რელიგია და მეცნიერება
მაშინ იყო სახელმწიფო ძლიერი, როცა ეროვნულ და საეკლესიო ხელისუფლებას საერთო ენა ჰქონდათ და შეთანხმებულად მართავდნენ ქვეყანას
28.07.2006
ქრისტიანობა უაღრესად წიგნიერი რელიგიაა, ჩვენში საღმრთო წერილის თარგმნა ძალიან ადრე დაიწყო (V-VIსს-ში).
ასკეტიზმი და მეცნიერება - ორივე რჩეულთა ხვედრია და მათი შერწყმა იდეალურ პიროვნებაში ხდება
02.06.2006
"ამ საუკუნეში ბევრი ცდილობდა, რწმენა და ცოდნა გაეთიშა და დაეპირისპირებინა ერთმანეთისთვის. განა შეიძლება რწმენა და ცოდნა დაუპირისპირდეს ერთმანეთს? ისინი ხომ ადამიანის შემოქმედებითი აზროვნების სრულიად განსხვავებულ სფეროებს მოიცავენ:
ჭეშმარიტი მოღვაწეც ის არის, ვინც სიყვარულით აერთიანებს ერს
05.05.2006
ეკლესიის მამები წარმართულ ფილოსოფიაში ეძებდნენ "ბუნებითი სჯულის" შესაბამის სიმართლეს, ჭეშმარიტების ნაპერწკლებს, რომელსაც ისინი სახარების შუქზე აცისკროვნებდნენ. მათ საფუძველი ჩაუყარეს ქრისტიანულ ფილოსოფიურ აზროვნებას, რომელმაც დაამარცხა წარმართული ფილოსოფიური აზროვნება.
არ შეიძლება, ქრისტიანი ეკლესიაში სხვა იყოს და იქიდან გამოსვლის შემდეგ - სხვა
24.03.2006
"ფილოსოფია ჭეშმარიტებას ეძებს, ქრისტიანობა კი სამუდამოდ ფლობს ამ ჭეშმარიტებას საღვთო გამოცხადების სახით. ფილოსოფია ცდილობს, გონებით ჩასწვდეს უმაღლეს საგანთა არსს, ქრისტიანობა კი გონების მეშვეობით, ფილოსოფიური მეთოდების გამოყენებით მხოლოდ იცავს
სანთელი შენს სულში უნდა აკიაფდეს, ის უნდა შეგიძღვეს ტაძარში
10.03.2006
გერმანელი ფილოსოფოსი შელინგი წერდა: "ჭეშმარიტი რწმენა არ არის ცოდნას მოკლებული. იგი ხასიათდება მრწამსით, გულისა და გონების შეთანხმებით", რადგან "ვისაც უყვარს ღმერთი, მიცემული აქვს ცოდნა მის მიერ" (I კორ 8,3).
რწმენა, უპირველეს ყოვლისა, მიტევების უნარს მანიჭებს
10.02.2006
კონსტანტინე გამსახურდია წერდა: "ერის კულტურის გამოსაცდელი რელიგია და მისი გაგებაა". ქართული კულტურის ისტორიის კვლევა, ფაქტობრივად, ქრისტიანული ეკლესიის ისტორიის კვლევას გულისხმობს, რადგან 2000 წლის მანძილზე მართლმადიდებელი ეკლესია იყო განმსაზღვრელი ქართული სახელმწიფოებრივი მთლიანობისა,
მისი შემქმნელი ღვთის წინაშე არაჩვეულებრივად მართალი და გულწრფელია
27.01.2006
ქრისტიანულ ხელოვნებას საქართველოში დიდი ხნის ისტორია აქვს. ბევრი რამ თქმულა ქართული ხატებისა და ფრესკების მრავალფეროვნებასა და თვითმყოფადობაზე.
ეკლესიაში სიარული და სიტყვით ღვთის აღიარება, ალბათ, საკმარისი არ არის
30.12.2005
"რა საქმესაც არ უნდა მოჰკიდო ხელი, - ამბობს წმინდა ნიკოლოზ სერბი, - ყური მიუგდე ღვთის ხმას და შენი ცხოვრების თითოეული ნაყში ზეციური ძაფებით მოქსოვე". სწორედ ამგვარი "ზეციური ძაფებით" არის ნაქსოვი წმინდა ილია მართლის ცხოვრება და შემოქმედება.
ღვაწლი მხოლოდ იქ ფასობს, სადაც შედეგია და წინასწარ უნდა ვაცნობიერებდეთ, სად შეიძლება ღვაწლი დაფასდეს
02.12.2005
დიდი საეკლესიო მოღვაწე კლიმენტი ალექსანდრიელი ბრძანებდა: "საუკეთესოა ის ძიება, რაც რწმენის საძირკველზე აშენებს ჭეშმარიტების დიდმშვენიერ ცოდნას".
რწმენა მეცნიერულად არ შეისწავლება
18.11.2005
ფილოსოფოსი სორენ კირკეგორი ამბობდა: "ღმერთო, დაგვაბრმავე მხოლოდ იმისათვის, რათა უკეთურება არ შევიცნოთ და მოგვეცი თვალი ნათელი შენი ჭეშმარიტების წვდომისთვის".
მუდმივი კალენდარი
წელი
დღესასწაული:
ყველა დღესასწაული
გამოთვლა
განულება
საეკლესიო კალენდარი
ძველი სტილით
ახალი სტილით
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
წმინდა ეგნატე ღმერთშემოსილიც თავის ეპისტოლეში აღნიშნავს, რომ ვინც აღდგება საეკლესიო ხელისუფლებაზე და მოშლის მრევლში მშვიდობას და წესრიგს, იგი კონკრეტულ ეპისკოპოსებს კი არ შეურაცხყოფს, არამედ მათ ზეციურ თავს - იესო ქრისტეს.
საიტის პარტნიორები