კარიბჭე - #24 (35)
კარიბჭე #24 (35)
ფორმატი: A4 გვერდების რაოდენობა: 64 გამოსვლის დღე: ხუთშაბათი, თვეში ორჯერ

რელიგიური ჟურნალი.

ყოველი ნომერი ეთმობა კონკრეტული თემის ვრცლად განხილვას. 2011 წლიდან ჟურნალს თან ახლავს ჩანართი ,,სახარების სინოფსისი”. ამას გარდა, სხვადასხვა რელიგიურ დღესასწაულებთან დაკავშირებით მას ყოველთვის ერთვის სპეციალური თემატიკის ჩანართები.

,,კარიბჭის’’ მიზანია გაანათლოს საზოგადოება თავისი სარწმუნოების შესახებ. ამისათვის, გარდა მრავლისმოცმველი მასალებისა, ჟურნალი თვეში ერთხელ აწყობს შეხვედრებს მოძღვართან.
ჟურნალის სტატიები:
უზენაესი საქმე კაცისა - ასე უწოდებენ წმინდა მამები ლოცვას. უფალთან საუბარს ჩვენს ცხოვრებაში უმთავრესი ადგილი უნდა ეკავოს, თუმცა სინამდვილეში ასე ერთეულები იქცევიან. ბოროტი ყველანაირი გზით ცდილობს მორწმუნის შეცდენას, ჭეშმარიტი ლოცვით კი ადამიანი უფლის
განუზომელ წყალობას იღებს.
ლოცვა წყაროა ცხოველი, რომლითაც სული იკლავს წყურვილს, იგი სულიწმინდის სუნთქვაა, ჩვენი სულის ჰაერია, სულიერი ცეცხლი, სულის საკვები და სამოსია, ხოლო "თქუენ, საყვარელნო, წმიდასა მას სარწმუნოებასა თქუენსა ზედა აღაშენებდით თავთა თქუენთა, სულითა წმიდითა ილოცევდით" (იუდ. 1:20).
22 მაისს, დილიდან, ამერიკიდან ჩამობრძანებულ ღვთისმშობლის მირონმდინარე ხატს წმინდა ნიკოლოზის ეკლესიაში (ვორონცოვზე) მიაბრძანებენ, შუადღიდან დღის ბოლომდე კი - სამების საკათედრო ტაძარში. საპატრიარქოს ინფორმაციით, 23 მაისს, გამთენიისას, 03:00 საათზე, ღვთისმშობლის ხატი და ჩამოსული სტუმრები საქართველოს დატოვებენ.
ბიჭუნათა ანსამბლი "მართვე" 1976 წლის ნოემბრის ერთ მზიან დღეს დაიბადა. "არტოს ბაღში" შედგა პირველი შეკრებაც და პირველი რეპეტიციაც. თითქოს ეს 29 წელი არც კი გასულა; "მართვე" ისევ ძველ ბუდეში ცხოვრობს და ქართული სიმღერით ძველებურად ათბობს მსმენელთა გულს.
მოიწია ჟამი, როცა იუდეველები, რომელთაც ჭეშმარიტება და ცოდვისა და სიკვდილის ტყვეობიდან კაცობრიობის გამოსახსნელად განკაცებული მაცხოვარი ასეთი უგუნური სიჯიუტით უარყვეს, უნდა დასჯილიყვნენ.
როცა ვინმეზე საუბარს ბედავ, ან კარგად უნდა იცნობდე, ან ბევრი რამ უნდა გსმენოდეს მასზე. მამა დავით გეგეშიძეს კარგად ვიცნობ-მეთქი, ვერ დავიჩემებ, მაგრამ მასზე მართლაც ბევრი რომ გამიგონია და თანაც - მხოლოდ კარგი, ეს უდავოა.
(დასასრული. დასაწყისი იხ. "კარიბჭე" #23)
ძნელია, ორიოდ სიტყვით აღწერო წმინდა გაბრიელ ქიქოძის 35-წლიანი მღვდელმთავრული მოღვაწეობა. მართლაც, განა ადვილი იქნებოდა მართვა ეპარქიისა, რომელიც ლამის მთელ დასავლეთ საქართველოს მოიცავდა.
"რა საქმესაც არ უნდა მოჰკიდო ხელი, - ამბობს წმინდა ნიკოლოზ სერბი, - ყური მიუგდე ღვთის ხმას და შენი ცხოვრების თითოეული ნაყში ზეციური ძაფებით მოქსოვე". სწორედ ამგვარი "ზეციური ძაფებით" არის ნაქსოვი წმინდა ილია მართლის ცხოვრება და შემოქმედება.
ყველაზე ტრაგიკული ფურცელი საქართველოს ისტორიაში
1810 წლის 3 მარტს პეტერბურგში თითქმის ძალით გაიწვიეს კათოლიკოსი ანტონ II. 1811 წლის 30 ივნისს ძალაში შევიდა რუსეთის ეკლესიის წმინდა სინოდის დადგენილება,
ჯავახეთში, საქართველოს ძირძველ მიწაზე, სადაც ქვეყნისათვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი პოლიტიკურ-ეკონომიკური და რელიგიური საკითხები ჯერ კიდევ მეექვსე საუკუნიდან მოყოლებული წყდებოდა, საქართველოს ფიზიკური აღზრდისა და სპორტის აკადემიის სტუდენტთა ერთმა ჯგუფმა
ახალციხის ეპარქიას 1999 წლიდან მართავს ეპისკოპოსი თეოდორე (ჭუაძე). 2002 წლის 1 ოქტომბრის წმინდა სინოდის განჩინებით, ახალციხის ეპისკოპოსის ტიტულია ეპისკოპოსი ახალციხის, ტაო-კლარჯეთისა და ლაზეთისა.
ახალციხის ეპარქია სამხრეთ საქართველოში, ისტორიული სამცხის (შემდეგში - სამცხე-საათაბაგოს) ტერიტორიაზე მდებარეობს. იგი მოიცავს ქალაქებს: ახალციხეს, ადიგენს, ასპინძას, აწყურსა და მათ მიმდებარე ტერიტორიას.
ჩვენი ტაძრის მრევლის უმეტესობა დიდი სიხარულით ველოდებით "კარიბჭის" ყოველი ახალი ნომრის გამოსვლას.
თქვენი წერილებით უაღრესად ნასიამოვნები ვრჩები და ჩემი ცხოვრების ეპიზოდებთან პარალელებს ვავლებ.
ერთგან ვკითხულობთ: "ჯერ ერთი, მოძღვარმა ცოდვილის მიმართ შესაშური მოთმინება და დიდი სიყვარული უნდა გამოიჩინოს; მეორე - საიდუმლო უნდა შეინახოს, სიკვდილი უნდა ერჩიოს აღმსარებლის საიდუმლოს გამჟღავნებას;
საეკლესიო კალენდრის, სახელდობრ, ძველი და ახალი სტილის ურთიერთმიმართების ირგვლივ დიდი დაინტერესება და არცთუ იშვიათად მძაფრი პოლემიკაც შეიმჩნევა. ჩამოვაყალიბებთ რამდენიმე პუნქტად იმ არსებითს, რაც ხსენებულ საკითხთან დაკავშირებით ყურადღებას იქცევს.
დასაბამი ქრისტეს საკვირველებათა
იუდეველთა და წარმართთა მხოლოდ მცირე ნაწილი მოელოდა ისეთ მხსნელს, როგორზეც წერდნენ წინასწარმეტყველები. ესენი იყვნენ ადამიანები, რომლებიც ხედავდნენ თავიანთ ცოდვებს და შინაგანად სჭირდებოდათ ცოდვისგან გამომხსნელი.
წმინდა ბასილი დიდი გვირჩევს, ყოველგვარი ლოცვა ღვთის უსაზღვრო მოწყალებათა მოხილვითა და მადლობის შეწირვით დავიწყოთ. ამას დავურთოთ იმ ცოდვათა გახსენება, რომლებითაც შეურაცხვყავით უფალი,
ბოლოს კი გულიც აინთება ხოლმე მისი მადლით
ლოცვა ღმერთთან საუბარია, გულისა და გონების სამყაროს შემოქმედის მიმართ აღპყრობა. ეკლესია რამდენიმე სახის ლოცვას განასხვავებს: სამადლობელს, როდესაც უფალს მადლობას ვწირავთ ჩვენი უზრუნველყოფისათვის, განვადიდებთ მას;
* წმინდა ანტონი დიდს სთხოვა ბერმა: ილოცე ჩემთვის, მამაოო. მამა ანტონიმ მიუგო: არც მე შეგიწყალო და არც ღმერთმა, უკეთუ შენ თვითონ არ გაირჯები და არ ითხოვ მისგან შეწყალებასო.

* მამა თეოკლიტე ჰყვებოდა მამა ათანასე გრიგორიატელზე (+1953):
"მოვედით, უგალობდეთ უფალსო," - მოგვიწოდებს დავით წინასწარმეტყველი... ლოცვითა და გალობით ყოველგვარ ზღუდეს გადალახავს ადამიანი. ლოცვა გვწმენდს და ლოცვა გვაახლოებს უფალთან, ლოცვით ვთხოვთ უფალს შეწევნას - შვილების სიკეთესა და ჯანმრთელობას, დედ-მამისა და ახლობლების სიცოცხლეს გამოვთხოვთ.
წმინდა გრიგოლ ხანძთელს თავის სენაკში ცეცხლი და თვით კანდელიც არასოდეს არ აუნთია. ერთხელ, ცისკრის ჟამს, დეკანოზმა უთხრა მნათეს: წადი და ნახე, მამა გრიგოლს სძინავს თუ ღვიძავსო. მნათემ მამა გრიგოლის სენაკი გაბრდღვიალებული იხილა. გამოიქცა და დეკანოზს დაუძახა: - ცეცხლი მოსდებია მამა გრიგოლის სენაკსო.
მე ვლოცულობ, რომ უფალთან ვიყო, ხოლო სადაც უფალია, იქ არის სასუფეველიც
"ესე ნათესავი არარაით განვალს, გარნა ლოცვითა და მარხვითა" (მათე 17:21), - გვასწავლის უფალი. ეს იმას ნიშნავს, რომ წუთისოფლის საცდურთან ბრძოლისას ჩვენი მთავარი იარაღი ლოცვა და მარხვაა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
მიუხედავად მრავალი დამცირებისა, შეურაცხყოფისა და დევნისა, სახარება მთელ ქვეყანას მოჰფინეს
წმინდა მახარებელი ლუკა თორმეტი მოციქულის გამორჩევის ამბის თხრობისას ამბობს, რომ გამორჩევამდე მაცხოვარმა მთელი ღამე გაატარა მამა ღმერთის მიმართ თხოვნა-ვედრებაში