კარიბჭე - #6 (17)
კარიბჭე #6 (17)
ჟურნალის სტატიები:
ქრისტიანებმა ეს პერიოდი მარხვასა და ლოცვაში უნდა გაატარონ
ვნების კვირა დიდი მარხვის ბოლო, აღდგომისწინა კვირას ჰქვია. ეს კვირა (უფრო სწორად, 6 დღე) იესო ქრისტეს ვნების, ჯვარცმისა და დასაფლავების მოგონებას ეძღვნება.
ჭეშმარიტი მხატვრის ყოველი ქმნილება მისი ავტოპორტრეტია, მისი სულის ტვიფარია და ანაბეჭდი. შესცქერი ფიროსმანის ნახატებს და განცვიფრებული რჩები - რამდენ ხანს "აქანავა წუთისოფელმა თავის ზვირთებში და მაინც ვერ დანთქა, მაინც ვერ სძლია; ისევ იმ ნიკალად დარჩა, ნაზი, ფაქიზი სულის ადამიანად".
ჭეშმარიტი სიხარულის წყარო შეიძლება იყოს ის, რაც ღმერთთან გვაახლოებს, რაც მადლს გვანიჭებს
ადამიანის ცხოვრება მრავალფეროვანია. იგივე ითქმის ჩვენს ემოციურ სფეროზე. ერთმანეთს ენაცვლება დიდი მწუხარება და დიდი სიხარული...
1996 წლის 14 მარტს წმინდა სინოდმა თბილისის მეტეხის ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის ტაძრის წინამძღვარი, დეკანოზი ელისე, ნიკორწმინდელ ეპისკოპოსად გამოარჩია.

ნიკორწმინდელი ეპისკოპოსი ელისე (ერისკაცობაში - ელდარ ჯოხაძე), წარმოშობით რაჭიდან არის.
"დიდი კურაპალატი დავით ჩვენი დროის ყველა ხელმწიფეს აღემატებოდა ლმობიერებითა და მშვიდობისმოყვარე გულით. დავითმა დაამყარა მშვიდობა და კეთილწესიერება ყველა აღმოსავლეთის ქვეყანაში, განსაკუთრებით - სომხეთსა და საქართველოში.
ვატოპედის ხატი, რომელსაც ნუგეში ანუ მანუგეშებელი ეწოდება, დაბრძანებულია ათონზე, ვატოპედის მონასტრის ხარების ეკლესიაში, რომელიც კონსტანტინე დიდის მეფობის დროს აიგო. ამ მონასტრის ახლოს, 395 წელს, ძლიერი ქარიშხლის დროს გემიდან ზღვაში გადავარდნილა უფლისწული არკადიოსი - თეოდოსი დიდის ძე.
ჩვენი სტუმარია ისტორიულ საგვარეულოთა შთამომავლების, თავად-აზნაურთა და მათ თანამდგომთა საკრებულოს გამგეობის თავმჯდომარე, მოძრაობა "სამეფო გვირგვინის" მეურვე, ჟურნალისტი
ია ბაგრატიონ-მუხრანელი.

(ამონარიდები წმინდა მამათა ნაწერებიდან)
თვალი ორი გვაქვს, მაგრამ არ შეგვიძლია, ერთდროულად ცაშიც ვიყურებოდეთ და მიწაზეც, უკანაც და წინაც. მით უმეტეს, ერთი გულით ერთდროულად ვერ მივეჯაჭვებით ღმერთსაც და მის ქმნილებასაც.

ხშირად გამვლელთა გულის მოსაგებად მართლმადიდებლებსაც კი უწოდებდნენ თავს
ე.წ. "ქრისტეს ეკლესია" საქართველოში ნაკლებად ცნობილი რელიგიური მიმდინარეობაა. ეს სექტა ჩვენს ქვეყანაში 1993-94 წლებში შემოვიდა.
სტუმართმოყვარეობა - ეს არის მადლი და სათნოება უცხოთშეწყნარებისა და მოწყალებისა. სტუმართმოყვარეობის მაგალითებს ბიბლიაში ბევრგან ვხვდებით.
(ამონარიდები მღვდელ კონსტანტინე ოსტროვსკის წიგნიდან
"სიკვდილს ვერ შევძლებთ")
ვნებებს ისე ვმწყემსავთ, როგორც ღორებს
გერგესელ ეშმაკეულთა მსგავსად, ცოდვილთა და ამ ცოდვის განცდით გატანჯულთ, საკუთარი ამპარტავნების, ამაოებისა და გემოთმოყვარეობის საფლავებიდან გამოსვლა და იესო ქრისტესთან მისვლა რომ შეგვეძლოს,
"ლეონიდე იყო საქართველოს ეკლესიის მამამთავარი და თავი, იგი იყო ღირსეული მამულიშვილი, ქართველი პატრიოტი და ყველა ამასთან - უღრმესი მოქალაქე და გულშემატკივარი საქართველოსი".
ზაქარია ჭიჭინაძე

შეიძლება თუ არა ჩვენთვის ნაჩუქარი ნივთების ეკლესიისთვის შეწირვა ან უკვე გამოყენებული საეკლესიო კალენდრის გადაგდება?

თქვენთვის ნაჩუქარი ნივთების შეწირვა ეკლესიისთვის შეიძლება.
ნიკორწმინდის ეპარქია საქართველოს სამოციქულო ეკლესიის ერთ-ერთი მსხვილი ეპარქიაა. მოიცავს დასავლეთ საქართველოს მთიანეთის ისტორიულ-გეოგრაფიულ კუთხეს - რაჭას. ისტორიული კუთხე რაჭა და ნიკორწმინდის ეპარქია ერთსა და იმავე გეოგრაფიულ საზღვრებში მდებარე ტერიტორიაა.
XVII საუკუნეს რისხვითა და ცეცხლით შემოუღია საქართველოს მრავალტანჯული მატიანის კარიბჭე. მორიგი დამპყრობელი აღმართულა ივერიის ამოსაგდებად და მოსაშთობად.
ზედგენიძეთა შთამომავალი, თავადი თადეოზ გურამიშვილი, ქართლის ერთ-ერთი უმდიდრესი მემამულე და იმ დროისთვის საკმაოდ გავლენიანი პიროვნება ყოფილა. პირველი ცოლი, ელისაბედი, თადეოზს მალე გარდაცვლია.
თბილისის ონკოპრევენციის ცენტრს მჭიდრო თანამშრომლობა აქვს ფერისცვალების დედათა მონასტერთან. ონკოლოგები და მონაზვნები ყველაფერს აკეთებენ, რომ ავადმყოფებს დაეხმარონ და ფიზიკური თუ სულიერი მდგომარეობა გაუუმჯობესონ. ისინი ზრუნავენ პაციენტებზე, რომელთაც ყველაზე მეტად სჭირდებათ გულისხმიერება.
გვესაუბრება ნიქოზისა და ცხინვალის მთავარეპისკოპოსი ისაია (ჭანტურია).

მე წალენჯიხაში ვარ დაბადებული და გაზრდილი, იქ უძველესი ტაძარია მაცხოვრის ფერისცვალების სახელობისა, რომელიც თავისი ფრესკებითაა ცნობილი.
(მამათა ცხოვრებიდან)
იყო ვინმე უსინათლო გლახაკი, რომელიც დაჯდებოდა ხოლმე ეკლესიის კართან და მოწყალებას ითხოვდა. მარადჟამს ასე ლოცულობდა: "უფალო იესო ქრისტე, ღმერთო ჩვენო, ვითარცა გნებავს, შემიწყალე მე, სახიერო მეუფეო".
ხშირად იტყვიან, დიდ სიხარულს ყოველთვის სამწუხარო ამბავი მოსდევს, მწუხარებას კი, პირიქით, სიხარულიო. ამას თითქოს ეჩვევა ადამიანი და შინაგანად ელოდება კიდეც ასეთ ცვალებადობას. თითქოს ყველაფერი წონასწორდება.
"თუ ქრისტე არ აღმდგარა, ამაოა ჩვენი ქადაგება და
ამაოა თქვენი რწმენაც" (1კორინთ. 15:14)
აღდგა ქრისტე? ეს ყველა რელიგიის, ყველა ფილოსოფიის, ყველა იმ მეცნიერების მთავარი კითხვაა, რომლებიც ადამიანის მსოფლმხედველობას ეხება. აღდგომა შეეძლო მხოლოდ ღმერთს.
სიხარული და მწუხარება სულის ლხინისა და ჭირის გამოვლინებაა. სულიერი სიხარული ნეტარია და ღმერთთან მიახლოების მაუწყებელი. განსაცდელთა დათმენაც მართებს ადამიანს, რამეთუ "სოფელმან უფალი მოიძულა" და ჩვენ, მის მიმდევრებს, რა უფლება გვაქვს, სასოწარკვეთას მივეცეთ და პირიქით, მადლობა არ შევწიროთ შემოქმედს ამისათვის?
"ოსანა მაღალთა შინა, კურთხეულ არს მომავალი სახელითა უფლისათა, ოსანა მაღალთა შინა!" - ამ სიტყვებს მორწმუნეები ყოველ წირვაზე ვისმენთ. მაცხოვრისადმი აღვლენილი ამ საგალობლით ყოველი მორწმუნე ცდილობს, მათკენ მომავალი უფალი განადიდოს.
1985 წლის ლაზარეს შაბათს საქართველოს მართლმადიდებელმა ეკლესიამ მრავალი საუკუნის შემდეგ პირველად იზეიმა ქართული ენის დღესასწაული - "ქებაი და დიდებაი ქართულისა ენისაი".
დიდი მარხვის 40 დღის შემდეგ იწყება ვნების კვირა. მართალია, ეს შვიდეული დამოუკიდებელი მარხვაა, მაგრამ განუყოფელი ნაწილია ქრისტეს ბრწყინვალე აღდგომის წინა მარხვისა.
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
ჟურნალი
ჟურნალის ბოლო ნომრები:
უფალმა იესო ქრისტემ ზეცად ამაღლების შემდგომ წარმოგზავნა 12 მოციქული, რათა ყოველი მისი სიტყვა ხალხისთვის გადაეცათ. უფლის მოციქულები სხვადასხვა ქვეყანაში გაემართნენ საქადაგებლად.