხანს დარჩა უწინამძღვროდ.
ბრწყინვალე შვიდეული კვირაცხოვლობით გვირგვინდება, რომელსაც ახალ კვირასაც უწოდებენ. კვირაცხოვლობა აღდგომის დღესასწაულის განახლებას ნიშნავს.
სოლომონის ტაძარი
ერთ-ერთი ებრაელი ფილოსოფოსისა და ფილოლოგის შეფასებით, ბიბლიური ოთხეულის - "აბრაამის, ისააკის, იაკობისა და დავითის ნება ყველაფერში თანაშეწყობილი იყო
წმინდა მამები თავიანთ თხზულებებში ხშირად ახსენებენ "ღვთის ქალაქს", "ზეციურ იერუსალიმს", რომელიც გაიმარჯვებს წუთისოფლის ბოლოს. მასშია დავანებული ადამიანის ხსნა.
წმინდა მამა დავით გარეჯელი რამდენიმე ძმასთან ერთად წმინდა მიწის მოსალოცად წავიდა. როცა იერუსალიმი გამოჩნდა, წმინდა დავითი მიწაზე დაეცა და აცრემლებულმა უფალს შეჰღაღადა:
ტერმინი "ახალი იერუსალიმი" წმინდა წერილში წმინდა იოანე ღვთისმეტყველმა შემოიტანა. იგი გამოთქვამს: "და ქალაქი იგი წმიდაი, იერუსალიმი ახალი, ვიხილე გარდამომავალი ზეცით ღმრთისაგან, განმზადებული, ვითარცა სძალი შემკული ქმრისა მიმართ თვისისა" (გამ. 21:2).
ადამის მოდგმიდან არავინ იცის, სად გადის ზღვარი სიკვდილ-სიცოცხლისა და მაინც ვიღვწით, ვაშენებთ და ვაკეთებთ, თუმცა ჭკუათმყოფელს არასოდეს ტოვებს შეგრძნება, რომ ყოველივე ამაოა.
სიყვარულის ორგვარი სახეობა ორგვარსავე მოქალაქეობას აღმოაცენებს მთელ ქვეყნიერებაზე:
1. როდის იყავით იერუსალიმში და როგორი შთაბეჭდილებებით დაბრუნდით წმინდა მიწიდან?
337 წელს ქართლის მეფე მირიანმა ქრისტიანობა სახელმწიფო რელიგიად გამოაცხადა. სრულიად ქართლი ქალაქ მცხეთაში, მტკვრისა და არაგვის შესართავთან, მოინათლა.
XIX საუკუნემდე ქართველებს წმინდა მიწაზე 40-ზე მეტი სავანე-მონასტერში უმოღვაწიათ და ქრისტიანული აღმოსავლეთის ხალხთა ერთობლივი ძალისხმევით აუთვისებელი არ დარჩენიათ პალესტინური მწერლობისა და კულტურის არც ერთი მნიშვნელოვანი მონაპოვარი
ვისაც ერთხელ მაინც მოულოცავს იერუსალიმის წმინდა მიწა, უჩნდება სურვილი, კვლავ მოხვდეს ამ ქალაქში, მიეახლოს იქ დავანებულ სიწმინდეებს. თავად არ მომილოცავს იერუსალიმი, მაგრამ სხვათა შთაბეჭდილებებს გავუზიარებთ "კარიბჭის" მკითხველს.
"წმინდა ქალაქი", "ღმერთის ქალაქი", "სამართლიანობის ქალაქი" და "სამყაროს ცენტრი"?
ადამში შემცოდე კაცობრიობისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი მოვლენები მიწიერად ისრაელის ტერიტორიაზე აღესრულა.
მცხეთაში, სვეტიცხოვლის საპატრიარქო ტაძარში, ვნების შვიდეულის დიდი ორშაბათიდან დაწყებული, დიდ ხუთშაბათამდე, მირონის ხარშვის წესი სრულდებოდა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
უფლის კვართის ამბავი
ძველი აღთქმის მღვდელს ეფოდთან, წამოსასხამსა და სხვა შემოსამოსელთან ერთად აუცილებლად ნაქსოვი კვართიც უნდა სცმოდა. იცოდა ეს ყოვლადწმიდა ღვთისმშობელმა და ამიტომაც ყრმა იესუს, მომავალ "მღვდელმოძღვარს წესსა ზედა მელქისედეკისასა", კვართი მოუქსოვა.