კარიბჭე - #8 (121)
კარიბჭე #8 (121)
ჟურნალის სტატიები:
ტერმინი სინოპტიკური, ტრადიციულად, ახალი აღთქმის პირველ სამ სახარებას გულისხმობს. მათეს, მარკოზისა და ლუკას სახარებები თავისი შინაარსითა და მათში მოთხრობილი ამბების თანმიმდევრობით მართლაც ურთიერთდაკავშირებულად აღიქმება.
სააღდგომო ამბები
წმინდა ომარი. სასწაული მადლმოსილი ცეცხლის გარდამოსვლისა პირველად მოიხსენიება IV საუკუნეში, ამ მოვლენაზე მოგვითხრობენ IX საუკუნის არაბი ისტორიკოსები მასუდი და ბირუნი.
ყველაზე დიდი პასუხისმგებლობა მომავალი თაობის აღზრდაში ოდითგანვე დედას ეკისრებოდა. მართალია თანამედროვე ცხოვრებაში ფასეულობები მკვეთრად შეიცვალა, მაგრამ უფალს მინდობილი დედები კვლავ თვლიან, რომ შვილების არასწორად აღზრდისთვის მის წინაშე არიან პასუხისმგებელნი.
როგორც იოანეს "გამოცხადება" გვაუწყებს, სულიწმინდის შვიდი ნიჭი არსებობს: "და შვიდნი ლამპარნი ცეცხლისანი იწვებოდეს საყდარსა მისსა, რომელნი არიან შვიდნი იგი სული ღმრთისანი".
ეგრეთცა წერილ არს: "იყო პირველი იგი კაცი ადამ სამშვინველად ცხოველად, ხოლო უკუანასკნელი ადამ - სულად განმაცხოველებელად"
(1 კორ. 15:45).
ყინწვისის ხსენებისას წმინდა ნიკოლოზის სახელობის მადლიანი ტაძარი და მისი დიდებული ფრესკები მახსენდება. განსაკუთრებით - აღდგომის მაუწყებელი ანგელოზის ფრესკა, წმინდა მეფე თამარი, მისი ძე, ლაშა-გიორგი და მეფე გიორგი III.
თუ გსურთ, თქვენი გვარის შესახებ ინფორმაცია იხილოთ ჟურნალის ფურცლებზე, მოგვწერეთ. წერილის გამოგზავნა შეგიძლიათ "კვირის პალიტრისა" და "სიტყვა და საქმის" საფოსტო ყუთების მეშვეობით.
თავი VI. რით შეიცნობა სულის სიცოცხლე სხეულის სიკვდილის მერე
პეტრე: - რომ არ ყოფილიყო სული სხეულში, სხეულის ნაწილები მოძრაობას ვერ შეძლებდნენ.
ძალზე საინტერესო და ღრმადსულიერი ქადაგებები აქვს XX საუკუნის მამას, მიტროპოლიტ ანტონ სუროჟელს. მათი ნაწილი მორწმუნე საზოგადოებისთვის დღემდე უცნობია.
საქართველოს სამეფო ოჯახის დარბევა
მათ, ვისაც ახლაც მითი ჰგონია საქართველოში რუსების მიერ ჩადენილი საშინელებები, ვთავაზობთ ქართლ-კახეთის უკანასკნელი მეფის გიორგი XII-ის მეუღლის, დედოფალ მარიამის წერილს.
დაფარულმცოდნელი. ერთხელ მამა პაისისთან ათონიადის (ათონზე არსებული სასულიერო სასწავლებელი) მოსწავლეები მივიდნენ.
XX საუკუნის დასაწყისისთვის ქართლ-კახეთში ცნობილი იყო სამი წმინდა ადგილი, რომელიც რძეგამშრალ ჩვილბავშვიან დედებს მფარველობდა. ერთი გახლდათ თბილისის ახლოს, უძოს მთაზე მდებარე ეკლესია, მეორე - წყარო მცხეთის ჯვრისკენ მიმავალ გზაზე, მესამე კი - კახთუბნის მონასტერი.
* დღეს საქართველოს ველაპარაკე...

და ვკითხე: როგორი სუნი აქვს სიყვარულს?

და მიპასუხა: მოდი, უსუნე ჩემს მიწას და მიხვდები...
უჩვეულოდ მშვიდი იყო, თითქოს სიმდაბლის უფსკრულში ჩაძირული
არქიმანდრიტი რაფაელი (კარელინი)
სამოცდაათიან წლებში საეკლესიო სლავურ ენას ვასწავლიდი მცხეთის სასულიერო სემინარიაში
როგორ მივედი ეკლესიამდე
შემთხვევითი რომ არაფერია და ცუდიც და კარგიც უფლის ნებით ხდება ჩვენსავე სასიკეთოდ, საკუთარ თავზე გამოვცადე. მინდა ჩემი ამბავი თქვენც და მკითხველსაც გავუზიარო
უფალი ჩემი და ღმერთი ჩემი!
ჩვენში ხშირად მოჰკრავთ ყურს ამა თუ იმ ადამიანზე ნათქვამს: "მართლაც ურწმუნო თომააო".
სწავლა ყველას აპატიოსნებს, აფაქიზებს, აღონიერებს და აწონასწორებს, ზე-აღავლენს და ღირსჰყოფს დაუსაბამოსთან მიახლოებასა
ჩვენს სამშობლოს არასოდეს მოჰკლებია ერისკაცები, დიდების შარავანდედით რომ მოსავდნენ ქვეყანას თვისას
ვიცით, რომ კითხვის გარდა ფსალმუნთა გალობის წესიც არსებობს. რატომ იგალობება ფსალმუნნი? ამ საკითხის შესახებ გთავაზობთ ბიზანტიელი სწავლული ბერის, ეფვთიმე ზიღაბენის განმარტებას.
ვანო შუშტაკაშვილისა და ნინო ქურდაძის მეექვსე კლასში, 168-ე სკოლაში დაწყებული სიყვარული ღვთის ნებით 1994 წლის 22 იანვარს სიონის საკათედრო ტაძარში ჯვრისწერით დაგვირგვინდა.
წმინდა ნიკოლოზ სერბი - წერილები
ამბავი ანგელოზის გამოცხადებისა. ქილანდარის მონასტრის ყოფილმა წინამძღვარმა, აწ განსვენებულმა არქიმანდრიტმა რაფაელმა ეს უჩვეულო ამბავი მოგვითხრო:
საქართველოს ერთ-ერთ ულამაზეს კუთხეში, გურიაში, არის სოფელი საჭამიასერი, რომელიც ოთხ უბანს მოიცავს: ქვემო ხეთი, ჩომეთი, მამულარი და კალაგონი. აქ მოსახლეობა ადრიდანვე ყოფილა.
ფართო საზოგადოებამ კარგად იცის, რა ვანდალური საქციელი ჩაიდინეს კომუნისტებმა საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის მოსასპობად:
მართლმადიდებელი სარწმუნოება აღიარებს "ერთ წმიდა კათოლიკე სამოციქულო ეკლესიას".

წმიდა
- იგი დაარსებულია თვით უფალი იესო ქრისტეს მიერ და ის მყოფობს მასში, მარადის მოქმედებს სულიწმინდა
"ღმერთმა ორი სამყარო შექმნა: სააქაო და საიქიო, მატერიალური და სულიერი, მიწიერი და ზეციური. მიწიერი - გამოცდილების შესაძენად, ზეციური - ჩვენი მოთმინების გამოცდის ჯილდოდ.
მართლმადიდებელ ეკლესიაში ღვთისმსახურებას ასრულებენ ამისთვის არჩეული და ნაკურთხი პირები და ეკლესიის მრევლს ღვთის წყალობას უზიარებენ. სამღვდელოებასთან ერთად ღვთისმსახურებაში ერისკაცები - სტიქაროსნები ანუ მნათეებიც არიან ჩართულნი.
ძვირფასი ქვა ბრწყინავს, სანთელი კი ანათებს; ძვირფასი ქვა თვალისმომჭრელი და მიმზიდველია, სანთელი კი უბრალო, მაგრამ როცა მათ ბნელი მოიცავს, ძვირფასი თვლის ბრწყინვალება უჩინარდება, ქრება, სანთლის ნათების ძალა კი უფრო ძლიერად წარმოჩნდება.
უდიდესი საიდუმლო, რაც კი დედამიწის ზურგზე აღესრულება, უფლის წმინდა სისხლთან და ხორცთან ზიარებაა. ევქარისტიის საიდუმლო წირვაზე სრულდება. ტრადიციულად, წირვის დაწყების წინ მართლმადიდებელი ქრისტიანები ტაძარში ვყიდულობთ სეფისკვერს
საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქს, უწმინდესსა და უნეტარესს ილია მეორეს არაერთხელ უთქვამს, რომ ტაძარი - ეს არის ღვთისმეტყველება.
სული სხეულის საკურთხეველია. ბედნიერია ადამიანი, რომლის საკურთხეველშიც უფალი დაივანებს. განსაცდელი წმენდს ჩვენს სულს და უფრო ვუახლოვდებით უფალს. ჩვენს სულში შემობრძანებულ ყოვლადწმინდა სამებას განწმენდილ-განსპეტაკებულნი, ღირსეულად უნდა შევხვდეთ.
საკურთხეველი ზეცას, აღმოსავლეთის მხარეს დანერგულ სამოთხეს განასახიერებს
ისევე როგორც ძველი აღთქმის ტაძარში წმიდა წმიდათა, ახალი აღთქმის ტაძარშიც საკურთხეველი სასუფევლის გამომხატველია. ძველ აღთქმაში იკრძალებოდა წმიდა წმიდათაში შესვლა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
უფალმა იესო ქრისტემ ზეცად ამაღლების შემდგომ წარმოგზავნა 12 მოციქული, რათა ყოველი მისი სიტყვა ხალხისთვის გადაეცათ. უფლის მოციქულები სხვადასხვა ქვეყანაში გაემართნენ საქადაგებლად.